Exkluzivně: Vše o Lords & Villeins, české historické strategii vyvíjené na švédské samotě
-
super článok. autorovi držím palce a teším sa na výsledný produkt.
-
Díky moc za super článek! Byla radost se do rozhovoru zapojit :)
-
Nevím jestli by nebylo lepší, aby spíš dělal mod pro Rimworld. Těhle kopií je tuna a ve výsledku za moc nestojí nebo alespoň jsem ještě neviděl hru, která by ho po technické a hratelnostní stránce překonala. Díky rokům vývoje a modům od komunity už je to hodně vyladěná hra. Jen ta grafika by mohla být lepší, ale tohle vypadá navíc ještě ošklivěji než Rimworld, takže asi pěkné zážitky ze Švédska, ale hře moc šancí nedávám. Obzvlášť, když se kutí hry jako Manor Lords a ještě pár dalších nadějných indie strategií, které sice taky dělá pár lidí, ale už to alespoň vypadá jako hra a ne jako studentský projekt, za který by si dříve nikdo neodvážil říct o peníze.
-
-
Doufám že si to nevezmete ve zlém, ale vývoj her takhle zkrátka nefunguje. V prvé řadě dělat takovouhle hru jako mod pro Rimworld má svá omezení. Naše hra není jenom převlečený kabátek s omáčkou okolo - jádro umělé inteligence běží na úplně jiných principech a máme řadu herních systémů, které se ani zdaleka nepřibližují těm, které používá Rimworld. Museli bychom s enginem vcelku silně zápasit, abychom ho přiměli chovat se tak, jak si pro naši hru představujeme a věnovat tunu času ohýbání enginu k něčemu, pro co zkrátka není určený. V takové chvíli si to opravdu raději vyvineme od základu sami. Nemluvě o tom, že každý moderský projekt balancuje na hranici copyrightu a nemáte naprosto žádnou záruku, že vám roky práce seberou pod rukama a zabrání vám aby spatřily světlo světa. Určitě nic co bychom čekali od Tynana, ale bonus to rozhodně není.
Taky bychom věnovali roky práce do něčeho, co prakticky nelze prodávat, protože takhle se na mody v dnešní době zkrátka nenahlíží. Modařská komunita je skvělá a je ohromné co komunity kolem podobných her dokážou dělat jen pro zábavu, ale my bychom se rádi herním vývojem živili a naše cesta tak podle toho i vypadá jinak. Do tohohle projektu dáváme maximum a myslím si že je fér za to očekávat finanční kompenzaci a nedělat to jen zadarmo.
Nazývat naší hru kopií je taky vcelku neinformované. Nevidím nic špatného na tom, být tvořivý v mezích ustanoveného žánru, přinášet do něj něco od srdce svého a zůstávat věrný jeho kořenům. Očekávat, že každá hra bude unikátní a přelomová je vcelku nesmysl a takové očekávání by nás okradlo o desítky skvělých her (celý AAA průmysl by nemohl existovat protože drtivá většina her jsou sequely které se od svých předchůdců liší mnohdy i daleko méně). Zvlášť pokud je to naše prvotina. Herní průmysl je neuvěřitelně riskantní a snažit se inovovat něco známého a ozkoušeného není ku škodě. Manor Lords se trefil do černého a dělají něco co oslovilo masu lidí, možná s naší hrou nebudeme mít takový úspěch, ale zato nás zatraceně baví ji dělat a věřím, že se najde i spousta lidí, které bude zatraceně bavit ji hrát.
Chápu, že grafika hry se vám nelíbí, doporučil bych ji omrknout za pár týdnů. Dneska už vypadá úplně jinak a bohužel nám to s načasováním nevyšlo před odhalením nového grafického kabátku hry. Nicméně ačkoli vím že mohla být daleko lepší, já se ani za to jak hra vypadala dříve vůbec nestydím. Tvrdit že tohle je studentský projekt a naznačovat, že máme drzost si za to říkat o peníze moc komentovat nebudu. Snad jen doporučím hru omkrnout podrobněji až se přiblížíme k vydání a bude trochu lepší představa co vlastně děláme a kam se hra posunula. Jestli najdete někoho, kdo takovou hru dokáže udělat za semestr na výšce, dejte vědět. Docela rád bych mu nebo jí potřásl rukou.
Mějte na paměti, že jsme na poměry herního průmyslu opravdu malý tým a děláme relativně nieche projekt, pro který se taky daleko náročněji shání podpora. Třeba se to nebude líbit každému, ale dost mě mrzí, že se najdou lidi, kteří se k tomu staví takovou nepřející optikou jenom proto, že to hned není nějaká přelomová či světoznámá úžasotina. Tak jsem alespoň chtěl dát svůj pohled na věc. Ale holt, co naděláme. Snad radši půjdu dál na hře makat ať je ten náš studentský projekt o něco lepší než ty ostatní :)
-
-
Na to bych chtěl říct... no vlatně nic... TL,DR 😉
-
-
-
Skoro by mě zajímalo, jak na vlastně takovéhle lidi narazíte... :).
-
Skvělá "reportáž" z indie sídla ve Švédsku. Ohromně čtivé a hru jsem si zapsal do osobního seznamu přání a po očku budu sledovat vývoj. Více podobných, obsáhlých článků. Michalu Rochovi držím palce, ať projekt dotáhne do zdárného konce!
-
-
Moc díky za podporu, velice vřelý komentář a podpory si moc vážím! :)
-
-
Moc hezky napsaný, díky!