Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • risa2000

    Vždy, když jsem dostal chuť si koupit Nier: Automata na Steamu (protože mě ta hra vážně zajímá), tak mě odradilo to, v jakém je technickém stavu, a hlavně, jak to Square Enix (nebo, kdo to vydal) má na háku a v podstatě všechny výtky ignoruje.

    Je na tom Nier: Replicant stejně? (Bavím se o PC portu.)

  • iSpirit

    Dávám odkaz dolů, kde je krásně popsáno, že i ty herně elementární questy jsou mnohem hlubší. Takže i když jsou jenom donášky, doporučuji je hrát, zastavit se a přemýšlet, zpracovat co Yako Toro nám chce říci.

    https://aminoapps.com/c/drakengardamino/page/blog/nier-automata-analysis-the-supply-traders-request/nzM4_PpsLu87avNK05GzmB8k32RbzDxZxM


    Théseova lod samozřejmě asi nemusí být pro nikoho znalého představována.

    • Veskoslav

      To máš tady nějakou filozofickou onanii? Chápeme, pro tebe filozofický masterpiece, který člověk musí projet aspoň 2krát, aby pochopil jeho dokonalost a filozofickou hloubku. Tos chtěl slyšet?

      • Opět. Když po titulcích dáš "new game", tak tu hru nehraješ znovu ;-) A když po dalších titulkcích dáš zase "New game" tak už ji ale vůbec nehraješ znovu. To že ti někteří doporučují to takto dohrát "víckrát" fakt neznamená, že si tu hru máš zopakovat. Ono se akorát těžko říká víc bez spoilerů.

      • Derp_1337

        To jsi špatně pochopil Veskoslave. Tu hru musíš projet vícekrát, aby jsi se dostal k dalším částem děje.

        Každý další playthrough je jiný. Díky tomu vidíš předchozí události (z předchozích playthrough) z úplně jiného pohledu a vše najednou dostane mnohem hlubší rozměr.

      • iSpirit

        Rád si povídám o jedné z nejlepších her historie a její hloubce, které trhá současnou produkci na hadry. 

        Jinak hru jsem dvakrát nehrál, vlastně jsem si smazal data na konci, což byl naprosto úžasný moment. 

  • to si asi ten Nier: Automata budu muset konečně zahrát. Podle grafiky mi to přijde jako typická ulítlá japonská hipsteřina, ale spousta lidí tvrdí, jak to je jedna z nejlepších her co kdy hráli apod. Třeba to překvapí 🙂

    • misk

      Gameplayovo je Automata proste štandardná hack and slash hra od Platinum games obohatená o 2D minihry, navyše je slabšia a menej komplexná než konkurencia ako Devil may cry alebo Bayonetta, Hudba zrejme najlepšia v hernom priemysle ale to je subjektívne, Pribehovo je to hra s najväčším existencialnym presahom, oba diely sú v podstate o zbytočnosti a nezmyselnosti života, hráč nič nedosiahne vlastne veci len zhorší, tiež ukazuje mentalitu japoncov počas 2 svetovej vojny, v Automate bojujú androidi proti robotom tisíce rokov bez nádeje na víťazstvo, ale vzdať sa alebo uzavrieť mier nechcú lebo boj je všetko čo majú, tak boli naprogramovani, hoci niektorí roboti sa snažili vytvoriť mierumilovnnu spoločnosť po vzore ľudí ako monarchiu alebo nábožensku sektu čo sa ukázalo ako ešte nezmyselnejšia existencia než viesť nekonečnú vojnu 

      • Derp_1337

        To jsi nádherně prozradil velkou část spoilerů. GJ, misk

        • misk

          Nič z toho spoiler nie je, mnoho hráčov to takto nepochopí ani po dohraní, 

          • Derp_1337

            Fakt? Já bych řekl, že zbytečnost a nesmyslnost života jsou celkem běžná témata v japonských médiích (hry, filmy, seriály, atd.).

            Ale je asi dost možné, že pro mnoho lidí Nier:Automata bylo jejich první bližší setkání s japonskou kulturou, takže je asi možné, že to nepochopili správně.

    • Maxianimal

      Automata byl pro mě docela šok. Na to, jak je to všude vychvalované, tak jsem dostal celkem ošklivou hru (přinejmenším to prostředí je fakt hnus), která se místy hraje dobře, střídání žánrů je taky fajn, ale že bych si z toho sedl na zadek? To  vůbec. A abych to hrál několikrát? To už vůbec ne. 

      • Pod pojmem několikrát u téhle hry myslíš co? Protože to že dáš po titulcích "new game" neznamená, že tu hru hraješ znova. A když dáš po druhých titulcích "new game", tak ji opět nehraješ znova. To je asi to, čím ta hra nejvíc vyniká. A trošku chápu že těm, co to netušili a prostě si to chtěli zahrát znovu to mohlo vyrazit dech a asi si to tím získalo ten kultovní status originální hry.

      • Khalashnikovf

        Jak to řikám kudy chodím.  Hru jsem hrál rok a půl, než sem ji dohrál. A drželo mě u toho víceméně jen zadek 2B a pak ta druhá polovina hry se od určité události docela rozjela a byla i zábavná. Nicméně titulky a poděkování autorů s návnadou, že to mám zkusit hrát znova, mě navnadilo, pustil sem to znovu... a ejhle ... ono je to jinak ... najednou sem celou hru sjel za dalších asi 30 hodin jak na horský dráze a nešlo se od toho odtrhnout, protože to najednou celý dávalo smysl a začaly se ukazovat všechyn herní mechaniky a hlavně i samože ten příběh. Ten smysl pro detail je mimo jakýkoliv možnosti západní produkce.

        Za mě si tohle musí zahrát každý, kdo chce zažít něco, co v jiném médiu není možné.

        Řadím to mezi hry s přesahem. Tam mi zatím patří pouze Journey, Talos Principle a tenhle ultra kousek. Zná někdo, kdo zná v plném rozsahu tyhle tři hry i nějaké další přesahové kousky? Rád si je zahraju!

        • Veskoslav

          Jaký mělo Journey přesah kromě skvěle vizuálně zpracované hry a ke konci i docela nudy?

          • třeba myslí The Longest Journey. Přestože už si to moc nepamatuju, tak mám v paměti, že ta hra byla neuvěřitelný masterpiece a dodnes ji považuju za nejlepší adventuru co jsem kdy hrál.

            • Veskoslav

              Osobně si myslím, že myslí vizuálně krásnou, leč na jedno herní odpoledne a už nikdy více Journey, co vyšla původně na PS3:)

              • Khalashnikovf

                Reakce na příspěvek:

                Dole sem psal, ale tady ti ještě doplním, že ta hra rozhodně není na jedno odpoledne. Dá se tam postoupit na vyšší úroveň, čímž se staneš něco jako guru a ty ostatní hráče tam můžeš provázet, čímž jim jejich zážitek násobíš... prostě skvělá hra s přesahem :)

          • iSpirit

            empatie, navázaní kontaktu, transcendence v rámci naprosté izolace? Např. co mě napadne hned při první dobré.

            • Khalashnikovf

              Správně. Journey je o souznění lidí. Protože když si ti dva rozumí, dokážou i ten poslední level projít prakticky nejvíc úžasně. A když to s tím jedním náhodným člověkem, kterýho už pak nikdy víckrát neuvidíš, táhneš celou hru ... ten přesah je úžasnej.

        • iSpirit

          Shadow of the Colossus?

        • Hry s přesahem? Planescape Torment? Xenogears? Bioshock? Z poslední doby třeba SOMA nebo Disco Elysium?

          • goyim

            Ano, PS: Torment a Xenogears je jiná liga. Ještě bych přidal I Have No Mouth And I Must Scream.

          • iSpirit

            Dalekoooo více než hry zmíněné Tebou. Ty hry zmíněné jsou pro děti proti Automate.

            • dworkin

              Planescape rozhodně není pro děti, ale člověk se musí zajímat o filosofii, aby s tou hrou dokázal smysluplně komunikovat.

              Spíš nechápu, co v přítomnosti Planescape dělá Bioshock, to je jako mít na poličce Blesk vedle Heideggera. :)

              • Reakce na příspěvek:

                Bioshock měl trochu přesah do politiky/sociologie. Myslím že to mělo co dělat dokonce s filosofií Ayn Randové, ale už si to moc nepamatuju. Je to dlouho co jsem to hrál.

                https://www.youtube.com/watch?v=U517H3f85_o

                • 0011

                  Reakce na příspěvek:

                  Drizzte jediné co Biooshock dělá je, že si s "filosofií" Ayn Rand vytírá zadek, ostatně stejně jako autor videa, které jsi poslal, že tys to neviděl? Já kdysi ano proto jsem to jenom prolétnul na konec, kde ta část, kterou myslím začíná okolo 41 minuty. Mám kamaráda který bohužel propadnul objektivismu, označil bych to za všechno možné ale rozhodně ne filosofii, spíš to má blíž ke svědkům jehovovým...

                  • Reakce na příspěvek:

                    vždyť ano, celá hra Bioshock je o tom zkritizovat filosofii Randové. To město Rapture bylo založeno na principech randismu, a proto taky selhalo. Mimochodem, Rapture je taky odkaz na americkou politiku, protože evangelíci (ta nejfanatičtější sekta protestantů) věří v jakési Rapture vykoupení. V té hře se probírá liberalismus, socialismus apod., a hra je rozhodně kritická k randismu. Ale detaily už si nepamatuju, je to už víc než 10 let co jsem hrál Bioshock

                    • 0011

                      Reakce na příspěvek:

                      A zase to děláš, jestli mě něco fakt rozčiluje tak je to používání filosofie a Ayn Rand respektive objektivismus v jedné větě, objektivismus není filosofie, je to mnoha uznávanými filosofy popřený blábol průměrné spisovatelky, jehož vyznavači se chovají jako náboženská sekta, ač náboženstvím pohrdají, jaká ironie.

                • J.V.Stalin

                  Reakce na příspěvek:

                  Bioshock byl právě strašně doslovnej. Tam tě ten přesah prakticky celou dobu fackoval po ksichtě aby si ho náhodou nepřehlídl.

              • iSpirit

                Reakce na příspěvek:

                až na to, že v podstatě vše máš v Automate odkaz na filozofii. NPC, jména postav, odkazy, námět side questů. Proti tomu je přesah ostatních her v rámci filozofie proti Automatě dětinský. Nikde jsem nepsal, že jsou pro děti, ale v porovnání s Automatou v rámci filozofie ano. Takže se nezajímej jen o filozofii, ale i pochopení textu.

                • dworkin

                  Reakce na příspěvek:

                  Hmm. Takže Planescape jsi buď nehrál, nebo jsi ho vůbec nepochopil.

                  Mimochodem jsi taky vůbec nepochopil, že já neshazuju Automatu, ale bráním Planescape, který je všeobecně považovaný za čítanku filosofie v interaktivní podobě a pomalu každá frakce ve hře je vybudovaná podle existující filosofické školy nebo směru.

                  • iSpirit

                    Reakce na příspěvek:

                    hrál jsem obě, hloubka filozofie Automaty je mnohem větší. Jak píší, v Automatě je od A až po Z postavené na všech možných směrech filozofie. Prostě vše, co si představíš je odkaz na filozofii/směr/autora/experiment atd. Ta hra je prostě učebnice filozofie a to při vší úctě Torment není. Čítanku ti odsouhlasím. A tady je ten můj správný příměr k dětem. 

                    • dworkin

                      Reakce na příspěvek:

                      Jestli si čítanku pamatuješ jen ze základní školy, tak si rozšiř obzor. Čítanky jsou právě i na těch filosofických fakultách. Teda pokud si nemyslíš, že čítanky analytické filosofie se čtou spolu s Dětma z Bullerbynu.

                      Pokud považuješ Automatu za učebnici filosofie, tak jsi žádnou nikdy nedržel v ruce. Je to interaktivní umělecké dílo, na kterém lze zkoumat vybrané filosofické problémy. Což je i Planescape. Dělat z toho něco víc - a nota bene jen proto, aby podobné počiny vypadaly "dětinsky", je pakárna. Obojí je výcuc mnohem složitějších děl, která by si hráč na Playstationu fakt nekoupil. Měli bychom být rádi, že jednou za čas něco takovýho vůbec vyjde. Kopat do jedné z mála hlubších her jenom proto, že ti druhá taková přijde lepší, je v konečným důsledku střílení se do vlastní nohy. To bys měl pochopit.

                      • iSpirit

                        Reakce na příspěvek:

                        dobrá příště budou psát všude vysvětlivky(nadsázka/ironie/přirovnání), aby to pan pochopil. Myslím si, že nikdo na světe nebude používat hru jako učebnici čehokoliv.  

                        BTW když tady tedy mudruješ, ty jsi Automatu hrál či nikoliv? 

                        • dworkin

                          Reakce na příspěvek:

                          Jo, mám ji pořád rozehranou. Pěkná hra. Jiná.

                          Vysvětlivky nejsou nikdy na škodu a když píšeš o filosofii, tak dvojnásob. Vágní kraviny, který jde vysvětlit tisícem způsobů, jsou dobrý k šestýmu pivu ve čtvrtý cenový.

                          Nic proti šestýmu pivu ve čtvrtý cenový, aby bylo jasno...

                          • iSpirit

                            Reakce na příspěvek:

                            za šesté pivo ve čtvrtý cenový bych byl rád už i já. A klidně i s Veskoslavem. No, nevím jak ty, ale o společenské vědy se zajímám už roky, i když se tím neživím, tak jsem to studoval. 

                    • Reakce na příspěvek:

                      iSpirite, pro každého je hloubka je něco jiného. Já jsem přečetl Kouzelnou horu od Thomase Manna, Bratry Karamazovy od Dostojevského, Odysea od Joyce a spoustu dalšího. A podle mého názoru ta nejfilosofičtější hra co jsem kdy hrál byl Xenogears, ještě víc než Planescape Torment

                      https://doupe.zive.cz/clanek/hra-ktera-mi-zmenila-zivot-xenogears

                      každopádně tím že tady kopeš do her typu Planescape si moc dobrou vizitku neděláš, a už vůbec tím neděláš dobrou reklamu Nier Automata


                      • iSpirit

                        Reakce na příspěvek:

                        já zrovna dočítám Ztracený ráj od Miltona. Co jako? Tebou zmíněné knihy jsem četl už dávno, kdy jsem si potřeboval něco dokazovat, popravě nemám s tím potřebu kdekoliv aktuálně exhibovat. Já do PT nekopu, ta hra je skvělá, jen je v rámci filozofického přesahu proti Automatě na tom trošku jinde(myslím níže).

                        • dworkin

                          Reakce na příspěvek:

                          Jestli si myslíš, že do PT nekopeš, tak bys měl skutečně začít psát víc precizně, protože tuhle myšlenku se ti tady fakt nedaří předat ostatním.

                          • iSpirit

                            Reakce na příspěvek:

                            Absolutně úžasná atmosféra. Krásná, přenádherná hra. Příběh, který se do tebe vryje. Přesto vše, Automata má za mě lepší hloubku do filozofie. Snad takhle už je to v pořádku. 

                            • Reakce na příspěvek:

                              Mně se líbí, jak nám tu horkou vodu servíruješ jako tu nejhustší gulášovku. :)

                      • Veskoslav

                        Reakce na příspěvek:

                        Není to taková japonská zvláštnost, co vyšla na PS1?

          • Khalashnikovf

            hmm, nepochopils :)

            Přesahem ... dál ... na další hráče. Jak píšu, Journey, Talos Principle, Automata...

            Já když poprvé viděl od kamaráda na Steamu screen s mým avatarem, kterej mu tam pomáhá ve hře ... WOW. No a Automata ... lepší závěrečný titulky neexistujou.


            EDIT: Ha, jistě .. Death Stranding... bez ostatních bych ty hory nepřežil nervově :)

    • iSpirit

      Za mě nejlepší hra posledních 10 let. Nejhlubší, nejfilozofictejsi hra poslední dekády. Možná i historie.

      • Veskoslav

        😂Bože...Nejhorší je, že to myslíš vážně😂

        • lito

          Veskoslav zase hodnotí něco z přibálaku.

          https://www.youtube.com/watch?v=UiOTSKBy6ME

          • Veskoslav

            Nezapomněl ses přelognout zpátky? To se občas stává, hlavně když si takto obviňoval všechny okolo z multiaccountu.

            • iSpirit

              ne, nezapomněl, nesuď podle sebe ostatní. Jinak proč diskutuješ o hře, kterou jsi nehrál?

              • Veskoslav

                Reakce na příspěvek:

                Jo, říká někdo, kdo v 90 % diskutuje tam, kde nehrál nebo neví:)

    • Hele nečekej rozhodně zázrak. Je to prostě japonská mlátička v zastaralém technickém zpracování. Není to vyloženě zlé a to střídání žánrů je minimálně v začátku docela originální. Ale že by si z toho měl člověk sednout na zadek, to zase ne. I když předpokládám, že dnes to bude asi ve různých slevách a na zabití pár večerů, kdy nemáš co jiného dělat by to mohlo být fajn.

      • někteří to vychvalují jako druhé zjevené Krista

        https://www.youtube.com/watch?v=-NiyfG8Ctbo

        takže nejspíš hipsteři, co?

        • Ber to asi jako Dark Souls, kde urciti lide jsou schopni z toho udelat svate dilo. Hra je to ale zajimava, grafika zastarala, ale protoze se netvari az tak realisticky tak to nevadi. Pribeh zajimavy, ale osobne jsem nemel motivaci hrat ,,znova,, kdyz jsem na konci prvniho dohrani poznal pozadi toho sveta.

          • iSpirit

            Po dohrání A mas sotva polovinu hry. Takže jsi hru nedohral. 

            • Veskoslav

              Takže mi chceš říct, že takový Stalkera musím projet 7krát, abych měl ucelený příběh?

            • nemam polovinu hry, ale polovinu pribehu a to je dost zasadni vec...ono hrat to same jen z jineho pohledu proste neni zrovna atraktivni

              • lito

                Reakce na příspěvek:

                nemáš ani polovinu příběhu, protože béčko obsahuje příběh navíc a po béčku máš regulérní pokračovaní. Takže o hře skoro nic nevíš. Sry bejby.

                • Reakce na příspěvek:

                  Sry bejby, o hre jsem vedel dost, ten zbytek pribehu jsem si nasel na netu...jen me to nebavilo hrat porad dokola to same jen s jinymi kecy okolo

                  • iSpirit

                    Reakce na příspěvek:

                    tak to jsi špatně studovat, protože dokola nic nehraješ. Ale pokus o trolling/flame dobrý. Veskoslav tě odměnil několika plusky. Za to to určitě stálo.

                    • Reakce na příspěvek:

                      bohuzel hrajes a to jeste s postavou, kde souboje resis pomoci puzzle, coz me otravilo asi ze vseho nejvic...timto zpusobem bych totiz nehral ani prvni cast

        • Jako subjektivně od ne-weeba je to slušná hra, kterou vede dobrý příběh (ale určitě ne tak úžasný jak tu píše ispirit). Ta hratelnost má své slabší i silnější stránky, technicky je to dnes už slabé. Největším záporem je, že pokud chceš vidět všechny "hlavní" konce, včetně toho asi "nejlepšího", musíš to hrát opakovaně, což už je pak otravná grindovačka a vleče se to jako sopel.

          Za mě 7/10 (weebové si dle svého fanatismu přičtou 3-5 bodů)

          • lito

            miluji, když tu háže rozumy borec, co hru viděl tak max na youtube. Ta hra oproti Replicantovi opravdu není grind. Tam dokonce i trofeje můžeš nakoupit. Každý průchod je unikátní. Stejné konce jsou jenom A a B. Je vždy dobré, když na dílo můžeš koukat ze dvou stran a o to se autor pokouší v rámci průchodu A a B. Po konci B následuje už pokračovaní áčka. Ten, kdo hodnotí hru na základě dohrátí A, nemá nárok absolutně hru hodnotit. Sry bejby.

            • Přičti si 5 bodů a dej mi pokoj.

          • iSpirit

            Samozřejmě se pleteš.

            Pravdepobone jsi to nehrál. První a druhy konec jsou dve postavy, kdy za druhou postavu dostavas jiné cutsceny a dostavas jiny pohled na pribeh. Po konci B hra už regulérně pokračuje až do konce. Hra je bez grindu i na platinovou trofej. Prosím nelži.

  • radim.zaty

    Mohlo to být lepší, kdyby nešli cestou cashgrabu (čti remasteru) a raději udělali remake a ty slabé stránky hry odstranili. Protože jsem na PS3 Nier hrál, tohle si zatím kupovat nebudu, nic zásadního mi to nepřinese a pamatuju se, jak jsem několikrát hru málem přestal hrát, protože má spousty prázdných a hluchých míst a to lore, příběh a bizarnost to tak tak vyrovnává. 


    Škoda :(


    PS: Ano, vím, že tam jsou i nějaké změny nad rámec remasteru, ale podle zahraničních recenzí od autorů, kteří původní Nier hráli, to fakt za znovuzahrání nestojí. 

  • Jarisko84

    Za mna bola Automata jedna z top hier minulej generacie.... som zvedavy na toto a hlavne by som chcel pokracovanie..... a ta hudba... proste bomba...

  • iSpirit

    jinak ta recenze je dost plytká na to, kolik hra nabízí obsahu. Jen tak ve zkratce: 5 konců, tuny textu, x žánrů. Od novely až pod isometrické hack and slash. Tak nějak mám pocit, že recenzenti dohrají áčko a seknou s tím. Škoda. pro Vás.

    Neberte to jako hate, ale o hře bych byl schopen napsat slušné dvě A4 na recenzi.

    • Pavel Makal

      Myslíš těch pět konců, o nichž píšu v rámci těch dvou A4, které zabrala tahle recenze?

      • iSpirit

        já to četl neboj, ale určitě bych se koncům věnoval jako recenzent více. To bylo dost vágní. Za mě je nutnost dohrát to na éčko. Samozřejmě bych popsal, že hra mixuje žánry více než Automata. RPG/ ISO a TPS Hack and Slash, novela, kde hráč musí pozorně číst/.top shooter atd. Samozřejmě popsat i hraní na béčko, kde se to víně věnuje Kaine a dostáváme její backstory. Atd..

        • Derp_1337

          "určitě bych se ke koncům věnoval více jako recenzent"

          No právě, že tohle by neměl dělat. Lidi nesnášejí spoilery, které jim mohou prozradit, jak hra dopadne.

          A k těm herním žánrům: na jednu stranu se mohlo více popsat to měnění žánrů... ale na druhou stranu novodobé hry už nejsou čistě jenom o jednom žánru, většina her je mixem více žánrů a tak nějak se počítá s tím, že s tím hráči počítají.

          • No myslím, že úplně ne. Pokud je to aspň trošku jako Automata, tak tohle nejsou věci "co jsem dnes už běžně v novodobých hrách a lidi automaticky ví, co se od nich očekává"

            Střídání žánrů je tu myslím o dost jiném, než to že někde můžeš i střílet a řešit puzzly. Nebo aspoň si nevybavuji hru, kde by se to střídalo tak razantně. A ty konce to taky chce rozvést. I když bez příběhových spoilerů. Tohle taky není klasická hra, kterou si můžeš zahrát víckrát a mít různé konce (jak v Heavy Rain nebo GTA V,...). Tady jde o to, že hra prostě po prvních titulcích nekončí a je potřeba dát new game, aby člověk mohl pokračovat. Což je něco tak unikátního, že když si o tom člověk někde nepřečte, tak to fakt neočekává a hru omylem vypne jako dohranou.

            Rozhodně jsou to věci, co stojí za zdůraznění.

            • Derp_1337

              Pravda. Recenzent asi sám taky hru nehrál podruhé nebo víckrát, protože nezmínil, že při každém dalším hraní se příběh posune trochu dál.


              Podobně jako u Nier: Automata. Člověk to prostě nesměl vypnout po dokončení příběhu 2B (Ending A). Teprve až při druhém hraní to najednou všechno začalo dávat mnohem hlubší smysl a člověk pochopil, jak se věci skutečně mají.

  • iSpirit

    za mě neobjektivních 10/10. Hra roku. Jsem rád, že tahle hra z kultu šla do uznávaného masterpiece pro mainstream.

  • Derp_1337

    "neprakticky oblečená šermířka Kainé"

    Haha

    Opravdu slušně popsané něco, co se nedá označit jinak než tzv. "babydoll lingerie"

    https://i.ytimg.com/vi/D2o0yMajNUY/maxresdefault.jpg

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit