Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Co bylo lvlstně zabugovanější? Vítězný Wasteland 3 nebo poražený Cyberpunk 2077? Protože W3 jsem kvůli bugům ani nedohrál (zatímco C2077 bez problémů dvakrát). Ale u jedné z těch her to asi nevadilo protože nebylo cool na to nadávat :-D

    • mousekrup

      Tak ono jestli to taky nebude tím, že W3 nedostával před vydáním 9/10 ;).

      • A díky tomu tomu byla zabugovanost a padání v pořádku?

        • mousekrup

          Ne. Možná to pro tebe bude šokující, ale lidi hodnotí často podle emocí. Od W3 se prostě tolik neočekávalo. C2077 vyvolal velká očekávání, o to víc pak byl vidět rozdíl s realitou ;).

    • Derp_1337

      Jj, přesně tak. Nadávat na bugy v Cyberpunk 2077 bylo "cool" a hateři se dočkali pozornosti, které by se jim při nadávání na bugy ve Wasteland 3 nedostalo.

      • lito

        A tvůrci W3 roky lhali o tom, co hra nabídne? Lhali před vydáním, že je vše skvělé? Lhali o tom, že je to město plné života? Lhali všem do ksichtu bez špetky pokory? Ne! 

        Bugy a glitche jsou mi úplně jedno, ale jádro hry je průměrné až běda! Tak relax fanboy!

        • twicer

          Já si vždycky při podobném hýkání představím trailer na první Watch Dogs, stím co pak bylo servírováno v plné verzi.

          Skutečnost se překrucuje už pěkných pár let. CP77 to neomlouvá, ale stejně tak nijak nevybočuje ve standartu houpání zákazníků.

        • Derp_1337

          Co má superlativní a nereálný marketing společného s lidmi, co přehnaně nadávají na bugy?


          My se tady s Gluttonem bavíme dejme tomu o jabkách a ty tu hned musíš začít vnucovat svou myšlenku "ale citróny jsou kyselé!"

          Jsi nějak moc afektovaný na tohle téma. Relax, hater. 😎


          PS: nepoužívej všeobecný akronym W3. Snadno se plete s Warcraft 3, obzvlášť když nedávno vyšel remaster Reforged.

    • LessPh

      W3 jsem hrál měsíc po vydání a bylo to úplně v pohodě až na dlouhý loadingy, ale ty taky patchnuli, nemůže se dočkat DLCéček.

      • Já si taky na nic zásadního nepamatuju. Jednou jsem musel loadovat, protože se mi postava zasekla o pařez a v jedný oblasti z nějakýho důvodu nefungoval save/load systém, ale to je tak všechno. I když, abych byl fér, měl jsem poměrně málo bugů a glitchů i Cyberpunku. A nic závažnýho. Spíš komický blbosti, jako, že přede mnou zdrhalo auto.

    • A nebo to možná bude spíš tim, že Wasteland nebyl nejvyhypovanější hra poslední pětiletky, ale jenom pokračování solidního polo-indie RPGčka, takže očekávání nabyly zdaleka tak vysoký. Taky by mohlo hrát roli, že oproti předchozímu dílu došlo ke zlepšení prakticky všeho, co se zlepšít dalo. No a v neposlední řadě se z izometrický hry děsně blbě dělaj fail kompilace glitchů, protože to zdaleka nevypadá tak komicky.

    • lito

      kdyby šlo jen o bugy... Cyberpunk je jen mírně nadprůměrný open-world a ty bugy, glitche to pro CDP naštěstí kryjí. Jinak je to sedmičková hra a víc ani prd.

  • Chybi vychvaleni Doomu Eternalu.

    CP jsem jeste nehral, tesim se, ale z obrazku mne trochu zarazilo, ze vice nez ponure, zvolna se rozpadajici a monumentalni Blade Runnerovske LA to vypada na realne LA s prehrsli slunecniho svitu, cimz to jaksi vypada jako nejaka hongkongska mestska akce s trochou toho "cyber" navic.

    • twicer

      Je to tak jak píšeš. Než k pochmurnému Blade Runner LA, se to blíží k nějaké moderní vizi Hongkongu. Ale ono tam hraje i roli že Blade Runner se ti odehrává za jednoho počasí.

  • TheGGG

    baví mě jak readakce trvale ignoruje tsushimu a dělá tlačenku tlou 2 (což je průměrná šestková hra).

    Jen tak BTW: tsushima byla teprvé třetí západní hra, která v prestižním magazínu Famitsu v japonsku dostala absolutní hodnocení a byla japonskými herními osobnostmi označena za hru roku.

    Ani nemluvím o tom, že crowdfundingová kampaň na obnovu zničené brány tori na skutečném ostrově tsushima několikrát překročila požadovanou částku, na což měla dle tamních mnichů právě vliv popularita ostrova díky hře GoT.

    Za mě tedy vítěz roku jasný.

    • twicer

      Je mi jasné že to je naprosto šokujici zjištění, ale je ti jasné že do kladného hodnocení GoT od japonců se značně promítlo právě zasazení hry do japonské historie,hm ? :)

      • TheGGG

        no? To nic moc neznamená, spíš naopak, o to větší respekt americkým tvůrcům, že takto dokázali zaujmout i samotné japonce, kteří mají obvykle ze západní produkce o samurajích a ninjích velkou srandu.

        • twicer

          Jn je fakt že když někomu uděláš hru na míru z jeho domoviny, tak to vůbec nebude mít žádný vliv na lokální zájem v dané zemi. Podobných her vzniká na západě tolik, že to japonci musí přehazovat vidlema.

          • TheGGG

            a nebo je to prostě jen výborná hra, narozdíl od odpadu typu tlou 2...

            výborná hra která potěší jak japonce tak fanoušky jejich kultůry...

            jinak by z toho nebyly paf i slavné osobnosti japonského herního průmyslu. To už svědčí o něčem. Že hru nesnáší číňani a woke twitter lidičkové už je jen takový bonus.

            HRA ROKU

            • twicer

              Však to se nevylučuje ne, je to kvalitní hra která se zároveň i podbízí lidem kteří v zobrazené kultuře žijí. Je pak trochu nasnadě že to zdejší osobnosti budou opěvovat, když je to tématicky blíže než valná většina západní produkce, která je zaměřená na svou populaci.

              TLOU2 bych do toho vůbec nemotal, to je jak kdybych já nesportovec v každé zdejší diskuzi o fotbale psal že FIFA i PES jsou odpad. Bych si připadal jak mimoň. :)

              • TheGGG

                Reakce na příspěvek:

                no jo, ale tlou 2 je odpad, to si člověk nemusí připadat zle, když se nebojí si to přiznat.

                Vzhledem k tomu, že japonské hry jsou o řád lepší než většina západní produkce a když nějaká západní hra je tak dobrá, že ji vychvalují do nebes i v japonsku, pak lze věřit tomu, že je ta hra fakt dost dobrá. Být to standardní mamerická blbina se samuraji, asi by to tak nechválili. Jsem si 100 % jistý, že kdyby ubisoft udělal AC z japonska, podobné ovace to mít nebude....

    • GoT je genericka hra, furt to sami, open world akce, jako v pohodě hra ale dohrany za 3 dny a prostě jak říkám dobrá hra ale furt to sami. Tlou 2 je dost variabilní akce nabitá mnoha rozdílnými prvky v hrastelnosti. Pro mě neporovnatelny hry. A to jsou ty subjektivní dojmy. O těch objektivních, tedy nejvíce o technických věcech mlčím. 

      • TheGGG

        tlou 2 je nejvíc generická a nudná hra pokud jde o gameplay, která nemá ani 1/10 herních možností co tsushima.... pff příště zkus trollovat trochu líp-

        A to mlčím o naprosto otřesném a trapném příběhu v tlou 2, který ani nemá cenu řešit.

      • Kdeze je v tleni ta akce? Jste si jist, ze jste si to nespletl s novym etalonem akce - Doomem Eternalem?

        • Doom je mega akce to bezpochyby. Já mluvil o variabilite ty akce. Například položís minu, nalakas psa, zbývajících capka dojebes basebalovou paklou, odbehnes a začneš znovu ze stalthu nebo to rovnou dojebes Rambo stylem atd atd. Nevím co k tomu mám říct. Myslím že slovní spojení variabilní akce mluví za vše, neni o čem. 

          • TheGGG

            trollíku v tsushimě máš taky stealth a x možností odlákání protivníka, halucinační a jedovaté šipky, různé bomby, stealth i akci, čtyři různé postoje na meč a řadu vylepšení... variabilita mnohem větší jak v tlou 2

            • Bože můj. Asi jsem to špatně vypsal tady vyse. Nebereme v potaz tedy naky hracovo možnosti zachování se v boji,  nevím jak bych to teď  nějak správně pojmenoval. Variabilita akce - (subjektivně vnimam) zjednodušeně bych to popsal jako - jak moc ti bude připadat stejný  průchod jednotlivých pasáží od konkrétních lidi. Nikdy to není stejný. třeba potom co utiskas z boje se schovas pod postel a tam tě pak překvapí capek/pejsek co tě vytahuje za nohy. To je třeba vyloženě herní mechanika která má prostě vicero vyústění a to považuji za dobrou variabilní akci. GoT má dobrej soubojak ala batman a zame byl stylizovany parádně a pocitově to taky fungovalo. Je to ale furt to sami dokola. Variabilita akce ve smyslu jak moc se budou lišit průchody jednotlivých lidi od sebe je v tlou2 mnohem vyšší. 

              • TheGGG

                Reakce na příspěvek:

                bože, pokud se nedokážeš jasně vyjádřit, tak se o to ani nesnaž

                pokud si tak paf z naleštěného naskriptovaného nic jako je tlou 2, tak ti není pomoci...

                v tlou 2 není variabilita žádná, buď akce nebo stealth a jestli na tebe někdo skočí z prava, nebo z leva, to už je věc co se ve hrách děje nějakou dobu. Absolutně netuším co se snažíš říct. Tlou 2 má extrémně nudný gameplay z roku 2010 a celá hra je příšerně natahovaná... prostě průměrná záležitost.

                BTW: jen trollování, že jsi GoT dohrál za tři dny tě prozradilo, jsi moc očividný....

                • Reakce na příspěvek:


                  Úplně zjednodušeně, mluvme tedy o pocitu z akce. GoT je pro mě další spider man, batmani, Shadow of Mordor, Mad Max atd. (ňákej Open Wolrd tedy s jinými kulisami a obvykle s jinými prostředky pro cestování (Spider man top)). Z důvodu toho, že z hlediska soubojů v těchto hrách se jedná docela o to samé. Pocit ze soubojů mám obdobný. Už z principu to nemůže pro mě být (subjektivní) tak pocitově skvělá akce. Pokud jste milovníky žánru v pořádku, já si raději "zamečuju" v Dark Souls nebo v Nieru poslednim co já vím. Opět porovnávám neporovnatelné, mluvím furt k tomu pocitu z tý akce (každý ať si hraje co ho baví). TLOU2 je 3rd person Shooter, alespoň tu akčí část tak můžeme nazvat (survival horor možná, což třeba za mě RE4 je stále nejlepší akce z třetí osoby ever). Takže třeba u 3rd person akcí je jedna z největších bolestí obecně cover system. No a ten má TLOU2 nejlíp vyřešen za celou historii tohoto žánru snad, protože tam neni a "je" (dobře podobně to mělo vyřešený už třeba uncharted, ale ne takhle dokonale provedený po technický stránce). Nikdo nemá tak perfektně vybalancovanej ten přechod mezi střílecí, stealthovou či pěstní sekvencí. Detailnost, pohyb a poškození postav jsou bezkonkurenční a nejvíc uvěřitelný. Ale to jsou ty technické detaily, kterých je mraky a nechtěl jsem o nich mluvit, ale zkrátka furt dokreslují ten pocit z akce. Ano Tlou2 neni nic nového, ono taky co je? GoT? Těžko. Castlevania tu je furt jako Hollow Knight nebo Dead Cells, Doom je "stejnej" skoro 30 let a nikoho to nesere a proč asi, páč "pocitově" je ta hra lepší (svěžejší, je prostě novější). Všechny herní žánry jsou v jádru furt stejný akorát to (Hardware) nabízí lepší a lepší možnosti zpracování a to ve výsledku dokreslí celkový dojem. A o tom mluvím, že to je schopný zkrátka evidentně zlepšit i ten pocit z akce/hraní (tj prostě fakt). Však on se ten žánr (3rd Person Shooter) nemá moc kam posouvat. Logicky je to střílečka, takže kam jinam to směřovat něž k ňáký větší uvěřitelnosti což dost stojí na technických detailech čili na Hardwaru a na lidech, kteří ho ždímou. TLOU2 je prostě stoprocentně jedna z nejlepších akcí z 3rd osoby (jako objektivně). 

                  • TheGGG

                    Reakce na příspěvek:

                    tak toto číst ani nebudu... ty nesnášíš odstavce a normálně zformulované věty?

              • LessPh

                Reakce na příspěvek:

                Nekrm ho, on dá sám pokoj za chvíli:D Teda pokud mu Rozzuřenej Pepa nepřikáže opak..

                • TheGGG

                  Reakce na příspěvek:

                  AJ má větší váhu, než všechny "herní" weby typu ign, kotaku, polygon, vg24/7 a milion trollů tvého formátu dohromady....

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    LOL

                    AngryJoe má možná větší váhu než třeba Kotaku a spol., ale on má větší váhu jenom na úrovni zábavy, protože AJ je primárně komik. Na poli žurnalistiky je na tom ještě hůř než Kotaku a spol.

                    • TheGGG

                      Reakce na příspěvek:

                      kotaku na poli žurnalistiky se nedá brát vážně, protože to nejsou herní novináři, ale wannabe aktivisti... AJ alespoň hodnotí hry

                  • LessPh

                    Reakce na příspěvek:

                    Trošku bych to poupravil, AJ je na stejné úrovni jako ign, kotaku, polygon, vg24/7. Souhlas! :D

                    • TheGGG

                      Reakce na příspěvek:

                      AJ alespoň nepotí aktivistické články jako ty zmiňované weby...

      • Veskoslav

        Můžeš mi prosím tě napsat ty rozdílné prvky v hratelnosti?

        • Řešení puzzlu například. Zapojování kabelu který je v celý 30 hod hře asi jenom (2x) vypovídá o vsem. A to by tato minihra s kabelem obstála možná na samostatnou hru.. 

          • Veskoslav

            Teď nevím, jestli to myslíš vážně nebo ironicky:(

    • michaelfoucault

      ad hodnocení v časopisu Famitsu: nejde jen o to, že jde o hru, která tak hezky kýčovitým způsobem ztvárňuje feudální Japonsko? Zvlášť u tak nacionalistického národa, bych se vůbec nedivil, nehledě na její kvality (které jsou vysoké, ne že ne). 

      • LessPh

        Já souhlasím s tím co je nahoře, mně to přijde jako generická ubi sra*ka po pravdě...

        Ta první gameplay ukázka před pár lety vypadala dobře, ale finální produkt je ubi jako prase.


        • TheGGG

          co tobě jak připadá je úplně nepodstatné... vyjadřuj se ke hře, až si ji zahraješ. Já tlou 2 hrál a byl to odpad, ani dohrát se to skoro nedalo. Tsushima je hra roku a ubisoft a ani většina ostatních open worldů se na to nechytá ani zdaleka. A souboják je lahoda... takový kdyby byl ve witcherovi 3, tak to bude po herní stránce i dobrá hra.

      • TheGGG

        to že západní studio dokázalo vytvořit sice romantizovanou, ale japonskou kultůru/historii respektující hru a to tak dobrou, že si ji vychvalují i japonci samotní a stěžují si pouze na to, že něco takového neudělali sami, to už je samo od sebe obdivuhodné.

        Že to západní tvůrci zvládli bez toho, aby do hry nacpali typické západní bs nesmysly, které dnes musí být všude, to je o to lepší.

        žádný hrozivý japonský nacionalismus za tím nevidím. Ve hře je např. mnohem víc pro-mongolských japonských kolaborantů, než kolik jich v reálu kdy bylo. Samozřejmě hra potěší každého milovníka samurajské tématiky a japonska (a japonce dvojnásob), ale to je tak vše.



  • Veskoslav

    Vydařený a emocemi nabitý příběh...Po 20 hodinách v LoUII jsem ten "příběh" stále nenašel...Příběh mi tam přijde jako ve vysokorozpočtovém p*rnu. Snaží se, snaží, ale pořád to bude jenom p*rno.


    Jako vážně je p*rno zakázané slovo? A co pindík? Nebo fifinka?

    • LessPh

      Já teda nevím, u p*rna příběh nepotřebuju... a baví mě to fakt hodně:DD Hry jsou od toho, aby byl zábavný gameplay.

      Pokud chceš dobrý příběh, doporučuju knihu, přinejhorším film.. ale hry jsou od toho, abys je hrál...

      ...stejně jako p*orno je určený k tomu, abys .... :DD

      • TheGGG

        troll co si hraje na retro hráče "zaseknutého" v 90s letech... Naposledy četl brožuru u zubaře a nazývá to knihou... trolla nekrmit. Gameplay už dávno není jediná důležitá věc na hře...

      • To děláš ovšem velkou chybu. Příběh dokáže péčko vystřelit do nečekanejch výšin. Třeba u takovýho Pump Fiction jsem se chvílema smál i nahlas. I když je fakt, že jsem byl ve stavu, kdy mi stačilo málo.

        • LessPh

          Pump Fiction říkáš... :DD

          • Ano. Řeknu ti to asi takhle. K oživení Mii Wallace (v této iteraci ztvárněna Nikki Benz) nepoužívaj adrenalinovou injekci...

            • LessPh

              :D :D :D

              Jsem to včera hledal, ale nenašel.. nakonec stačilo i por*o bez příběhu a taky dobrý :D :D

      • Veskoslav

        Tak to je tvůj problém, že neznáš hry s kvalitním příběhem....

        • LessPh

          Možná nevíš co znamená kvalitní příběh:D :D Asi bych si měl upravit svojí profilovou fotku na mojí knihovnu, ale tentokrát s knihami :D

          • Veskoslav

            Troufám si tvrdit, že načteno budu mít mnohem více než ty. Přesto si myslím, že takový příběh v Silent Hill 2, Persona V nebo Disco Elysium čo KOTOR I a II jsou na více než slušné úrovni. 


            Jak říkám, když netušíš, jaké jsou občas herní příběhy, sedni si vedle Jacka a můžete hrát PaciPaciPacičky.

            • LessPh

              Já teda nevím, ale jsem zvyklej na level Živága, Myškyna a Sinuheta :D :D To je trochu jiná liga než tvůj oblíbený Harry Potter:D

              Sillent Hill 2 dohráno - kde je ten pořádný příběh?:D

              P4G dohráno - super dating simulator a JRPG, hlavně souboje s weak aspektem. Příběh jen výplň aby tam něco bylo. Pětka bude to samé a ještě o něco horší, protože P4G je benchmark v sérii Persona;-)

              Disco Elysium - bohužel, neumíš anglicky, takže nedokážeš vyhodnotit, natož si přebrat příběh:D

              SW - nesleduji, to s pořádným příběhem nemá co společnýho a to jsem na SW vyrůstal:D

              Ještě ti v tom tvým výčtu chybí LEGO HP:D :D

              Hry jsou od toho aby se hrály, jestli v tom hledáš něco víc, třeba příběh, tak ti v životě chybí dost orientace co je co.. nebo máš prostě nastavenou laťku hodně nízko:D  

              • TheGGG

                Reakce na příspěvek:


                argumentace tohoto trolla je tedy vskutku fascinující... samozřejmě že existují hry se skvělým příběhem... vypsat pár klasik o kterých jsi slyšel na ZŠ od paní učitelky a tvářit se jako literární expert, to už je tedy skutečné dno. No a proto že existuje nějaký Pasternak nebo Dostojevskij neznamená, že nemůžou vznikat i kvalitní příběhy ve hrách, filmech, seriálech atd. a že to dnes nikdo neumí napsat.

                A hlavně tady prosím nepředstírej, že máš nějakou vysokou úroveň.... hry jsou dnes mnohem víc, jak primitivní klikání na M+K a honění se za score. Pózuješ tady jako člověk s vkusem, ale vypadáš jako klaun.

                ne že bych byl fanoušek veskoslava, ale toto použít jako argument "Disco Elysium - bohužel, neumíš anglicky, takže nedokážeš vyhodnotit, natož si přebrat příběh:D" ještě s dětinským smajlíkem na konci z tebe dělá již tedy jen čisto-čistého trolla... ale alespoň si se odkopal hned zkraje...

                • LessPh

                  Reakce na příspěvek:

                  Tady máš a drobný si nech Imgur: The magic of the Internet

                  Another job well done :D :D :D

                  • TheGGG

                    Reakce na příspěvek:

                    no a? Víš kolik pozéru si vycpe knihovničku "těžkou" literatůrou, aby se cítili dobře... ono bůh ví, co jsi vlastně zač, nějaký satanista? 666? Nebo tě nanaučili psát písmeno G na škole?

                    Jinak gratuluji, tři knihy na stole a máš z toho životní úspěch.... holt lidi mají různé cíle. Prostě "literární" odbortroll na druhou...

                    dál na ně každý den koukej, ať si trochu dofoukneš ego

                    BTW: tvůj táta má pěkný stůl... to zas jo.

                    • LessPh

                      Reakce na příspěvek:

                      Rekl jsem drobny si nech:D :D

                      • TheGGG

                        Reakce na příspěvek:

                        lol ty jsi edgy jako dítě ze ZŠ... radši už moc kolem toho stolu neblbni, nebo tě otec přetáhne knihou po hlavě, že mu zase lezeš do pracovny... zatím jsi udělal hodně špatný dojem... ajajajaj

                        • LessPh

                          Reakce na příspěvek:

                          :D :D

                          • TheGGG

                            Reakce na příspěvek:

                            už ani nebudu počítat, kolikrát jsi se ztrapnil... ale dobré vědět, že jsi troll a netřeba se nad tvými komenty nějak rozrušovat. ajajajaj

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Ve většině knih jde primárně o příběh a tak tam musí být opravdu dobrý, aby kniha mohla "uspět".

                Zatímco u her jde o více prvků, nestačí tam jenom jedna věc na vysokém levelu. Gameplay je většinou nejdůležitější, ale není vždy na prvním místě. Záleží na osobních preferencí hráčů, jestli kladou důraz spíše na gameplay, nebo grafiku a nebo třeba příběh.


                Jestli ve hrách nepotřebuješ žádný příběh a stačí ti jenom zběsile mačkat tlačítka, tak to je tvá osobní preference. Nevnucuj svůj vkus ostatním.


                Jinak s hodnocením některých těch her s tebou víceméně souhlasím. Nevím, co Veskoslava posedlo za šílenství, že zrovna Silent Hill 2 považuje za ukázku "pořádného příběhu"...

                Ale třeba příběh v KOTOR se mi dost líbil.

                • LessPh

                  Reakce na příspěvek:

                  Donutilo mě k to zamyšlení nad tituly, které jsem za poslední 3 dekády hrál. A u TOP her, který jsem hrál, tam prostě dobrý příběh nejní, je to spíš o loru, charakterech a hlavně o tom, že tě baví hratelnost. Ale příběh ne.. jen několik příkladů:

                  Fallout 1 a 2 - super lore, super RPG hratelnost.

                  Mass Effect 2 - super lore, charaktery, hratelnost a ty RPG prvky

                  Různý Metal Geary, který jsem prošel - taky hlavně hratelnost, lore, charaktery a celkový mindfuck, ale příběh? To bych tam moc nehledal.

                  Hry jako Witcher 3 - vlastně ani nevím proč jsem hrál, průměrný gameplay, repetetivní open-world, lore byl fajn a to byl asi ten důvod proč jsem to dohrál.

                  KOTOR jsem nikdy nehrál - byl jsem zrovna v telecích létech a tak jsem měl jiný priority a příběhy k řešení než sedět u kompu :D :D Příběh tedy nedokážu posoudit, ale věřím, že to byl hlavně lore SW a dobrý RPG hratelnost, která lidi přikovala k obrazovkám.

                  Jinak za minulý rok Desperados 3 - příběh ubohý revenge story, ale jedna z nejlepších hratelností, se kterou sem měl tu čest. Reaktivnost ovládání a přesnost akcí se rovnala Starcraftu 2, což je mimochodem taky super titul, ale jen kvůli hratelnosti... ten příběh no, co si budeme povídat.  Wasteland 3 - skvělý titul, ale příběhové pasáže jsem přeskakoval, lore fajn, černý humor fajn, ale vždycky jsem se prostě nemohl dočkat pasáží, kdy člověk prostě exploruje a pak na skvělý taktický souboje - to je highlight. Člověk si k těm charakterům najde cestu přes RPG systémy! Jinak to ostatní co jsem loni hrál příběh vlastně ani nemělo a byla to pecka (Civka, TWWH 2, XP11, SkaterXL). Věřím, že budoucnost je právě v otevřených sandboxech, kde si tvoříš svoje vlastní příběhy a obecně obsah. A taky v MMO. Mám malý děcka a tak u nás ve čtvrti s nimi chodím ven, potkávám tam děcka 10 - 15, mluvím s nima, a všichni prostě jedou MMO nebo Sandbox (Fortnight, Minecraft , GTA V online, WoW, Roblox ad.). Nic jiného tam nefrčí, takže to je jasná budoucnost, prostě chtějí být v online komunitě a sdílet svoje příběhy a pak o tom mluvit venku a ukazovat si navzájem screeny. Upřímně to chápu a kdybych byl v jejich věku, tak to nedělám jinak. My už jsme stará generace a na nás už moc nezáleží, protože naše cílovka bude čím dál menší v budoucích letech;-)


                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    S tou budoucností MMO a Sandboxu bych to nepřeháněl. Vývoj všeho byl vždycky hlavně o cyklech. Jednou je v módě jedna věc, jindy zase druhá. A to platí nejenom o hrách, ale všeobecně o kultůře: filmy, hudba a třeba i takové móda (oblečení, holení, atd.).

                    Jedná se o jasný fakt podložený dlouhou historií. Jedinou otázkou zůstává, jak dlouho současný mainstream trend vydrží než ho nahradí něco jiného.

                    • LessPh

                      Reakce na příspěvek:

                      Já si nemyslím, že je to vlna, ale budoucnost videoher.

                      Lidi od nepaměti žili v komunitách a chodili do hospod a dnešní videoherní průmysl na to přišel a umožňuje to. Navíc přesně sandbox a MMO a ty aspekty, které jsem vypsal nahoře, umožňuje sociální interakce. A proto se hráčská základna neustále rozrůstá o kdysi typické nehráče. Spoustu holek začalo hrát hry jako MC a Roblox, tyhle holky by nikdy nehrály nějakou super single player hru nebo skákačku, hrajou sociálně navržený tituly, který jim dovolují interagovat s ostatními lidmi a tím dochází k naplnění jejich odvěkých potřeb.

                      Videoherní průmysl si to uvědomil a vyvinul se tímhle směrem a bude dál a dál postupovat, protože tam bude vždycky masa lidí, který sice utratí míň, ale je to kompenzovaný přesně tou masou. Tam jsou přesně nový sales potenciály. U HC hráčů jsou potenciály o dost menší, a tenhle podíl trhu  se bude naopak zmenšovat a zmenšovat;-)

        • O pornu nemluvě...

    • Neco malo tam je, ale je to pribeh jak v rodokapsu. To byly takove lacine kratke pribehy prodavane v trafikach. Akorat do vlaku a nechat na nadrazi nekomu dalsimu. Vetsinou to byla kovbojka o osamelych strelcich a pomste, vsechno pres kopirak. Tady udelali ze strelce strelkyni a v dnesnim potrhlem svete je to pro nekoho kdo chce byt s dobou povinnost nadsene halekat.

    • TheGGG

      no vida, na něčem se shodnu s veskoslavem...

      btw: zakázané je i slovo stří*at.... což jsem zjistil, když jsem chtěl napsat o krvi stříkající (v tomto tvaru už to zakázané není lol) z rány v nějaké hře...

  • Nějak mi tam chybí factorio. Na podzim už vyšlo oficiálně v 1.0 a koukám, že není ani recenze. Přitom v experimental větvi už je 1.1.8 a očekávám, že brzo už bude 1.1.x ve stabilní verzi.

    • Pavel Makal

      Snadná odpověď - tohle je můj osobní výčet a Factorio jsem bohužel nikdy nehrál. V příštích dnech budou podobné články vycházet i od ostatních členů redakce, třeba se někde objeví.

      • Spíš by chtělo v redakci napravit resty a vydat recenzi.

      • Factorio ma na mobilech velice zjednodusenou neoficialni kopii, ktera se jmenuje Sandship a je zdarma.

        • twicer

          Mindustry taky stojí za zmínku.

  • Ten cyberpunk mě taky docela zarazil. Já si to zahraji tak za rok, kdy to bude odladěné a za poloviční cenu. Ale určitě to není tak špatná hra jako například Godfall, který v seznamu vůbec není. Naopak nelze než 100% souhlasit s tím, že pokud hrát Mafii, tak už jedině Definitive edition. Za mě je to za loňský rok hra roku. Ano, asi je to tím, že po mediální masírce o horším dabingu, Vávrově ukřivděných komentářích o nepovedené hře atd. jsem od toho moc nečekal a realita byla prostě dobrá. Možná je to tím malým očekáváním, ale za mě je to hra, jejiž konec jsem si pamatoval i po 20 letech a přesto měl bavil jak příběh, tak opravdu skvělý dabing a v neposlední řadě to bylo i graficky úžasné (hráno na RX 5700XT)

    • michaelfoucault

      Mno, co se Mafie týče, tak přestože jsem si téměř přál, aby pan Vávra neměl pravdu (neboť ho skutečně nesnáším), tak jsem se po prvním okouzlení (oh, Lost Heaven, staří známí, nostalgie atd.) pozbyl růžových brýlí a postupně si začal všímat nedostatků. Zde si dovolím zkratkovitě vypíchnout pár bodů:

      - město je teď jen kulisa více než kdy jindy

      - vizuál a zvláště modely se po chvíli, kdy prokouknete pod nablýskané shadery, působí docela laciným dojmem

      - jízdní model je zdá se mi horší než v původní hře

      - střelba navozuje pocit automatové arkády

      Navzdory tomu se mi nový dabing líbí (a to dokonce i ten tuzemský) a přidání nových dějových zvratů je taky příjemné. Příběh teď působí mnohem uvěřitelněji. 

      • Ilusiveman

        Město je jen kulisa víc než kdy jindy? Původní Mafia byla daleko, daleko za GTA1. 😀 Nic ve zlým. Mám tě docela rád. 

        Jediný, co tu hru dělalo zajimavou, byl českej dabing a 3D. Českej dabing, kterej byl tradičně hroznej, ale takovej čech mrskal radostí blahem. Ze stejného důvodu jsem si oblíbil třeba Vietcong. 

      • TheGGG

        co ti Vávra provedl, že ho nesnášíš?

        • michaelfoucault

          Měl nekonsensuální pohlavní styk s mým psem. 

      • Kulisa to byla vždy. V jedničce se toho moc dělat nedalo a dvojka, která se tomu začala víc věnovat bohužel vyšla nedodělaná a už ji nechali být a město působí jako strašně promrhaný potenciál, kde bylo hodně okaté, že plánů bylo daleko víc, ale většina se do hry nedostala. A o 3 se radši nebudeme bavit. Kdyby místo toho dotáhli 2 se vším všudy, tak udělali líp, ta ani ten grafický remaster nepotřebvala jako spíš ten obsahový.

    • Pavel Makal

      Ha, Godfall! Ten v seznamu není z jediného důvodu - úplně jsem na něj zapomněl. Což ho vlastně dokonale vystihuje...

  • Ono, co si budeme nalhávat, zda se mi něco líbí nebo nelíbí je čistě subjektivní věc. Já jsem třeba ze Cyberpunku nadšená, ale Witcher mi k srdci nepřirostl. Jasný, v žádný hře neuděláte X desítek side questů, aby byl každý originální, ale že tam není nic k pobavení? Třeba Q s Poustevníkem Garrym (ano, hraju to v češtině pro rejpaly) nebo Muž s vybuchujícím penisem mě pobavil. Ano, vedle toho je i spousta generických Q (ukradni něco, odvez někoho apod.), ale ty jsou všude. Takže barvitost tento svět určitě má. Ano, není to velký svět - prakticky se omezujete jen na jedno velký město, ale to podle mě nevadí (Třeba u Skyrim a obecně TES her mi kolikrát až moc velký svět vadil). Jen mi trochu fascinuje Váš sadomasochismus - hrát hru, co mě nebaví 130 hodin je trochu úlet. Tolik životního času, abych ho mohla marnit děláním něčeho taaak strašně moc nesympatickýho a otravnýho, bych chtěla taky mít :) Jestli on to není spíš není trochu "Protest čistě pro protest" - tzn. budu kritizovat něco oblíbenýho jen proto, abych stál na opačný straně barikády za každou cenu. Ale jak říkám - každej máme právo na svůj názor a pojem "líbí se mi to" je čistě subjektivní :)

    • mousekrup

      Co je na tom vlastně k nepochopení? Vy vnímáte svět černobíle? Buď něco nenávidíte nebo milujete? Nikdy se vám nestalo, že jste koukala na 3 hodiny dlouhý film a pak si řekla, že to vlastně nebylo nic moc? Podle mě je úplně normální se u něčeho v danou chvíli docela bavit, ale když u toho nejsem, tak mě to nijak nepřitahuje si to spustit znovu. Prostě "je to fajn, ale vlastně žádný zázrak"...

      Proč mají pořád lidi tendenci hledat v ostatních nějaké skryté motivace? "Vy si vlastně myslíte tohle jen to nechcete říct" WTF :D

  • JohnyTheZik

    “Po skoro 130 hodinách strávených pátráním v Night City a přilehlém okolí jsem bohužel nenašel onu skvělou hru”

    Wat? 😅😅

    • Ilusiveman

      jedno slovo a dva smajlíky? 😂

    • michaelfoucault

      Chápu že to možná zní divně, ale mám to dost podobně. V té hře jsem se snažil splnit úplně každý vedlejší quest v naději, že třeba narazím na nějaký neopakovatelný zážitek ala Witcher 3. 85 hodin za mnou, hra dohrána skrz naskrz a stejně se nemůžu zbavit pocitu zklamání. Promarněna šance to vystihuje úplně nejlíp.

  • Tonny byl fakt super, nostalgie + famózní soundtrack, těším se na další díly.

  • Pavle, napiš, prosím, komentář s tvým pohledem na Cyberpunk 2077. Už ve videu mi přišlo, že máš jiný pohled na hru než někteří kolegové z redakce. Velmi by mě zajímal tvůj názor. Nemusí to být druhá recenze, jen vlastní komentář, zamyšlení...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit