Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • unicz

    Za mě největší zklamání nekonečná beta Baldur's Gate 3.

    Z Star Citizena koukám už není ani meme😀

    • LiarForHire1

      Ale ten Star citizen ten obsah pravidelně dostává a ta hra postupně roste, takže se těžko jedná o meme.

      • Derp_1337

        Spousta lidí používá dvojí metr na podobné situace.

        V Cyberpunku v den vydání nebyly některé slíbené herní prvky? Reakce hráčů: OMG! Sodoma gomora! CDP je nejhorší zlo!

        V Star Citizen nebyla absolutní většina slíbených herních prvků? Reakce hráčů: Milujeme tě Roberte! Jen v klidu pracujte a pomalu přidávejte slíbený obsah. Nám to nevadí, jestli vývoj bude trvat dalších 20 let!! 😂

        • LiarForHire1

          Cyberpunk byl prémiový produkt za plnou cenu. Star Citizen je crowdfundovaná hra, která je megalomanským snem. Ty práce na ní probíhají a mají hmatatelný výsledek a já tedy nevidím problém.

          • Derp_1337

            Ty říkáš, že nevidíš problém. Jiní ten problém vidí. Rozdíl bude nejspíš v tom, že lidi mají různé standarty a někdo se spokojí s málem. 😉

      • never citizen

        • goyim

          ponzi citizen

          cost sunk fallacy citizen

    • Jez3vec

      Však se vědělo, že BG tento rok nevyjde a ani to nikdo nesliboval. Nejdřív příští rok, ale pevný datum furt není.

  • Corvus

    Já bych ke zklamání roku přidal jednoznačně ještě následující:

    Zmršené porty her z konzolí na PC, což je evidentně trend, kterého se asi už nikdy nezbavíme. V poslední době katastrofální stav např.: Fatale Frame (nepodporující dokonce myš na PC atd.), Horizon: Zero Dawn (lagy, pády), Final Fantasy VII (propady FPS k nule). Už teď se obávám jak dopadne na PC God Of War. Dále tisíci stránkové diskuze o tvrdých pádech do widlí např. v Deathloop čili obecně zcela katastrofální stav her při vydání. Zde už mi to posledních pět let připadá jako nějaké obří klání v tom, kdo dodá nejhůře odladěný/otestovaný produkt. Ruku v ruce s tím následují day one patche gargantuovských velikostí, což je totální výsměch. Zapomenout nemohu na rozcapenost vývojářů, kteří přestali hledět na začištěnost svých produktů a jsou schopní zaplácat už i klidně +- 200 GB dat JEDNOU hrou, což je absurdistán. No a korunu tomu nasazuje cenová politika, kdy se za výše uvedené nežinýrují říct si (nově) o 2200 Kč (na PC) a otevřené lhaní fanouškům (naposledy hned několikrát po sobě CD Projekt). Jak by řekla jedna moudrá žena: "Velký špatný!"

    Ještě, že tu máme indie scénu.

    • Derp_1337

      "Zapomenout nemohu na rozcapenost vývojářů, kteří přestali hledět na
      začištěnost svých produktů a jsou schopní zaplácat už i klidně +- 200 GB
      dat JEDNOU hrou, což je absurdistán
      ."


      Tohle není zrovna moc jednoznačný problém. Ono je potřeba se zamyslet se nad tím, že vývojáři dokážou velice snadno zakomprimovat herní soubory s nějakou pokročilou kompresí... ale nedělají to z určitých důvodů.

      Problém pak vzniká tak, že čím pokročilejší komprese, tím náročnější to bude na váš HW!!! Proč? Protože procesor to musí v reálném čase nejdřív dekomprimovat a pak teprve s tím může dál pracovat (např. fyzikální engine) nebo to přes sběrnici cpát do grafiky.


      Pamatuji si na pár her, které měli ve své době "krvavé" nároky na HW. Řešení od internetových guru z Redditu bylo takové, že hráči měli úplně dekomprimovat herní soubory!! Sice tím narostla velikost instalace třeba z 80GB na 300GB, ale díky tomu klesly nároky na procesor o 60% a nároky na grafiku o 20%.


      Takže velikost hry na HDD je taková snaha vybalancovat to, aby hra byla co nejmenší, ale zase ne na úkor toho, že bude náročnější.

    • O to viac mi príde smiešne keď vidím herný Notebook s 512Gb diskom. Alienware je v tomto priekopník ale aj ostatné značky sa nemusia hanbiť. 

      • skaven

        u mna je zase smiesne povazovat notebook za herny stroj

        • V dnešnej dobe nedostupnosti herných grafik sa herný notebook stáva čoraz viac lepšou možnosťou. Čo bráni pripojiť k nemu externý monitor s myškou a klávesnicou ? 

          Pomer cena/výkon začína byť priaznivejší v prospech herných notebookoch. 

          • skaven

            je to drahe, bez vykonu, potrebujes vacsie miesto na stole, takisto pripojit periferie (trackpoint je zbytocnost, obrazovka a klavesnica na ntb detto) tj realne z notebooku vyuzijes cca 1/3 jeho HW. To uz namiesto povedzme 1000€ ntb dam 1500€ za predposkladanu skladacku z obchodu. Jo, o samostatnych grafikach sa neoplati rozmyslat (mne sa ale podarilo pred rokom kupit rx 6800, takze som v klude)

    • KrPa

      HZD jsem pred mesicem dohral, taky jsem se bal portu ale zadny problem jsem nemel. 

      • Carnage666

        Takže si ho dohrál potom co měl už X úatchů no.

    • Nehodlám tady být jako neplacený obhájce výrobců počítačových her, ale s něčím se souhlasit dá něco bych tak černě neviděl. O tom, že některé porty se v začátku nepovedou není pochyb ale jak Horizon Zero Dawn tak třeba RDR2 ty porty po špatném launchi odladili a jsou aktuálně super. Days Gone byl od začátku super a Death Stranding byl úplná bomba. U japonských her mi to vždy přijde že je to hop a nebo trop.

      Problémy s hraním a kvalitou u některých her pak dost možná souvisí s kvalitou herních zařízení. Následující věc by mi musel potvrdit někdo přes HW. Osobně hraju na NTB, který má parametry nějakého mírného nad standartu (RTX 2060, 16 GB RAM a CPU i7 10750H) a prozatím jsem neměl problémy s ŽÁDNOU hrou hned po vydání a to ani s CP77 vyjma nějakých menších glitchů. Můj osobní názor je ten, že se parametry NTB pohybuju v oblasti, kde to testeři ve vývoji her skutečně odzkouší a neodfláknou to, protože už je to zastaralá technologie. Druhou věcí je, že ten počítač mám skutečně jen pro hraní her nemám na něm dokonce ani MS Office a nepoužívám žádné support softwary třetích stran. 

      Mnohem horší věcí je neodladěnost her v den vydání s tím souhlasím a to se omluvit nedá. Stejně jako souhlasím, že některé nároky na velikost her jsou přemrštěné a hry s velikostí přes 100 GB odmítám hrát (nechci aby mi jedna hra zabrala více jak 10 % disku přijde mi to většinou jako lenost vydavatelů to odladit) s jedinou výjimkou výše uvedeného RDR2. 

      Pokud jde o cenu, tak tam jsem opatrný. V byznyse se pohybuju a situaci kolem zdražení her z určitého pohledu chápu. ALE očekávám za ty peníze bezchybný produkt který bude dostávat i následnou péči a ne hru, která je rozbitá a potřebuje patche jen kvůli tomu, aby ji člověk dohrál .To ale doufám chápou i vývojáři a dají si na to super pozor. 

      • sugyn

        Problem her neni tolik u HW jako u mentality lidi co akceptuji nekvalitni vyrobky.

        Hra ma spatny port na PC? To nevadi to se opravi patchema.

        Hra je pri releasu rozbita? Vsak je to day 0 release chyby se ocekavaji.

        Mic je na strane zakaznika. Az se lidi rozhodnou netolerovat tohle chovani od vydavatelu a budou pozadovat kvalitu za sve penize tak nastane zmena. 

        Mimochodem zrovna battlefield stoji zhruba 30mega na vyvoj a vydelek na tom je cca 130mega. A jeste nekdo je schopen kopat za zvyseni ceny her na 70-80dolaru. 

        • ono to je i o "hernich" novinarich


          ti nesvary casto bagatelizuji, takze tu mame normy, ze nedodelany hry jsou pk, ze mikrotransakce v kupovanych hrach jsou ok, ze cashgraby ala "remaster" jsou ok atd.


          pak ty hry misto zaslouzenych 4/10 dostanou alibistickych 7/10 a spousta lidi si to koupi a zplace nad vydelkem

          • sugyn

            Tak to je davno znamy problem. Otevri si nejaky herni casopis z 90 let to je reklama na reklame a tim nemyslim skutecnou reklamu ale recenze, prvni dojmy atd. Koho chleba jis toho pisen zpivej.

            Nemyslim si ze nekdo realne dava v soucasne dobe na novinare. Lidi co kupuji kazdy rok fify a call of duty tem je to jedno a zbytek bud kouka na youtube nebo na trailery. Posledne taky BF1 se dobre prodaval taky diky gramotne zrezirovanemu traileru. 

      • unicz

        No nadstandard.... Taková slabší konzole. V podstatě mainstream HW před třemi lety.

        Jistě, na laptop je to rozhodně nadstandard, ale desktop je výkonově prostě jinde a konzole se před rokem také posunuly.

        • neber to tak, že mám potřebu se hájit, ale jestli mi někdo do diskuse napíše že ta sestava je mainstream před 3 lety, když Launch té karty byl 19.1.2019 a Launch toho CPU byl Q2 2020 tak asi nebudeš mít úplně pravdu. 

          Tak jak to je uvedeno i jinde v diskusi vzhledem k tomu, že kartu typu RTX 2060 a lepší  podle Steamu z listopadu 2021 mělo sotva 18 % uživatelů tak to asi takový mainstream nabude. A asi to nebude ani pravda s těmi konzolemi, když výrobci konzolí až nyní přechází na 60 FPS a pořád musí hráči volit mezi 60 FPS nebo lepším rozlišením.

          Já nemám problém vést seriózní diskusi o čemkoli ale fakt nesnáším, když někdo argumentuje něčím, co nemá ani hlavu ani patu a to je bohužel ten tvůj příspěvek.

          • unicz

            Nauč se počítat😉 Koukám, že jsem to trefil úplně přesně 😂

            60fps ano, ale ve 4k....

            Asi se moc v HW norientuješ co...

            Navíc ta podivná logika mainstream výkonu vs podíl na trhu, uff...

            Asi toho nechme, hezký večer.

            • Derp_1337

              "Navíc ta podivná logika mainstream výkonu vs podíl na trhu, uff..."

              Ale on o tom píše správně. Problém bude v tom, že ty mícháš odlišné pojmy dohromady. Ačkoliv to spolu částečně souvisí, tak pojem high-end se nepohybuje na stejné stupnici jako mainstream.

              Pojmy high-end, low-end a mid-end (mid-range) dělí segment trhu dle teoretického výkonu hardware (i když reálně je to spíš podle ceny).

              Zatímco pojem mainstream znamená, že je něco velmi rozšířené mezi lidmi.

              Příklad: Když máš mid-range grafickou kartu, tak to nutně neznamená, že je rozšířená mezi lidmi (že je mainstream). Dokonce se občas stalo, že nejrozšířenější (mainstream) byla spíš low-end grafické karta.

              Chápeš ten rozdíl??

        • Derp_1337

          Trololol


          Zase to nepřeháněj. Grafiky ze série RTX 20** byly vydány teprve před 3 lety v záři. V té době to byl high-end. Do segmentu mainstreamu se to přesunulo teprve až minulý rok při vydání RTX 30**.

          Dle průzkumu grafických karet na Steamu je dnes nejzastoupenější ještě stará série GTX 10** a 16**. A nejzastoupenější kartou ze série RTX je právě RTX2060. Statistika nám jasně říká, kde se pohybuje mainstream.


          Z nové řady RTX 30** je na tom nejlépe 3070 a ta je sotva na 11. místě. Takže nová řada karet se v listopadu 2021 ještě nedostala ani do top 10.

          • unicz

            High-end ano, ale to se bavíme o 2080. Tady je ale téma 2060...


  • Samozrejme súhlasím s Battlefield, že vyhralo na plnej čiare. Kombinácia stavu hry, ceny a drzosti EA/DICE aj mňa položila na kolená. BF hrávam od Battlfield 3 a bola som spokojná.  Určite každý diel, ktorý prišiel na začiatku trpel a postupne ho doleštili ale úprimne toto nemalo ani vychádzať.  Posledné čerešničky boli free weekend, ktorý odradil snáď všetkých, čo váhali, či hru nekúpia aspoň v zľave na vianoce ako darček. Samozrejme v rámci Battlefiled komunity sa to ubralo smerom, že Battlefield sa kupoval ako darček ľudom za trest a tým, ktorých nemáte radi. A keď sme pri tej zľave. Som aktívna aj na oficiálnom DICE/EA fóre pre Battlefield  a úprimne to, že príde Battlefield v Októbri a následne na vianoce je v zľave 20% je normálne. Sú to 2 mesiace od release.  Ale tento extrém keď hra prišla 20 dní než dali hru do zľavy 34% a niektoré kamenné predajne aj lacnejšie napríklad Tesco (bleh) predávalo hru za 29,99 eur aspoň na Slovensku doslova dorazila/nahnevala/urazila všetkých ostatných najmä tých, ktorý hru kúpili za plnú cenu pár dni pred tým. O ľudoch ktorý si priplatili za špecialne  edície kvôli sezone, ktoru nakoniec odlozili na koniec Q1 2022 ani nepišem radšej. Následne stanovisko, že po 8.12.2021 už nepríde žiadny nový patch pre tento rok bola už len čistá kapitulácia,  kde je komunite  viac menej jasné, že v EA/DICE  musia teraz veľmi VEĽMI poriadne sedieť a rozmýšľať, že čo vlastne ďalej. V rámci jedného mesiaca EA dokázala to, čo kedysi predvídal ich CFO  na Jar.... Battlefield posunul túto značku  na úplne nový level. A síce aj EA sa podarilo niečo, čo len málo komu a to vo veľmi krátkom čase nasrať fanúšikov, platiacich, odradiť neplatiacich a vysmiať sa všetkým v rámci free weekend akcie... pretože úprimne táto hra si nezaslúži byť ani v rámci free.... a skôr než na mňa niekto pustí hate mam kupený Battlefield 2042 a aktuálne už viac ako 100+  hodín v hre. Takže na kritiku mám právo :). 

    A keď sme z špecialistov z EA tak čomu sa vlastne divíme

    Mass Effect Andromeda => nechceme, aby ste Mass Effect robili ako 1,2,3 skúste to inak.... tak na EA stýl => R.I.P
    C&C Generals 2 => Nerobte to klasicky, chceme z toho mať Starcraft II => R.I.P
    Anthem => Chceme konkurencie do sveta MMORPG, ako iné úspešné skopírujte ich => R.I.P

    NFS netreba radšej ani komentovať ako aj ságu rodu Dragon Age. 

    Battlefield => Chceme super Battle royale, CoD stýl s trochou PUBG, okorenený Fortnite ... => R.I.P.

    Niekedy si myslím, či do EA nechodí dávať rozumy Bobby Kotick z Activisionu a.k.a ako zabíjať zabehnuté značky.


    • J.V.Stalin

      Ti Koticka k ničemu nepotřebují. Kupování a následné mordování zajetých značek a šikovných studií je součást jejich DNA.

  • uher

    Battlefield byla jediná MP hra kterou jsem kdy hrál. Samozřejmě nepočítám potraty typu Hardline apod, ale jinak to pro mě vždy bylo fajn si jednou týdně na chvilku užít trochu přepáleného, ale stále zábavného boje. Dokonce i nenáviděný BFV jsem si nakonec užil a ke konci jeho života jsem ho hrál opravdu hodně.

    Ale tady je konec. Dál už prostě ne. Ale nejzajímavější mi na tom všem přijde že měli odvahu hru dát před vydáním všem vyzkoušet zdarma.

    O to smutnější mi přijde, že si to lidi i tak byly schopní koupit...

    • Anon-ym

      Souhlas. Hardline byla celkem sra*ka, ale aspoň to co tam bylo, bylo aspoň zábavný. Jen jsem si nedokázal představit, že to hraju dýl než týden.

      BF2042 běží jak pr*el, žádná grafická revoluce to není a co je nejhorší je fakt brutálně nudnej. Nudnej a nevyváženej.

      Vynechal jsem už BFV, kterej aspoň prý teď je docela OK, ale dokavaď nevyflusnou něco kvalitou BF4 tak na Battlefieldy se*u a to jsem hrál všechno od BF2 dál.

  • Hrál jsem BF2042 ted jak byl na steamu free weekend - mám všechny předchozí díly a jsem fanboy od 1942, ale tomuhle jsem se vyhnul velkým obloukem, a teď o free weekendu se mi jen potvrdilo co jsem od toho čekal. deb*lovina na entou, s technickým zpracováním na úrovni studia o pěti lidech.

  • Maxianimal

    Tak tady souhlas. Nový BF vypadá, zní a hraje se jako nějaká F2P hra odněkud z Keni. Absolutně nechápu, co si Dice a EA myslí.  Tohle jim nemůže a nesmí projít.  Po průšvihu s Battlefront 2 jsem si říkal, že to nemůže být horší a hle, oni vždy dokážou překvapit. 

    • radim.zaty

      Tak BF2042 je tento rok v top 12 nejvíce vydělávajících (hrubé tržby) na Steamu. Takže jim to projde. Vydali s.it, lidi to koupili, dost jich to i hraje, takže akcionáři budou happy. 

      A recenzenti tu hru, podle reakcí hráčů, celkem šetřili. Málokdo měl koule na to, dát tomu třeba 3/10.

      • A to je ono. Hráči si to dělají sami. Když jsou někteří jedinci s IQ melounu schopní za to platit.

    • Derp_1337

      Je to škoda, že se vždycky objeví nějací blbouni, co cpou $$$ do předobjednávek.

      Když EA sypou desítky miliónů $$$ z předobjednávek, tak se nediv, že EA bude podobné chování opakovat.

    • No a právě že projde. Ve spoustě recenzí vládla spokojenost, a proč asi ? A až vydají další díl tohohle shitu, tak blbouni jim zase busou sypat miliony za předobjednávky. Začarovanej kruh. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit