Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Horst_Fuchs

    Ale zrovna Sherlockové se vždycky hráli fakt dobře, včetně starých dílů.

    Ten by koukal kdyby rozjel nějakou skutečně klasickou adventuru, nejlépe něco ze zlatého fondu adventur.  😂

  • PLuto.petr

    Takže, abych to shrnul - hráč navyklý, že za něj bude dělat hra vše sama, zapomněl ukládat hru ; hráči vadí, že hrou nejde projít jako nůž máslem, ale jsou tam logické úkoly (pravda, někdy i méně logické), kde je potřeba se i zamyslet a dá se zakysnout -> výzva nepřijata, radši se hned podívá do návodu ; hráči vadí, že když si neví rady, nestačí jen jednoduše shlédnout video na youtube s postupem, ale je nutné číst v textu ; hráči vadí, že nemá k dispozici volnost dělat si, co se mu zlíbí, ale hra se soustředí na příběh a jasně dané úkoly, aby vše správně zapadlo.

    Opravdu tedy nechápu, co přesně od této hry čekal a proč se do ní vůbec pouštěl. Dopředu je jasně avizované, že se jedná o klasickou point and click adventuru, která podle popisu přesně splňuje to, co by se od ní mělo očekávat. Teda kromě těch stealth pasáží.

    Bohužel, současná doba přeje spíš jednoduchosti a vedení za ručičku. Chybí opravdové výzvy (myšleno v podobě puzzlů či logických úkolů), vše je postavené tak, aby to bylo co nejdřív vyřešené a šlo se dál. Případně se přidává volnost pohybu v prostředí, která většinou spíš vyplňuje herní čas, prázdnotu prostoru a ubírá na intenzivnosti příběhu.

    Já osobně jsem příznivcem tohoto staršího typu adventur, které se vyloženě soustředí na příběh a logické úkoly. Nemám rád podle mě zbytečné akční pasáže, nekonečného procházení se po skoro-open-world světech, nepotřebuju mít rozvětvené dialogy - naopak, jsem rád, když se z postavy dozvím vše, co autor zamýšlel - jedině tak jde totiž příběh vystavět opravdu dokonale, když máš veškeré informace.

    Rád si zahraju Crimes & Punishment, rád si zahraju i Stříbrnou naušnici i další hry ze série o Sherlocku Holmesovi. Rád jsem si zahrál i Devil's Daughter, i když tam už se tvůrci odklonili směrem od klasické detektivky a toho správného Sherlocka (jako osobnosti) trochu jiným směrem.

    Nově ohlášené pokračování a v něm oznámené informace mě nenaplňují přílišným optimizmem. The Sinking City, ač jsem v něm strávil spoustu času, mě dokonale zklamalo. Kvalitní příběh a detektivní práce je totálně zabita zdlouhavým procházením se po městě tam a zpátky, úplně zbytečným craftingem a akčními/střílecími pasážemi. A obávám se, že tvůrci chtějí v nastoleném trendu pokračovat i s novým Sherlockem.



    • Bumtaratabumbumbum

      Předem musím říct, že jsem žádného Sherlocka nehrál, ale vše, co tady Patrik napsal, mi přijde jako klasické point&click adventurní prvky.

      Svůj první počítač jsem dostal někdy kolem roku 2007, takže ty staré hry nepamatuju z té doby, ale v poslední době se často vydávám na retro průzkumy a doplňování si zásadních mezer. Hrál jsem takhle např. Broken Sword (zatím jen jednčiku), Siberie (obě dvě), The Longest Journey a zatím všechny hry v sobě obsahovaly věci, které tu Patrik zmiňoval (kormě toho stealthu, ten jsem zatím nikde neviděl).

      Řekl bych, že pont&click adventury na těchto prvcích dost stojí (logické hádanky a parádní příběh, který je po celou dobu pevně v rukách autorů) a musím dodat, že to je důvod, proč si je jednou za čas rád střihnu (jako další mě čeká Grim Fandango a Day of the Tentacle).

      Každopádně pěkný článek, už se těším na další z dalšího Sherlocka.

  • Pixie

    Ve své době byla hra dobrá, vůbec né tak špatná, jak je zde uvedeno. Dřív se používali jiné herní mechanismy, pro dnešního hráče asi nepochopitelné. Klasický pixel hunting, Quick save nutností u každé hry a hlavně to parádní kouzlo doby, když se člověk zasekl na nějakém řešení a neměl návod na internetu. Musel se snažit dojít vlastníma silama na řešení, často hru odložit  a najednou na druhý den ho osvítila můza a dostal nápad... a hle ono to fungovalo. Ten pocit vlastního vítězství už dneska nikdo nepozná. Každá raději vleze ne internet ( ano přiznám se i já to už občas bohužel dělám) a najde si řešení.  U adventur to dost ztrácí na hratelnosti.

  • Houdini

    Tento diel som hral už dávno, ale tak isto to bolo už dlho po vydaní (roky) a neprišlo mi to tak zlé resp. tie veci čo spomína Patrik, aj keď sú pravdivé mi nijak nevadili a ide o jeden z tých lepších titulov SH. Je ale pravda, že keď si človek zahrá najnovšie diely tak tie sú niekde inde.

    P.S.: Ja som poctivo manuálne saveoval od začiatku :)

  • ripper

    Pěkný článek!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit