Autoři k vývoji používají vlastní engine trefně pojmenovaný Falling Everything Engine, protože v temném podzemí vám na hlavu vážně může spadnout prakticky cokoli. Každý pixel je fyzikálním objektem, který se chová jako pevná látka, plyn, kapalina atd., takže vůbec není problém prorazit nádrž s vodou a všechny své nepřátele utopit, nebo třeba roztavit sníh ohýnkem. Jindy zase stoupnete na nestabilní terén a už se řítíte do hlubin. Trailer tyhle hrátky s terénem myslím předvádí velice názorně.
zdroj: Archiv
Líbí se mi, že stejně jako v Lieru zde některé schopnosti disponují s až překvapivě ničivým potenciálem. Kdysi jste do díry naházeli neskutečnou hromadu banánů a se zacpanýma ušima čekali na žlutavou explozi, tentokrát vám k vaší vlastní verzi Hirošimy dopomůžou bleskové vlny, ohnivé jazyky nebo kyselinová břečka… A když vám začnou docházet životy, můžete chlemtat nepřátelskou krev. Finská ježibabí mytologie zřejmě nebude o nic jemnější než ta středoevropská.
Noita se jednoho dne ocitne v předběžném přístupu, ale autoři zatím nejsou schopni sdělit ani rok – na jejich stránkách se skví vágní cifra 201x. Soudě dle současného stavu hry předvedeného ve videu je však prakticky jisté, že se dočkáte buď letos, nebo příští rok, a to na PC.