Best of 2020: Vyhlášení čtenářské hry roku
-
Cyberpunk 2077 - výborně! :-)
-
Tak Cyberpunk je snad jediná velká hra, co letos vyšla na PC, takže v podstatě bylo jasné, že zklamaní i hra roku bude Cyberpunk. Někomu stačí málo, stačí jméno a volba je pak pro Cyberpunk. Hráč, který se zajímá, pak automatický za zklamaní volí Cyberpunk.
Z osobního hlediska je pro mě Cyberpunk fiasko s velkým F. Nechápu, na co tvořili tak velký svět, když je tak 5-10% ze světa interaktivní, zbytek jsou jen kulisy. Celé je to Potěmkinova vesnice. Když člověk prostě nemůže do většiny budov ani vejít, tak mě napadá otázka. proč sakra open-world? Proč to nemohla být malá hra s menším světem, kde by každá budova byla unikátní, kde by se mohli zaměřit na RPG, stealh, FPS, Bože, proč tyhle korporáty pořád dělají ty nudné obří světy.
-
-
Řekl bych, že na pc v roce 2020 vyšlo velkých her víc než dost. Namátkou třeba flight simulátor, doom eternal, crusader kings, ac vallhala, WD legion, death stranding, half life, call of duty, avengers.
Ja jsem hráč, který se zajímá a cyberpunk pro mě je hra roku i když mě i celkem zklamala.
-
-
Tak v 6ti polozkach vyhrála hra pro kterou jsem hlasoval. Super. Celkem mi tam chybí kategorie nejlepší horor. Ročně vyjde tolik hororu, že by to svou kategorii sneslo.
-
-
A co teprve kolik vychází fantasy her. A sci-fi her určitě nebude o moc méně. A co třeba dramata, nebo komedie, ty by si nezasloužily svoji kategorii?
-
-
Tak vlani som hral dve hry: Metro Exodus a Mafiu:DE. Obydve hry sa mi velmi páčili a nelutujem že som za ne vyhodil prachy.
Ja neviem kde sa všetci ženiete. Kym sa človek vyjadri k nejakej recenzii, po hre ani pes neštekne. Ja viem show must go on.
Cyberpunk mam, budem ho hrať, možno to bude moja hra roku, a ostatne hry zhltnu hlboke piesky času, ako každy rok... 😛
-
Nemám námitky na vítěze, nicméně já hlasoval pro Eternal jako hru roku, podle mě si to zasloužil nejvíc :). Brutální soundtrack, nejlepší optimalizace, jaká kdy na PC vznikla (s RTX 2070 a i7 4790K jedu na 140-230fps na fullHD, ultra detaily), parádní lore a dobrý příběh, skvělá grafika, ale hlavně krystalicky vybroušená hratelnost. Do dnes to mám od vydání nainstalované a hraju to.
-
-
Za mě byl Eternal výborný, ale Doom 2016 překonal možná v tom lore a příběhu. Soundtrack z D2016 poslouchám dodnes, zatímco z Eternal se mi nevybaví ani jedna. A myslím si, že to věděli i tvůrci, když tam v jedný důležitý scéně raději narvali písničku z D2016 :)
-
-
To už je věc názoru :). Za mě Eternal překonal 2016ku i soundtrackem. Z těch opvradu našlapaných měla 2016ka jen Rip and Tear a BFG Division. Eternal má Meathook, The Only Thing They Fear Is You, BFG 10K, Cultist Base, Metal Hell, Super Gore Nest, Hell on Earth a ještě bych určitě něco vyhrabal.
A tu důležitou scénu pravděpodobně mluvíš o Haydenovi. Tu skladbu tam dali proto, že to je vyloženě složeno pro něj a jmenuje se to Hayden. To je celé.
-
-
Ne, myslím jak tam narvali BFG Division :) Inu, zkrátka soundtrack z D2016 jedu dodneška a Eternal mi prostě nesedl. Jako by to nedělal Mick. Vím, že tam byli nějaký problémy ohledně hudby, ale to bylo myslím jen o masteringu, i když člověk nikdy neví. každopádně Mick pro Bethesdí hry už nikdy nic skládat nebude, což je škoda.
-
-
Ten problém nebyl s masteringem ale obecně s Mickem Gordonem, který prostě vyhořel, což se bohužel může stát každému. Nakonec z něj byl problém vypáčit slíbené skladby, původně měl dělat celý sountdrack, ale nakonec dodal jenom kousek, zbytek dělal někdo jiný a navíc ani s tím nebyla ani jedna strana spokojená. Ale to že s Bethesdou už nebude spolupracovat není jejich chyba.
-
-
Mick dělal celý soundtrack do Eternalu, pouze mastering dokončoval Chad Mossholder. Ale z kompozičního hlediska je vše Mickovo. Až na DLCčko, to dělal David Levy a Andrew Hulshult.
-
-
-
-
Prayer of the Diminished si nevybavis?
-
-
Fakt ne. Zato Rip and tear, BFG division, Hellwalker nebo Harbinger ano. I jsem si to zkoušel znova sjíždět na Spotify a nic. A to uctívám Micka jako videoherního skladatelského boha, miluju i jeho soundtrack k Prey a Wolfovi. Eternal mi v tomhle přišel jako strašně slabej. Nutno dodat, že jsem se vlastně těšil víc na soundtrack než na hru, a bohužel zklamání. Jinak je eternal super a nápad s pleb filterem (Marauder) mě bavil ještě dlouho po dohrání :)
-
-
První Doom má lepší kousky, o to nic.
-
-
-
-
-
Zaujímalo by ma koľko hlasov bol rozdiel medzi druhým miestom TLOU2 a prvým Cyberpunkom keď vo videu na youtube hovorili že to bolo fakt tesné.
-
"na PC je to plnokrevné RPG se vším všudy"
Ne, není a sám CD Projekt říká, že je to akční adventura. Kdo to psal?
-
-
Samotný CDP říká, je to RPG. Je to na ofic. stránkách, je to tak na gogu, steamu prostě všude. Už to tady bylo tisíckrát řečeno, tak to neopakuj jako zaseklá deska.
-
-
"Cyberpunk 2077 is an open-world, action-adventure story set in Night City"
-Steam
"Cyberpunk 2077 je akční dobrodružství v otevřeném světě od studia CD Projekt Red, které je tvůrcem hry Zaklínač 3: Divoký hon."
-https://www.playstation.com/cs-cz/games/cyberpunk-2077/
"Cyberpunk 2077 is an open-world, action-adventure story set in Night City, a megalopolis obsessed with power, glamour and body modification. You play as V, a mercenary outlaw.."
https://www.microsoft.com/en-us/p/cyberpunk-2077/bx3m8l83bbrw?activetab=pivot:overviewtab
Popisek na největších službách pro distribuci her si asi CDP zapomněl opravit. 😂
-
-
1) není to jedno?
2) jestli si na první odpověď odpověděl ne tak všechny odkazy co si poslal jsem si přečetl, Playstation - žánr RPG, Microsoft - category RPG, Steam - populární uživatelské značky pro tuto hru - RPG, GoG - Role-playing
3) není to jedno?
-
-
1) jedno je kolečko u trakaře, ale klidně si tomu osobně říkej RPG. Já bych naopak na pivu opakoval a argumentoval, že se jedná víc/primarně o Adventuru a RPG je zde hezky řečené pro zpestření (proč by ale nemohlo. CP je zajimavá hra)
2) kolonky jsou pro stádo, viz muj komentář niže pro SVINA.
3) rvaní občanek určitě nehrozí. spíš Ok vyslechl jsi si mě a já tebe, ale nazor jsme si nazákladě agumentů toho druhého odmitli rozšířit.
Nejsem Lenin, abych vás nutil vidět mou jedinou pravdu. Čistě za sebe argumentuji. Lidi by si měli argumentovat a své myšlenky podrobit konstruktivní kritice.
-
-
Mě je úplně jedno kdo to kam zařazuje viz body 1 a 3, ale všechny obchody a v případě steamu samotní hráči to řadí do rpg, na pivu bych argumentoval, že je to dobrá hra a do jaké škatulky si to zařadí třeba sám Dalajláma je mi u zádele 😉
-
-
-
Obvykle se neopakuji, ale dneska mám dobrou náladu, tak ti odpovím, ale protože to není nálada výborná, tak ti odpovím řečnickou otázkou. Co je na gogu u Cyberpunku za label herní žánr? (To platí i u Steamu) Co je napsáno dál v popisu za "game features"? Nemluvě o tom, že text "You can customize your character's cyberware, skillset and playstyle,
and explore a vast city where the choices you make shape the story and
the world around you." je tak nějak popis RPG. -
-
"Protože jsem v dobré náladě", tak s tebou zkusím neztratit čas a řeknu ti, jak to vidím já. ( ale ve výsledku si mysli, co chceš Ok? nejsem tu od toho, abych někoho nutil morfovat ve mě..kdyby nebyli hlupácí, tak nejsem já chytrej)
RPG = role playing game. CP77 nemá role. Je to Akční Adventura ze světa Cyberpunku s prvky RPG inspirovanými deskovkou. (btw role - to je ten nomád, corporat atd - kterej zde slouží zase primárně k odvykládání příběhu a story "hlášek" a né k definování stylu hry a role postavy) https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Roles
Mass Effect je např i Akční RPG. Má role - Soldier (heavy) Adept (mage) Technik (support) Infiltrator (rogue) - již od prvního dílu a ta hra na tom stojí, ikdyž je "story-rich".
Buď postavíš hru, která se hraje jako ROLE playing game, nebo jako příběhovou jízdu určitým universem. - to je CP77. Je to Akční Adventura ze světa RPG Cyberpunk. (já jim to nemám za zlé, že se pokusili udělat hru s mnoha aspekty her jako Borderlands, GTA, "Deus Ex", jen to prostě není RPG) V CP77 "máš roli" pouze jednu tou je žoldák a je uplně jedno, jestli máš např +20 procent plížení, pač to jde v klidu i bez toho. Já osobně jsem měl vymaxovany agility pro pasiv dodge, technical skills a inteligence u toho jsem střílel, sekal, hackoval a plížil se 3ma bodama v přislušnem atributu. - poleva na dortu hry, která je v základě o dialozích s postavami a příběhu žoldáka V a rockera Johnyho.
Různé konce a walk-trough taky =/ se RPG. To by bylo Detroit Become Human a hry od Taletale skvělé RPG. Lol
S labelem RPG tedy nesouhlasím a ani popisek samotného produktu ho v sobě naštěstí nemá. (proč by taky, když to není RPG) character customization =/ role play game, ale pouze ti tam říká, že si svůj charakter můžeš v tomto produktu upravit k obrazu svému jako např v The Sims. jestli ti uprava postavy = rpg i po přečtení toho, co jsem ti napsal, tak asi nemá cenu se dál bavit a plýtvat tu časem v headbumbing contestu s typem, co má argumenty typu "kategorie na steamu" jako reakci proti popisu produktu samotnými tvůrci této Adventury.
-
-
Ok, co opravdu nesnáším, je diskutovat s lidmi, kteří jsou tak ****, že nezvládají porozumnění textu a to dokonce do takové míry, že je tam přímo navedu. Kromě jmenovaných labelů, je níže v popisku na gogu rozepsané tohle: "Dive into an open-world RPG and explore a futuristic city where anything goes." Jestli tohle není jednoznačný popis od CDP, tak tu už někdo vážně potřebuje Chocholouška. Nu, jsem rád, že tohle máme konečné jednou provždy uzavřené. Teď k tvým rolím. Podle tvé logiky není Skyrim či KCD RPG, protože nemá classy. 😱 BTW Nomád a další jsou life paths a není to nic jiného než origin postavy (to samé např. DA:Origins), rozhodně to nejsou "role" resp. classy.
-
-
-
Cyberpunk 2077 is an open-world, action-adventure story set in Night City, a megalopolis obsessed with power, glamour and body modification.
https://www.gog.com/game/cyberpunk_2077
-
-
Ok, preformuluju: Sam CD Projekt to svého času označoval za akční adventuru. Tenkrát se o tom psalo, z toho jsem čerpal. Můj point byl jinde.
A píšu o tom poprvé, tak si tou deskou liskni.
-
-
Třeba na Wiki je to řazené jako akční RPG. Je k tomu i docela zajímavá diskuze: https://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Cyberpunk_2077 (asi v půlce, titulek "This is an RPG, change it back")
-
-
Já sporuju, že to je "plnokrevné RPG se vším všudy". Jestli je to akční RPG nebo akční adventura s RPG prvky (což bych asi zastával já) už je mimo záběr mýho argumentu.
Díky každopádně za odkazy.
-
-
Jezisi kriste. Uz dost kamo. Ty snad nemuzes mit ani spokojenej zivot...
-
-
Multinicko, při pohledu na tvůj život člověka, co si musí zakládat alternativní účty na serveru o videohrach, bychom plakali soucitem všichni.
-
-
Ty bys poradny RPG nepoznal, ani kdyby te nakoplo mezi nohy. Stejne jako moje multi ucty. Ja sem chodim v jedny instanci a nejspis i to je moc :)
-
-
-
-
Preboha, tu sa mažú príspevky vo veľkom. Nechápem prečo.
-
Nemyslím si, že není nejvíce smutné na tomhle hlasovaní, že vyhrála průměrná ubivolovina, ale to, že lidi volí opravdu i tady jako naprosté stádo. Nejlepší hra = největší zklamaní. WTF?! RPG hra a není to RPG? WTF?! Prostě jen tam kliknou, o čem se nejvíce mluví bez špetky soudnosti a rozumu.
-
-
To se pleteš. Problém pramení v zásadním střetu názorů od dvou frakcí: mainstream vs hardcore hráči.
Pro hardcore RPG hráče Cyberpunk2077 není RPG.
Ale z pohledu mainstream casual hráčů C2077 je RPG, protože (když to zjednoduším) tam máš nějaké statistiky, odemykáš skilly a je tam jakýsi náznak vývoje postavy a příběhu skrz konverzace.
Navíc v dnešní době se už nevydávají hry, které by se dali klasifikovat jenom jedním žánrem. Spousta her v sobě mixuje více žánrů. Jeden člověk ti řekne, že si myslí, že tam převažuje akční adventura, druhý ti řekne, že tam převažuje RPG. Pro laiky to není jednoduché.
PS: Já hlasoval v kategorii RPG pro Wasteland 3.
-
-
On už CDP je rozpolcen. Všude najdeš logicky v popisku, že "Cyberpunk 2077 is an open-world, action-adventure story set in Night City."
Proč je moderní hru s RPG prvky dávat do kolonky RPG netuším. (asi aby prodali jak lidem, co neví, co to je RPG, ale žijí v iluzi, že vše s RPG prvky je RPG, tak lidem, co ví, co to znamená RPG)
Možná proto, že někdo ví, že RPG hashtag je nejvyhledávanější napříč spektrem a zároven má i největší prodeje? to by byl můj tip.
-
-
-
Mě by zajímalo jak by vypadaly výsledky, kdyby se přihodila podmínka, že můžu hlasovat jen pro hry, které jsem dohrál alespoň do poloviny. Tipuju, že hromada hlasů bude ve stylu (z téhle kategorie jsem nic letošního nehrál, tak to dám tomuhle, o tom se hodně mluvilo)...
-
-
Nemusel jsi hlasovat pro každou kategorii. Já třeba nehrál logické hry a tak jsem to prostě přeskočil.
-
-
Ano, vím, že to jde. To ale nutně nesouvisí s tím, jak se lidi opravdu zachovali.
-
-