Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • VortexCZ

    Petice má limit 5000 podpisů. Kdyby každý podpis znamenal pro Ubisoft ztrátu 60€, bylo by to víc než osm milionů korun. Nevím, ale i pro tak velkou společnost by to asi zabolelo.

    • x_ander

      To sice zabolelo, ale to, co píšeš, je nereálné. Za prvé, ani zdaleka by tu hru nekoupili všichni za plnou cenu. Za druhé, drtivá většina z těch lidí to koupí i v angličtině. Netuším, kolik můžou být náklady na profi překlad takhle velké hry, ale pár drobných to nebude. Takže on ten zisk navíc z toho, že to přeloží, nijak dramatický nebude, naopak je tady i docela riziko, že náklady na překlad převýší to případné navýšení zisku. Za takové situace je poměrně logické, že do toho nejdou.

      • tvrdy.mar

        Lokalizace PC verze Skyrim přišla na 1,25 milionu korun. Valhalla bude mít množství textů blížící se tomu ve Skyrim. Ale k tomu je třeba ještě připočíst náklady na implementaci, podporu v daném jazyce (tu si u Skyrim řešila česká Cenega), testing, certifikaci u Sony/Microsoft a další náklady. Bavíme se spíše o 2, reálně spíše o 3 milionech korun. A pokud se tu prodá v řádů tisíců kusů hry, pak je jasné, že je to výrazně prodělečné. Producent jednoho sportovního manažera říkal, že na lokalizaci může dát maximálně 10 procent koncové ceny hry, jinak je to prodělečné. Na ty minimální 2 miliony korun odhadovaných nákladů by se muselo prodat přes 11 tisíc kopií hry. Což u nás prodá pouze GTA či Zaklínač.

        • Derp_1337

          To množství prodaných kusů jsi podcenil.

          Když už jsi tady nadhodil Skyrim, tak toho se za prvních 8 měsíců prodalo okolo 20 tisíc kusů v ČR. A to jenom řeč o kamenných prodejnách, digitálně přes eshopy se toho prodalo určitě víc. K tomu je ještě potřeba připočítat to, že s odstupem času samozřejmě hru koupí více lidí (i když to bude za nižší cenu).

          Takže ty řeči o tom, že 11 tisíc kopií dá jenom Zaklínač nebo GTA, jsou zcestné.


          Navíc od dob Skyrim (rok 2011) celosvětový (a český) herní trh celkem dost narostl a hry si dneska kupuje podstatně víc lidí. Takže přes hranici 10 tisíc prodaných kusů se určitě dostane mnohem více her.

          • tvrdy.mar

            Ano, na Skyrim jsem zapomněl, protože jsem tam původně měl vyšší číslo, ale pak jsem to přepisoval a přepočítával. Ono i série FIFA u nás prodá velké množství kopií. Ale nelze srovnávat náklady na lokalizaci FIFA a textově rozsáhlého RPG. Nicméně mluvím o prodejních v prvních týdnech za plnou cenu. Protože pouze z těch se počítají náklady na lokalizaci. Prodeje ve slevách už jsou jen bonus do kapsy producenta. Ostatně náš překlad Dragon Age II výrazně nakopnul prodeje této hry, která zrovna do slev. Ale to už bylo na statistiky bohužel pozdě.

        • Opravdu jsou u nas prodeje her celkove (na vsechny platformy) tak male? 😯

          • Derp_1337

            Nejsou. Třeba Skyrim se prodalo za prvních 6 měsíců 20 tisíc kusů v tuzemských kamenných prodejnách (v eshopech jako Steam se toho určitě prodala další hromada).

            • tvrdy.mar

              Jsou tak malé. Nad deset tisíc se ročně nedostane více než deset titulů. Reálně jsou to u většiny titulů vyšší stovky a menší tisíce. A u mnoha titulů, které mají recenze v magazínechˇ/na webech, se neprodá ani těch sto kusů, protože mají velmi specifickou cílovku (simulátor závodních tahačů a podobně).

    • jindra.veliky

      Stejně to většinou podepíšou lidí, co si to nakonec koupí za pár stovek, z bazaru nebo to prostě ukradnou na netu.

    • uher

      Jenže to dopadne stejně jako tehdy, když byla kdysi petice za dedikované servery v nějakým CoD (nevím kterej díl to byl, připadají mi všechny stejný). Tam se držkovalo bojkotem a že to nebudou kupovat, pak v den vydání bylo vidět jak všicni hrají CoD...


      To samé očekávám i v tomto případě. Lidi budou brblat a stejně si to koupí...

      • VortexCZ

        Bohužel to je asi pravda. Naše povaha nám povětšinou velí sníst jídlo, které nám nechutná, protože jsme ho zaplatili.

    • Ilusiveman

      Lol. Každéj člověk, kteréj to chce koupit to koupi a nebude to odkládat kvůli 5ti bezduchym cechackum. 

      Přej 5000 tisíc hráčů, co se bude jako srocovat v ne kupování hry, kvůli pár exotum, co to chtějí v materstine. 

      Menecenny, chudý, jednojazycnych hráčů je minimum, ale jsou nejhlasitejsi. 

      Obecně bejt firmou, tak se ČR vyhnu velkým obloukem. Úplně nicotny, chudý, socialistický sektor. 


      • Kaunmann

        no právě ses ukázal jako ubožáček sám

      • VortexCZ

        Co jsem tak vydedukoval z diskuzí na netu, tak nejhlasitější je právě naopak hráčská "elita" která má diplom z videoherní angličtiny a všude rozkřikuje svoji nadřazenost a nutnost se učit, jinak všichni umřeme.

        • Ilusiveman

          Lol. Ty Jsi dedukoval z diskuzi na internetu? Ty už jsi jak Shillerova s Burešem. Ti taky vládnou podle diskuzi na Facebooku. 

          Srat na experty, když se určitá skupina, co nemá práci, naučí lézt pravidelně pindat do diskusí a to se bude brát jako podklad pro zakony? 

          Kdyby se to nazaklade X minulých produktu prodávalo, tak se zachovají jinak a žádnéj fanoušek, co má AC tak nějak rád, to. Stejně nevynecha, protože chce pomoci obrazu ČR tím, že to koupi Day oné. 

          Chápu lidi, co na to nemají, neumí anglicky. Nicméně představa, že jako budu shánět 5000 lidi( mezi nemá i pravidelní fanoušci jako já) a blokovat jim podpořit projekt? Absurdní myšlení. stejně jako Shillerova. 



  • MrDonut

    Souhlasim s tim, ze podepisovani petic nema absolutne zadnou sanci neco zmenit. Jedine co v tehle situaci hrac muze ovlivnit je to, jake da hre nasledne hodnoceni, za to ze mu vydavatel odebral sluzbu, kterou u predchozich titulu poskytoval a na kterou byl zakaznik zvykly. Pokud da tech 3000 lidi jasne na jevo svym hodnocenim (treba na steamu) to ze jsou nespokojeni, bude to mit dle meho nazoru uz nejaky dopad primo na prodeje a pak by si toho pani v Ubi mohli vsimnout.

  • Kaunmann

    Tak u mě to má ten efekt,že sem si chtěl koupit Ultimátní edici a teď si koupim jen základní,tak nevim jestli se tohle Ubisoftu vyplatilo....

    • twicer

      Zkus se zeptat sám sebe ještě jednou jakou má hodnotu pro Ubisoftu 2000 korun českých.

      • Kaunmann

        tak samozřejmě,tak sem to nemyslel, třeba to bude mít obdobný efekt i na jiné,jen sem chtěl říct co to udělalo se mnou...

        • twicer

          Rozumím, určitě nebudeš jediný, ale jejich současný přístup jasně dokazuje že se jim to prostě nevyplatí, buď profitem, nebo investovaným časem. Je to škoda, i jako angličtinář jsem hrával AC s radostí česky.

    • Ano vyplatilo.

  • Jasuja

    To mě opravdu netrápí. :) 

  • Hidden

    Nesouhlasim s premisou, ze lide co chteji cestinu do her chteji neco zadarmo. Nechteji (pokud nepirati). Chteji si tu hru koupit jako vsichni ostatni a chteji si ji uzit ve svem rodnem jazyce, treba proto, ze anglictinou tolik nevladnou. Plati plnou cenu hry, stejne jako treba Italove, Polaci, atd. co lokalizace maji. Je jasne, ze preklady pro "okrajove" jazyky mohou a zpravidla jsou pro vydavatele financne neprilis vyhodne az nevyhodne, ale to neznamena, ze hraci danou petici pozaduji (ze sveho pohledu) lokalizaci zadarmo - ne, pozaduji pouze za sve penize produkt s urcitymi vlastnostmi a pokud je nema, tak ho proste nemusi koupit.


    Jinak pouzivat v dobach digitalni distribuce jako metriku lokalni prodeje je podle me kravina a neni to poprve, co se s timto tvrzenim pri vyhodnocovani vyhodnosti lokalizace potkavam. Kdyz si mistni hrac muze neco pohodlne koupit treba na Steamu nebo u dalsich zahranicnich (oficialnich, ne sedy trh) prodejcu za dobry peniz, co by to neudelal. Preci kvuli tomu nepobezi do nejakeho mistniho obchodu. Logicky se pak do "mistniho trhu" nezapocita, ale to ze si ji hrac koupil jen diky tomu, ze tam je lokalizace pro jeho jazyk uz se pak take nejak ignoruje, pokud vydavatel neni osviceny a nema na to nejakou vlastni telemetrii.

    • Ilusiveman

      Lol. Všechno co jsi napsal je špatně. Nechápu, že jsi si dal tu práci napsat, jak ekonomický negramotny jsi? 

      To že něco chceš, ještě neznamená, že to někdo nabízí. Asi  demokracii moc nerozumíš. Raději by jsi, aby stát diktoval, jaký produkt musí prodávat v ČR? Abys mohl pindat, že to není dle normalizovane tabulky?


      • Hidden

        Neurazej, argumentuj - tedy, co presne je spatne a zejmena tez prosim osvetli, jak jsi dospel k tomu spojeni s demokracii, ekonomickou negramotnosti a diktovani, co se kde musi prodavat, protoze o tom v mem prispevku neni ani slovo. ;)

    • To si opravdu myslis ze kdyz koupis neco na Steamu tak steam a dodavatel nevi z jakeho jsi regionu? Samozrejme vi...

      • Hidden

        To jiste vi, ovsem jsou prodejci, kde koupis klic a ten pak uplatnis na Steam, Uplay, atd. a tam uz proste nutne presne vedet nemusis odkud ho kdo koupil, pouze odkud ho aktivoval. Kazdopadne s tebou ale souhlasim, tahle data proste neni zase takovy problem mit a prave proto me odkazovani na lokalni prodeje prijde ponekud usmevne. Treba i ta zminovana cestina na Football manager operovala se dvema cisly (lokalni prodeje a celkova hranost hry v danem jazyce), takze nekdo ta cisla evidentne ma a je pak jen otazka, jak se pouziji pro vyhodnocovani. :)

        • Jo s tim souhlasim :)

  • Joshua

    Takze kupovat az bude hotova cestina. Neni problem, to bude min o pulku levnejsi.

    • Derp_1337

      Hru si nikdy nekoupíš, protože čeština nebude. Podobné fanouškovské překlady všichni známe. V 90% případů se ten překlad nikdy nedotáhne do konce a překladatelé to vzdají a potichu se vytratí.

      • Joshua

        Osobne mi to je jedno, mam odehranou teprve dvojkovou trilogii a kopec dilu pred sebou. Radeji hraju stare hry v cestine, nez kupovat zhave novinky. Ted napr znova hraju Aliens versus Predator 2 z roku 2001 v cz.

      • Coffin.Corner

        Ale to není pravda...

        • Derp_1337

          Tak těch 90% byla samozřejmě nadsázka.

          Nicméně nikdo nemůže popřít, že velká část překladů se nedočkala zdárného konce. Ať už za tím stojí nedostatek času překladatelů a nebo třeba updaty hry, které změnili soubory s textem a tudíž překladatelé museli udělat spoustu práce znovu odzačátku.

  • uher

    Žádná škoda...

  • Marines

    Na světě není nic zadarmo, ale dnešní doba, přeje peticím, chtít něco zadarmo a bez vlastní námahy....! 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit