Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hrál jsem původní verzi na GTX 970 a stále se nemohu zbavit dojmu, že ta hra snad těžila za provozu bitcoiny. Ty jejich trojrozměrné obrázky v hranatých texturách a namalované kulisy jsou hrozné. Chvíli jsem se vznášel, chvíli zakopával o každý chrchel. Když potom pán vždy vykráčel ze střechy do vzduchu, došel nade mě a rozstřílel mě, se hrou jsem se rozloučil. Stejně mi pár pokusů s levitujícím pánem přemazalo uložené hry a musel bych začít znovu.

  • btw krome RTX karty pozaduje METRO EE taky nejnovsi verzi Win10 (tedy 20H2) ... https://www.metrothegame.com/pcspecs/

  • jindra.veliky

    Masakr! Nemůžu se dočkat, až to zkusím. To je budoucnost. Kéž by se to stalo standardem.

  • shodan

    nebo si to RT strcte nekam.. stejne je to presvicenej nesmysl.. ne vsude se to hodi..

    • Hzjena

      Taky se mi to ne všude zamlouvá...Mnohdy mi přijde, že ty ,,skvělý,, světla zkazí pracně vydřený antialiasing. Prostě se najednou ztratí krásné kontury, jako by je ten světelný efekt ,,rozmázl,,....

      • Derp_1337

        Co na to říct? Není RayTracing jako RayTrayTracing. Někdo to udělá správně, někdo jiný to odflákne a jenom ho zajímá, že si může dát nálepku "hra obsahuje RayTracing".

        Ale kvůli nějakým odfláknutým hrám nemůžeš odsuzovat celou technologii. Ono to vlastně platí na všechno. Třeba i takovou umělou inteligenci nepřátel dokáže jeden vývojářský team udělat dobře, zatímco druhý to zpacká.

    • Je to budoucnost. Ještě se to bude zlepšovat a vývojáři se s tím naučí pracovat. Do budoucna můžeme čekat jen víc a víc her, které budou na téhle technologii postaveny. 

    • jindra.veliky

      To říkáš, protože si to viděl jen na videích. Ve skutečnosti to pak vypadá o dost líp a i reálněji. Tvrdil jsem to samé, co ty, než jsem si s tím začal hrát Cyberpunk.

      • Row

        Trosku offtopic, taky se ti stavalo v tom CP2077, ze se ti obcas nekde vygeneroval svetelnej RT artefakt? Mne se relativne casto stavalo zejmena v noci, ze jsem nekde pri kraji obrazovky mel "odraz", kterej zacal brutalne nabirat na inteznite a kdyz jsem se za nim otocil, tak zmizel.

      • Beep_Beep_I_am_Jeep

        RTX kartu mám a u Cyberpunku (a i v jáných hrách) vypínám kvůli výkonu. Prostě to za těch 30% fps méně nestojí ani náhodou.

      • shodan

        Pravda videl jsem na videu, ale jak rikam, ty nesmyslne odlesky a neony se nehodi vsude, cely RTX me nejak neuchvalil.. kazdemu se libi neco, ale tohle neni zadny posun, jen dalsi efekt. No a RTX karta je nedostupna vec... takze at si ty updaty nabouchaj do trenek, kdyz to neni na cem hrat a dlouho nebude!

        • Jarisko84

          To s tou AI suhlasim tak isto s vacsimy moznostami hry teda co vsetko tam mozes robit a ovplivnovat dianie viac interaktivnych predmetov atd... neznasam ked je v hre trebars auto a je to vlastne iba "kamen" potiahnuty texturou.... to by som aj ja uprednostnil pred efektami...

        • Row

          S RT a bez RT je zhruba stejnej skok jako prisel mezi statickejma a dynamickejma svetlama, to neni zadna preplacanos, proste to realisticky resi stiny, odrazy, nasviceni, ambientni okluzy a za dalsi 2 generace karet s RT cipama uz nikdo nic jinyho pouzivat nebude, protoze to bude jednoduzsi jak pro vyvojare tak levnejsi na vypocetni vykon.

        • BohumilCisar

          Tak zrovna u Metra posunul ten ray tracing grafiku o kus víc k fotorealističnosti a daň za to není až tak vysoká, jak se čekala. Takže tvůj příspěvek je v tomto případě úplně mimo mísu. 

        • Jarisko84

          Co je na tom nezmyselne... to ze to pocita svetlo tak ako by sa v reale odrazalo ze sa to snazi viac napodobnit skutocnost.... cyberpunk je sam neon to hej ale aj v skutocnosti by sa odrazali svetla z nich proste to tak je... u mne rtx vede posuva zas grafiku dalej tak ako kedysi 3dfx....

          • shodan

            V pripade 3dfx to byla revoluce, ted je to "jen" evoluce, opravdu jsou v tech hrach nesmyslne odlesky, leskne se uplne vsechno i plechovky v blate atd... tim chci rict, ze v rychle pasazi FPS her RTX clovek nevnima a nepotrebuje... ale to jsme mi hraci z 386tek a pixel grafik, radeji pribeh a AI nez lesk 😉

            • BohumilCisar

              Hele já jsem taky hráč ještě z 386 (začínál jsem na C64), ale vzhledem k tomu, že v oblasti hratelnosti už není tak moc co vymýšlet, tak se velmi rád kochám dobrou grafikou a Metro Exodus pro mě bylo v určitých pasážích v určitém světle zatím nejkrásnější hra ever. 

              • shodan

                Reakce na příspěvek:

                No obecne ty efekty RTX nebo bez, tak me to prijde uplne mimo v hodne scenach. Vsechny posledni NFS (tady neni RTX) - tam se leskne i  hlavni menu (myslim tim - ceho je moc, toho je prilis), jako realne osvetleni je jiste super, ale pripomina mi to nvidia physx - to nebylo vubec o te fyzice, ale o par efektech. nekdy mene je vice 😁 PS: C64 zdar 👍

            • jiri.svak

              Ale to je právě důsledkem toho, že herní enginy dosud nebyly schopny v reálném čase simulovat chování světla, tudíž stav nasvícení ve hře je výsledkem práce nějakého technical artist, který navrhnul falešné světelné zdroje, určil odrazivost/lesklost materiálů a podobně. Je to sofistikovaná faleš, aproximace, která se někdy povede a někdy ne. Zároveň je třeba dodat, že efekty ve videohrách podléhají módě, proto se některé věci zdůrazňují, aby hra působila nově a svěže, i když to neodpovídá reálnému chování světla. No a to právě ray-tracing řeší, protože chování světla ve scéně nechává na systému, který to za developera spočítá. Nemyslím si totiž, že by třeba takové architektonické rendery trpěly něčím jako je přebujelost efektů, ty naopak musí být co nejvíce podobné realitě. A ty jsou tvořeny právě pomocí ray-tracingu, jen ne v reálném čase, ale jako statické rendery. RTX ve hrách za to nemůže, naopak přináší větší potenciál, jak tvořit počítačovou grafiku, ale je už na vývojáři, jak s tím naloží.


              EDIT: aktuální ray-tracing ve hrách je hybrid, plně ray-tracovaná hra je snad jen Quake II, aktuální AAA tituly takto vykreslovat z důvodů nároků na výkon nelze. Proto i RT hry dnes s sebou tahají různá omezení rasterizace a občas to prostě jde vidět.

            • Nemyslim si, ze nejlepsi profi grafici budou pracovat pro herni firmy a RTX technologie nemuze za to, ze ji nekdo znasilnuje. Pripomina mi to takovou tu ,,mlhu,, a kour a opar jako nad mlznymi lesy nekde v amazonii, ale vyvojari to cpou temer vsude a my misto krystalicky cisteho obrazu máme smogovou situaci 5 stupne. Nebo to kyvani obrazu pri pohybu postavy u FPS ktery ma jako ze simulovat chuzi/beh...uz vidim, jak se pri prochazce houpe cely svet okolo me, atd.

  • Hzjena

    Tak nám ty RT karty dejte a já si to rád zahraju!

    • Derp_1337

      Tak karty se dají sehnat, ale ne samostatně. Většina výrobců sestav si syslí zásoby karet na skladech pro hotové PC sestavy. Já to čekání nevydržel a nakonec si koupil hotovou sestavu s RTX3080, do týdne byla doma.

      • shodan

        tak ja to cekani klidne vydrzim, opravdu ta ty prachy si  to muzou narvat nekam... ja na 3080 fakt nemam..

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit