Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Uklidním skeptiky a bezhlavě nadávající... byl jsem v uzavřené Betě 2 roky pro GeForce Now... každých pár měsíců službu optimalizují velmi přívětivým způsobem; rozšiřují herní nabídku (nabízí od semi-klasik po nejnovější pecky a to jak Indie tak i AAA)

    Vyzkoušel jsem službu na vesnici (cca 12Mbit), v Praze (cca 50Mbit), v Budapešti (cca 35Mbit) a v anglickém Derby (cca 60 Mbit). Ve všech lokalitách po úpravě rozlišení a detailů streamovací kvality byl přenos velmi kvalitní. Na vesnici se mi osvědčili strategie (RT AoE2, 4X Stellaris, TB Civ6) a ve městech si rád zahraji i akčnější a svižnější pecky (Tomb Raider, DeusEx MD, PlanetSide 2 a Kingdom Come)

    Všechno nVidia zvládá streamovat k uspokojení zákazníka. Když oznámili, že Beta končí, neváhal jsem a zakoupil Founders subscription. Můžu ho vřele doporučit všem, kteří jsou plně závislí na MacBooku či jiných “office” mašinkách.

  • Docela fajn,jenom bych bral plný 1080p...Ještě Teď dead redemption,resident evil a pár novinek, jelikož to moje pccko nezvládá a za tu cenu super.Mimochodem hry musíte mít zakoupené skrze Steam,epic a další...Odezvu mám nízkou,takže i na střílečky je to fajn...

  • moody

    Je to pecka, uz mam nekolik let iMac a na steamu pres sto her a prave jsem si skvele zahral Batmana, obcas se to trochu cuklo, ale ovladalo se to v pohode a mam v planu to dohrat)

  • jo, bohužel.. všem najednou došlo, že stabilní příjem skrze předplatné (Netflix, HBO, Geforce Now, atd...) je lepší a výdělečnější než jednorázový nákup.

    To jste si nevšimli, že všude chtějí předplatit něco? I stupidní "Deník" už má předplatné na články na webu.


    Dokud si to všichni budeme platit, tak z nás budou sosat takle peníze..

    na druhou stranu, někdy takové předplatné se zákazníkovi skutečně vyplatí..

    • To předplatné se skoro nevyplatí. Chtějí předplatné, protože mají výkyvy v prodejích, někdy je okurková sezóna a nedá se to číst, někdy je zpráv spousta zajímavých a každý kupuje. Já zrušil všechno předplatné a kupu ji si časopisy či hry jen když já chci a hry hlavně ve slevě a je to. Až bude předplatné na STEAMu tak to bude průšvih, co pak?

  • Ahoj, nejsem technik a jsem líný si studovat technickou dokumentaci k dané stremovací technologii, tak zkouším jestli někdo znalý odpoví. Můžete mi někdo vysvětlit - už to tu někdo níže zmiňoval - jak rychlý je přenos přes internet pohybů myší? Kupoval jsem si monitor LCD a tenkárt se všude psalo, že jestli chcete pařit střílečky, je nesmírně důležité mít tuším TN TF nebo takovu nějakou technologii, že to je nejrychlejší ale nejhorší zobrazení barev - špatná grafika, ale žádná latence v zobrazení grafiky. Když na tomto záleží u střílečky, jak pak když hýbnu myší a ten pohyb se musí přenášet přes net a vypočítávat a zpět, není to znatelené zpomalení? Díky za vysvětlení toto by mě opravdu zajímalo.

    • sugyn

      Cloud gaming a gaming monitor jsou odlisne veci. Jde o ten primarni retezec.

      Kdyz ty hrajes hru kterou mas u sebe nainstalovanou tak mas klienta kde kliknuti mysi je okamzite zaznamenano a je vypocitavano z vetsi casti u tebe na pocitaci. Je to jiny koncept. Herni TN panely s vysokou obnovovaci frekvenci ti umozni mit rychlejsi odezvu na udalosti co se deji na obrazovce.


      Cloud gaming je o tom, ze tobe na serveru se vytvori seance, tam ti bezi hra. Zalezi na rychlosti pripojeni a kvalite serveru. Kdyz ty kliknes mysi u sebe, tak signal o tom ze jsi kliknul poputuje pres nekolik serveru nez to dostane ta seance a vykona prikaz tebou zamysleny. U toho muzes a budes pocitovat tak zvany input lag, kdy ty doma neco udelas a tvoje postava na obrazovce to udela s odezvou. Tudiz rychlost prenosu pohybu mysi pres internet je tak rychla jako je nejpomalejsi clanek v retezci.


      Je to hodne zjednoduseny.

      • Jo díky za vysvětlení. Co jsi popsal také chápu, ale šlo mě právě o ty servery a přenos dat přes ně. Sám píšeš, že se musí počítat s latencí. Já se ptám, když ovlivní pouze typ LCD displeje u stříleček rychlost vykreslení, pak není ta latence než dojde kliknutí myši na server a zpět mnohonásobně vyšší zdržení, tudíž jsou střílečky na cloud gaming nehratelné? Rozumím, že starcraft, warcraft, strategie, snad RPG apod, se dá vše hrát v pohodě...

        • sugyn

          No ano strilecky a zavodni hry budou temer nehratelne. Naopak u singleplayer her jako je tomb raider to bude celkem jedno. Teda nechtel bych hrat Dark Souls v cloudu :D . V podstate cloud gaming je vlastne Citrix jen delany pro hry.

        • axell1990

          No zase bacha protože jakýkoliv multiplayer bude asi dost pomalý tím že komunikace půjde na cloud server nvidie z něj na herní server a zpátky, minimálně žádnou Mobu bych na tom taky asi hrát nechtěl dost možná ani real-time strategii.

        • Ano, pro kompetitivni hrani (kam patri vetsina fps titulu) je a bude cloud gaming slepa cesta. 

          Takovy silenejsi priklad, kde bych si dokazal cloud gaming pro fps predstavit, je (zavzpominejme na MAG - PS3) MMOFPS, kde nebude kladen duraz na reakce a skill, ale na taktiku a kooperaci masivniho poctu hracu. Tady ma ta centralizace veskerych vypoctu mnohem vetsi smysl, protoze serverovy hardware ma ty limity zase nekde jinde, nez ty nase bezne stroje pod stolem.

  • spoock

    Funguje ucházejícně, ale ve chvíli, kdy začne kolísat internet je to špatně. Zkoušel jsem Dishonored 2 a jde vidět, že myš to moc nestíhá. Pomalejší hry s gamepadem to asi dá, ale jakmile jde o reakci mnohem vyšší, tak už to začíná narážet na své limity. Zkoušeno po kabelu na UPC 150Mbit/s. Prostě a jednoduše, tohle je opravdu furt nouzovka. Raději sebou budu vláčet někam Switch, doma si spustím PC nebo konzoli a tyhle služby ještě pár let nebudu pokoušet. Rozhodně Geforce Now mile překvapilo, ale plnohodnotná náhradazdaleka ne, navíc i při dobrém spojení ten obraz je krapet mázlý. Jo a Kingdome Come na mobilu bylo dost neskutečné, akorát to chce 5Ghz spojení, což můj Galaxy A10 nesplňuje (asi).

    • Pro tuhle službu je bandwith - jak širokou máš trubku u sebe doma jen jeden z parametrů. Zajímavější je délka potrubí k serveru na kterém to běží (RTT/latence) a její stabilita (jitter). Proto to nikdy nemůže být masově rozšířené, protože to na tom jaké máš konrkétně ty připojení vysí jen částečně, ale jde hlavně o infrastrukturu dál a s tím jako koncový uživatel neuděláš nic, leda se můžeš přestěhovat jinam.

      • exmaxx

        Jo, dneska je to urcite problem, ale nebude se ale ta infrastruktura co je az "dal na ceste" taky zlepsovat? Nebo take podlehat konkurencnimu boji - bude nabidka optiky, mobilniho pripojeni, satelitniho... Mozna sam google, msft, nvidia budou tlacit na zlepseni infrastruktury anebo budovat vic cloudovych center s vetsim pokrytim a nizsi latenci. Zda se mi, ze moznosti tam jsou. 😎

        • Je vidět, že o těch technologiích nic nevíte. Pořád jsme zatím limitivání rychlostí světla a počtem směrovačů přes které to půjde, ty tam taky vnesou zpoždění. A zmiňovat satelit při internetové komunikaci je nesmysl. Ty se používají jen tam kde vůbec nic jiného není. Signál letí od vás na družici, pak na zem do hubu a pak teprve přes jejich peery do internetu. V ideálních podmínkách je to 700ms za hezkého počasí a spíš počítejte 1000 - 2000 ms. Ideální by bylo datacentrum s farmou v každém městě (ale tam narážíte na infrastrukturu providerů, topologii sítě a peery s ostatním sítěmi - pokud budete u jiného providera, než je připojené DC ve stejném městě, tak komunikace stejně půjde přes mezioperátorské peery, které budou třeba v NIXu), takže skončíte na tom, že nejlepší bude mít serverovou farmu napřímo připojenou u každého doma a to už je současný stav.

          • exmaxx

            Okej, problem s rychlosti svetla s temi satelity mezi Evropou a USA jsem si neuvedomil, to mas pravdu.

            Problemy s infrastrukturou tak nejak laicky chapu, ale porad se mi nezda, ze by neexistovala moznost, jak se cela infrastruktura (at uz hw nebo protokoly) vylepsi, pripadne se vybuduje nejaka alternativni.

            Vzdyt v cloud gamingu jsou potencialne velky penize a kde jsou penize, tak je velka motivace na zlepseni technologii, nebo nejakeho alternativniho reseni.

            Okej, mozna to nebude na kompetitivni multiplayer, ale verim, ze pro 90% uzivatelu bude latence dostatecna.

            Jeste jsem namatkove kouknul na specifikaci 5G siti a tam pisou, ze latence je mezi 25-35ms (teoreticky i nizsi). Stejne tak jsem koukal na Starlink a Musk slibuje 20ms (jasne, asi na kratsi vzdalenosti a jasne, zatim to jsou jen sliby, a jasne potreti - problem u satelitu bude prozatim s prenosovou kapacitou). Opet - nerozumim tomu do detailu, a nevim, jak jsou treba 5G site v praxi stabilni, ale zda se mi, ze kdyz bude domacnost napojena naprimo na nejakou takovou sit, tak to pujde. Minimalne vidim, ze se ty moznosti posouvaji.

            Uvidime...

            • Ohledně financí je problém v tom, že ti kteří to provozují si zaplatí jen linku k sobě do datacentra a infrastrukturu nechají na providerovi. Jim to vydělává, ale podstatnou část nákladů nesou telekomunikační operátoři za infrastrukturu. Jediné kam se to časem dostane je reálně zrušená neutralita sítě a operátor bude určitý provz zpomalovat nebo omezovat pokud nebudete mít koupený ten a ten balíček služeb. A že se to po světě už děje, hlavně asie s mobilníma datama. (Např. ti omezí Netflix na 1/Mbps nebo FUP a pokud chceš lepší parametry, musíš si koupit datový balíček s danou službou). Dalo by se o tom uvažovat kdyby operátor a poskytovatel cloudové služby byl jeden subjekt, ale na to ti zase skočí antimonopolní úřad.

              Jinak k těm satelitům, tak na komunikaci mezi kontinenty se nepoužívají. Pouze tam kde nic jiného z hlediska infrastruktury není (často rozvojové země - Afrika nebo velmi řídce osídlené oblasti - na to aby byl alespoň mobilní internet musí být na zemi v dosahu vyslíač a k němu přivedená ideálně optika). Mezi kontinenty jsou podmořské optické kabely. Od nás je to do USA v rádu 100-200 ms, Asie 250 - 350ms vše po optice. I když vypadne (a už se to párkrát stalo) spojení mezi Evropou a Amerikou (kabelů je několik ale byl tam souběh plánovaných odstávek + několika havárii), tak se stejně provoz poslal optikou přes Asii do USA, nicméně pak už tam bylo okolo 400-500ms i ztrátovost, protože linky byly přetížené. To co slibuje Starlink nemůže svoji cenou konkurovat pozemním infrastruktuře. Současný satelit má velké pokrytí, protože je vůči zemi stále na jednom místě, ale daleko s čímž souvisí na dnešní poměry nepoužitelná latence. To co plánují je, že bude satelit nízko, takže latence bude OK, ale tím že bude blízko, tak už nebude na geostacionární oribtě, ale bude se vůči Zemi pohybovat. Takových satelitů bude muset být hodně, aby v ideálním případě byly vždy alespoň 2 v jeden čas nad vámi a byli schopni si předat provoz. Bude to mít horší parametry než stávající síť, ale s astrnomickými náklady, které ale těžko zaplatí těch řádově pár lidí, kteří nyní nic nepšího než satelit nemají.

              Další věc je, že co jde vzduchem je vystaveno rušení vším možným, takže na mobilní připojení nikdy nedostaneš moc velkou garanci ohledně stability. Navíc sdílíš vysílač s dalšími lidmi a jeho zatížení se může radikálně měnit.

              • exmaxx

                Reakce na příspěvek:

                Nabite informacemi. Diky.

                Ze je dost realnou moznosti poruseni sitove neutrality me nenapadlo. Z hlediska streamovani to ale dava velky smysl.

  • victor

    Tak prý nemám dostatečně aktuální Windows 7 :( .....Kde mi to smysl dává jsou notebooky  s kancelářskou grafikou .

  • victor

    Ovládání dotykem přes mobil v GeForceNow funguje ....Steam dovoluje úspěšně emulovat gamepad přes vlastní rozhraní 

  • Já si myslim že tohle proste budou prvni vlastovky (stadia a NOW). Vec na ktery si ty firmy nauci jak to delat a jak to nedelat. Rikat ze to je spatny je jako kdybych rikal o playstationu jedna, že nemá budoucnost. Tyhle firmy z toho budou za 10 let tezit jestli se to proste chytne. Navic ano, na evropsky trh se to uplne nehodi, ale verim ze v asii(tam uz urcite nejakou obdobu maj ne?) a severni USA to musi frcet.

    • exmaxx

      Napul souhlas, napul ne. Myslim, ze PS1 v te dobe ukazal neco revolucniho, co hned fungovalo. Cloud gaming bych prirovnal spis k VR, kde ted mame dalsi vlnu, ale jeste porad to nedokazalo vychytat vsechny technicke mouchy a vytvorit "killer app", ktere by masy lidi neodolaly. Treba se ale timhle vytvori tlak na providery, aby zlepsili latenci.

      I presto obema technologiim fandim a jsou to prave tyhle pokusy (mozna slepe ulicky), ze kterych nakonec vzejde neco revolucniho.

    • Bohuzel uz to jsou druhe vlastovky, ale tak alespon uz se jim to v urcitich pridapech (kdy se sejdou vsechny faktory jako odladena hra, pomalejsi tempo a vynikajici internet) podarilo odladit natolik, kde bych si dovolil troufnout rici, ze pro spoustu obcasnych hracu hrajicich na konzoli s televizi v nehernim modu je to good enough.

  • clovicekO

    Asi jsem konzervativní, ale v tomhle vidím (pro uživatele) prostě krok zpátky ve všech ohledech. Řekněme, že odezva bude tak nízká, že nic nepoznám. Žádný delay.


    1) Příležitostný hráč s levným notebookem chce vážně hrát nejnovější hry v max detailech? Nemyslím si. Navíc, levné počítače obvykle vydrží kratší dobu, protože se kromě síly komponent šetří i na materiálech. Je to stejný nesmysl, jako když EU hodlá zakázat nabíječky u mobilů s odůvodněním, že Evropan za rok vyprodukuje 17 kg elektronického odpadu, který je stejně tvořen tím, že lidi nakupují co nejlevnější pračky/myčky/vysavače, které vydrží polovinu co dražší ekvivalenty.

    2) Hráči chtějí hrát na levných strojích? Nemyslím si, když už doma mít PC nebo konzoli, nebudu přece kupovat nějaký levný šunt, ale radši méně často koupím hezký a výkonný stroj, už přece jen pro ten pocit ...

    3) Budu totálně závislý na netu a wifi. Platím docela dost a i když v drtivé většině času je všechno naprosto v pohodě, když se třeba připojíme ve čtyřech a všichni něco sledujem/paříme, je to už znát. Nehledě na to, že někdy je na vinně poskytovatel. Příležitostný hráč, kterým se stále všichni ohánějí, v okamžiku kdy vyšetří hodinu na hry a zrovna to nepůjde, se akorát na*ere.

    4) Je to absolutně zbytečné vytežování sítě ... stejná kravina jako když se pokácí cedr v Americe, doveze se lodí do Číny, kde z toho v hale vybrousí napínáky na boty, a odvezou další lodí zpátky do Ameriky. Ano, je to levnější o pár korun, protože v Číně platí málo za práci, jinak je to ale pro přírodu katastrofa, která je úplně, ale úplně zbytečná ...

    5) Nezahraju si, čemu zruší podporu. Nezahraju si s módy.

    • exmaxx

      Dobre argumenty. Debatni potencial. 😉

      1) Nemam po ruce statistiku, ale myslim, ze i prilezitostny hrac oceni dobrou grafiku. Jen si ji zatim nemuze dovolit. To mas jako streamovane filmy v SD, HD, 4K. Spis je to ale prodejni argument, nez ze by si to jinak lidi nezahrali.

      2) Jenze ty PC mit vubec nemusis. Staci tablet. Misto, abys vrazel penize do drahe grafarny, spousty ramky, silneho procesoru, tak poridis bud poridis neco levnejsiho (nebo jen prenosnej table) anebo penize, co usetris, vrazis do kvalitniho displeje.

      3) Urcite validni argument. To mas ale jako s elektrinou - na te uz jsem taky zavisli. A ta cast s rychlost se imho vyresi casem. Stejne jako byl driv internet vytaceny a pomaly, tak dneska je na optice nebo vedeny vzduchem a je daleko rychlejsi.

      4) Jasne, ale tak to je definice konzumu. Z tohodle pohledu je zbytecne i navstevovani games.cz nebo hrani na domacim PC (a kdo z nas se toho chce vzdat, kdyz uz jsme si na to zvykli). Jde o to, ze s vyvojem technologie nemusi spotrebovana energie stoupat. V zasade renderovani v cloudu + prenos muze stat min energie nez rozbehat hru doma na prumerne grafice, kterou drtis po okraj jejich moznosti. Ale v zasade souhlas. Spis je blby, ze s vyssi dostupnosti se zvysi celkovy pocet odberatelu a tim vzroste celkova spotreba. No, vecna debata.

      5) Jo, tam je to velky otaznik. To me ani nenapadlo 😉Treba pak casem vzniknout premiove sluzyb jako GOG cloud gaming pro historicke kousky 😀

    • k bodu 1 + 2) Tak mě se líbí idea, že mohu hrát na PC v obýváku a pokud budu "vytlačen", tak přejdu třeba do ložnice hrát na tabletu/ntb/mobilu s velkým displejem tu samou hru . Taky bych teoreticky nemusel kupovat nové pc kvůli novým hrám. Otázkou samozřejmě bude, zda to opravdu má fungovat jak si myslím. 

      k bodu 4: Je otázkou zda je energeticky a ekologicky výhodnější síť co tohle utáhne, nebo když si každý zvlášť budeme kupovat výkonné PC kvůli hrám. Zde nemám vyhraněný názor.


      S bodem 3+5 souhlasím. 


      • Z toho PC si to můžeš streamovat do ležnice rovnou a bude to lepší, než když ten signál místo pár desítek metrů poletí kilometry.

        • victor

          Což je imho ta největší ekologická prasárna . Streaming v domácím prostředí znamená mít zapnuty dvě zařízení místo jednoho . Tohle neberu. Zato GeForceNow smysl dává , díky odstranění toho supícího PC za zdí . nVidia má farmu , kde mi kousek výkonu vyhradí a já nezatěžují matku přírodu ( Lepší než zrušit atom a kupovat elektřinu od sousedů z uhelných elektráren )

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit