Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Plno lidí si jistě rádo zaplatí 1700 za 2h příběh...já mezi ně tedy nepatřím

    • Myslím si, že článek je spíš o tom, zda je lepší dát 1700 za 2h příběh. A nebo 1700 za ten stejný 2h příběh proložený 60hodinami nudné vaty, která je tam jen proto aby to bylo dlouhé.

      Čím víc kvalitního obsahu, tím líp (klidně ať má hra stovky hodin, když to budou stovky hodin kvalitního obsahu). S tím nemám problém. Ale pokud jsou v té hře hodiny a hodiny nudy, které musíš strpět aby jsi viděl tu trošku toho dobrého, tak to fakt dobré není.

    • Kverulant

      Ale vývoj středně krátké hry by stál míň (a trval míň času) a tím pádem by mohla být i nižší cena. Místo toho Ubisoft musel ty svoje hry ještě o kilo dvě zdražit, než aby osekal nějaké blbosti typu popisek a příběh starého brnění.

      • Jo, to jsou ty ruzne ,,indie,, projekty. Pokud velka spolecnost usetri na hre, tak zbytek stejne vrazi do reklamy a nauctuje si stejne prachy.

    • radim.zaty

      Jsou lidi, co si za 2000 Kč koupí 10 lahví tuzemáku a lidi, co si za to koupí jednu láhev slušného rumu. Já patřím mezi ty druhé a podobně to mám i s hrami.

      • Don Papa, Sérum, Zacapa, Malteco ? Nevím co si mám dát.... :)


        ad hry - je fakt, že teď vydávají každou kravinu a vůbec jim není blbé si za to říct třeba těch 1700.. 

        Pak jsou tu s prominutím pitomci, co kupujou každou blbost a tím tak ten herní průmysl vlastně ničí. 

  • Seraphim

    Niektorí hráči by mali hrať asi len Tetris, ak sú im hry dlhé. Kde sú tie časy, keď sme si užívali dlhé a kvalitné hry, často komplikované a ťažké. Dnes detičky nezvládu pri 60€ titule stráviť viac než 15 hodín a sú z toho unavené, aj keď by to pred 20 rokmi hociktorý hráč prešiel za polovicu toho času úplne poľahky. Ten úpadok vidno aj v televízii, fičia samé hlúposti pre ľudí s IQ na bode mrazu, čokoľvek náročnejšie na inteligenciu, fantáziu, morálne hodnoty skrátka nemá šancu v ČR a SR, no nielen tu. Ja si skutočne veľmi cením hry, ktoré sú dlhé, no pritom zábavné a náročné (nie bludiskom nalinkovaných chodieb).

    • Zbytečně paušalizuješ. Já hraju už 35 let od dob didaktika (Skalica, zdravíme Slovenské bratry:-) ). Problém té délky je v tom, že je často uměle nastavovaná a zábavnost se postupně vytrácí. Viz. AC Odysea. Dále ber v potaz, že už taky hrajeme i staří fotři, co prostě nemůžeme ve hře utopit denně 3+ hodin. Ten trh se prostě s tím, jak generace hráčů stárne, postupně vyvíjí. Ještě se budeme divit, co bude vycházet za hry až první generaci hráčů bude třeba 60+ let. Takže ano, mám rád dlouhé hry, stejně jako knižní série, ale když je to pořád stejná nastavovaná kaše, tak co s tím? To raději kratší hru. A takhle to imho autor myslel.

    • Veskoslav

      Však pro takové lidi je TikTok:)

  • To, ze hraci hru nedohraji, neni problem delky, ale obsahu. Pokud ma hra zajimavy obsah na 80h hrani, tak ji hraci hraji 80h. Pokud ma hra zajimavy obsah na 20h, ale dohrani trva 40, tak konec uvidi jen mala cast hracu. Vsichni zname ruzne ,,dizajnerske berlicky,, ktere umele natahuji herni dobu. 

    Dalsi vec je, ze spousta lidi si kupuje hry, ikdyz treba spadaji do zanru, ktery je nebavi. Nechaji se ukecat reklamou, nebo proste to zkusi, protoze nemaji zrovna co hrat. Pak clovek co miluje FPS si koupi RPG a po 20h to odlozi do supliku...Nebo nekdo kdo ma rad RPG si poridi adventuru a zjisti, ze to neni uplne jeho salek kavy.

  • Vodny

    Naprosto souhlasím. Hry, kterým má cenu věnovat více času, jsou spíše multiplayerové a založené na komunikaci a spolupráci, alespoň pro mě. Singleplayer hry nad 20 hodin už považuji za dost šílené záležitosti. Já teď třeba po 37 hodinách dohrál Prey a musím přiznat, že ačkoliv je koncept, zpracování a hratelnost skvělá, tak posledních řekněme 15 hodin jsem spíše přetrpěl prostě jen a proto, abych hru dohrál a dozvěděl se jak to dopadne. Navíc, čím je hra delší, tím méně dlouhých seancí u ní trávím. Na začátku je člověk plný euforie, tak vydrží hrát i 2-4 hodiny v kuse, ale po pár takových seancích přichází útlum a pižlání po 30 minutových kouscích. Takovou hru pak člověk hraje třeba i několik měsíců v mém případě a je to prostě trápení. Za mě bohatě postačí, když je hra kvalitní nějakých 12 hodin. Zkrátka mě osobně sedí hratelnost typu Half-Life, kde to odsejpá a člověk vidí to světlo na konci tunelu. Pak mám hrozně rád stylové a emočně silné hry typu Limbo či Little Nightmares. Ale je to určitě taky dáno věkem. Čím jsem starší, tím více si vážím času a vybírám si, čemu ho budu věnovat.

    • Veskoslav

      I když jsem v Prey prolezl všechno, tak jsem se nedostal před 24 hodin.

    • Derp_1337

      Tak hrát po 30 minutových úsecích je sám o sobě problém. V tak krátkém časovém úseku nemůžeš dostatečně proniknout do příběhu (imerze).

      On to asi nebude problém u jednoduchých her (např. střílečky jako CoD), ale u náročných RPG to bude katastrofální.


      BTW: jestli se u hry trápíš a sedíš u toho několik měsíců, tak proč to vlastně hraješ? Na tvém místě bych takovou hru přestal hrát a nainstaloval něco jiného. Času není dost, abych ho plýtval na hry, které mě nebaví.

  • Derp_1337

    Víceméně s článkem souhlasím. Některé hry jsou zbytečně až moc natahované. Jedním typickým příkladem, co mě napadá je Persona 5.

    Prvních 80% hry mě neskutečně bavilo a kdyby hra skončila o 20hodin dřív, tak to je jasná 10/10 a jedna z nejlepších her, co jsem kdy hrál. Ale ten poslední zámek už byl tak neskutečně nudný a já se neustále ptal, kdy už to skončí. Trochu to skazilo výsledný pocit ze hry a spíš bych dal 9/10. Velká škoda.

    Původně jsem měl v plánu si P5 zahrát ještě jednou a randit s jinou postavou, ale vzpomínka na ten nekonečný gameplay mě vždy odradí. Podobně to vidím i s P5 Royal a P5 Strikers.


    PS: Akurát to článek trošku přehnal s kritikou nelineárních her. Nevím, co je špatné na tom, že jenom 1% hráčů vidělo všechny konce v Heavy Rain. Autor se vůbec nezamyslel nad tím, že ačkoliv hra je sice částečně nelineární, tak velká část obsahu se prolíná ve většině "walkthrough". Nikdo nebude 4x procházet obsah, který je z většiny totožný, aby viděl jiný konec. Osobně jsem si hru projel 2x a pak se akurát na YT kouknul na zbývající konce. Ty dva průchody bohatě stačili na to, aby člověk shlédnul většinu obsahu.

    • Veskoslav

      Stalkera jsem projížděl kvůli jiným koncům:)

      • Derp_1337

        Tak vyjímečně kvalitní hry se vždycky najdou, to nebudu tvrdit. Ale ne každou hru hráč může projet několikrát jenom kvůli jiným koncům. Prostě na to není čas.


        Navíc je trochu rozdíl mezi třeba Persona 5 a Stalkerem. Dle serveru HowLongTobeat u Stalkera: Call of Pripyat potřebuješ 16hodin pro hlavní dějovou linku a pokud chceš projet všechno, tak to průměrně dělá 32hodin. Stalker: Shadow of Chernobyl zabere 16h u hlavní dějové linky a 42h pro prolezení celé hry. U P5 potřebuješ cca 100h pro projetí hlavní příběhové linky a pokud chceš objevit úplně všechno, tak člověk musí počítat s cca 170 hodinami. Na to většina lidí fakt nemá čas.

        • Veskoslav

          Mě celá série Persona vždycky přišla divná. Navíc já hraji Stalkera módovaného a ten mi (1. díl), když jedu všechno a všechny úkoly cca 60 hodin:)

  • rudysakal

    Zajímavá diskuze, já bych tu rád vyzdvihl Faster Then Light. Je to takový Mass Efect, ale kratší a náročnější, ve 2D a nikdy to není stejné. Finále ano, ale to dobrodružství kdy prcháte před flotilou rebelů vám dává bžilion možností jak hru dohrát. Rád a často se k FTL vracím.

    Zaklínače 3 jsem já dohrál s 2 letou pauzou, přirovnal bych to, jak už tu zaznělo, že máte knížku líbí se vám a nechcete aby to skončilo (odehráno na 100%)

    A z jiného soudku, třeba Rise of the Tomb Raider byl po herní stránce dlouhá zábavná hra, ale příběhově nezajímavá a bylo mi jedno co žene Laru dopředu. Našel, vylepšil jsem co se dalo, dal od toho ruce pryč na rok a když jsem to dohrál ty 2 hodiny co mi scházely, tak jsem si říkal, že to za to nestálo ☹ ... a ten boss wtf

    • Derp_1337

      Faster Then Light a další hry podobného typu nemám rád kvůli RNG (random number generator). Až příliš velká část gameplay je ovlivněna náhodou.

      Někdy máte štěstí a hra vám předhodí v jednom běhu ty nejlepší předměty a celou kampaní projedete jako horký nůž máslem. Když se ani trochu nezapotíte, tak to vítězství nechutná tak sladce.

      Jindy zase můžete vynaložit veškeré úsilí, ale hra vám neustále podkopává nohy a vy zaručeně selžete. Když tak prohrajete 3x za sebou, tak to je neskutečně frustrující a hru naštvaně odinstalujete.

      Trocha RNG není špatná, třeba při útocích v RPG hrách. Ale když zásadní herní mechaniky jsou celé postavené okolo RNG, tak to je špatně.

  • Klenoty jsou kratke a je jich malo. Vsechny Bioshocky i Doom Eternal by mohly byt 10* delsi a porad by to bylo fajn.

    Problem je s openworldovkami. Clovek se nasyti bocnich questu a boju s generovanymi neprateli v jeskynich, ruinach a daderickych branach a pak jaksi uz na pribeh se vykasle. Trochu to bude i syndrom "s hlavnim pribehem jeste pockam, at si ho neodjedu hned", pripadne se ceka na silnou postavu, at finalni artefakty z pribehu nejsou na levelu 10, ale max.

  • Veskoslav

    Podle mě je to hra od hry. Zaklínač (jedno který). Projedu všechno. A když myslím všechno, tak v posledním díle jsem při posledním projetí utopil 105 hodin, objevil 100 % mapy a chyběly mi 3 úkoly (všechny byly skrytý poklad) a ty se mi už nechtěly dojíždět i když lokace byla objevená:) Tam řadím i sérii ME byť 1. díl už prostě nejde hrát v původní verzi, protože mě to už tolik nebaví, takže mám hotový save. Pak Stalker série. Projeto několikrát. Metro to samé. Baldurs Gate. Těch her, co nemají zrovná krátkou herní dobu bych našel spousty. Ale prostě mě baví nebo bavily. 

    A na druhé straně mám například 8 hodin v TLOU II a bojím se, že tu hru nikdy nedohraji. Nebaví mě. A místy mě až nudí. A není to tím, že druhá hratelná postava má sympatie asi jako syfilis ve 3. stádiu. Prostě mi to oproti 1. dílu, který jsem prostě musel dohrát, nebaví. Spiderman. Mám koupené, nainstalované, ale pořád jsem se k tomu nedostal. Předposlední AC, který mě ale bavil. Ale skončil jsem u 70 hodin a hru nedohrál. To samé "AC ze světa Středozemě". Oba díly cca 40 hodin, ale ani jeden jsem nedojel:) A třeba takové Journey jsem vyloženě protrpěl i když je to krátká hra.


    Takže to není o herní délce. Je to o tom, jestli hra baví a má co nabídnout. Znám lidi, co mají 100 % v každé díle AC. Znám lidi, co v Zaklínači projeli jenom hlavní příběh a ani datadisky nehráli. Je to o tom, jestli Vás daná hra baví. O ničem jiném. Délka v tom nemusí hrát roli a troufám si tvrdit, že má i minimální vliv na rozhodnutí hráčů. Protože pokud Vás hra i po 70 hodinách baví a vracíte se do ní, je to dobře bez ohledu na to, že někteří tu samou hru dojedou za 30 hodin:)


  • Jevo83

    Ja si myslim ze problemom ani nie je dlzka hier ale skor ich mnozstvo. Boli sme v 80 a 90tych rokoch zvyknuti prakticky hrat takmer vsetko. Potom prisla digitalna distribucia so zlavami a zvykli sme si kupovat takmer vsetko...s tym ze raz to zahrame. No a vysledkom su backlogy a kniznice so 100vkami hier a stale vychadzaju nove...a zrazu sa pridava netrpezlivost...lebo ak tuto hru budem hrat 100-200 hodin...kolko dalsich nestihnem? A to ani nehovorim o kombinacii s online hrami, kde hovorime o tisickach hodin... ale urcite mi na trhu chyba viac kratsich pribehoviek ako napr Plague tale... 

  • zanek.s

    Já s tím nesouhlasím. Však kdo chce, tak si může projet jen hlavní dějovou linku a pryč z disku. A my ostatní budeme vyzobávat každý otazníček a utápět se v dlouhých hrách a úkolech. Miluju hry jako AC Odyssey, nebo Zaklínač 3. Krátkých her je na trhu myslím až až...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit