Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nejsem sice moc nadšenej z toho, že je hra plná bugů. Mohl bych D. Vávrovi s klidem omlátit o hlavu jeho články na Skyrim i jeho výroky k ostatním vývojářům. Problémům, které jiným vytýkal, se nevyhnula ani jeho hra.

    Mohl bych, ale neudělám to.

    Narozdíl od jiných totiž nešel vyšlapanou cestou (kopírka fantasy rpg), ale rozhodl se vytvořit historické rpg (v rámci možností). Za to má u mě velké plus a velký dík. Sice asi při hraní občas budu skřípat zubama, ale přežiju to.
    • Mohl bych tě nazvat hňupem, ale neudělám to.
      • Mohl jsi napsat svuj nazor, ale neudělal jsi to. Místo toho jsi udělal čest své přezdívce.
        • Naopak, vystihl jsem přesně první část tvého příspěvku. Je to totiž ve stylu "Nechci tě urazit, ale [následuje urážka]". Nechceš mu to omlátit o hlavu, ale polovina příspěvku je o tom, co bys mu všechno vyčetl, kdybys mu to chtěl vyčítat. Si můžeš podat ruku s mojí přítelkyní. *1*
          • x_ander
            Ty nemáš přítelkyni.
          • S ženskýma je trápení... *13*
  • Nejsem příliš expert na středověkou zbroj. Je ta zbroj Racka Kobyla historicky věrná? Především mě zajímají ty kovové hranolky na zbroji. Je pro to nějaký historický podklad?
  • tak na foru pisou,ze upravi paceni zamku pro konzole a gamepad....tohle se jim opravdu moc nepovedlo :-/
  • No, jak tak pročítám recenze uživatelů i redaktorů, tak výsledkem je hra plná výborných originálních nápadů, které jsou ovšem nyní spíš negativní, protože je zcela zabily bugy. Ukládací systém skrz kořalku je perfektní - pokud máte stabilní hru, jinak můžete hodiny hraní spláchnout do záchodu. Bojový systém založený na skutečném šermu je dobrá věc - pokud vás hra neteleportuje skrz protivníka nebo každý jeho úder nepřitáhne k němu. Atd. U hry za 1100.- mi to připadá velmi podivné. Takže za mě nákup tak někdy za čtvrt roku, až to bude skutečně hotové. Nehodlám být betatester a ještě za to platit.
    • 2Hacendado: Ukladani ma fungovat tak, aby o nem hrac optimalne nevedel. Ukladani ktery hrace sеre, je presne to, co Vavra pinda k jinym - koncepcni prusеr a zrudnost. Hry se hrajou proto, aby se u toho hrac bavil, a obtiznost nespociva v tom, ze nemuzes 10 hodin nic ulozit ... tohle muze myslet vazne leda kkot, kterym Vavra je.

      U libovolnyho systemu boje je zdaleka nejpodstatnejsi to, jak dobre se to ovlada. Je uplne irelevantni to, jak moc je to realny. Az budes machat realnym mecem kterej bude narazet do realnyho protivnika, tak muze hra implementovat realnej serm. Do ty doby je to hovadina. Jednoduse proto, ze pro ten realnej serm (a ostatni i libovolnej jinej zpusob kontaktniho boje) potrebujes tu realnou zpetnou vazbu.

      Za 3 mesice nic neodladej, meli na to nekolik let.
      • Těžko bude někdo hrát 10 hodin a neukládat, když se ukládá při spaní.
        A bojování se ovládá skvěle, jen to z videí na Youtubu úplně nepoznáš.
    • Widl_CZ
      Na ukládání už je na nexusu mod, takže to odpadá :)
    • Zajímavé, že nejvíce křičí ti, co si to nekoupili a vůbec to nehráli
      • Vycházím z ohlasů hráčů, co to hráli. A teď zameč a vyskoč. *1*
        • Pokud nevycházíš ze svých vlastních zkušeností, tak je tvůj názor úplně k ničemu. Takto jen ukazuješ svojí hloupost.
          • Jsi natvrdlý? Vycházím z toho, co vidím a slyším.
    • ukladani srkz koralku perfektni neni...perfektni to je, kdyz kliknes na ulozit hru a ulozi se ti...kdykoliv uznas za vhodne...v tomhle smeru nemam rad zadna omezeni
      • S ukládáním měli problémy již v počátku vývoje, a do teď ho nezvládli. Koncept té hry je špatný a nedovoluje "sejvy" na požádání. S tím nic neudělají, celou herní mechaniku by zničili.
        • Tím spíš tam nemají cpát sejvovici, když jim nefunguje a jen dělá potíže (protože sejv na ukončení by fungoval úplně stejně jen bez vlivu na ožralost). A měli prostě poladit ukládání na checkpointech. Jak ukazují jiné hry, ono když neuložíš vše (třeba zmizí mrtvoly apod, tak to nikomu nějak nevadí). Ono se dá ukádáním ve vhodný okmažik docela dost věcí očůrat. A očůraný systém co funguje může být ve výsledku lepší než důkladný systém, který nefunguje.
        • ucho
          neznicili, bohate by stacilo dat save na exit hry. a aby minimalizovali zneuzivani, tak na opravdove ukonceni hry.
      • Asi tak. Nebo ten autosave udělat častěji. (téměř okamžitě s výjimkou třeba pár akčnějších sekvencí kde chceš aby to hráč opravdu odehrál bez exploitování systémů). Paradoxně pokud by to ukládalo téměř pořád, tak by to bylo víc hardcore, protože každé rozhodnutí by mohlo být permanentní. Takto na tom není nic hadrcore krom toho že je to taková loterie se stabilitou hry.
        Jako takový iron man mode v Xcomu ukládá hru nonstop a jaká je to pecka :-D
      • Tak záleží taky na hře. Třeba u Commandos apod. her bych bez save / load skončil tak někde ve 3. misi. *1* Další věc u KC, která mě zarazila, že ta sejvovice je hodně drahá a moc ji není - to mi připadá i trochu přes čáru..
        • On je to v zásadě dobrý nápad. Problém je, že je tam prostě špatně řešený autoasave. Je spousta her, které nemají vůbec žádný manuální save a vůbec ničemu to nevadí. Protože dokáží ukládat rozumně. A jsou ideální v tom, že tě nutí nějaké pasáže dohrát v kuse (a nemůžeš exploitovat ukládání co pět vteřin). Ale zároveň jsou tak časté, že tě nenutí opakovat x hodin hraní. Navíc pouhý autosave má i velkou výhodu pro vývojáře, že ví za jakých podmínek se sejvuje (takže třeba něco ukládat ani nemusí) a snižuje to riziko, že vznikne nějaký bug, protože uložíš zrovna někde nevhod, kde s tím nikdo nepočítal.
          Tohle když by doladili tak sejvovice mohla být jen takové zpestření na pár obtížných soubojů. Ale když hraješ úvodní quest a hra spadne při vstupu do hospody, fakt tam není jediný důvod, proč by nemohla být auto-uložená hned po nákupu uhlí. Jak píši níže - častý autosave by tu byl i super prvek v tom, že by jsi měl rozhodnutí permanentní. (načapali tě při kradení = autosave a porvi se s následky. Zabili ti parťáka v souboji = autosave a máš to bez něj)
          • Musis nemusis ... vysypat dump pameti na disk umi zacek 5ty tridy v krouzku vypocetni techniky proboha ... Tohle samozrejme nikdo normalni u hry delat nebude, jednoduse proto, ze vi co je a co neni treba ukladat. Teda asi krome Vavry, kdyz maj takovej strasnej problem s tim neco ulozit.

            Se podivej trebas na minecraft, tam kdyz ukladas == ulozit celej aktualni svet kosticku po kosticce + samozrejme bedny s obsahem, inventar ... tohle v KC vubec resit nemusis. Zadny "nevhod" ulozeni neexistuje jednoduse prave proto, ze neukladas ten dump pameti.

            Bezne se uklada stav qstu, to co ma postava u sebe/v bednach/... a pozice kde stoji, coz ale neznamena, ze pri loadu ji postavis presne tam, muzes ji trebas postavit na nejblizsi cestu/checkpoint/...
          • To máš pravdu, tohle by bylo ještě lepší.
    • Tak nějak mi to přijde bohužel :-( Ta hra vypadá že bude dobrá, když ji zvládnou dodělat.
      • To už slibují mnoho let, ale ten kdo slibuje většinou málo co splní. Peníze mají, nemají důvod cokoli nákladně měnit.
        • Nebuď jako řada dalších dutohlávků, nedodělky při vydání jsou dneska už docela normální záležitostí, kterou pak vývojáři měsíce ladí. Nevidím důvod proč by to mělo být vtomto případě jinak.
          • Proč bych měl být dutohlávek? Že nechci platit za nedodělaný produkt?!
            Chtěl bych vidět, jestli by sis koupil nějaký hmotný produkt v takovém stádiu jako je KCD.
        • Tak narovinu - peníze nemají, protože většinu studia vlastní investoři. (takže z prodejů budou mít pár drobných, ale nic co by jim zajistilo budoucnost) Takže pokud chtějí fungovat dál a dělat nějakou další hru, budou muset trošku získat důvěru hráčů. To zda hru dodělají může dost razantně ovlivnit, kolik budou schopní vybrat na dalším Kickstarteru. A zda to přesvědčí nějakého investora, aby nasypal další stamiliony do vývoje.
          • To nevím, nedokážu posoudit kolik toho zůstane vývojářům a kolik investorovi.
  • Za včerejšek nahráno 8 hodin a to jsem se ještě musel nutit jít spát, hra má neskutečnou atmošku, která vás vtáhne a nepustí, nádherný živoucí svět, který je uvěřitelný právě díky úžasnému smyslu pro detail, hratelnost má nádech starších rpg, kdy se ještě vše nezjednodušovalo, questy máj různý řešení, paráda, velký bugy jsem nepotkal, jen špatnej lip sync a sem tam problikne textura, dlouhý loady a sem tam propad fps, to spraví patche. Za mě zatím 9/10, takovou radost z čirý hratelnosti jsem dlouho nezažil!
    • Naprostej souhlas. Hraju to na ps4 a nemuzu si nejak moc stezovat
  • skaven
    haterov hry tento link porazi:
    KLIK
    • A WH Studio klepne, až se budou zákazníci domáhat svých práv či hru vracet.
    • https://steamspy.com/app/379430
      • http://steamcharts.com/app/379430
    • ucho
      vsak ja jim ty prodeje preju. at trhnou rekord. to nemeni nic na tom, ze vydani bylo uspechane a ze technicka stranka hry neni uplne idealka... nektere chyby jsou proste ostuda. to neni hate ;)
      • Ano a kdyby to doložily třeba na ten srpen víš co by je čekalo? To by bylo -100/-100 bodů. Už to odložily několikrát. Taky dost lidí nechápe, že se to nedá srovnat z ubisoftem. Jiný počet lidí atd. Je rozdíl jestli na tom dělá 1000 lidí nebo třeba 100-200. Už vývojaři říkaly, že to musely vydat. Podle mě kdyby to bylo na nich tak by to ještě odložily. Pár bugů a optimalizaci by opravily. Tedka to budou muset řešit když už je hra venku.
        • To je právě irelevantní. Pokud máš méně lidí, musíš udělat projekt tak, abyste byli schopní to udělat v nějaký rozumný kvalitě. Tohle se nestalo.
          • Jak pro koho. Já jsem našel zatím jen 1 bug a 50-60fps. Jo jenže odložit tu hru tak to by nedopadlo dobře.
      • spoock
        pro mě je ostuda i to ovládání na klávesnici
        • spoock
          ke hře mám dlouhý seznam 100+1, ale atmosféra středověku tam je a některé questy super
      • skaven
        ved nechavam na kazdeho, ci sa identifikuje ako hater hry, alebo nie :)
  • Hele příjde mi, že nejvíce hejtařů tu hru ani nemá nebo čekají na slevu. Mám už pár hodin za sebou ve verzi 1.2 a ta hra mě hrozně baví. Vidím jen drobný bugy např. šenkýřka nalévá víno z neexistující konvice. Na mém 1060 a 8 GB ram jedu vše na very high (vyšší je jen ultra) a fps 60 občas klesne ke 40.
  • cumpi3
    Kdyby ubisoft vydal takhle rozbitou hru, budete desne nadavat...takhle to skoro nikomu ani nevadi...
    • No v době kdy Ubi jen reskinuje starší hry bych se sakra divil,kdyby byly zabugovaný. Čest vyjímkám.
    • Je potřeba si uvědomit, odkud takové hry pochází. Není snad potřeba porovnávat kvality malého českého studia s Ubisoftem, jehož příjmy jsou v miliardách a počty zaměstnanců v tisících, ne? Buďme rádi, že něco takového v naší malé zemičce vzniklo, všechny bugy se dají opravit. Ale kdo chce psa bít, hůl si vždy najde, spousta lidí neodpustí to, že jiný dokázal něco, co on nikdy a hlavní je potrestat Vávry, protože proč ne, když něco kritizoval a sám má problémy. Taková hezká lidská vlastnost.
      • Je-li srovnatelná cena, čekám srovnatelný produkt. Pokud to budou prodávat za budgetovku 400kč s tím, že je to první pokus od menšího indie studia, člověk se na to hned bude dívat jinak.
        • presne tak cenovka, je ako na AAA titul, tak aj kvalita by mala byt AAA, a je jedno ci je to od maleho alebo velkeho studia
          • To je ale samozřejmě nesmysl, nejde vše takto paušalizovat. Podle mého názoru je to poněkud omezený pohled na věc. Když půjdeš do kina na nějaký očekávaný hit, americký blockbuster napěchovaný speciálními triky a moderními technologiemi za miliony dolarů a za lístek zaplatíš řekněme dvě stovky a druhý den půjdeš na Trošku lacinou českou komedii, budeš také očekávat stejnou kvalitu jen proto, že lístek stál stejně? Na vše je potřeba podívat se z různých úhlů.
      • cumpi3
        To je dobrej vyblitek...kdyz hraju, tak me ta tuna chyb nema vadit, protoze to je cesky a od vavry, co ma maly studio? ..nerikam, ze to je spatna hra, to vubec, nechapu jen tohle srni do huby a jak debilne si to lidi dokazi obhajit
        • Tak to nehraj, když Ti to vadí. Počkej si třeba měsíc, dva, než odstraní chyby a pak se s klidem na duši vrať.
          • cumpi3
            Jojo, cekat a doufam, nic moc jineho nezbyva...tohle neni nic jakneviditelny roh..to jsou prisernosti - hodinove loadingy, ai, spadnuti hry do Windows, save system uplne na nic a tak dale...skoda, ta hra by mela potencial na 10/10...ale je to fakt horsi nez Ubihra...
  • Nápad s LongPlayem na KC:D je moc fajn, jen ještě alespoň dva týdny ho nebudu moct sledovat. Hru jsem si koupil na GOGu (DRM-free rules) a tam to vyjde až 27., tak si to nechci nechat vyspoilovat. Tak si alespoň říkám, že by do té doby mohli trochu poopravovat ty bugy. Každopádně počítám s tím, že pak během jednoho večera vás předeženu, takže pak už se mnou můžete počítat.
  • Pro profesionální testování softwaru existuje určitá poučka, která říká, že žádný software není bez bugů (zde se hovoří o složitějším software, který je třeba testovat profesionálním testerem). Takový software nelze úplně zbavit bůgů, pouze se lze rozhodnout, zda jsou bugy zásadní, nebo zda se dají tolerovat a neohrožují vydání softwaru. Moderní složité hry nelze tvořit bez bugů, jsou příliš komplexní. Pouze záleží na tom, zda jsou ty bugy zásadní či zda se dají tolerovat.
    • 1) Což ale znamená, že se rozhodli že bugy kvůli kterým můžeš přijít o hodiny hraní jsou tolerovatelné. Docela útel.
      2) I netolerovatelné bugy lze převést na tolerovatelné pouze lepším gamedesignem. (když hra padá, neseberu ze hry quicksave. Když postavy neumí hledat cestu, tak trošku zjednoduším jejich životní cyklus....). To se ale bohužel taky nestalo. Jít si tvrdovlavě za svou vizí i když vím, že ji nedokáži udělat a že to kazí produkt taky není ideální přístup.
      • 1) Ne všechny bugy najdeš, některé se projeví třeba na specifickém HW a ty se následně patchují.
        2) To co píšeš by dalo tak hrozně moc práce, že je lepší počkat nějaký týden, kdy se to opraví než do toho zasahovat a nadělat další x nových bugů.
    • Logicky, proto je vždy potřeba si udělat detailní plán projektu a rozhodnout se, jestli jsi něco takového schopý zvládnout, aby těch bugů bylo co nejméně. Důležité je nedávat gold projektu, který nesplňuje určité alespoň minimálně parametry. Což KC: D nesplňuje.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit