Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pfff, snad si vážně někdo nemyslí, že to vyjde letos. :D

    • Derp_1337

      Taky si myslím, že je to velmi předčasný start HYPE.

      Stačí si vzpomenout, co se stalo s Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. Tvůrci hry nastartovali hype v roce 2019 a pak vypadali jako idi*ti, když se ukázalo, že nejenže vydání nestihne rok 2020, ale dost možná hra nestihne vyjít ani v roce 2021.

  • opravdu to ma vyjit letos? ja myslel, ze nejdriv pristi rok

    • Žádné oficiální datum vydání není a prakticky jediná oficiální informace je, že hra bude minimálně v Early Accessu rok. Tím pádem nejdříve se dočkáme v říjnu tento rok, ale opravdu si nemyslím, že by to vyšlo tak brzo.

      • Bohužel, na to, jak minulé jaro tvrdili, že to určitě vyjde jak má, pak EA a teď je z toho zase běh na roky. To by jeden blil.

  • Duptcheck

    "Dojde také ke změnám v systému hodů kostkou"

    Nevíte přesně k jakým změnám má dojít?

  • to BG3 vypadá jak DOS2 a přestože DOS2 byla skvělá hra, tak bych ji rozhodně neoznačil jako nástupce BG2. Hraje se jinak a ten pocit z ní je jiný. Za ty léta už vyšlo několik duchovních nástupců BG. Za sebe můžu říct, že nejvíc se duchu BG dle mého přiblížilo NWN2 a Pathfinder Kingmaker. V Pathfinderu mám nyní nahraných nějakých 80 hodin a toto je skutečná DnD hra. Bohužel je málo přístupná nováčkům, kteří nejsou zběhlí v DnD pravidlech. Já jsem veterán Dračího Doupěte (dělal jsem Pána Jeskyně) a her na DnD založených, a i tak mi trvalo desítky hodin do systémů a pravidel znovu proniknout. Pravidla to má velmi podobné právě NWN2.

    takže ma BG3 jsem moc zvědavý a těším se, ale vzhledem k tomu že to dělají Lariani to podle mého bude nebude tak docela BG. Osobně se víc těším na Pathfinder Wrath of the Righteous, který má taky vyjít letos

    • Pathfinder: Kingmaker na rozdíl od BG3 není hra založená na DnD pravidlech. Má to doslova v názvu.

      Pathfinder 1 (na kterých Kingmaker běží) mi oproti DnD 5E přijde až moc zaměřená na number crunching a min maxing postav než na samotný role play (zvlášť, když se hraje pen&paper).

      • Pathfinder je derivát DnD pravidel 3.5. Vznikl právě proto, protože někteří lidé nebyli spokojení s novějšími verzemi DnD pravidel (jako je právě to 5E). Osobně si při tom hraní připadám jako bych hrál NWN2, které bylo tuším založeno právě na těch DnD 3.5 pravidlech. Je to hodně podobné, včetně prestige classes, skillů, kouzel. On i ten svět toho Pathfindera je docela kopírka Forgotten Realms. Pokud někdo hrál NWN2, tak bude v Pathfinderu jako doma. Ty rozdíly jsou jen kosmetické.

        • Ano, Pathfinder částečně vzešel z D&D 3.5E, ale nejenom jako reakce na nové verze D&D (v té době 4E, která ještě ale ani nebyla na světě), ale také jako takový trucopodnik Paizo, když se nedohodli s WotC na vydávání materiálů pod novou licencí.

          Co se týče podobností s reáliemi světa a různými kouzly, povoláními, vlastnostmi atd., tak tam opravdu vytěžili OGL na maximum. V průběhu let bylo zajíme sledovat různé spory o IP, kdy někdy byl vlastníkem WotC, někdy Greenwood a někdy jiný autor.

          Osobně mám s Pathfinderem několik problémů. Mimo výše zmíněné crunchovitosti (druhá edice tomu trochu pomohla, ale nutnost mít flowchart na A4 abychom jasně určili, jestli uspěl grapple action, je fakt moc), která strašně škodí tempu hry, je to neuvěřitelná roztříštěnost supplementary materiálů. 5E je podle mě úžasně streamlinová edice, která je skvěle přístupná pro nováčky a zároveň nabízí dobrou variabilitu pro zkušeného hráče (pokud to není power game, pak chápu atraktivitu Pathfinderu).

          • tak asi máš pravdu. Nikdy jsem nehrál Pathfindera stolní hru, jen toho od Owlcat. A mě ty složité systémy baví, tj rozumět všem těm mechanikám, tj jak přesně se počítají ty hody kostkama, jak fungují různé magické obrany, reflex, fortitude a will saves atd. A hra je to těžká, takže je třeba powergamovat, resp. člověk ji neprojede, pokud neví co dělá a nezná ty pravidla. Mně třeba baví narazit na nějakou potvoru/bosse, zjistit jaké má silné stránky a jaké slabiny a pak podle toho vymýšlet strategie jak ho porazit. Ale Pathfinder není určitě nejtěžší RPG tohoto typu. Icewind Dale 2 bylo dle mého těžší a bez powergamingu prakticky nehratelné.  Nováček udělá nejlíp, když si někde na internetu najde nějaký build posty a toho se drží do té doby, dokud do těch systemů nepronikne.

  • unicz

    Dá se patchovat něco, co není vydané? 🙂

    • Hraješ si na chytrýho a nechápeš verzování. LOL

    • Derp_1337

      Máš pravdu. Nemělo by se to označovat za patch.

      Ale bohužel Lariani nastartovali HYPE a teď neustále uvidíme novinky o BG3 kvůli kdejaké blbosti, kterou přidali.


      Já osobně se hodlám vyhnout všem podobným článkům, protože nechci pdoelhnout hype. Spousta lidí takhle podlehle třeba hype u Cyberpunku2077 a očekávala druhý příchod Ježíše Krista. Tohle fakt nemám zapotřebí.

      • Corvus

        Třetí příchod.

    • ten předběžný přístup nabídl první kapitolu hry, a backeři to můžou hrát a pomáhají Larianu to testovat a vyladovat. Takže Larian dává patche s těma vyladěníma. Osobně si jako vždy počkám až na nějakou kompletní edici rok až dva po vydání plné hry

      • unicz

        "Problém" je, že se patchuje něco, co je vydané. Cokoli před tím je vývoj😉 Nejsem si jistý, zda na Games chceme číst changelogy čehokoli ve vývoji, v alpha, betě, předběžném přístupu... Na to jsou přeci jen jiná média, dev deníčky, fóra, fan stránky atd.

        • Duptcheck

          Já jsem si zase docela jistý, že jsem si to přečetl rád a naopak bych uvítal, kdyby byl článek více obsáhlý a změny byly více rozebrané. Za článek jsem rád

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit