Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • ten dej teda riadne trapne pokracuje, to si proste povedia, ze Zem prehrala, posunu obdobie a ide sa? a kde je medzihra? ako mohli radsej pokracovat ako terror from the deep, vlastne som v to dufal..
  • na trailer jsem se podíval až ted a nejak mi nedáva smysl; ktery velitel by schválil akci uprostred civilistu? navic takovy vystrel by zadny sniper neriskoval. Opet prevazila akce na efekt nad zdravym rozumem
    • Bojové operace v zastavěném prostoru, navíc v rámci guerillového boje, jsou naprosto standartní věc. Například USMC má dokonce příručku přímo věnovanou boji v zastavěné oblasti (MOUT, Military Operations in Urban Terrain - konkrétně MCWP 3-35.3).

      A ostřelovač má cca půl metru až metr mezi cílem a civilistou, což je víc než dost i pro armádního ostřelovače. Ostřelovači speciálních jednotek, policie, nebo například FBI se musí trefovat na daleko větší vzdálenosti než je rozloha jednoho náměstí, s daleko větší přesností (například ostřelovací puška M24 je prý nucena střílet na 0.8 úhlové minuty, nebo nebude akceptována) než je nutná, aby jsi nezranil civilistu, který stojí metr od tvého cíle.

      Taktéž v reálu mohou ostřelovači střílet s oběma očima otevřenýma, a tedy okem, které se nedívá přes zaměřovač, kontrolovat, jaká je pravděpodobnost, že jiný civilista nečekaně vstoupí do dráhy letu.
      • v zastavenem prostoru asi ani ale spustit akci uprostred namesti plneho civilistu? na to se uplatnuji i nejake normy mezinarodniho prava o pravidlech vedení valky.
        ta tvoje priručka pojednava spíš o pravidlech vedeni boje -specifika prostredí, jakou techniku a taktiku použít a tak. Ale i tam mas pravidlo Rules of engagement (ROE): Minimizing civilian casualties and/or collateral destruction
        • Princ.Jablon
          mezinarodní pravidla o vedení války ve světě podrobeného mimozemšťany *1*
        • Guerillová akce. Útočíš, když to nepřítel nejméně čeká.

          Pokud jsi v situaci, jaká je zatím popsána, jediné pravidlo pro tebe bude držet civilní ztráty na minimu.

          Cokoliv jiného jsou příležitosti. Pravidla mezinárodního vedení války v tomhle případě přestaly existovat před dvaceti lety. Nemluvě o tom, že příležitost na takový přepad by se ti i v moderní době mohla naskytnout jen jednou, a ty ji nejspíš budeš chtít využít. Moudrý velitel před vydáním rozkazu ke střelbě zváží, jaké přesně je riziko, a jestli se civilisté mohou dostatečně rychle skrýt. Popřípadě, zda je hustota civilní přítomnosti příliš vysoká aby bylo možné plán vykonat.

          Každopádně, "otevřít" přestřelku právě ostřelovačem je nejlepší možná volba - je asi nejpreciznější zbraní ze všech vojáků, které má "velitel" v traileru po ruce, takže může zabít prvním výstřelem. Taktéž jeho výstřel kromě zalarmování nepřítele bude i jasným "signálem" pro civilisty, aby se zdekovali. Hlavně v takové scifi, kde ostřelovací pušky dělají desetinásobný randál, než ostatní zbraně.

          Poté, co civilní přítomnost buď zřídne, nebo úplně přestane být faktorem, můžeš nasadit i těžší zbraně, které dodají více palebné síly, než ostřelovač, ale bohužel za cenu zvýšené hustoty olova ve vzduchu (v traileru zobrazený granátomet, popřípadě kulomety, nebo rovnou kanony/raketomety).
          Války se nebojují podle pravidel. Na konci dne pro tebe může být dokonce důležitější jakožto velitele vítězství, jelikož situace se jeví takřka beznadějnou. V tu chvíli pravděpodobně, jako správné pra*e, otevřeš nejtěžšími zbraněmi, které máš za cenu civilních ztrát. Pokud vyhraješ, s (doufám) těžkým srdcem a nočními můrami pak tyto ztráty napíšeš do kolonky "nutné". Pokud prohraješ, nejsi nic víc, než prohnaný terorista.
          • TheGGG
            kvůli maxovi si neopotřebovávej klávesy, ten stejně vždycky přijde s nějakou novou blbostí co se mu nelíbila, jen aby se mohl hádat.
    • To už ani nie je trollovanie, to je donebavolajúca blbosť. *15*
      • Blue.Shark
        Ale snaží se, snaží. *15*
    • který velitel? třeba velitel odboje v totalitní zemi ovládáné mimozemštany?
      • aha, takže budeme hrát za bratry mašínovi
  • RedEagle
    No dufam ze tato novinka prinuti autorov Long Waru konecne dokoncit mod a vydat full verziu :))
    Inak prvy XCOM je z modom Long War skvela hra, mam tam odohraných 177 hodin a hru som este stale nedohral..ale to je tym ze v nej mam rozohranych naraz asi tak 16 kampaní :))
    XCOm spolu s Jagged Alliance 2 v1.13 povazujem za dve najlepsie takticke hry ktore hram takmer kazdy den .
    • Long war bol u mňa strašné sklamanie.

      Najprv donútia hráča prečítať x návodov, lebo nie sú schopní zmenené mechaniky vysvetliť v hre počas kampane, takže buď si všetko pekne zaspoilujete, alebo premárnite desiatky/stovky hodín štýlom pokus-omyl.

      A potom sa ešte pochvália, že pridali xy nových vecí, až na to, že 90% je úplne nanič, lebo aby ste hru dohrali, tak musíte používať "jedinú správnu" taktiku kempovania a overwatch a všetko ostatné je k ho.nu. A tých 10% vecí, čo sa dajú aj použiť, je natlačených do úplného konca hry.

      Úprimne, keď si pozriem patch notes long waru, mám skôr pocit, že patria nejakému lacnému mmo, kde developeri musia vykazovať nejakú činnosť, než single player hre. To vám poviem, tam lietajú "nerfy" sprava zľava.
  • ...chcelo by to geneticky skrížiť maxa a hnisavca...nad tou majestátnou veľkosťou by zajasal celý pornopriemysel...
  • Jakoze april?

    Restartovany XCOM se snazilo a prineslo to ovoce. Ale brilantnost napadu mecu a plazovitych emzaku posila XCOM cestou na ktery ho zkratka a dobre nasledovat nehodlam.

    Vysekavat jesterci lid v kobkach, ke hram v kobkach, spolu s meci tak nejak patri — jako alternativni, inteligentni a technolgicky vyspelou mimozemskou formu zivota ohrozujici lidskou rasu... jak by z oka vypadlo nejhorim epizodam z animovanych Klonovych Valek. A ty jsou, optimisticky receno, pitomoucky sakum prask vsechny.
    • navíc to vypadá, že se bude bojovat hodně v městské zástavbě, a tam je to pro zbraně na blízko jak dělané, takže proč ne...
    • mě se nápad s meči celkem zamlouvá.. jestli to bude stejně uspokojující jako zabíjení bersekerů za pomocí kinetic strike modulu pěkně na blízko, bude to super!
    • Blue.Shark
      Jak píše Jambbo, Snakemani byli už v Ufo: Enemy Unknown. No a pokud jde o zbraně nablízko, vem si třeba zmrazovač nebo různé druhy vrtáků z TFTD; principielně je to to samé. A pokud ti jde o uvěřitelnost, taková katana zvládne přetnout ledacos.
      • OK. Mozna se mi to v pameti neudrzelo, prave proto, ze me napad mimozemstan—had nebavi. Stejne jako vojenskej konflikt, kdy lidstvo technilogicky vyspelejsi mimozemskou rasu konfrontuje mecem ☺
    • Jambbo
      Ti plazovití emzáci byli již v původních Xcomech a měli být prý i v Enemy Unknown, ale nakonec se tam nestihli.
  • Super ze len na PC lebo prvy diel bola nehorazna sragorina....strategia za vsetky love....ani zadarmo sa mi to nechcelo hrat.
    • Novy xcom je osekany a zjednoduseny, delany na miru dnesni generace mainstreamovych hracu.Je to remakezamereny na masove prodeje. Hrace originalu proto muze jen tezko oslovit. Take jsem te hre venoval jen jeden den a uz nemel chut ji hrat dal. Ale premyslel jsem o tabletove verzi, jestli by me to na tabletu neoslovilo vic. Kazdopadne na konzolich to asi malokoho bude mrzet, koukal jsem na trofeje a tu hru dohralo jen 1,3 % hracu.
      • Blue.Shark
        Jsem hráč originálu a nový XCOM se mi velmi líbil. A líbil se i tátovi, který u TFTD svého času proseděl po nocích týdny čistého času. Jde o to, že nemá cenu srovnávat. Nový XCOM používá trochu jiné mechaniky a není se co divit; chtějí-li vydělat, nemůžou lidem předhodit starou hru v novém kabátu, protože by to dnes lidi nebavilo v takové míře, jako tehdy. Důležité je, že použité mechaniky fungují dobře a např. jedna mise pak netrvá čtyři hodiny, což byl v TFTD problém. Staré díly jsou dobré, ale nový XCOM je prostě jiná hra. A je to velmi dobrá hra.
        • Jak jsem psal, je to osekana zjednodusena hra pro dnesni generaci masovych hracu. Nepochybne se to mnohym bude libit. Mne a mnohym dalsim pametnikum se to nelibi. Je to jina hra a je to horsi hra nez original. Mela si vytvorit vlastni IP a nezneuzivat klasickou znacku. Takhle se nemuze vyhnout primemu srovnani v kterem propada.
        • Starej x-com delala znovuhratelnost - kazda hra byla uplne jina, kazda mise byla unikatni, plus navic jeste 5 ruznych obtiznosti, coz dovoloval castecne jednoduchej engine, takze to nejde moc srovnavat. Ja si uzil i novej x-com, ale co mi tam fakt vadilo byla ta vizaz alienu, kdy jsem se jim spis smal, nez ze by to prispivalo atmosfere...vypadali jak nejaky ozivly hracky.
    • Citim console funboy slzy...hodnotenia xcomu hovoria jednoznacne. Ano bolo to slabsie na pc pomery, na konzoly kral mainstream taktickych hier. Akurat, ze trh takych hier na konzoly je slabucky.
      • XorxoxTalarius
        No bohuzel musim souhlasit s Hnisavcem, mam to v knihovne komplet (koupil jsem v akci), ale tak nejak se nemuzu dokopat to hrat, mam dohrane vsechny tri stara UFA ale tohle proste neni ono ...
        Jeste ze vyslo Xenonauts, coz oproti novemu X-Comu vyhrava na plne care ...
        • Xenonauts ? Vzdyt to je vrchol stereotypu, kde nepomuzou ani mody.
  • KronosDeret
    Takže XCOM domestic terrorist edition :D No to bude veselé, taktické jednotky budou napadat strategická místa infrastruktury a šířit antipropagandu, případně zakládat další buňky odporu, yaaay :)
    • 100% odporúčam zahrať, už len z toho hľadiska, že nejakých 20r sa budú takéto znalosti hodiť každému človeku aj v reálnom živote, a to tu ani nemusíme mať žiadnych emzákov.
  • oVer9000
    Dobrovský měl pravdu. :D Jako obvykle.
    • Skôr Ivo Benda.
  • jen dobre že opustili konzole, tohle je strategie (i když hodne podrumerna) a musí se pritom myslet. čekat od konzolistu že budou myslet je naivní (jinak by si prece nekoupili zoli

    p.s.
    dej hry navazuje na konzolovou verzi kterou 90% hraču nevedelo dohrát takže jsme prohráli
    • Shaker
      Nekdy mam pocit, ze Michal Kolesa je porad nazivu...
    • *1*
  • Niečo mi tu nesedí. Xcom som dohral asi tri krát a neskutočne som si to užil. Ale veď predsa posledná misia bola na materskej lodi emzákov a som im to tam riadne nandal. Tak ako to, že oni vyhrali? Veď celá ich loď bola zničená...
    • Tohle je pry pokracovani "nove" serie XCOMu (tzn Enemy Unknown z roku 2012) - v tom chybely nekteri alieni z puvodniho Enemy Unknown z r. 1994 (Snakemen, napriklad) - tady v traileru jde videt plakat s Etherealem, Snakeman, a neco noveho co vypada jako jakysi mix Seekera a Sectoida.

      Myslim si, ze proste podobne jako v puvodni serii dorazili Alieni znovu a tentokrat se to pos...

      Preci v puvodni serii si vyhral, pak prislo TFTD, kde ty same rasy byly miliony let v stazi pod vodou, a pak Apocalypse, kde byly uplne jine rasy.

      Myslim si, ze tohle je dozvuk puvodni valky (Etherealove) ktery pozdeji prisel jakozto odvetu na dalsi valku s jinymi rasami (predpokladam, ze neuvidime Mutony a jejich bojovou roli zaujmou Snakemani)
    • Mezitím už byla na cestě jejich flotila

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit