Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Z dnešního pohledu má ta hra hromadu problémů. Ale v době kdy to vyšlo, to byla pecka, která snad neměla konkurenci. Rozloha a množství obsahu, volnost a svoboda, grafika,... Krom Morrowindu snad nic podobného nebylo.

  • SlavicBes

    stale kvalitna hra (nehovorim ze po kazdej stranke) s velmi dobrymi questami, zaujimavymi dungeonmi, limitujucim RPG systemom (to beriem ako plus), moznostou vytvorit si vlastne povolanie a pomenovat ho (ktora ina hra to ma?) a rovnako otravnymi Oblivion branami ako aj v dobe vydania. ...naj je samozrejme Radiant AI a to ake nezmysly dokaze vytvorit :D:D

  • red.eagle.792197

    Hlavne to najkrajšie čo tato hra svetu priniesla su Oblivion NPC videa na You Tube pri ktorých človek chcípá od smiechu:))

    • medveddd

      kanál bacon_ určitě stojí za zmínku!

    • Anon-ym

      Mně se líbí ještě ty hlášky, gamer poop a různý parodie s oblivion hudbou.

      Asi nejoblíbenější:

      https://www.youtube.com/watch?v=J-yhqvmcJSA

  • LiarForHire1

    Oproti Skyrimu obrovská bomba a naprostá nostalgie. Ten úžas, když člověk vstoupil poprvé do Imperial city nebo zažil první bránu Oblivionu. Takovej úžas jsem po 10+ letech zažil opět až u hraní Legend of Zelda BOTW.

    • Ty brány tu hru málem zabily. Totální stereotypnost. Pár jsem jich prošel poctivě, ale zbytek jsem prolétl s cheatem rovnou k tomu orbu na vršku věže. Bez toho cheatu bych to snad ani nedohrál.

    • SlavicBes

      prva brana Oblivionu ma odradila od dalsieho hrania na dlhu dobu ...potom som sa k hre vratil a stale ich bral ako nutne zlo lebo nieco tak stereotypneho, vizualne nenapaditeho a dookola sa opakujuceho sa v RPG hrach asi ani nenachadza ....teda korejske f2p MMORPG vlastne ano

    • Derp_1337

      No zrovna zmiňovat brány Oblivionu není moc šťastné. První setkání s bránou mohlo sice působit cool, ale tuhle herní mechaniky většina lidí brzy začala nesnášet kvůli těm stupidním věžím.

      Jak člověk po dvacáté musel prolézt téměř identickou věž kvůli nějakému stupidnímu orbu, tak se i ti nejnadšenější hráči začli neskutečně nudit.

  • Murlock

    Humus soudruzi, jinak se to nazvat nedá. Postava samá brambora, generický prostředí (krom datadisku SI), RPG systémy nefungují (vypáčit very hard lock dokáže zelenáč se skillem 5 a jedním pakíčem), LEVEL SCALING, Oblivion brány atd... Těch pár solidních questů,  DB quest linka a songy od Soula to fakt nezachrání. 

    • SlavicBes

      level scaling hre prospieva podla mna ...nie je nic horsie ako potulovat sa po krajine neohrozeny - to je nuda ...zaroven ten scaling bol vhodne spraveny nakolko aj so skalovanim nepriatelov ma clovek pocit (pravdivy) ze je ako postava ucinnejsia ....podla mna je level scaling dost nepravom zatracovana mechanika v Oblivione

      co sa tyka lockov, funguje to ako ma, nakolko ta hra je akcne RPG, nie len RPG, cize uspesnost hraca nezavisi len od statistik ale aj samotneho skilu hraca ...dokazes very hard vypacit aj na nizkom leveli, ale netvrd mi ze to ide bez problemov a ze nespravis asi tak 20krat load, kym sa ti to nepodari ....skill pacenia zamkov ti ma "len" ulahcovat samotne pacenie, lebo pacit very hard lock s vysokym level skillomje neporovnatelne pohodlnejsie a rychlejsie nez napr na level 5

      skvelych questov je tam kopec :)

      jedine s cim suhlasim ja su brany Oblivionu, tie boli neskutocne umorne a nudne fadne

      • Derp_1337

        Ten level scaling byl katastrofální. Do jisté míry ten scaling dává smysl třeba u nějakých konkrétních nepřátel, aby vždy představovali výzvu. Ale scalovat obyčejné bandity u cesty??! OMG!


        Člověk se pachtí za nějakým "rare" vybavením a kvůli němu zabijí třeba imperiální gardisty a za chvilku hraní to "rare" vybavení začnou nosit zaprášení banditi u cesty. Fakt otrava.


        Navíc to scalování nebylo moc dobře vyřešeno. Hráči, co udělali chyby ve stat buildu, se mohli dostat do situace, že ke konci hry většina nepřátel byla silnější než oni. Velmi nepříjemné.

  • Morrowind si pamatuju jako dnes. Byl jsem tenkrát na VŠ a právě v USA na Work and Travel. Dolar byl tenkrát za 43 Kč a já si v USA vydělal za prázdniny 7000 USD. Ještě za pobytu tam jsem si koupil krabicovku Morrowindu a pak doma nový počítač. A pak jsem strávil 6 týdnů ponořený do té hry. Ta krabicovka měla takovou parádní velkou rozkládací mapu ostrova Morrowind. Byl jsem z toho unešený, protože takový obrovský 3D svět plný svobody jsem do té doby neviděl. Ale už i tenkrát jsem si uvědomoval problémy té hry - velmi špatný RPG systém levelování. Samozřejmě jsem pak hrál i Oblivion i Skyrim, ale ani jedna z těch her už mne tak neuchvátila jako tenkrát Morrowind. Oblivion měl nádherný svět, ale ta hlavní linie byla dost nudná. Tak nějak matně si vybavuju, že tam bylo nějakých 10 pekelný bran v 10-ti jakýchsi věžích, které byly nachlup stejné a které bylo třeba uzavřít a že to byla celkem otrava. A systém levelování v Oblivionu byl ještě horší než v Morrowindu, protože spolu s hráčem levelovaly i potvory a obsah truhel. Takže pro mne je nejlepší TES hra Morrowind, ale možná je to tím, že byla prostě první. Arenu i Daggerfall jsem nikdy nehrál.

    • Corvus

      Přesně jak píšeš! Ten bethesdí leveling postav/zbraní/potvor... to bylo peklo a nechápu, jak se to mohlo prosadit. Jinak těch bran bylo (pokud se nepletu) minimálně dvacet a vzpomínám si na recenze, že šlo o to nejnudnější a nejkritizovanější, co Oblivion přinesl. A pokud se nepletu, tak Morrowind tehdy dostal jako první hra v historii Score 10 z 10. Tukan popisoval, jak stál s postavou v rohu se zatíženým mezerníkem, aby vyexpil skákání :-D

      • W0R10CK

        Jako první hra, která dostala v historii Score 10/10, byl Terminator: Future Shock .-)

        • Corvus

          Jak jsem napsal"pokud se nepletu" :-) Ale pamatuji se, že Morrowind byl ve Score hodně velké haló :-)

      • naštěstí celkem rychle vyšel mod, který to levelování upravoval, takže žádný bandita s křišťálovým brněním, ale zase jsi mohl při troše smůly hned zkraje narazit na potvory, před kterými bylo lepší utéct. Nicméně bylo to pak hodně nestabilní, což bylo teda i bez modů. Zkoušel jsem relativně nedávno GOTY a pár modů a musím, říct, že už to bylo hodně odladěné, nevím jestli víc pomohla GOTY nebo i vyspělejší utlity, které byly okolo modů (pořadí modů, merge atd.), ale i když jsem to nacpal mody, tak to bylo stabilní.

      • TES RPG systémy stojí za houby. Gothicy podle mého byly mnohem promakanější. Měly taky otevřený svět, ale tisíckrát lepší RPG systémy. Je to škoda. Mně vždycky přišlo že RPG hry od Bethesdy jsou obrovsky promarněný potenciál. Skvělý engine, parádní svět, parádní grafika, tupé questy a špatně napsané dialogy a příšerné RPG systémy.  Že se to dá udělat mnohem líp ukázaly dlé mého Fallout NV nebo Enderal.

        • Kromě levelování, které moc nedávalo smysl a paradoxně bylo lepší se mu vyhnout a pokud možno nespat, se mi ten systém líbí. Mám rád, když můžu s postavou dělat vše. Vezmu luk a plazím se ve stínech - vylepšuji si dovednosti, ale klidně můžu dát luk a kápi doma do truhly, vzít si pořádné brnění a jít třeba se štítem a mečem nebo si vzít róbu a metat blesky. Zkrátka mít větší volnost než klasická RPG, kdy jsi na začátku vybral mága a na plátovou zbroj už jsi mohl zapomenout, leda že si to dáš celé znovu za válečníka.

        • Corvus

          Zrovna jsem níže Gothic zmínil. Máš pravdu. Tam byly ty RPG systémy jednoznačně lepší a dávaly větší smysl. Pro mě byl po stránce otevřených světů Gothic první, takže TES bohužel tak trochu ostrouhal...

          • moje uplně první RPG v otevřeném světě bylo Might and Magic 6.  To byl taky tenkrát zážitek. Tam ty RPG systémy taky nebyly dokonalé, ale myslím že byly lepší než TES, ale horší než Gothic

            • Hej Might and Magic 6-9 jsou hratelné i dnes, nedávno jsem hrál šestku a úplně jsem se těšil až budu moct zabíjet draka a půjdu farmit stylem save/load artefakty :)

              • Gulivera84

                Reakce na příspěvek:

                Me se hrozne na 6 libilo, ze sem vse poznaval z HOMAMu, kouzla, prisery,...atd nikdy sem to nedohral, ale vim ze sem byl hodne daleko, ale uz si nevzpominam jak ten pribeh byl daleko od Heroesu, ale bylo to bozi, a pak Wizardy 7 a bylo skoro po zivote 🙂😇 Dekuji za pripomenuti....

                • Reakce na příspěvek:

                  jo, Wizardry 7, to je legenda. Dlouho jsem to považoval za nejlepší RPG jaké kdy bylo udělané. Dnes už si to netroufám hodnotit, protože nedokážu srovnávat jak hry hodnotilo mé o dvacet mladší já s tím současným. Navíc jsem to nikdy nedohrál (asi jen do půlky). Ale dohrál jsem Wizardry 8, které bylo taky hodně dobré. Takže taky díky za připomenutí :-)

                  • Reakce na příspěvek:

                    Wizardry 7 je LEGENDA. Dodneška je na disku a občas to zkusím znovu, jestli to přeci jen nedohraji. Pamatuji ultimátní souboj s královnou T'rangů, to byl total masakr. Naprosto geniální RPG systém, samurai byl mistrem meče se skillem kirijustsu a jenom jsem masil instantní killy. Taky trénování plavacího skillu v bazénu v New city a chrápaní furt dokola. Ta hra je neuvěřitelná i z dnešního pohledu. Sakra... já to snad jdu pustit.

                    • Reakce na příspěvek:

                      jo, Wizadry 7 byl masakr. Pamatuju že tam byl nějaký exploit (možná záměrný), že díky neustálým změnám povolání, tj recyklací mezi mágem, bishopem, samurajem atd šlo vycvičit všechny skilly na 100 a člověk pak měl partu supermanů. Takže po pár hodinách grindování jsem skončil se dvěma faerie ninjama.

                      každý kdo s touto hrou přišel do styku na ni vzpomíná

                      https://www.youtube.com/watch?v=JJvSDLA6z1g


  • Anon-ym

    Myslím mé první otevřené RPG. Jedna z mých nejoblíbenějších her ever. Úžasná hudba, na tu dobu (minimálně mi to tak tenkrát přišlo) skvělá grafika. Výborná Dark Brotherhood quest line. Ani nevím, jak jsem to hrál už, předpokládám s nějakým CZ fan překladem, protože jsem tenkrát ještě určitě neuměl dost dobře anglicky.


    Naprostá srdcovka.

    • Corvus

      Překlad dělala skupina Oblivion CZ Team pod vedením INa a jeho týmu. A zaslouží si nehynoucí obdiv. Nejen, že zpracovali kompletně všechny texty, ale například i vývěsní štíty (čili grafiku), svitky, veškeré knihy (!) apod. Dokonce šli tak daleko, že vytvořili i spešl "překladatelský quest" přímo ve hře, za účelem (smrtí) osvobodit jednotlivé členy překladatelského týmu. Jedna z nejsrdcovějších lokalizací vůbec... Do dnes perfektně fungující i na GOTY (Steam) edici hry se všemi datadisky.

      • Anon-ym

        To je naprosto skvělý. Ač dneska už překlady her sice vůbec nepotřebuju,  tak tuhle altruistickou práci překladatelských komunit mega respektuju. Parkrát už jsem přemýšlel, jestli nevrátit "dluh společnosti".

  • Cha, cha, cha, mladosi. Ja mel podobny pocit jak popisujete, ze se da kamkoli jit a cokoli delat uz s Morrowindem.

    Zpetne hodnotim Morrowind jako i lepsi. Ne technicky, pochopitelne, ale poetikou prostredi a hrani.

    • Představ si, že někdo už bloudil v TES: Arena, když jsi ještě asi tahal kačera. No nic, všechno dobrý 😎

    • Corvus

      Chacha a co jako? Já jsem udiveně sbíral čelist z podlahy už při hrách na Didaktiku M, které se ládovaly do paměti z klasických kazet přes magneťák. A jako první jsem hrál z TES série Arenu a Daggerfall z parádího big boxu s nádherným artworkem. Takže s těmi mlaďoši hoď zpátečku. Morrowind byl boží, ale strašně hnědě jednotvárnej (na můj vkus). Holt ostrov se sopkou uprostřed, co by člověk chtěl :-D Já miluju ve hrách přírodu a Oblivion je pro mě proto o chloupek lepší :-)

      • No jo... Arena byla luxus. Ale dost mi trvalo,než jsem zjistil jak ji hrát a neumrit hned v tom úvodním dungeonu. Ale jak jsem se to naučil ovládat, tak už mě to nepustilo. Ta hra byla návykova jako prase. Rozjížděl jsem to furt dokola za různé classy. 

  • Corvus

    Mám hodně podobný zážitek jako Adam. Pamatuji si jak jsem sbíral čelist z podlahy z oněch travnatých plání a vřesovišť. Soundtrack božana Jeremy Soulea jsem poslouchal snad rok vkuse... Stačí první dva tóny Reign of the Septims a člověk je okamžitě doma. Morrowind byl kult, ale o chloupek více mě bavil Oblivion, i když vcelku (a historicky) je mnohem horší. Skyrim pak později takřka vše šíleně zjednodušil. Oblivion i Skyrim jsem nainstaloval... je tomu měsíc, možná dva zpátky, abych si hry osvěžil a porovnal. Jen jsem chtěl udělat rychlý sneak peek a už jsem se vezl :-D 15 hodin v Oblivionu, jen to hvízdlo! Típání krásných výhledů na Cyrodiil... Slza mi ukápla při vraždě kapitána Jean-Luca... é, pardon, císaře Septima Uriela. Hraju vanila verzi, takže všechny ty úžasné mody, které ze hry udělají diamant, nepoužívám, ale i čistá instalace GOTY stále stojí za to. I v roce 2021. Vybavuji si také humor, kdy se v magazínech tvrdilo, že v Oblivionu člověk poleháváním v trávě chytí klíště raz dva :-D No, prostě úžasné vzpomínky! Jediné, co mi už tehdy vadilo, byl "generátor příšerek" aneb vytvořit si aspoň trochu pohlednou postavu bylo fakt peklo. Kor s tím bethesdím přístupem: levá strana obličeje = 1:1 pravá strana :-D

  • KIMCID

    Parádní hra ve své době 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit