Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
    • ravux

      Hral jsi to na Hard? Ja jen, ze tu obtiznost si vys nastavit muzes. Vis?

  • Jenom dotaz. Víme, kdy má vyjít, jestli vůbec, PC verze? Já se přiznam, že jsem FF panic, ale tohle vypadá dost zajímavě.

    • Carnage666

      Ano vyjde na PC, má to roční exkluzivitu. Na igelitu na krabičce jsem měl dokonce nálepku s nápisem "timed exclusive" 

  • delO

    FFVII je snad nejvíce vizionářská hra historie. Takový ten masterpiece který předběhne dobu o pár let dopředu. Po recenzi Martina Zavřela mám strach. Může mě nějaký fanda původní hry uklidnit. Děkuji.

  • Murlock

    Kdo by to byl řekl, že s novou VII také dostaneme simulátor uklízeče.

  • Corvus

    Parádní recenze. Ještě si na PC verzi počkám... ale her je po strop, tak ten rok nějak překlepu :-D Nicméně těším se neskutečně.

  • Téhle sérii jsem nikdy nepřišel na chuť, přijde mi to jako zosobnění všeho kýče najednou. Rovnou se omlouvám všem co mají FF rádi, je to jen můj názor nijak za něj nebojuju a nebudu, nemusím. 

    • iSpirit

      Když jsme u toho klišé. Jaky díly jsi dohral? Proč to považuješ za klišé a doplňující otázka jaký mas názor na Original Sin? Dekuji.

      • Ahoj, je to na mě? Já totiž o klišé nic nepsal, ani příběh FF nehodnotím, obecně mi přijde příběh u her jako nejvíc přeceňovaná kvalita. Vzpomínám když jsme hráli Quadrax, Worms realtime, a královsky jsme se bavili. Ale ok, jde o žánr, taky miluju Ve stínu havrana a třeba Firewatch, a tam je nějaký to slovo na místě. 

        Psal jsem, že mi FF přijde jako kýč, a chtěl jsem se tady té diskuzi vyhnout protože je vyčerpávající a uvědomuju si že někomu špiním jeho oblíbený kusy, a já taky nemám rád když mi někdo říká, že Gothic je blbost protože má špatnej souboják. Protože já mám rád atmošku, a stou se pojí vizuál a zvuk.

        A proto se mi FF nelíbí, mám rád věci co jsou postavený na něčem co dává smysl, mají pevný kořeny a ví z čeho jsou. Nelíbí se mi 50 kilovej kluk co mává přízračným mečem, co možná váží 150kg a možná nic. Nemám se s ním jak ztotožnit. Na rovinu nemám rád anime, nebaví mě absence kreativity a silný protlačení symbolu jen v sémantickým významu, pořád to na mě působí jako prvoplánový snadno-čitelný nástroj na získání jistého publika. Publika co rádo čte dílo snadno. Proto chápu všechny ty záblesky, zkratky, "zrychlený" souboj, zvětšený to co je podstatný (tady je to zbraň), protože to musí být rychle čitelný, tzn nesmí to vyžadovat úsilí. A teď velký finále * famfáry * - něco co nestojí žádný úsilí nemá žádnou hodnotu. Je to jako popovej hit na jedno léto, jako blockbuster co jsem "tehdy viděl ale už nevim jak se to jmenovalo ale vydělal gazilion$$$ "

        Original Sin se mi tehdy celkem líbil, má vlastní atmosféru, ale asi v půlce mi to už přišlo pořád dokola..  OS2 mě herně bavil o dost víc. Příběh sem proklikal, stejně tak u Pillars. Jsem barbar, ale to už je teď jasný 🙂

        • NewKy

          Stačilo napsat, že nemáš rád anime. :) Jako ne každý tu stylizaci překousne, je to přecejenom něco, co je evropskýmu oku cizí. Ale okrádáš se tím o řadu herních klenotů.



        • maros.goc

          "A proto se mi FF nelíbí, mám rád věci co jsou postavený na něčem co dává smysl, mají pevný kořeny a ví z čeho jsou.

          - a predtým napísal

          "Quadrax, Worms realtime, a královsky jsme se bavili"

          - fakt wormsy su realisticky suboj dazdoviek (zizal) :D

          • jasny, ale tak wormsy se nesnazi michat realitu a herni svet, neni tam zadne srovnani s realitou je to jen zabava, kdezto FF ma lidsky postavy s emocema, smyslenim, je to namontovane na svet co zname

        • Carnage666

          Ono to bude tím že ten 50kg kluk není normální člověk.

        • iSpirit

          promiň, myslel jsem kýč.  Věděl jsem, že to takhle napíšeš, i když tě neznám. Ani jeden díl jsi nehrál a určuješ kýč na základě velikosti meče a dalších hloupých předsudků. Otázka ohledně OS+2 byla na to, jestli měříš stejným metrem, což se neděje. Nechám tě být. 

          • Ahoj, hrál jsem FF XV, asi 4 hodiny, nebavilo mě na tom vůbec nic, po herní stránce pro mě úplně ujetej combat co toho po mě moc nechtěl, ale zároveň vypadal už od začátku hry strašně předimenzovaně, jakože už tam nemůže být další endgame, protože je to endgame od začátku, alespoň co se týče vizuálu a epičnosti těch soubojů. Chápu že to je patnáctej díl a předchozí jsem nehrál, takže je to vytažený z kontextu. Nevím jak to myslíš, že je velikost meče předsudek? Taky nevím jak mám měřit FF a OS+2 stejným metrem když jde o úplně jiný hry..? jedna je izometrická tahovka a druhá akční 3rd person rubačka? :D 

            • iSpirit

              protože stylizace Original Sin je daleko více kýč než jeden velký meč. Daleko více barviček, přesaturované, infantilní humor. Takže pššt už. Už mě nebaví tvoje předsudky.


              Dodám, že taky nemám rád velké meče a kazí mi to imerzi. V každé hře volím, co nejvíce podobné klasickému středověku, pokud je ta možnost. Rozhodně ale neodsoudím FF kvůli tomu meči, i když se mi nelibí, byla by to obrovská škoda. 

              • Reakce na příspěvek:

                co? 😀 tím hysterickým "pšt" mi upíráš právo na svobodu slova? Nemáš náhodou ty trochu předsudky proti OS2? mě přijde že jo, zkus si schválně porovnat velikost zbraní v OS a ve FF! hmmm? coo porovnání velikosti a kdo bude mít menší vyhrál? líbí? 

                "Daleko více barviček, přesaturované"

                OS2 vs FF

                • iSpirit

                  Reakce na příspěvek:

                  ty jsi trošku jednodušší, ne? Velkosti meče ti můžou zhoršit imerzi, ale rozhodně to není synonymum ke kýči. 

                  https://m.foto.games.tiscali.cz/divinity-original-sin-14959/299124

                  https://cdn3.dualshockers.com/wp-content/uploads/2019/06/Final-Fantasy-VII-Remake12.jpg


                  příště doporučuji dát screen alespoň ze hry, pod kterou diskutuješ. 

                  • Reakce na příspěvek:

                    venku je tak hezky a ty si zase doma hraješ s tím mečem Mirku

                    https://ibb.co/W3yH4DK

                  • Reakce na příspěvek:

                    Drahý já se to tu snažím zredukovat na tvoji "pšt" úroveň, aby to bylo dost jednoduchý a čitelný abysme si spolu mohli povídat na tvé anime úrovni. Beztak máš ten plastovej meč ve skříni.

                    • iSpirit

                      Reakce na příspěvek:

                      ta tvoje"pštt" úroveň je jediné, co si zasloužíš, jelikož hodnotíš produkt na základě "velkého meče." Jinak jsi sérii viděl z japonského rychlíku. Mně  to připadá takové až moc čecháčkevské a na tyhle experty jsem doslova alergický a dvojnásobně v této době, kdy je každý expert na vše.  Jinak meč samozřejmě ve skříni mám a nechávám se jim obšťastňovat.

          • michaelfoucault

            Hele sám FF miluju. U 10. dílu jsem na konci regulérně plakal a 6. považuju osobně za jednu z nejlepších her co jsem kdy hrál. Ale  s tím, že je vizuál FF definicí kýče, se plně ztotožňuju. 

            • Vogon

              Yošitaka Amano a kýč se pojí tak pevně jako slovní spojení "sémantický význam".

              Smekám klobouk.

              • Reakce na příspěvek:

                Promiň, koukal jsem co kreslí Yošitaka Amano a něco se mi docela líbí. Po technické stránce, obsahově ne. Ale nejsem tu od toho abych to hodnotil, jen si myslím že FF nevypadá moc jako jeho dílo, kromě stejnýho tématu. 

                S tím významem jsem se jen snažil ve zkratce říct, že mě nebaví konstrukce osekaný na kost, že mám rád složitější symboliku, a jestli se nepletu tak anime je silně založený na manze, a ta je v podstatě pohrobek masivní letákové propagandy dob dávno minulých, tedy přesně to - symbolika osekaná na kost, s cílem sdělit informaci co nejeefektivněji a manipulovat. 

                • Vogon

                  Reakce na příspěvek:

                  Ne ne ne, o co ses jednoduše a ve zkratce "pokusil" byla jednoduchá argumentační manipulace skrze terminus technikus. A to cos napsal je pokus o vtip viď že ano? Nebo se snažíš vykoupit tvé spekulantsví, o něčem o čem nic nevíš(ať už je to FF7, video hry celkově, nebo rozbor uměleckého díla), tím že projedeš slovníček a povytahuješ náhodné pojmy? Bohužel nemáš teoretické(Nelze hodnotit strukturu díla, aniž bychom dílo znali), ani ty terminologické znalosti(sémantický význam 😂), ani ty základní lidské vlastnosti porozumění. Jen tu máváš špatně užitými termíny a doufáš, že lidi nebudou kousat.

                  Ironicky pro tebe, mistře významový význame, je design Clouda a Buster swordu dost dobrý, dostatečně opodstatněný, a ne tak jednoduchý jak se zdá, nejen že má přesah do zbytku vyprávění hry, využívá ostatních video her, ale dotýká se a souhlasí s realitou, a dokonce je relevantní i k tvé situaci. Je složitý dostatečně na to, aby byl o něm napsán nejeden odstavec, což nelze o vzhledu mnoha herních postav říci.

                  Cloud není žádný velký válečník, Buster sword není jeho, a dokonce ho i špatně nosí. Za velkého válečníka se pouze vydává, lidé mu to věří právě díky tomu velkému meči, který patřil jeho kamarádovi Zackovi(ten byl tím velkým válečníkem), jehož osobnost Cloud špatně imituje a hraje si na tvrďáka. Podobně jako ty se pomocí termínů, kterým nerozumíš snažíš vypadat strašně sofistikovaně, uvěří ti to ale pouze lidé, kteří špatně užitým termínům skočí na lep. Lidé znalí se ti akorát vysmějí do tváře.

                  Stejně jako se lidé, obzvláště mladí na které FF7 cílí, snaží předstírat, hrát si na někoho kým nejsou. Ale nejenom mladí, celkově je částí lidské psychologie to, že nasazujeme tvář vhodnou společnosti, abychom dostali reakce, které chceme.

                  Motiv "není to tak jak to vypadá" se netýká jen hlavní postavy, ale postav téměř všech, ale nejen postav, vlastně celého dění ve hře, neshledávám důležitým se tu rozepisovat, není to nutné k tomu, abych proti argumentoval někomu, kdo hru nehrál, tedy bych si mohl vycucat podobně jako ty nějaké blbosti a ty bys nemohl jinak než mi uvěřit, narozdíl od tebe, já se k tomuto nemusím snižovat. Je to tak motiv užitý dobře a na videohru do dostatečné hloubky. 

                   V západních RPG se toto vyskytuje právě naopak, kde se z nějaké nicky(hráče) ukáže být z nějakého důvodu velký důležitý válečník(KOTOR, BG). Lze tedy říci, že FF7 s tímto klišé pracuje dobře a "obrací" ho na ruby.

                  Ten zbytek cos napsal jsou tak velké blbosti, tak nerelevantní idiotismy, že každý jehož předci dokázali vystoupit z moře na zemský břeh si jenom poklepe na čele.

                  • Reakce na příspěvek:

                    někdo studoval filologii (anglickou a čínskou, mám pro východní umění pochopení, murakamiho mám taky rád..) a někdo studoval fiktivní pohádkový svět, a tohle je debata těch dvou lidí. já se toho účastnit nemůžu, můj argument je jen ve vizuální rovině, jediný co říkám je že se mi nelíbí jak to vypadá, celej ten étos kolem toho mě vůbec nezajímá. Zatímco já, který by nejspíš ani nedokázal vystoupit z moře ( dobrý!fakt) nikoho nenapadá, jen říká, že se mu něco nelíbí, tak ty, obojživelník s křídly do svého výkladu umě zakomponuje hned několik přízemních nadávek.. gg 

                    • Vogon

                      Reakce na příspěvek:

                      Murakami je japonský autor, pomocí něhož poznáte každého, kdo nečetl žádnou jinou japonskou knihu, vždycky ho vytáhnou.

                      • michaelfoucault

                        Reakce na příspěvek:

                        Vogone, očividně  máš k té videohře silnou afinitu. To je naprosto v pořádku, ale nedělej z toho univerzálně geniální dílo. 

                        • Vogon

                          Reakce na příspěvek:

                          To je ale zase lež a argumentace nepodložená na důkazech, nýbrž na prázdných pojmech. Kýč je, kterým se tu v diskusích tak často mává, je zase jenom prázdný pojem, především tím, že ho užívají lidé, kteří nevykazují schopnosti na to, aby mohli kýč rozeznat. U vás je to obzvláště směšné, jelikož vy dva na těch pojmech ujíždíte a užíváte je špatně.

                          Názor je hoden respektu na základě jeho podkladu, ne na základě toho kolik pojmů je užito k jeho vyjádření. Nadužívání pojmů naopak má opačný, parodizující efekt, který si ale neuvědomujete.

                          O "univerzální genialitě" Buster Swordu se dá naprosto dobře hovořit, jedná se totiž o jednu z nejznámějších videohreních zbraní, a nejen zbraní, ale obrazů celkově. Buster Sword je téměř univerzálně rozpoznanou ikonou nejen  hry FF7 ale série FF, a možná i celého žánru JRPG. Poznají ho i ti kdo nikdy FF nehráli, snad i ti kdo nikdy nehráli JRPG, nedivil bych se, kdyby i ti, kteří o hry mají jen okrajový zájem. 

                          Důkaz univerzálnosti? Hlomoz v publiku na E3 při prvním teaseru na tento remake, nezačal u not ze soundtracku, nezačal když se na konci objevil nápis FF7 Remake, ale když se na obrazovce objevil Buster Sword na Cloudových zádech.

                          Důkaz kvality? Buster Sword jde jednoduše a nezaměnitelně rozpoznat i jen podle siluety. Rozpoznatelnost siluety je rychlo test na to, jestli designer provedl dobrou práci.

                          Podobně na tom jsou i designy postav, Tifa, Sephiroth, Aeris, všechny test splňují výborně.

    • Vogon

      Zrovna originál FF7, který má výborné video herní momenty(Mise Clouda se Sephirotem) a třeba moje oblíbené FF9(První hodina FF9 jako uzavřená sekvence je špička) jsou příběhově dost dobré. FF9 s moguri modem, který předělává pozadí do vysokého rozlišení, vypadá i dodneška umělecky nádherně, každé pozadí jako krásný obraz, člověk se pak diví, že už se nedělají hry se statickými pozadími. Obzvláště když ani tenhle remake není žádný grafický zázrak mimo cutscény.

      Bohužel tento "remake" byl obohacen právě o špatné anime klišé a především o hodně hodně mizerné(tak mizerné až je nechtě vtipné, což lze brát jako pozitivum) cestování časem. Lidé chtěli FF7 remake právě protože nové FF jsou plné těchto blbostí. Špatné cestování časem je zase ironie, jelikož FFXIV v Shadowbringers tuhle tématiku zpracovalo dobře. Můžeme být rádi, že FFXVI údajně nebude mít v rukou Nomura, ale právě YoshiP, hlava FFXIV.

  • Bumtaratabumbumbum

    Moc pěkná recenze, děkuji za ni :)

  • BlackenedHalo

    Nie som velky fanusik udajnych zmien v pribehu, no hra sama o sebe vyzera uzasne. Neviem sa dockat PC verzie. Trpezlivo pockam. 

  • jack

    Kdy to bude hotové celé?

    • J.V.Stalin

      To je otázka za 50 milionů. Myslím že to neví ani sami vývojáři 😀

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit