Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No nevím, otevřený svět moc nemusím, člověk se pak vůbec nemůže rozhodnout kam má jít. V jednom kuse kouká do mapy.
    • Zato otevřené diskuse ti svědčí ^^
    • Svatá pravda, a ještě když tam neni zaimponovaná přehledná minimapa, to je potom hrůza.
      • Tu tam doufám zaimpotentujou.
        • Tikov
          to radši ne, po zkušenostech s Mafií a Mafií 2 je minimapa ten prvek, který odvádí pozornost. Alespoň já jsem Lost Heaven znal po prvním zahrání celkem slušně (protože mne nebavilo furt čučet do mapy, tak jsem si zapamatoval hlavní trasy podle domů), ale Empire bay si skoro nepamtuji (protože jsem při hledání cesty koukal jen na minimapu)
          Dal bych přednost rychle zobrazované velké mapě a být donucen jet víceméně naslepo na sever/ k támhletěm horám/ po proudu téhle řeky.
          • Naprosto souhlasim, bez minimapy by to šlo v poho, ono by to dokonce tý atmosféře i něco přidalo :)
  • Je škoda, že ze Zaklínače chtějí udělat otevřený svět jako je Skyrim či GTA nebo Just Cause...
    Rozhodně to bude odvádět od příběhu a dojmu z celé hry - řekněte, co si vybavíte, když se řekne GTA IV? Spousta věcí, ale rozhodně ne většinou příběh...
    Mě se teda vybaví spousta hovadin a šíleností co jsem dělal, že jsem támhle jezdil motorkou po střeše a pak jsem se šíleně rozsekal.
    To samý Skyrim, vybaví se mi různý experimenty a podobně, je blbě že se Zaklínačem jedinou změnou odsoudí celou hru k znevážení příběhu a tedy i celé story linky.

    Snažte se na to zareagovat, chci slyšet Vaše názory
    • Tikov
      Zrovna z GTA IV si příběh +/- pamatuji (ale jeho uvěřitelnost a kvalita šla ke konci silně dolu), pak tedy ještě otravné minihry s kamarády. Celkem mi tohle GTA přišlo takové dospělejší.
      A taková 1. Mafie měla v zásadě otevřený svět a ve výsledku si určitě každý pamatuje hlavně příběh (a kravení většinou končilo smrtí, díky údernosti policie a vymáhání předpisů z jejich strany- teď je otázka jestli jde nějaký takový mechanismus vůbec zakomponovat do Zaklínače)
    • smajdal
      GTA IV...nejhorší optimalizace v herní historii + nějaký vidlácký srb nebo ukrajinec, prázdné město, stereotypní mise, seznamka na "internetu", zpackaný cover systém...prostě nic moc dobrýho si z tý hry nepamatuju (ačkoliv tam něco je)
      • smejki
        Na špatnej design pomáhá Ballad of Gay Tony.
    • smejki
      A kouknul ses na to video v článku, doufám? Protože přesně to samé tvůrci říkají a taky dodávají, co s tím hodlají dělat a že nechtějí takto dopadnout, byť se jistým omezením nevyhnou.

      A když řekne GTAIV, tak mně se teda mj. příběh vybaví - zprvu dobře rozehraný a nakonec hloupý, nepřehledný, nesoudržný a ve vztahu ke hře neuvěřitelně schizofrenní. Jeden z nejsilnějších příkladů ludonarativní disonance.
      • Samozřejmě že to říkají, můžeme jenom doufat, že to taky takhle udělají...
        Je docela zajímavý, že open-world přináší omezení.. :D

        Pěkný vystižení... :)
        • smejki
          Resp. takhle. GTA4 je první GTA, ze kterýho si pamatuju i jiný figury než jen ty z rádií, což považuju za slušnej achievement. Problém byl, jak říkám, že tam příběh vždycky vstoupil jak z jiný dimenze :D
          • Robotron3
            Mě přijde, jak kdybych hrál asi jiný GTA IV. Vždyť to bylo první GTA, kde ten příběh byl mnohem zřetelnější a větší tahoun hry, než u předchozích GTA.
            • smejki
              to nepopírám. Jen říkám, že se příběh často dokonale rozchází s herní náplní. Ten příběh je ale jinak výrazný a plný zajímavých postav.
            • To určitě jo, ale open-world to vzal zasvý, a zase si děla to, co ve vice city
    • Vrook
      Tak teď jde o to, jak to provedou. Jestliže to, co řikaj v tom videu, myslej vážně, tak by to nemuselo dopadnout bídně. Ale jak jsem psal níž: v předchozích dílech mi rozhodně open world nechyběl, takže ve trojce po něm neprahnu.. ale ani ho zásadně neodmítám.
      • Je sice pravda, že jejich systém - objevíš kus světa a sním i spjatý příběh je zajímavý, ale uvidíme, jak se stím poperou
  • Robotron3
    Hry s otevřeným světem je královský žánr, jsou to hry mezi hrami. The Elder Scrolls, Outcast, Grand Theft Auto, Fallout, Ultima ze starších třeba. To neni o nebezpečích a problémech, to je o tom, kdo to umí a kdo na to má, nebo nemá...
    • kdo na to má-skyrim projede snad každý i na těžkou obtížnost
    • Keyz
      To vypadá,že některé firmy. Dělají záměrně hry kde dají dělat hovadiny a hráče to baví. Morrowind a dál. Tam šlo skákat po všemožném vylézt někam do nebe....
      Zase u jiných her s otevřením světem tohle není. Hrdinovi tohle není umožněno.
      To bude doufám případ Witcher 3
    • Vrook
      Tak ty argumenty a "nebezpečí a problémy", který tam jmenujou, dávaj smysl a přijde mi, že to o tom docela je.
      Ale neřekl bych, že open world hry jsou "královskym žánrem". Nebo alespoň pokud jsem to pochopil, tak jak jsi to myslel.. Třeba Skyrim (a další TES hry), ač neni špatnej, tak i přes svuj open world imo nesahá Witcherovi ani po kotníky, co se týče celkovýho zážitku ze hry.
      Prostě to neni o tom, jestli má hra otevřenej svět nebo ne. A věřim, že se tim může potencionálně dobrá hra i celkem pěkně pok*rvit.
      • Robotron3
        No šlo mi o to, že udělat openworld hru je mnohem těžší, než lineární. Je jednoduché říkat si, tohle má být tak a tak, z hlediska zkušeností s linearnější hrou, ale pak openworld je jiná liga. To je podobný jako Assassins Creed. Spousta lidí ho může kritizovat, někomu se nelíbí to, nebo ono, ale technicky a odvedenou prací převyšuje o několik tříd současnou herní produkci.
        • Vrook
          Jasný.. souhlasim, že na výrobu je open world hra obtížnější. Ale mě, jako hráči, půjde vždycky o to, jestli je ta hra ve výsledku dobrá, to je vše. Jestliže vývojáři AC3 potili krev a ronili slzy při vytváření (nepopiratelně hezkýho) otevřenýho světa, co je mi to platný, když pak udělaj tu hru jako jeden dlouhej tutoriál.
          • Robotron3
            Já pravda v tomhle jsem takovej specifickej, že se dívám na hry i technicky a ty opravdu technicky náročné obdivuju. Ale hlavní je hratelnost to je jasné :)
  • michelangelo
    Obutim se do popularnich open world her si na sebe vyvojari pletou bic, anebo bude treti zaklinac nejlepsi, co jsme v tomhle zanru zatim videli. Ja se tesim :)
    • Vobec by som nepovedal, ze sa obuvali do tiech hier. Na zaklade svojich skusenosti ako hracov danych hier hodnotili klady a zapory danej hry. Oni maju svoju viziu, co by mal Witcher 3 splnat a inspiruju sa velkymi open world hrami a beru si ponaucenie z ich nedostatkov, nic na tom nie je.
      • michelangelo
        Rict, ze si ze hry nevzpomene ani na pet postav, ze vedlejsi ukoly jsou az tak vedlejsi, ze nudi povazuju za obuti se do nich. Plus je zajimavy, ze z dlouhodobe tvorby "open world games studia" Bethesdy, se nepouci Bethesda, ale prave CD Projekt. Teda, doufejme *4*
        • Ja stale neviem co na tom vidis ako obuvanie sa do tych hier. Proste konstatuju zname fakty, ktorym daju zapravdu aj fanusikovia hry, napriklad aj ja, ktory som pri Skyrime zabil peknych par desiatok hodin. Ak by to formuloval stylom "Ten trapny Skyrim ma taketo a taketo nedostatky a my to spravime ovela lepsie, uvidite" tak by som s tebou suhlasil. Na mna teda posobia ti vyvojari velmi seriozne az pokorne, nekritizuju prehnane, vyzdvihuju aj to, co ostatni robia dobre a nie len (podla nich) nie ulpne dobre.
          • michelangelo
            Obout se do neceho = kritizovat to. A kritizovat se da i bez nadavani. Kazdopadne pointa je, ze paklize se ve tretim Zaklnici vyskytnou nedostatky jako na kritizovanych prikladech, tak se budou moci zaradit mezi ostatni velkohube slibujici vyvojare = usit si na sebe bic. Ale to se snad nestane :)
  • Vrook
    Osobně bych teda taky uvítal ty omezení pohybu, který byly v prvních dvou dílech. Úplně otveřený svět mi tam vůbec nechybí a upřímně mě ani nikdy nenapadlo, že by to tak mohlo být. Spousta her nabízí otevřenej svět proto, že nemá moc dalších propracovanejch prvků, kterýma by se mohla pochlubit. Ale to rozhodně neni případ Witchera, kterej (alespoň dosud) dokáže zaujmout příběhem, atmosférou, postavama a spoustou dalších věcí, takže na nějakej otevřenej svět vážně moc zvědavej nejsem.
    btw. po dohrání dvojky teď hraju jedničku a je to minimálně jedna ze tří nejlepších RPG her, co jsem hrál.. ne li nejlepší. A to i přes výtečnou dvojku. Ale zatim jsem nedohrál, tak uvidíme. *4*
  • MrSanta
    Koukám, kritika Skyrimu se nám nějako stává módním. Zatím jsem ale neviděl stejně velkou hru od někoho jiného, které by se chybky vyhnuly.
    Samozřejmě se nebudu zlobit, až se to někomu povede.
    • Nedostatky Skyrimu ukázali sami fanoušci, které tyto nedostatky odstraňují. Takže pokud Skyrim a všechny ostatní novější TES hry (Oblivion a Morrowind), tak v dnešní době už jen s modifikacemi.

      Co si budeme povídat, Bethesda umí jediné: Vytvořit základ hry, ten naprosto nedodělat a nechat to na komunitě.
      • Presne, TES serie je velmi znama tim, ze se da hrat cca az 2 roky po vydani, az si ji fanousci opravi.
        • Já pořád hraju Morrowind. A kdy ten vyšel? *3*
    • smajdal
      U Skyrimu se nedá mluvit o chybkách, ale opravdu několika zásadních chybách a spousty běžných, které ovšem není nemožné, ani příliš těžké odstranit. Skyrim je dobrá hra, ale nedostatek konkurence ji dělá něco víc, než opravdu je. Vývojáři budoucích "skyrim killerů" ví, v čem Bethesda zaostává a snaží se toho využít, stejně tak vědí o tom pytli peněz, který se z TES her nechutně plní.
    • O "chybkách" by sa dalo hovoriť, keby bol skyrim prezentovaný ako turisický simulátor a nie rpg.
      • MrSanta
        Kurnik, já ty chybky snad editnu na chyby *1*
        Osobně beru Skyrim (a vlastně i ostatní TES hry či nový Fallout) jako simulátor dobrodruha.
        • NEDĚLEJ TO! Pak můj koment nebude dávat smysl a já nemůžu editovat! *1*
          • MrSanta
            To nemůžu dopustit, nechám to jak to je *15*
            • Děkuji ti hodný pane. *2*
    • Keyz
      Gothic 3 byl dost velký a postavy a úkoly bylo dobře hodnocené. Ostatních chyb bylo hodně a tohle bylo dobré.
      • Je videt, ze staci par let a z paskvilu se stane legenda. G3 byla spatna hra a nezachranil ji ani community patch. Proste proti G2+Notr datadisk nemel nikdy sanci na uspech
    • langustyn
      já CDP i Danu Vávrovi věřím, takže myslím, že si můžou dovolit kritizovat :)
      • MrSanta
        Kritizovat může každý, já bych ale rád konečně viděl taky nějakou hru, která TES hrám nakope sedínku.
        Doufám, že se někomu podaří spojit princip otevřeného světa s pořádným příběhem, kde hráčovo činy budou poznat. Kéž by onou perfektní hrou byl Cyberpunk 2077.
        • Red Dead Redemption to dokázal.
          • Vrook
            +1!
            To máš recht. Teď mi došlo, že tu je řeč o propracovanosti open world her a snad nikdo tu RDR nezmínil. *7*
        • Cahir
          New Vegas to dokázal.
    • Chybky? On mluví o nudných charakterech, generických questech a nudném příběhu což u RPG hry rozhodně nepovažuju za "Chybky". *1*
  • V nebezpečí je moje peněženka. Kooupím si Z3 a k tomu i nový comp, protože svému železu moc nevěřím, že to utáhne alespoň na minimum :). Čekám Tě, "Wjedmině".
    • Jeff
      "Wjedmině" zní, jako když Yoda varuje na jed v mině. :D
      Né, nebudu hnidopich. Jsem polák a tak mi to nedalo.
      Ale jinak mám stejný plán jako ty. Už u zaklínače 2 vycházely z mýho notebooku dost šílený zvuky. U trojky by to už nemuselo dopadnout dobře. :D
      • V pohodě :). Žiju u hranic s Polskem (chtěl jsem tu větu napsat doslovně, ale někteří by se mohli divit jistému výrazu:D). Asi zainvestuji i do knížek.... a možná půjdu znova zkouknout Michala Žebrowského. Ten byl fakt machr :D.
        • Jeff
          Asi spíš myslíš výraz "Hledám tě, Zaklínači", n? To by ten překlad totiž byl o dost kontroverznější, než "čekám tě".
          Kor, kdybys to napsal stejně foneticky, jako toho Wjedmina. *1*
          Jinak na seriál jsem se moc nekoukal, ale sehnal jsem si knížky od Sapkowskiego do kindla a tak to asi zkusím. Abych řekl pravdu, tak fantasy mě bralo spíš v těch hrách, než ve knížkách.
        • Tikov
          Seriál nebyl špatný (narozdíl od filmu) a Żebrowski se skutečně povedl (proti vkusu ostatních si to myslím i o Zamachowském), ale na knihy (jako většinou) nemá.
          Pár povídek z Meče osudu a první dvě knihy (a pár kapitol ze 3.) existují i v českém "amaterském" audiu. ;)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit