Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Realtoltek

    Hru jsem refundoval... pro mě každopádně žádným dědicem není. Je to Divinity III. 

  • Český překlad na tuto hru už běží - se smlouvou od Larianu:

    https://prekladyher.eu/preklady/baldurs-gate-3.590/


    A nemusíte mít strach - ve spolupráci s překladatelským týmem deskových her D&D dodržujeme terminologii.

    • Derp_1337

      Good luck.

      Doufám, že vydrží nadšení. Když překladatelský team začne makat na ranné verzi hry, tak bohužel musí počítat s tím, že hra projde několika razantními změnami a oni pak budou muset přeložit některé věci odznova.

      • tak to jsou ti sami co delali DOS a DOS2 ne ? takze zkusenosti uz maji a asi vedi co je ceka

        • Ano, jsme to my, a víme... už také jeden patch vyšel...

          Většina překladatelů s tím počítá - viz Hlášení, která na webu Překladů vydáváme (odkaz v profilu hry).

    • Maxianimal

      Respekt!

  • Anon-ym

    Mám ve hře 40h a nějakých 2 a kus průchodů.

    Zprvu bych řekl, že ta hra má obrovský potenciál a už nyní je extrémně zábavná a koupě vůbec nelituji (jinak bych v tom ani neutopil tolik času).

    Co se ale týče combatu v současné verzi, přijde mi autor hodně mimo.

    V jakékoliv větší bitvě se AI zasekává a to buď tím, že strašně dlouho "přemýšlí" (ve chvíli kdy bojujete proti blobu slabých nepřátel, tak každý z nich má svůj tah) nebo se zasekává doslova o prostředí či po dlouhém přemýšlení nakonec neudělá vůbec nic.

    Nechci tu spoilovat s konkrétními případy, ale kdo zkusí hlavní bitvu Actu I. za "evil" průchod pozná. Já jsem musel regulérně během tahů nepřátel alt-tabovat, protože mě nebavilo odehrát za pár vteřin své tahy a následně koukat doslova desítky vteřin na to jak AI doslova nic nedělá.

    Dále co se týče combatu, tak environmentální damage je v současné situaci naprosto rozbitý, což vzhledem k tomu, že každý prašivý goblin je zjevně opatřen truhlou molotových koktejlů se satelitním naváděním (dokáží trefit ze země přes celou místnost do trámů na vysokém žebříku) dělá z bojů poměrně peklo.

    Množství minutí (miss) během bojů taky hraničí už s úrovní nezábavnosti, kdy prostě až moc se stává, že postava s obouruční zbraní netrefi postavu, která stojí přímo před ní - o range útocích a spellech ani nemluvě.

    Jinak samozřejmě člověk narazí na spoustu bugů, které se ale dají očekávat, vzhledem k fázi a rozsahu hry (některé questy nelze dokončit, splníte v jiném pořadí apod).

    • problem je, ze pokud by monstra a souboje byly presne podle DnD pravidel, tak v PC hre, kde je moznost ukladani a AI bude vzdycky tupa, by boje byly strasne trivialni. Mozna by to chtelo vice obtiznosti...neco jako DnD rules a pak vyssi obtiznosti, kde goblin nema 9hp ale 20 a kazdy druhy ma bud molotov nebo luk/kusi

    • PCMR

      Ono je trochu matoucí, že je tu tahový systém s melee bojem a tudíž při minutí to může klidně znamenat, že se oponent vyhl útoku (nebo zbraň sjela po zbroji). Ne, že tys minul na metr. Všichni se neustále hýbou, i když to je na tahy. Dává to celkem logiku a je to často zmiňované v manuálu D&D. To samé kouzla, kde záchranný hod (reflex) simuluje úhyb soupeře (vs. projektilová/AoE kouzla). Samozřejmě ve hře, kde se střílí puškama (XCOM), nic z toho nedává moc smysl.

      • Derp_1337

        To se dá pochopit, že se nepřítel občas vyhne útoku, ale je problém, když se tohle stává moc často až to hraničí s frustrací.

        • PCMR

          Frustrující je to stejně jako když vsadíš 5x za sebou na bílou a 5x padne černá. Holt takhle občas funguje náhoda. Proto je dobrý na ní vždy nespoléhat, snažit se taktizovat tak, abys ty šance měl co největší a nenechat se zmást "hráčským klamem."

          https://www.netinbag.com/cs/finance/what-is-a-gamblers-fallacy.html

          • Derp_1337

            Já chápu, jak funguje náhoda. Ale když je hra až moc závislá na náhodě, tak je to problém.

            Lidi hrajou hry převážně kvůli zábavě, ale když ti zábavu ničí nějaké hloupé RNG, tak se vývojáři musí zamyslet nad herníma mechanikama.

            Nezáleží na tom, jestli zrovna RNG ti dává dobré hody a všechny nepřátelé likviduješ kritickými údery na jednu ránu a nebo máš smůlu a všechno mineš a nepřátelé tě na oplátku několikrát rozsekají. Oba případy jsou špatný případ RNG a většinu lidí taková hra moc bavit nebude.

            • tuco

              Znam lidi co kvuli kostkam nehrali Pathfinder Kingmaker a pritom maji v Pillars 100s hodin. Nekomu to proste nevyhovuje. 

              Nedavno se k tomu lead desinger vyjadroval na gamasutre:

              Tides of Chaos: How Baldur's Gate 3 tackles the RNG of D&D-inspired dice rolls - https://gamasutra.com/view/news/371969/Tides_of_Chaos_How_Baldurs_Gate_3_tackles_the_RNG_of_DDinspired_dice_rolls.php

              Spatny RNG ... kdyz to tak pada .. Klicovy v tomto systemu je byt schopen manipulovat "THC0" a "DC", tedy zvysovat svy bonusy tak aby toho "spatnyho" bylo co nejmin. 

              Ale kdyz nebavi tak nebavi, s tim nic nenadelas. 


              • Reakce na příspěvek:

                vcera jsem s jednou svou postavou dal 2x za sebou critical ... no hodit takhle 2x jednicku tak uz taky nadavam jaka to je nespravedlnost

  • walltar

    Jako hra super... konečně další hra která není realtime s pauzou ale normální DnD tahovka... Jediná věc mě na ní nesedí. Skoro všichni companioni jsou divní. Jedinej co je trochu normální mi příjde mág, ale ostatní jsou hrůza a děs. Prostě si nemůžu vybrat koho bych v partě měl a nechtěl ho někde shodit ze skály.

    • Tohle je zatím ta "horší" sorta společníků, postupně přibudou i ti se srdcem na pravém místě ;)

    • nevim, krome maga mi prijde v pohode i klericka a roguna...jako vsiml jsem si, ze konani mych dobrych skutku je vetsinou v parte brano s nevoli, ale kaslu na ne, kdyz se jim to nelibi muzou ji...jedina ktera me stve je Laezel

    • Jestli si vzpomínám tak to byl účel. Lariani vybrali do EA právě víceméně "evil" postavy, aby podle ohlasů hráčů je mohli nadále upravit, aby i za "zlé" postavy byl průchod zábavný a zajímavý.


      Mne tedy tyhle companioni zrovna hrozně baví.

      • walltar

        Ajo... tak já to až tak moc nesledoval a myslel jsem si že už to jsou všichni. To by potom bylo super.

        Já prostě za zlou postavu hrát neumím, takže mě nikdo moc neseděl.

        • Anon-ym

          Tak třeba ve chvíli, kdy pozná člověk Shadowheart blíž, tak zjistí, že to opravdu není zlá postava (jak doslova, tak přeneseně).

          Mně třeba chytli všichni companions kromě Wylla. Shadowheart a Galea budu brát snad každý průchod, protože jsou mi extremně sympatické. Lazael má zase vtipné interakce s Shadowheart, Astarion je asi nejvíc evil ze všech companions a přijde mi zábavný. Wyll je shodou okolností jedna z nejvíc "good" postav (chce ochránit nebohé Tieflingy atd.) a přijde mi zrovna nejvíc nudná.

  • Duchino

    Drobný dotaz někoho, kdo zřejmě zaspal dobu - neví prosím někdo, jestli to vydají i na PS4?

    • omiklon

      Nuž ale již při představení nylo tuším řečeno, že na pozadí probíhá spousta počtů, že by to současné základní verze konzolí neutáhla. Navíc se předpokládá, že v ea to bude rok, OriSin 1 a 2 vyšly na konzole se zpožděním, takže reálně to bude spíše XSX a PS5 only někdy v 2022..?

    • KrPa

      podle me az po konci EA

    • 0011

      Zatím ne, Windows, Mac OS a Stadia ale Divinity časem taky vyšlo na konzole takže se asi dočkáš.

  • sankuri

    Ja vam nevim. Sice jsem videl jen gameplaye, ale proste mi na tom neco tezce nesedi.

  • PCMR

    Z toho, co sem zatím viděl (EA zásadně nehraju) to vypadá celkem nadějně, ale pár kiksů by se našlo jako např. nenamluvené dialogy hlavní postavy, občas trochu přepálené barvy a efekty krve (střelíte šípem do malé postavičky a vyteče hektolitrová louže) nebo zmiňované skákání. Dále fakt, že se Wizard může naučit ze svitků kouzla všech classů nebo ještě větší úlet - Fighter může svitky používat. Tohle je celkem broken a kompletně proti D&D systému. Co mě překvapilo asi nejvíc, je grafika. U tohoto typu hry bych nečekal xichty téměř v kvalitě top her jako Horizon/RDR2.

    • Jarisko84

      Je to early accses sami povedali ze tam je vela bugov... ako mozte toto vobec napisat....ta hra ani toto demo vobec nic neni dokoncene... je to iba tak na ukazku ako to asi bude vyzerat....

    • minimalne to pouzivani svitku bude upraveno, nekde jsem cetl, ze je to bug

  • tuco

    No jo no, o panictvi prijdeme jen jednou.  Laska trvala skoro dva roky. Dva roky nez zloduch zhynul. Za dobraky, za padouchy, Twisted Rune solo level 10 cheese kvuli vyzve a jeste vetsim vylomeninam s Staff of Magi,  50 ways to kill Kangaxx  nejlepe bez Protection from Magic a Undead a pasti, draci lol tedy veverky, no bylo to hezky ale .. je tu mladsi, koncim tva Mana.

    • PCMR

      Jó, itemy jako Staff of Magi nebo Robe of Vecna mi vždycky připomenou, proč už nemůžeme mít pěkný věci. Jde to proti dnešní škole herního designu, kde musí být vše strašně hyper vyvážené.

    • 0011

      50? Zrovna dneska jsem ho udolal a používám vždycky jenom jeden, protection from magic, zbraň +4 a mlátit dokud nepadne. Jsem ochotný se smířit s tahovým systémem, ale to skákání jak veverka mi přijde stupidní a ty elementy si můžou taky odpustit když už chtějí být hardcore D&D. Každopádně kupuju, ale nehodlám jim dělat betatestera za cenu plné nové hry.

      • tuco

        O 50 nevim, to je spis oda, ale >4 jsou napr MMM (Melfs Minute Meteors lvl 3 spell). Ty PfM svitky jsou ve hre snand 2 ci 3, jako proc ne, ono to ma i svy proti ze, ale pasti ho zabijou na miste, dokonce ve vanille se mu da ukrast ten jeho prsten a tim mit dva, jednou jsem  pouzival Wand of Monster Summoning a on vse palil na ty summony, Korgan ma imunity kdyz je Berserk, no a rekneme z ciste magickyho hlediska, krome Liche a  toho zacatku, Kangaxx ma jediny kouzlo: Imprisonment coz je Abjuration iirc takze Spell Immunity Abjuration. 

        Jednou, mi takhle uveznil Aerie, tak sem ju tam nechal, prisel pro nu za kolik aktu s kouzlem Freedom, jinak snad uplne k nicemu, a vona tam fakt byla lol. Tak jsem ju poslal zpatky do cirkusu protoze  jak rika Edwin:  Well, it would seem the leader of our little group has impregnated the impressionable circus child. And here I thought she was merely getting chubby without the ring master's whip to keep her in shape.

        • 0011

          Já hraju většinou sólo ale teď mimořádně s partou Minsc, Valygar, Keldorn Jan a včera jsem přibral Imoen, Edwin je sice nejmocnější mág ve hře hlavně díky amuletu nelze silnější mág vytvořit, ale nemám ho rád je to slizák, nicméně má vtipný sidequest. Hraju enhanced edici, vanila mi neustále padá. Moje hlavní postava je cleric/ranger kterého tak nerfnuli že jsem naštvanej, ale aspoň můžu používat palcáty, tak jsem ho udolal sám s vylepšeným Mace of Disruption, zapojovat ostatní členy party, pokud teda nějaké máš, je zbytečný risk, navíc pokud používáš Vhailor's helmet nebo Simulacrum tak ani nepřijdeš o svitek protection from magic, i když v celé hře ti stačí jeden právě na Kangaxxe, ale je to skvělý pocit sejmout nejsilnějšího liche ve hře a ještě na tom ušetřit 😀

          • tuco

            Cleric/Ranger dual wield, napr s Crom Faeyr .. kvuli tomu jsem tenkrat prehraval BG, abych ju ho pak mohl, nabusenou, do BG2 importovat. 

            Taky jsem pak uz hraval solo, za vsechny klasy a jejich kombinace. Nejhorsi byl asi urcite Druid. A jak rikas, ono je to kolikrat solo jednodussi, kdyz uz vis co a jak. 

            ---

            Edwin .. slizak .. je to Edwin. Ja jsem hornik mag a kdo je vic!? Evil party mi prisla zabavnejsi, ale to je otazka vkusu. 

            • 0011

              Mě to baví nejvíc sólo, ale jsou tam hloupá omezení jako že když na tebe sešlou Maze, tak je to game over a taky neustálé nerfování postav a schopností, v původní verzi mohl c/r používat scimitary a sesílat stoneskin, štve mě, že beamdog opravuje, co není rozbité a přitom vznikají nové bugy, jako třeba Draconis když se promění na draka a ty stojíš vedle něj, tak se nemůžete oba hnout z místa, ale můžete útočit a když hraješ melee postavu tak je jediné řešení snížit obtížnost  na easy jinak jsi bez šance i s nejlepším vybavením a na maximální úrovni.

              • tuco

                Reakce na příspěvek:

                Jak psal PCMR vyse, trend je vsechno, a to i v singlu, balancovat. 

                Moc to nechapu, protoze kdyz je neco "polamany" ve smyslu .. nebudu rikat presileny protoze jak jsem psal, presilena je tak akorat kulatina a to proto, ze je tlusta .. moc efektivni, tak to hrac/ka prece nemusi pouzivat kdyz nechce, ale tato teze se z mych zkusenosti s pochopenim nestetkala. Podle me, at si kazdej hraje jak chce. Je to prece hra. No a co, ze nekdo chce byt polo-buh. Vsak sou hry, napr Kenshi, kde je tomu naopak. No nic ..

                Jako solo Sorc jsem pak uz napr Time Stop nepouzival, ale holt asi nejsu normalni. 

  • Jeste by to chtelo trochu vychytat, nejvic me stve kamera, ktera nefunguje smerem nahoru, coz je docela problem, vzhledem k tomu, ze souboje casto probihaji na nekolika vyskovych urovnich. To skakani je taky dost mimo...minimalne by mohli implementovat hod kostkou na atletiku, jinak skacu jak lucni konik vcetne NPC. Statistiky monster by se mohly vic drzet dnd pravidel, ale chapu, ze hloupa AI musi mit urcitou vyhodu, jinak by to bylo prilis snadne.

  • Já se na to opravdu moc těším. Jen mě odrazuje hrát ten EA. S oběma Divinitama jsem měl problém, že mě to prostě nějak přestalo v průběhu bavit a ani nevím proč. Tedy vím, ale bojím se si to připustit. Je to délkou. A když teď budu hrát EA, tak bude pro mě těžší se zase donutit prokousat se začátkem v plné hře. Tak fakt nevím co s tím :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit