Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • "Otřesné zkušenosti"? Blábol. FC 5 (a New Dawn) byl jednoznačně nejlepší, po všech stránkách. Možná by měl autor textu vytvořit vlastní hru. 

  • MARTASLJ19

    Tak najslabšia konferencia za nami...Ubisoft opäť kráľom nudy a už nevedia čo vydojiť tak vydoja záporákov...

  • mňa by zaujímal pohľad autora článku, prečo bol príbeh FC5 a Seed katastrofálny? ktoré momenty príbehu nefungovali?

    • Derp_1337

      Nevím, jak to teda bral autor článku, ale velký problém s příběhem FC5 byl ten závěr, který nechával spoustu místa pro interpretaci.


      Někdo ten konec pochopil tak, že (SPOILERY!) :

      1.) Seed byl jenom magor se spoustou nesmyslných keců, který ukradl 3 atomovky a pak je odpálil a (skoro) všechny zabil. (pozn.: Ve hře se dali najít vyklizená 3 raketová sila pod kontrolou té sekty)

      2.) Jiná interpretace byla, že začala skutečně jaderná válka a on byl spasitel, který chtěl zachránit, co nejvíce lidí. V auto rádiu se mluvilo o stoupajícím napětí mezi USA a Koreou(?) a o probíhající evakuaci Washingtonu a prezidenta USA. Většina zemí prý zvýšila pohotovost svých armád. (jenže ve hře fungovala jenom jedna rádio stanice a to od samotných kultistů, což rozumný člověk nemusí považovat za moc hodnověrný zdroj)

      3.) Jiná interprace byla to, že většina lidí měla halucinace z té zelené drogy Seed.

      4.) Na posledním místě je ta možnost, že ten konec zpackali vývojáři, kteří zrovna dohráli hru ve stylu CoD:MW2 a řekli si, že atomové výbuchy jsou prostě cool a musí to do hry nějak přidat... 😬 FU Ubisoft.

      Dle toho, jak jsi pochopil ten konec, tak pak celé vyznění postavy se změnilo.

      • zanek.s

        No a právě i toto je na hře geniální. Že můžeš spekulovat jak to vlastně bylo, že se o tom mluví, řeší se to, každý to vidí jinak a každý si najde ten svůj konec podle vlastního úsudku. Stejně jak se řešil konec Bioshock Infinite. Bravo. Já třeba mám v podvědomí obavu ze 3. světové, tak tam vidím začátek globálního konfliktu a Seeda jako spasitele a proroka který měl vidění. Jak mluvil o těch otevírání pečetí. Ještě teď z toho mám husí kůži a pláču že Ubi už nebude překládat hry do CZ. FC5 byl tedy patrně můj poslední FC  ☹

        "Tu jsem viděl, jak Beránek rozlomil první ze sedmi pečetí, a slyšel jsem, jak jedna z těch čtyř bytostí řekla hromovým hlasem: Pojď! Pojď sem! ...I pohleděl jsem, a aj kůň plavý....a peklo šlo za ním"

        • Derp_1337

          Jo, otevřené konce jsou (většinou) fajn. Ale taky je potřeba počítat s tím, že se prostě objeví lidé, kteří to pochopí trochu jinak a budou to nesnášet.

          Všeobecně se takový hry označují jako "rozporuplné".


          A osobně jsem ty Seedovi citace z bible a ty kecy o pečetích moc nemusel. Ale třeba jeho zpěv písně "Grace" byl dokonalý. Při té havárii vrtulníku na začátku byl ten zpěv perfektní kontrast a až mě zamrazilo.

          • A nebylo tohle samé v bledě modrém s rozporuplnými postavami a jejich následnou interpretací i v přechozích dílech? Ve dvojce parťáci, ve trojce třeba Citra, ve čtyřce oba hlavní odbojáři prahnoucí po moci. Vlastně je to dost podobné i v další sérii Ubisoftu - Assasins Creed,
            minimálně v jedničce, trojce a Rogue. Všude tam z toho jde mít na závěr pocit, že se příběh odehrál na špatné straně barikády a nevedl k lepší budoucnosti.

            • Derp_1337

              To není to samé. V těch ostatních případech jsou částečně rozporuplné jenom konkrétní postavy a ne celý samotný konec. Navíc ty postavy nebyly většinou až tak rozporuplné. Bylo tam dost jasné, že to nejsou žádní svatoušci a kdyby vás nespojovala touha zabít hlavního záporáka, tak by je člověk měl za další záporáky.


              V případě FC5 jsou rozporuplné názory na hru samotnou a její nejasný konec. Podle toho, jak pochopíš konec, tak se ti změní celý pohled na Seed. Je to magor, který všechny zabil? Je to nepochopený spasitel? Je to fanatik, který sešel z cesty?

    • zanek.s

      Václav Pecháček tak neuvěřitelně a neustále hejtí FC5 že prostě musím napsat protinázor. Takže: mám velice rád celou FC sérii a nejvíce ze všech mě dostala právě pětka a její příběh. Bacha spoilery. To že Joseph Seed se nakonec ukáže jako člověk co měl vlastně ve všem pravdu (nukleární konflikt) a ze zlého fanatika se vlastně vyklube "jen" fanatik co chtěl zachránit (schovat v bunkru) co nejvíce lidí... To byl jeden z nejlepších závěrečných herních (příběhových) zvratů co jsem viděl. Pak jeho pohled v úvodní části při zatýkání v kostele, ty jeho brýle Jima Jonese... Ta postava je luxusně napsaná a ztvárněná. Dále celá povedená rodinka, úžasná nádherná Faith která vlastně tak úplně dcerou Josepha není a osobní příběh kdo byla a jak se k Josephovi dostala (zpívaný i v písni Help me Faith). Skvělý John "křtitel" hrozně sympatický chlápek, kterému byste se ale pod ruku dostat vážně nechtěli atd atd. Přibalme k tomu úžasný soundtrack, díky kterému jsem začal mít rád americkou country a je z toho aspoň pro mě nejlepší FC. Tady ty nářky pana Pecháčka moc nechápu a když už se mu nějaká hra nelíbí (jeho názor), tak aspoň to nemusí dávat najevo neustále a tak ostentativně. Myslím že 81% Metascore hovoří za vše, jen ne za autorovu soudnost  ;)

      • pod tohle se můžu podepsat. "tehdy" jsem hrál FC 1, potom i divno FC2, potom se rozjel ten trajekt kopírek FC3 + blood dragon + FC 4 a najednou zjevení FC5 - božskej setting, super příběh, záporák najednou dával smysl, navíc se musím přiznat že mi prostě dělá dobře ta fejková Minnesota i se vším co obsahuje.. a jak pro mě ta série byla po 4ce mrtvá, tak 5ka ji vrátila fakt tam kam patří. za mě supr. Nechápu ty hejty na příběh.

        • Montana. ;) Ale jinak souhlas. 

          • no jo, jejda ;)

      • Derp_1337

        Tvého příspěvku jsem si nevšimnul, když jsem se rozepsal o konci FC5. Problém konce FC5 je v tom, že tam bylo dost místa na hráčovu interpretaci, protože to nebylo úplně jasné.

        Přečti si můj výše napsaný komentář.

  • Derp_1337

    Byl bych rád, kdyby nás Ubisoft mile překvapil s tím Season Pass a hrou za "záporáky".

    Ale jak znám Ubisoft, tak se jedná jenom o marketingové kecy, protože ti v poslední době moc neumí jejich hry podložit kvalitním příběhem. Takové to jejich klasické zabíjení hory nepřátel bez jakékoliv hloubky.

  • Proč je zrovna Vaas v nadpisu (v jednom ze dvou) i článku bez příjmení, když ostatní dva ho napsané mají? Celým jménem Vaas Montenegro.

    • Derp_1337

      V tom nevidím problém. Vaas je tak slavný, že většina hráčů si vybaví jeho postavu jenom při vyslovení jeho křestního jména.

      To se ale o těch dalších nedá říct. I když byla jejich jména napsána celá, tak se většina lidí musí pořádně zamyslet, aby si vůbec vybavila o koho se jedná. A třeba takový Joseph Seed si nezaslouží zapamatování vůbec (stejně jako Jar Jar Binks, lol).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit