Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • KOOLCOO

    Jako hrac i jako PJ vetsinou pouzivam homebrew pravidla, a za mne nejlepsi prirucka pro PJ je DM Handbook z DND 5.e, je to sice anglicky a z jineho systemu, ale v te knize najdete plno rad a napadu pro PJ ktere je mozne pouzit napric vsemi systemy a take je tam plno tabulkovych generatoru kde muzete si vygenrovat questy, dungeony i NPCka za pomoci hodu kostek.


    • GorSilverarm

      Ano DnD jsou pro homebrew pravidla jako dělaná. Přesto musím říct, že záleží hlavně na tom, co od hry samotné hráč chce. Osobně myslím, že většina lidí už se dostala za corpse runy jako je třeba Tomb of Anihilation a nechce ke stolu nosit tři deníky náhradních postav. Díky tomu je lepší vytvořit příběh s co nejmenším množstvím generovaných věcí. Doporučím spíš chytnout MC Toolkit z City of Mist. Ten osobně považuji za jednu z nejlepších věcí, co byla pro vypravěče vytvořena. Ne ani tak ze stránky nějakých mechanických věcí ale prostého uchopení narativu jako takového. Styl myšlení, který se tam snaží vysvětlit je univerzální. Jejich iceberg sheet od té doby třeba používám téměř všude stejně jako další postupy a nápady. ;)

      • Sgt_Buckminster

        MC Toolkit pro City if Mist sekunduju všema deseti, podle toho by se daly psát knihy 👍 Ted jsem prelouskal GM's Guide pro Symbaroum a ma moc pěknou kapitolu o filosofii worldbuildingu, i když celou knihu bych specificky jen kvůli tomu nekupoval.

        • GorSilverarm

          To mě vlastně přivádí k dotazu: Jak je na tom s celkovým nastavením světa Dračí hlídka? Někde jsem četl že žádný není, ale pak jsem viděl, že snad jsou tam odkazy na nějaké lore věci v pravidlech, a ještě k tomu mají na svých stránkách vyvěšenou mapu. Která působí tedy naprosto děsivě. Taková ta stavba světa, kde se míchají hrozivé české názvy vesnice, aby vedle bylo něco, co má znít, jakože elfsky jen aby v sousedství bylo polo anglicky pojmenované město.

          • Sgt_Buckminster

            Přinejmenším v základních příručkách praktickyžádný nemá. V příručce vypravěče je pár nastrelu, ale jsou to buď úplné obecnosti uplatnitelné na jakykoli fantasy svět, nebo par odstavců o božstvech, které pusobi spíš ve stylu "máme ve hře klerika, tak tam něco frknout musíme". Nic co by připomínalo world building jako takový tam není. Mapu jsem zahlédl jen na fotkách a vyrozuměl jsem, že je nejspíš součástí nějakého postupného budování Hlídkoverza...? Ale jestli něco takového vzniká, tak nad rámec základních příruček.

            • GorSilverarm

              Škoda. Nějaké zajímavé prostředí, neotřelý svět či zajímavá mytologie by mohla pravidla vytáhnout. Je ale asi fakt že vzhledem k absenci konkurence a útoku na nostalgickou strunu se nedá čekat vybočení z žánru epické fantasy z minulého století.

              • KOOLCOO

                Reakce na příspěvek:

                Uz je to davno co jsem byl servru Draci Hlidky, ale autor rikal neco o tom ze po Pravidlech pro pokrocile se chysta cela kniha o tom svete ( jmenuje se Domovina )

  • Nutno podotknout, že ani recenzenti nám příliš nepomáhají k popisu žánru, když přímo v recenzi (a i přímo v titulku na úvodce) odkazuje na žánr "dračák". Jistě, pak sdělil, že to nemá rád. Tak ať to tam nepíše a nazývá jej pravým jménem.

    PS: Než někdo napíše, že logicky o "dračáku" musí být řeč, když je to přiznaný levoboček, tak ano, neviděl bych v tom problém - pakliže by se to neobjevovalo už v dřívějších recenzích na Games.

    • Sgt_Buckminster

      Tuhle debatu už jsme jednou vedli (v diskuzi pod Edge of the Empire), ale asi bych mohl ještě dodat, že titulky recenzí nejsou v mojí (autorově) kompetenci, ty doplňuje redakce dle svého uvážení. A občas TTRPGéčka nazývají dračáky, předpokládám že v zájmu srozumitelnosti pro širší publikum, které by si jinak TTRPGéčka mohlo plést s videohrami.

      • Ano, vedli. Právě proto bych apeloval editora na správnost názvu v titulku. Pokud to nemá správně herní web, tak pak kdo? A btw jestli někdo nezná zkratku TT, tak je to jen jeho problém a web má aspoň prokliky - win win.

        • Pokud se redakce bojí, že zkratku TT čtenáři neznají, tak mohou napsat "stolní", což není o moc delší a pro český text příjemnější. Jinak souhlas.

  • victor

    A kdo pohlídá ratolesti , když táta bude zase pánem jeskyně ?

    Přidejte do jeskyní duhové jednorožce a pobaví se i současná generace ? ....:/

    • S dětma hrajeme cca od 3. let, tedy od věku, kdy byli schopní udržet kostky :)

  • dworkin

    Dračák byl vždycky pouze a jenom Dračí doupě a neznám nikoho, kdo by to měl jinak. Autor má nějakou zvláštní sociální bublinu, zřejmě. :P

  • ALHAZRED

    Ja sem si ke dračaku kdysi jenom pričuchl, a muj nazor je takovej, že to celi stoji a pada na tvurci hry, že ty pravidla, sou takova pomucka ale hru jako takovou dela pan jeskyne a jakou ji udela takova je... a na to se ja necejtim :D

    My si s mojima deckama kupujem gamebooky, ty pak hrajem podle toho scenare, ja nejsem žadnej spisovatel, ja hru udelat neumim...

    • Možná bys byl překvapený, třeba Adventure Paths k Pathfinder 2nd Edition zvládla pro mě a děti žena vést bez nějakých zvláštních zkušeností, je to důkladně připravené.

      • ALHAZRED

        No jo no tak ste se se zabavili, jenom mi řekni kde ja najdu takovou ženu ?? 😍

        Nejako porad ňakou knižku podle ktery se da udalat hra, zatim nam sedi gamebooky...jinak ja sem na to levej :D

        • Jak dobře zvládáš angličtinu?

          • ALHAZRED

            Tak s tim nepočitej :D Ted sem holkam objednal Jeskyne a Draci protože je to česky.

            Možna že je Dračak lepši, ale voni chteli Di en Dičkooo :D

            • JaD je super volba - nebo to tak alespon zatim vypada :) Alespon cast autorskeho tymu je na www.d20.cz, jestli se nepletu, a je tam velke mnozstvi sikovnych zdroju a komunita, ktera dovede poradit.

  • S kamarády jsme si podobný systém utvořili už kdysi dávno - spíše takovou zjednodušenou verzi ADaD právě s vlastnostmi a mě to smysl dává ( z tvého popisu ) protože máš obecnou vlastnost třeba akrobacii nebo obratnost ale když se nenaučíš padat tak budeš dobytý ( bez ohledu na to že každy akrobat se nejdřív učí padat a až pak se dostane ke správnému provedení - jen poznámka ) stejně jako plížení může být kdekoli ale , splynutí s davem nemá nic společného s plížením za srnkou jestli mi rozumíš . ale jinak jsem to nestudoval a jestli je to jinak stary dračák tak děkuji to už fakt ne :D

    • GorSilverarm

      To, co píšeš má smysl. Nicméně je kolem toho potřeba postavit celý systém a jeho balancování. Pokud budu tvořit postavu která má být v něčem dobrá musím ji mít možnost takovou udělat. Pokud budu muset investovat body do splývání s davem, plížení, dopadů, akrobacie, výskoků, plavání, a ještě se to bude dělit do kategorií jako plížení ve městě, v divočině atd. nastává často problém, že není dost bodů a postava bude dobrá ve městě a nepoužitelná jinde nebo zvládne jen půl požadované akce. Další věc je že pokud si mám hodit, zda někam vylezu, hodit, zda se tam udržím a hodit si, jestli seskočím a pak třeba ještě na poškození které jsem dostal je to otrava a zbytečně to zdržuje. Navíc systém musí nabídnout odpovídající alternativy i povoláním které se chtějí specializovat jinak, a ještě odpovídající rozsahy bonusů proti pravděpodobnosti na kostkám. Hlavní problém bude v tom že většinu hráčů i pokud bude systém dobře vyvážený takové množství čísel zahltí a bude obtěžovat. Není totiž nic horšího, když napínavý příběh přeruší několik minut házení a tichého studování tabulek. Právě proto většina systémů spoléhá na obecnější dovednost jako je plížení a akrobacie. Rychle se najde, rychle se hodí a jede se dál. Stejně tak by se při každém útoku mohlo házet na útok, to, zda stihneš zareagovat s obranou, jak dobře se bráníš a pak na hodnotu zranění a kam vlastně zásah šel. Jen to prostě nechceš při víc hráčích, a ještě nepřátelích kteří nepadnou na jeden dva údery. Prostě je potřeba najít rovnováhu mezi výzvou, realitou, zábavností a kompletním balancováním pravidel.

      • ALHAZRED

        Když tohle tak čtu, tak si řikam no vlastne tohle by mjel mit zmaknuty PJ v maličku, a propočitavat to proste v hlavě, sinus integral konjukce marse se satrurnem, hodi se kostkou a vyplivnout vysledek.

        Jo udelals to, povedlo se, nebo ne a seš mrtvej :D

        Nebylo by možny, aby měj PJ ňakej PC se kterym by nejak spolupracoval a hodne by mu to pomohlo, prece jenom tyhle tabulky to je moje nočni mura...Celkem hezky se hraje Pan prstenu Putovani...stolni hra a je to prepojeny s PC a neni nutno mit ani PJje.

        • V dnešní době není problém mít na výpočetně náročnější hry aplikaci v mobilu. Navíc je fajn tam mít i pravidla, protože některé knihy nejsou úplně lehké a poskládat se se vším tím na stole není snadné. Podobně s deníkem postavy nebo monstry pro vypravěče. Je fakt, že to někdo zavrhuje, ale pokrok nezastavíš. I když pokrok v pravidlech stolních RPG jde naštěstí směrem k jednoduchosti a méně počítání i hledání v tabulkách.

          Koneckonců i přes 30 let stará počítačová hra Dungeon Master původně vznikala jako výpočetní podpora pro hraní DnD. I když se její vývoj nakonec vydal jiným směrem, zůstal původní pracovní název.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit