Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Inquisitor
    Takže si vystačim s dvanáctkou. Ono FM se vyplatí kupovat každý druhý rok.
    • Podle te logiky, by jsi si mel prave koupit tu 14 *1*
      • Inquisitor
        Jo, chtěl jsem napsat s třináctkou :)
    • dario.marques.798
      To je otázka - pokud Ti stačí staré databáze, tak oukej. Já osobně musím po každým přestupovým oknu aktualizovat databáze, jinak mě to přestane bavit
    • Blbost. 12tka a 14tka jsou úplně odlišné verze, navíc ztrácíš na realističnosti, protože 14tka má upravená pravidla a další věci. ;)
  • Pěkná recenze. Musím přispět svou troškou do sítě. Kosmetické změny potěšily, čekal jsem ale trochu víc. Od roku 2010 žádný větší skok. Už by to zase chtělo progresivnější přístup. 3D engine je parádní, atmosféra skvělá. Diváci jsou slyšet. Nové klauzule (hlavně ta výpujční) a dialogy (předseda vás může vyhodit za kritiku v médiích), zase posouvají realitu dál. Přestupy jakž takž. Musíme brát v potaz velikost databáze. Trochu jsem byl zklamán z agentů, jenž mi zamezili vzít si volného hráče, protože ještě sami chtěli odměnu. Dá se to však vyhandlovat. Taktiky byly pro mě utrpením. Alespoň na startu. Nechápu např. proč museli zrušit posuvníky, které výborně nastavovaly (individuálně) zdržování hry atd. Až nyní novým taktikám přicházím na chuť, i díky výbornému vysvětlení, co která dělá. Největší bolístkou byla před updaty umělá inteligence - výsledky jako 7:5 v české lize nebyly vyjímkou (pozn. takový výsledek se mi ve 13tce stal za 1000 hodin snad pětkrát). Čili vzkaz je jasný, zlepšit umělou inteligenci. A rozhodně se přimlouvám za další ligy (Katar a Arábie sice nejsou známe, ale, je to zase jiný šálek kávy, než trénovat Evropské či Jihoamerické kluby.

    Mám nahráno pár hodin a pořád mám palčivý pocit, že je to nejslabší ročník (za posledních pět let), avšak komplexnost a obsah, kterému napomáhá i komunita, (CA taky, loni se podařil update, který změnil základní sestavy - zase nový impuls), je stále zárukou vysokých kvalit. Jen by to chtělo zase zlomovější ročník. A vyhnout se fatalitám při startu. A teď mne omluvte, musím ty grázly se šponovkami vycepovat k Lize mistrů :)
    • Od roku 2010 žádný skok? Aha. :)
      • Žadný větší skok :), např. interface zůstal de facto nezměněn. Pouze se upravují jednotlivá tlačítka a kolonky. Přibyly rozhovory další možnosti rozhovorů, ale po čase se omrzí. Umělá inteligence dělá stejné kyksy. Oproti tomu 3D zobrazení snad poprvé funguje, jak má. Síce stále padá až moc gólů z boků, ale není to tak hrozné, jako před 3-4 lety. Výzvy jsou zábavné, ale je šest je opravdu málo - dalo by se vymyslet více scénářů. Možná jsem už zmlsaný vynikající dvanáctkou. I přesto se těším na další probdělé noci.

        Ono, každý si může vylámat zuby na nečem jiném - v tom je manager unikátní. A naopak, každého potěší jiné drobnosti.
        • Tak ono zadny vetsi skok... novy match engine (ne 3d zobrazeni, ale match engine) byl jednoznacne veliky skok, stejne tak dynamicke ligy. Osobne bych argumentoval i zrusenim dostupnych slideru. Coz je teda na par let malo opravdovych zmen, ale furt vic nez "zadne".
  • Tahle hra je jako droga... Tak dlouho si člověk říká "Ještě jeden zápas a jdu spát" dokud neusne při zápase vysílením *1*
    • droga možná ale pouze pro fotbalový fanoušky a ty co baví sportovní hry jinak má asi každej nějakou svojí herní drogu u který si řiká něco podobného.
  • FM14 letos pusobi velice sympaticky, dokonce po delsi dobe z nej nemam rozpacity pocit, ze par zmen se udelalo jen pro zmeny samotne, ale i drobna kosmeticka vylepseni tentokrat skutecne pomahaji. Je to takove "streamlined", ale jen a jen v dobrem slova smyslu. Jeden priklad za vsechny, tiskove konference. Jejich prirazeni primo do zpravy je drobnost, ale behem prvnich par desitek minut clovek uciti, jak moc prakticka a prijemna.

    Nicmene neda mi to, ale mel bych par pripominek. "Letos už Football Manager nepřináší žádnou velkou novinku" – ja si naopak myslim, ze opusteni slideru je obrovska novinka. Jiste, recenze ji zminuje, ale tohle je prakticky ta nejvetsi hracem viditelna zmena dost mozna od dob uvedeni 3D zobrazeni.

    Na stejne tema pak myslenka "Původní pokyny šoupátky zůstaly zachovány" – to neni pravda... tedy ne v tom smyslu, v jakem to vyzni v recenzi. Ve svem jadru je ten system stejny (cudlik se slovy "pohne sliderem"), ale neni pravda, ze by cislicka a souplatka nahradilo jen slovni rozhrani (= sliderem slo hybat do X ruznych pozic, cudlik se slovy nabizi jen dve).

    Myslim, ze v recenzi mohlo zaznit to, ze tahle zmena, jakkoliv realisticky muze pusobit, proste a jednoduse zkrouhla docela znacny pocet taktickych kombinaci. Hracum jsou dost povoleny moznosti ve stylu vic/min a nic mezi tim. Pryc je moznost upravit si hrace podle nejakeho originalniho vzoru – na forech SI se propira treba hrac roztahujici hru, ale nestrilejici jeden centr za druhym. Stejne tak nejde nastavit vlastniho playmakera. Nejde upravit volby pro target mana.

    Jo a v neposledni rade melo urcite zaznit, jak NEUVERITELNE SPATNY je letos preklad. Nemyslim tim "spatny jako loni a predloni", ale jeste horsi. Stare chyby, ktere byly loni opravene, se vratily. Nove prelozene casti nedavaji smysl v kombinaci se starymi. No a pak tu jsou nove chyby obecne. Od vtipnych drobnosti typu "strikej" misto "strilej" az po do oci bijici a mozek nicici neznalost fotbalove terminologie – a to ani ne nijak zaludnych slovicek, ale treba absence povedomi o rozdilu mezi centrovanim a strelou...
    • Ted me jeste napadla dalsi veci - prechod ze slideru taky znamena pomerne hloupou skutecnost, ze clovek ted nevi zakladni nastaveni taktiky. Popisky roli nebo cudliku sice reknou, ze hrac bude 'strilet vic nez obvykle', ale neexistuje moznost zjistit, co to 'obvykle' je. Ciste z logickeho pohledu na vec je to nepochopitelne.
    • Máš pravdu s tím překladem - např. při těch tiskovkách můžeš mluvit "Animovaně" :-D přitom to má být Živě. Stříkej místo střílej mi zas tak nevadí, to pochopím, ale Animovaně mi chvíli trvalo, než mi došlo (animatedly). Pak ještě při dávání pokynů z lavičky je třeba pokyn "Hrát křížné přihrávky" a přitom při podržení kurzoru se objeví nápověda, že se ve skutečnosti jedná o pokyn dávat balon co nejvíce do pokutového území. Takovýchto terminologických chyb je tam víc a to mi vadí mnohem víc než překlep.

      Ale jinak je to dobrá hra. Akorát třeba ve Spartě je Holek jen jako DF a ne OS, takže člověk musí nakupovat hned obránce.
      • dario.marques.798
        Z toho překladu mě nejvíc zaujala "výpujčka" místo "hostování" xDD no a u toho Holka - on sice podle postů na stoperu hrát nemůže, ale atributy na to má slušné, takže ho tam můžeš postavit, dát mu trenink pozice a do půl sezony tam bude hrát jako by se tam narodil. Vlastně oproti skutečnosti to není a tak odlišná situace, až na to, že je to s půlročním zpožděním
        • Vidíš, to mě nenapadlo, pak to zkusím :-)
      • O ceske databazi je snad lepsi ani nemluvit. Ono se staci podivat na oficialni fora, kde Tony Grasser argumentuje stylem "no na transfermarkt.de neni napsane, ze by holek minulou sezonu hral na strednim obranci, takze neni stredni obrance"...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit