Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Proč mě The Witcher: Monster slayer baví.

    Hru teprve hraji týden a samozdřejmě pociťuji některé nedostatky s toho ,že hra teprve vyšla a ještě bude potřeba trochu práce. 

    Crafting i skill tree mě přijdou hezky obsáhlé, postupně se vám odemykají nové lektvary i znamení které dost využijete. Příprava lektvarů je zdlouhavá, takže přes den se snažím hodně vyrábět lektvary a oleje, a na noc si klikám bombu která trvá 2h. A obecně se snažím bomby moc nepoužívat, jen na 2 lebková monstra a víc. Na bez lebková monstra vám od začátku bohatě stačí meč, na lebková už to chce obvykle lektvar s vhodným olejem na zbraň. S trochou vhodných skillů už to není tak obtížné. 

    K útoku a obraně, bych řekl, že je to zajímavě udělané. Sám bych to asi líp nevymyslel pro mobilní aplikaci, takže to odsuzovat nebudu. Rychlím pohybem prstu buď do stran nebo jak to dělám já, ze shoda dolů a z5, používáte rychlí útok, pomalým pohybem silný útok. Parry podržením, kdy vykryjete část úderu a nezraní vás tolik. Údery postupně nabíjíte crit bar "žlutá stupnice" pak zasadíte kritický úder, když se trefíte do označeného bodu máte perfekt crit (např normál crit 150dmg, perfekt 225dmg). Boj mi ani na začátku problém nedělal, ale vykrývání trochu jo. Ale i to už jsem se naučil perfektně. Komu by to dělalo problém, je tam možnost "practice" kde můžete trénovat dokud se nenaučíte. Dále tam je možnost použít v boji znamení a bomby. Od začátku máte znamení Igni, stačí kliknout v pravo dole na ikonku a pak nakreslit znak podle toho jaké znamení chcete použít. Osobně si myslím že znamení začínají být zajímavá až od 10 levelu, kdy se vám odemkne další znamení a hlavně zpomalení času během kreslení znaku. Do té doby mi přišlo že dám větší zranění sekáním za stejnou dobu co bych se kreslil se znakem.

    Monstra zde jsou rozdělena do více skupin. Dělí se podle obtížnosti a rarity. Osobně jsem se setkal zatím s (easy, medium, hard, extrém) To poslední "extrém" si nepamatuju jak bylo, možná tam bylo napsáno něco jiného, na mapě to bylo označeno třema lebkama. Dále dle rarit tu máme common, rare, legendary. A ještě podle tříd, těch jsem napočítal 10. To hlavně využijete v přípravě olejů, pro každou třídů jinej olej kterej vám dá +100% zranění. Monster tu je opravdu hodně, a objevují se v závislosti na denní době a počasí. Každá má jiné slabiny, na které je dobré se v přípravě na boj podívat. Jestli použít ocelový nebo stříbrný meč, jestli rychlý nebo silný útok, jestli igni nebo aard, popřípadě jakou bombu. Na konec ještě zmíním že tu jsou od 10 levelu nemetony. Místo kde bojujete se třemi monstry hned po sobě, odměnou, hodně expů a hlavně 50 zlatých. Lze 3x denně.

    Úkoly se mi moc líbí. Moc k tomu psát nebudu, máme tu denní úkoly, ty sou obvykle jen něco vyrobit, něco použít, něco zabít, ujít 1km, etc... Ty jsou nezáživné, ale je tam hezká odměna. Ale příběhové úkoly sou o moc povedenější, tahají vás sice na místa kam by jste jinak nešli, ale to přece nevadí. Hned první se mi hodně líbil, dostal jsem to od obchodníka co za mnou teď všude furt leze, něco mu zabilo koně, tak jsem to šel ohledat, zjistil jsem podle stop že Gryf a šlo se ho zabít, za to mi dal mapu k pokladu a šlo se prozkoumat pár oltářů. Úkoly jsou celkem dlouhý a hezky obsáhlý. Nečekejte od toho nic jak na pc, to zase ne. Ale dle možností za mě super.

    Nejhorší na hře je inventář (je malej), ale jen do doby než se naučíte co vyhodit a co si nechat. A časem si našetříte a rozšíříte, pak není problém. Vybavení bude asi běh na dlouhou trať, ale o to přece jde, asi by jste nechtěli po týdnu mít vše a hru smazat, protože by nebylo co dál dělat. Jen bych ocenil stříbrný meč od začátku.

    Všem co sem dočetli děkuji, a přeji příjemné chvíle z hraní.

    • zapomněl jsem: 3015 3123 1110

  • V zápalu osobního hodnocení recenze...: (je to dlouhé, sry, sumár mých myšlenek, enjoy ;) )--Nikoho se tu nesnažím urážet, některé věci mi ale přišly jako hlouposti--

    1. To že to tvůj mobil nezvládá, není chyba hry. Stejně tak, když si neumím ani spustit tutoriál a dozvědět se tak, jak hra vůbec funguje.

    2. Na přeplněný inv. je spousta vychytávek, jak se ho zbavit.  Dát něco drahého craftit, vyházet to, čeho mám zbytečně moc (na co mít 40 kytek, když si mezi docela dlouhým craftěním itemů pohodlně zazásobím inv. znova, že jo..) a nebo si koupit sloty, klidně i za našetřené zlaťáky, ale to si člověk prostě musí zasloužit hraním.3. Mě hrozně pobavilo tohle: Případně vás quest vede před hospodu plnou nalitých fanoušků. Opravdu pak chcete na někoho mířit mobilem a zuřivě šmrdlat po displeji? Tak si snad buď vypnu AR a nemusím na nikoho mířit mobilem a nebo s ním jdu bojovat klidně o kilometr dál, když si ho jen rozklikneš a nespustíš souboj.  Všichni se za mě jen vymlouvali na to, že jim to prostě nejde. Rychlý / silný útoky jsem pochopila že jim nejdou dělat, protože si asi myslí že jde o jinou motorickou techniku, protože zkoušeli jen "zběsilé šmrdlání" takže logicky jim vycházely jen fast útoky. Na silný útoky stačí jen chvilku mezi seky počkat. Projděte si párkrát Practice :) 4. Jasně, když ten quest vede do háje, tak to naštve... Hra by třeba mohla přidat Relocate založený i na časovém údaji, třeba když mám quest už hodinu, tak s e k němu asi nemůžu dostat... Tak se objeví Relocate a je to. Co mě u toho občas naštve je to, že se quest objeví i 2km daleko, protože prý v mém okolí není vhodné místo pro jeho umístění. A taky když stojím přímo u questu, mělo by se Relocate objevit taky, protože když u něj stojím a nemůžu ho udělat tak je pro to nějaký důvod...

    5. Na stříbrný meč dost možná bude nějaký quest... (sword in the stone ještě nemám hotový, ale tam je myslím steel sword)Další věc ohledně jejich nedočkavosti mít ve hře hned vše přístupné a jednoduché. Ta hra je založena na soubojích s monstry, nemají být jednoduché, na to jsou jedničkový potvory, abys se na nich naučil bojovat. V lehce pokročilejší fázi je člověk i ne přehnaně zručný schopný (jako já) zabíjet 1 skull potvory i bez lektvarů. Stačí mít dobře rozložené skill body. (kterých dává hra ze začátku docela dost si myslím)6. "...že těžší, nadlevelovaná monstra nemůžete porazit, protože jaksi není čím." K téhle hře podle mého ten grind prostě patří. Copak se chtějí stát všemocným za pár hodin hraní? Stejně tak jako když sportujete, nemůžete se vydat na Olympiádu po první výhře někde ve vesnickém utkání proboha. Kam se poděl zápal k tomu tvrdě makat, aby člověk dosáhl toho co chce? To je na tom dnešní doba skutečně tak špatně, že jsme se naučili, že všechno musí být dokonale nachystané a my aby jsme si to vyzvedli jako balíček u dvěří?Prostě musím zatnout zuby a nějakou doby sbírat EXP, plnit questy, sbírat itemy, craftit a učit se soubojům. (Já osobně když jdu na nějaké silné monstrum, tak si ho párkrát vyzkouším nanečisto, abych věděla kdy dávat parry a pak až s itemama) A pak se jedná o taktiku i napětí (naučila jsem se to dost dobře? dám tři útoky a on bude útočit, parry musím dát až těsně před dopadem rány..), které údajně ve hře chybí.7. Tohle byla úplně bezpředmětná poznámka: "A ještě jedna osobní negativní poznámka: Zaklínač mi pro hru v augmentované realitě našeho vlastního světa prostě nepřipadá jako dobrý materiál. Pokémoni do městské zástavby či do přírody sem tam civilizované nějakou tou silnicí či sloupem elektrického vedení dokonale zapadají. Kouzelnické artefakty se taky do světa mudlů klidně mohly zatoulat. Endriaga na tiskárně mi dává výrazně menší smysl."Jakože když jdu třeba o půlnoci ven kolem vody, nemůžu potkat Topivce? Nebo Vodníka? Nebo když jdu po lese, tak nemůžu narazit na nějaké hnízdo pavouků? A mohla bych pokračovat...8. Ani jeden z nich se očividně nedostal ani na lvl 10, protože nezmínili Nemetony. Takže asi tak. Nehrají tu hru ani pár hodin, aby nějak objektivně zhodnotili level scaling (ne, prostě v lvl 1 nemůžeš zabít 2 skull monstrum, to by si s nima mohli poradit i samotný NPC a hra (či rovnou celý svět Witchera by nemusela vůbec existovat :) )

    9. Poslední poznámka. Ne, hra není dokonalá a má pár much, které bych ráda, aby se vyladily, ale teď vyšla. Na úpravu má spoustu času před sebou.

    • Souhlasím s body 1-9. K 3. bych doplnil že zrovna dneska jsem šel na Nemeton kterej byl u detského hřiště, bylo mi to blbý tam s telefonem postávat, tak jsem si strom nakliknul a pokračoval v chůzi a vybojoval za rohem :-D

  • Hrajeme Monster Slayer s přítelkyní a hra nas baví. Kritizovanému ovládaní boje jsme přišli na kloub a prakticky každý útok máme perfect parry, nebo perfect critical hit bonusy. Je pochopitelné, že hra občas člověka naviguje na blbě dostupné místo, přeci jenom zmapovat celou zeměkoulu na 100% z dat Google Maps asi nejde. Nenechte se odradit redaktory a hru minimálne okuste zahrát pár dní. Již dnes už je hra dostupná ve ver. 1.0.2 a na vývoji se bude pokračovat ;)

  • virgil

    Musím souhlasit skoro se vším, co je v článku. Bohužel největší síla herního Witchera byla pro mě v příběhu a prozkoumávání světa. Boj byl jen takový nutný, dobře zpracovaný doplněk. Tady je to to jediné a ještě dost nezábavné. Takže pro někoho, kdo nemiluje nekonečné grindění, tam není vůbec nic.

  • Nie je to zlé na alfa verziu. Uvidíme, čo prinesie beta po tomto public testingu. 

  • Souboje sice nejsou kdovíjak úžasné, ale na ty chvilky, co člověk projde kolem nějakého bodu a nechce se na něm zastavovat, toho moc nejde vymyslet. Takže ucházející.

    Co mě naopak nečekaně baví je ten grind. Jak už tu někdo psal, jsme chudí začínající zaklínači, kteří toho ještě tolik neumí, takže musíme být rádi, když se už v pohodě vypořádáme s ghúly a sukubami. A těším se, až si konečně vydělám na ten stříbrný meč (i když do základu by aspoň nějaký slabší měl být, to je trochu fail).

    Každopádně tato trojrecenze by neměla potenciální hráče odradit, protože každému sedne něco jiného. Hrál jsem zpočátku i Pokémon GO a taky mě bavil a tam jsem taky chytal hlavně Zubaty. 

    Věřím, že postupem času hra dostane další zábavné části a do té doby si to občas zapnu, abych se podíval, jestli se v kanceláři zase neobjevila nějaká sukuba 🙂

    Na závěr ještě moje ID, kdyby si někdo chtěl posílat balíčky: 0176 0128 7361

  • zanek.s


    Dokonce jsou blázni jako já co je grindění a harvení baví.
    Mám velkou radost když si na něco našetřím málo dostupnými zlatými
    penízky, když pomaličku postupuju po levelech, zabíjím desítky napřed
    slabých potvor a tvořím lektvary (bomby, oleje) abych si mohl občas
    dovolit i medium potvoru. Hraju od pátku. Teď mám level 9 a bavím se
    neskutečně. Moc se těším na otevření Nemetonu a možnost dalšího
    vydělávání goldu. Dnes mě úkol dovedl do lesa
    mimo cestu, ale beru to jako dobrodrůžo a případně relokovat lze snadno.
    Pokud tedy občas někam jedete (já třeba denně do práce 20km). Mrzí mě
    jedině chybějící čeština. Ale já vím, já vím "nauč se anglicky". Ok,
    možná v příštím životě. Hraju v polštině  😉   0138 1097 6912

  • owny

    Že jsou geolokační hry slepou větví s tebou, Šárko, nesouhlasím. Spíš si myslím, že ještě nikdo nedokázal namíchat opravdu zábavný mix a všechny hry jsou si velmi podobné. Doposud nejúspěšnější je Pokemon GO, který vyšel už před 5 lety, ale i tento nový Witcher se snaží okopírovat stále ty stejné herní mechaniky a přináší velmi málo nového. Taky i díky tomu, že to jsou mobilní hry, tak jsou navrhované co nejvíce casual a na jistotu výdělku a může se zdát, že vývojáři nemají fantazii. Vždyť core loop geolokační AR hry může být přece i něco jiného než tupě klikat na mapě se spawnující pokémony/artefakty/monstra!

  • Hra mi funguje dobre, zadny problem rychly vs silny uder nemam ani v nejmensim. Nicmene me hra prestala relativne brzo bavit. Nejspis je to tim grindem a nastavenim obtiznosti. Navic bych ocekaval, ze pokud zabiju silnejsi potvoru, na kterou spotrebuju nejaky ten elixir, ze dostanu vic XP coz se ovsem nestane !? Splnil jsem prvni Q a zase dostal nejakych 300xp ? to je jak za 3 potvory. Takze motivace lvlovat me opustila pomerne rychle, kdyz jsem byl nucen porad dokola zabijet ty nejobyc potvory. Nemluve teda o dost prepalenych castkach za nakup vybaveni...mobilni hry nehraju, takze nevim jestli to je standard.

  • Shewa77

    Věta: "Geolokační hry považuju za slepou vývojovou větev",  od slečny Tmějové mě hned po ránu dokázala zvednout ze židle. Osobně se s tímto názorem nemohu ztotožnit. Možná by to chtělo si zjistit nějaké informace z posledního roku. Jsou snad hry jako Pokémon GO nebo Geocaching neúspěšné a odsouzený k zániku?? Přečte si prosím třeba tento článek o Pokémon GO: https://hrej.cz/article/pet-let-s-pokemon-go-mobilni-hrou-jejiz-uspech-se-pocita-v-miliardach-dolaru

    Právě Pokémon GO se může pochlubit čísly, o kterých si některé slavné, herní PC/konzolové  tituly můžou nechat tak akorát zdát. Navíc mám osobní zkušenost, že právě geolokační hry dokážou přitáhnout i lidí, kteří hraní u stolu, či z pohovky považují jen za ztrátu času.

    • JohnyTheZik

      Mne se spis libi, ze hned po ty prvni vete se clovek dozvi, ze Sarka hraje vlastne Pokemon GO dodnes a u Pottera stravila 2 mesice. To je vlastne celkem uspech u slepy vyvojovy vetve.

    • Pokemon GO je ovsem genialne udelany. Zakladni grindovaci cinnost neni nudna a prinasi radost z chyceni potvory. Vsechny ostatni geo hry selhaly v tomto a jsou diky tomu nudne. Korunu hruze nasadil Potter, ktery, misto aby umoznil vlastni kombinaci kouzel, jen vyzaduje tupe obkreslovani obrazce. Ale presto jakesi kouzlo mel.

      Jediny kdo je umi je Niantic - boje jsou vyssi cinnost, kterou clovek dela kdyz ma naladu a cas. Ostatni to nepochopili a jsou odsouzeni k zaniku.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit