Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Konecne, museli prijit stari pardalove z Areny a Daggerfallu, aby udelali hru, kterou uz mel byt Morrowind a dalsi dily TES. Technika na to uz je, tak snad se to podari. Daggerfall v 2.0 bych bral hned.

    • A to jakou hru konkrétně? Já se v článku akorát dočetl, že tam bude velká mapa, takže počítám procedurálně generovaná? V čem to má být konkrétně lepší než fantasy verze No Mans Sky že se na to těšíš?

      • Vsak jsem psal...Daggerfall s vyuzitim dnesnich technologii. Svet, ktery clovek probehne za 10min a nachází se v nem celkem asi 1000 NPC proste na me nepusobi dojmem rozsahle rise nebo kontinentu. Chapu omezeni, ktera byla dana vykonem pocitacu, ale ta uz dnes neplati. Prijde mi vsak, ze vyvojari zleniveli.

      • No, já bych fantasy verzi NMS docela bral. Už jen kvůli tomu pocitu, že výprava pro artefakt za sedmero horami fakt potrvá několik dní (pro hráče samozřejmě na pár kliků na mapě s možným encountrem cestou) a ne, že stisknu tlačítko pro běh a za pět minut a dva souboje cestou jsem tam.

        Proti hrám s malou mapou samozřejmě nic nemám, ale trochu mě vadí, když se snaží tvářit jako celý kontinent s několika podnebnými pásmy, kde ujdeš dvacet kroků a jsi ze zamrzlých hor na rozkvetlé louce. A kde mají podzemní dungeony plochu pomalu větší než povrch.

        Samozřejmě jde realisticky velký svět zařídit i jinak než procedurálním generováním (třeba pomocí lokací spojených cestami jako v Baldur's Gate), ale pokud to bude udělané dobře a encounter při rychlém cestování nebude znamenat jen trapný boj, ale i možnost prozkoumat okolí a něco zajímavého najít, tak sem s tím.

  • Mno jo, souhlas. Čím větší hry hraji tím víc si myslím že "méně je někdy více" :-)

    Btw: "...vyšplhat ale můžete taky na obří pohoří, přičemž cestou narazíte na širé oceány..." vím že to autor myslel jinak, ale pokud při tom šplhání narazím na širé oceány, tak to bude vskutku originální hra ;-) 

    • Právě. Já už bych v dnešní době spíš ocenil, když by vývojáři začali ty herní mapy zmenšovat (ale ne za cenu ořezání obsahu. Prostě ten svět udělat o to detailnější s víc možnostma apod). Si vezmi jak velká je mapa v Disco Elysium a nikdo si nestěžoval, že by to byla malá hra. Nebo takové Outer Wilds, které má sice technicky vzato celý solární systém, ale zmenšený a je to luxus to zkoumat.

    • DeathFish

      Možná když to budeš brát tak, že ta hora začíná už pod oceánem a začneš na ní šplhat už pod vodou, tak by to snad šlo 😂

  • DeathFish

    Když jsem se díval na ten teaser, hned mě napadl oznamovací trailer na The Outer Worlds 2 - úplně přesně nic neříkající a generický trailer, který se však, narozdíl od Outer Worlds 2, bral vážně... 😀 😂

    STOP OBROVSKÝM OTEVŘENÝM SVĚTŮM ! 😀

  • No jo. Jenže pokud ta obří mapa s statisíce postav budou procedurálně generované, tak co z toho....

  • vždyť to zní jako Daggerfall. To je tuším dodnes RPG s největším světěm. Problém je v tom, že většina toho světa je nudný generický obsah. Sice můžete mít 100 tisíc postav, ale pochybuju že každá z těch postav bude individálně napsaná a nějak zajímavá. Osobně radši menší svět ale detailně propracovaný

  • Už teď se vsadím že to buď nikdy nevyjde nebo to bude vypadat zcela jinak než nyní tvrdí. 

  • honcka

    Ono je otázka, jestli to bude v tom nezhuštěném měřítku zábavné, imho málokoho baví putovat jednotky až desítky hodin jednotvárným lesem/loukami, aby se dostal z jedné vesnice do druhé

    • victor

      Tak pokud bude mít k dispozici koně povoz lodě ....asi tolik jako v daggerfallu ...ale si bych chtěl i víc ,;)

  • Jevo83

    Znie to ako dalsia z mnozstva hier s filozofiou “nechame hraca utopit 1000 hodin v generickom svete, namiesto toho aby sme urobili kvalitny pribeh na 30 hodin”……

    Ja uz ked pocujem “proceduralne generovany svet” otvara sa mi nozik vo vrecku. To si rovno mozem pustit lubovolny 2h film a pozriet si ho 50x po sebe. Zazitok bude ten isty ako prve dve hodiny, ale zabijem s tym hodin 100 a na konci poviem len “chvalabohu, mam to za sebou”

    • Přesně tak, krásným příkladem jsou otevřené světy Ubisoftu, kdy např. v AC:Odyssey je sice obrovská mapa, která ač má spoustu krásných lokací, tak je z většiny naprosto generická a tím pádem nudná.

      Ve výsledku tak neustále používám rychlé přesuny, zatímco v takovém RDR2 jsem je prakticky nevyužíval, protože i obyčejný přesun jsem si užíval, každá lokace byla jasně rozpoznatelná a celkový zářitek byl úplně jinde.

      To stejné platí o herní době, která je sice vysoce nadprůměrná, ale plná grindování a úkolů typu "vybij tábor; vpliž se do pevnosti a vem předmět XY, bojuj v bitvě, znič X lodí..."

      Za mě, kdyby ta hra byla třetinová, ale bez výše uvedné vaty, užil bych si ji mnohem víc.

      • kotty

        Presne tak, lepe bych to nevystihl. AC: Odyssey hraju akorat v techo dnech a je to misty neskutecna nuda. Ale ne zas takova, abych to nedohral, kdyz uz jsem si to koupil :D Nicmene trochu kompaktnejsi svet a hlavne se zajimavymi ukoly bez tech ruznych grindovacich ukolu a mini ukolu (jinymi slovy neco na styl Zaklinace 3) by tehle hre nesmirne prospel. A take o neco vytribenejsi soubojovy system, v tehhle hre se skoro neda umrit, alespon na normalni obtiznost. A to i kdyz jdou na me treba 3 bounty hunteri a par dalsich nepratel k tomu. RDR2 jsem hral taky celkem nedavno a z hlediska sveta a ukolu to bylo o nekolik urovni vys. Jen skoda, ze napriklad vybaveni nemelo trochu vetsi vliv na samotnou hru a bylo spis jen o vzhledu. Takze me to moc nemotivovalo shanet lepsi vybaveni a lovit napr. ta vzacna zvirata. Navic se zakladnim revolverem by se asi dala relativne v pohode dohrat cela hra (nicmene jsem to nezkousel).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit