Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • iSpirit

    Dobrá diskuze.

    Sejdeme se u nějaké roguelike hry(Hades 2, Returnal 2), kde budou někteří z nás požadovat odstranění roguelike elementu a přidání easy modu. 

    "Argumentovat" se bude stylem:  Je to jen hra, každý má právo se bavit, i na úkor toho, že nedojde k naplnění tvůrčí vize a bude rozbit herní design. 

    dworkine spoléhám na tebe. Za více než  100 příspěvků si zasloužíš pochvalu :)


    • dworkin

      Budu rád, když se i další odhodlají podívat se na zaběhnutá myšlenková schémata kriticky.

      Setřeste okovy konvence a užijte si získanou svobodu!

  • Vogon

    Je to docela dobrá zábava se vždycky koukat na statistiky achievmentů, kolik lidí se dostalo, jak daleko. Nejhůře na tom je Bloodborne, tam to ale bude zkresleno tím, že to bylo zadarmo v PS+.

    Každopádně k jádru pudla. Ty hry nejsou tak těžké, jak se o nich říká. Když si dáte jakoukoliv jinou hru na vysokou obtížnost, tak je těžší než Souls hry - vím to, protože všechno, co není Souls hraju skoro vždycky na normál (Na nejvyšší obtížnost si hry dávám svátečně a většinou lituji a snižuji). 

    Ovšem pomocí "Prepare to die" a podobné slogany ty hry nabyly určité reputace "hardcore" her, skrze kterou se staly na začátku populární. Místo, aby nikoho nezajímaly jako předcházející hry Fromsoftu, tak lidi chtěli vyzkoušet tu "hardcore" hru, chtěli si dokázat, jestli na to mají. Slogan "Prepare to die" byl tehdy geniální marketingový tah. Člověk z britské větve Namco Bandai, který tento slogan vymyslel, si za něj zaslouženě vysloužil povýšení.

    Ovšem občas si říkám, že tenhle marketing také těm hrám ublížil, protože lidi "z venčí" nevidí nic jiného, než jejich obtížnost (protože jim marketing nic jiného neukáže), a proto je ani nevyzkouší. Lidé, co ty hry vyzkouší, zjistí, že mají i jiné kvality.

     Teď už tedy Soulsovky nalákaly všechny hráče, kteří byli zvědaví na hardcore hru, "Prepare to die" už nemá smysl. Chtějí tedy nalákat i zbytek, který není a nechce si ani vyzkoušet být "prepared to die", skrze tohle slovíčkaření. Možnosti, jak hru učinit jednoduchou tam byly vždycky (magie, co-op, farmení, otrávené šípy, zweihander), ale lidi "z venčí" je buďto ignorují, nebo nevidí. Elden Ring jich bude mít více, protože ještě přibyde stealth, více checkpointů, přístup k multiplayeru bude jednodušší a budete mít koně, který vám dovolí zdrhnout ze šlamastyky. 

    Nevěřím Miyazakimu, že ta hra bude výrazně jednodušší, to je falešný marketing (na úrovni jako bylo ono "prepare to die"), vždyť ten chlap hned v další větě řekne, že tentokrát do bažin dal doopravdy celé své srdíčko a budou ještě bažinovitější.

    • Derp_1337

      Jo, přesně jak říkáš. Ten markenting nabral svůj samospád a teď FromSoft ani nemusí do reklam cpát "Prepare to die". O všechno se postará samotná komunita, která křičí "tohle je pro hardcore gamery".

      Přitom mnohokrát ty různé "souls-like" hry jsou mnohem těžší než "originální" hry od FromSofttware.

    • Jop toto. A teda jestli swampem myslí něco jako Shrine of Amana, tak se máme na co těšit, tu lokaci nenávidím.

  • Mít na to čas tak bych jejich hry zahrál. Teď jsem hrál Last of us na grounded myšleno porpvé a v Pitsburgu v knihovně jsem si to přepl na hard. Jakože přišlo mi to jednoduché na tu obtížnost ale když člověk nemá tolik času tak to spíš přestane hrát tu hru když opakuje v té volné hodině nějakou část. Tak jsem to radši snižil at vidím jak to dopadne. Moc nevěřím že bych měl motivaci hrát hru ala Dark souls bez takových postav :)

  • dworkin

    Doufám, že nakonec se u soulsovek dočkáme i easy režimu a pak si hru zahraje každý tak, jak jemu vyhovuje, a ne tak, jak mu to nadiktovali vývojáři. Pro mě za mě, ať je tam veliké varování, že to pravé soulsové přichází až s vyšší obtížností, a že herní zážitek tím může utrpět. Pokývnu, odkliknu a hru si užiju podle svýho. 

    A každej mi může vlézt na záda. Je to můj volnej čas. 

    • Ty hry (krom Sekiro) mají easy režim. Říká se mu coop a víceméně můžeš ostatní nechat dohrát to za tebe. Víc easy už to fakt být nemůže.

    • Vogon

      Každý má možnost hrát, co chce. Pokud se ti na hře něco nelíbí, tak si zahrej něco jiného. Dneska už vychází v AAA prostoru snad jenom exkrementy, tak nevím, proč by se poslední dobrá série měla po jakékoliv stránce uzpůsobovat konzumentům exkrementů.

      Stejně jako ty můžeš hrát, co chceš, tak si vývojáři můžou udělat jakou hru chtějí. A ačkoliv exkrementy jsou populární, tak aspoň tyhle nech dělat zlato. Očividně jsou v právu, protože jsou úspěšní a Souls hry jsou jedny z nejlepších her od té doby, co vycházejí. Kdyby Demon's Souls nebylo tak obtížné, tak by nikdy nebylo tak úspěšné, protože to byla šuškanda o extrémně obtížné hře, která lidí vedla k tomu, aby ji vyzkoušeli. Kdyby Demon's Souls nebylo úspěšné, tak by pravděpodobně Fromsoftware už ani neexistoval a taky by neexistovalo tolik dobrých her, které se Souls hrami inspirovaly, ať už více, či méně. V množství herních vývojářů, kteří v Souls hrách našli inspiraci, se snad vyrovná jen Earthbound.

      Souls hry využívají obtížnost k budování atmosféry, příběhu, postav, apod. Ty hry nejsou obtížné, aby byly obtížné, ale protože to dává smysl pro ten svět a vyprávění. Pokud by byly jednoduché, tak by se to celé rozpadlo.

      Kdyby DS1 bylo jednoduché, tak by zrada Lautreca hráče tolik nebolela. Hráči by si nevybudovali takový vztah k Firelink Shrine a jeho obyvatelům, takže by celý world design postrádal smysl, zatímco když je hra obtížná, tak pouhopouhý výtah do Firelink Shrine probouzí ve hráčích více emocí než kdejaká příběhová hra. Přátelskost Solaira by nezahřála tolik u srdce a jeho smutný konec by tolik nebolel, kdyby nebyl jediný, kdo se směje od srdce a kdo hráči vždycky nabídne tolik potřebnou upřímnou pomoc. Asi těžko by hráč sympatizoval s postavou bojovníka, který to vzdal, kdyby si sám hráč nezakusil, jak těžké to je, a taky nezvažoval, že to vzdá. To je jen pár případů, co mě napadlo.

      Ty a tobě podobní si vynucují, aby hry přestaly používat herních způsobů vyprávění, přestaly být uměleckou formou, a aby se z nich staly konzumeristické škváry, které jsou všechny stejné, nikoho neuspokojí, ale nikoho neurazí. Ne, děkuji. Eskalátor na Mount Everest nepatří.

      • Kubizzz

        Tesat do kamene. Bez přehánění. Vystihl jsi to naprosto úžasně. 

      • dworkin

        Nechápeš. Já si nevynucuju, aby ty hry byly jednodušší. Já chci, abych měl možnost je hrát jednodušší.

        Co to znamená:

        Ty a další lidé, kteří je mají rádi tak, jaké jsou už dneska, budou i nadále spokojení.

        Já a další lidé, kteří by je rádi měli lehčí, budou nově spokojení.

        Vyhrajou všichni.

        • uher

          Tam obtížnost je gamedesing, takže jestli to chápu správně, tak ty chceš aby rozbili gamedesing.

          • dworkin

            Tobě nerozbijou vůbec nic.

            • uher

              Já si stejně myslím, že ty to sám moc dobře chápeš a spíš tu jen tak trolíš...

              • dworkin

                Reakce na příspěvek:

                Ne. Já hájím argumentační pozici. 

                • uher

                  Reakce na příspěvek:

                  Která vychází z nesmyslu...

                  • dworkin

                    Reakce na příspěvek:

                    Ne, nevychází. Ptal ses nicméně na to, jestli trollím.

                    Odpověď jsi dostal. Hájím argumentační pozici. Tím je můj subjektivní vztah postaven najisto. Jestli s tou pozicí souhlasíš nebo ne, je úplně jiná věc, která s tím, jestli trollím, nemá nic společného.

                    • uher

                      Reakce na příspěvek:

                      To já chválím, že se snažíš hájit svůj argument,  opravdu.

                      Jen se ti na druhou stranu snažím pomoct v pochopení, že tvůj argument je postavený na nefunkčním základu.

                      • dworkin

                        Reakce na příspěvek:

                        Nějak jsem tu pomoc v tom "Já si stejně myslím, že ty to sám moc dobře chápeš a spíš tu jen tak trolíš..." musel přehlídnout.

                        Jinak díky, ale já nemám potíž s pochopením toho, jak to vidíš ty. Já s tím jednoduše nesouhlasím. A s tím žádnou pomoc nepotřebuju.

        • Vogon

          Ne, nebudete spokojeni, protože s nízkou obtížnosti ty hry nepochopíš, nepochopíš o čem jsou, protože bez obtížnosti postrádají smysl. Nevíš vůbec, co vlastně žádáš, je to jako bys chtěl, hrát hry bez vizuálu, tak neoddělitelná je obtížnost od zážitku ze Souls her. Ale obtížnost není jediný faktor toho zážitku, jako není grafika, kterou Souls hry sice potřebují, ale nevynikají v ní (nevynikají ani v té obtížnosti). Stejně jako grafika je na dostačující úrovni, aby to dávalo smysl (zase není nutné, aby se hráči kochali kdejakou prkotinou, ale jenom tím důležitým), tak i ta obtížnost (není dobré, aby hráči byli až moc nasraní, ale jenom dostatečně).

          Ty hry si můžeš udělat jednodušší již teď - magie, co-op, farmení, otrávené šípy, zweihander. Ale bez obtížnosti třebas i ten co-op ztrácí smysl. Proč by kdokoliv chtěl pomoci, když by byla hra jednoduchá. Proč by kdokoliv cítil dostatek soucitu ke svým spoluhráčům, aby jim nabízel pomoc (odměny jsou směšné), kdyby si on sám neprošel tím peklem.

          Pokud chceš zkusit Souls hru bez obtížnosti, tak si zahrej prakticky jakoukoliv hru z třetí osoby, ve které jsou meče, rok 2014 a výše. Všichni (fakt ale všichni) se inspirují v tom soubojáku, i třeba AC:Odyssey a Zaklínač 3 (Zdroj: https://za.ign.com/the-witcher-3/89641/news/the-witcher-3-inspired-by-dark-souls-over-200-hours-long-and-more-info-revealed). Protože o herní zážitek specifický pro Souls ti určitě nejde, to by totiž bez obtížnosti nedávalo smysl, zbývá jen ten souboják a ten sám o sobě není moc dobrý (viz AC: Odyssey, Zaklínač 3).

          • dworkin

            Ale samozřejmě, že ty hry pochopím. A ten smysl - svůj smysl - si v nich s dovolením chci hledat sám, podle svýho gusta. A pokud se stane, že v nich najdu úplně jinej smysl, než tvůrci zamýšleli, tak je to pořád super, protože se u těch her budu bavit. Proto hry hraju - abych se u nich bavil. Ne abych naplňoval něčí představu o tom, co mě na nich má bavit.

            Jsou například lidi, kteří ve Skyrimu hrají farmáře. Já říkám - super! Pokud je to baví, tak na epickej úkol Dovakhiina se*e Bílej tesák. Lidi tady se drží myšlenky, že je potřeba prostřednictvím hraní navázat kontakt s tvůrcem hry, pochopit, jak ji myslel, a zažít si ji v té podobě, v jaké zamýšlel. Já říkám, že nic takovýho potřeba není, jak to autor myslel mi většinou může být ukradený a jediný, na čem skutečně záleží, je to, jestli se u hry bavím nebo ne.

            Ještě bych pochopil, kdybych chtěl ty hry udělat lehčí pro všechny, bez možnosti volby. To nechci. Přesto se najde řada lidí, kteří mi vysvětlují, jak si mám správně užívat hry a že nechat lidi vybrat je špatně.

            • Vogon

              Existuje cheat engine, takže kdybys chtěl easy mode jen pro sebe, tak už ho dávno máš. Takže si myslím, že ty víš, že ten easy mode ve skutečnosti nechceš (kdybys ho chtěl, tak už ho používáš). 

              V Kingdom Come se hodně lidem nelíbila sejvovice, tak si prostě nainstalovali mód, který ji odstranil a dal tam normální ukládání. Ale vsadím se, že velká část lidí, kteří se sejvovice štítili, nakonec žádný mód neinstalovali, jeli to bez něj a nelitovali. Stejně jako u KC:D není ani u Souls důvod, aby vývojáři jakkoliv reagovali na easy mode skupinku, protože ti, co doopravdy chtějí hrát Souls s nižší obtížnosti hrají už dávno s cheaty.

              Ty hry jsou populární, protože jsou jiné, jak by jim to, že budou více podobné ostatním hrám pomohlo v prodeji? Nijak. To můžeme vidět na špatných souls kopiích, které by byly úspěšnější, kdyby vývojáři radši chtěli udělat dobrou hru než kopii souls. Naštěstí alespoň v tomhle případě publisheři Souls her rozumí podnikání. Oni vědí, že ty hry nejsou pro každého, proto ty hry mají daleko menší rozpočet než ostatní AAA hry (zároveň jej ale moc nepotřebují). Pamatuji si, že Dark Souls bylo mega úspěch, když prodalo dva miliony kusů, Tomb Raider prodal ještě více, ale byl to pro Square mega propadák. Aspoň zde chtějí být jenom v plusu a nechtějí všechny prachy na světě.

              Většina lidí, co se dožaduje easy modu ani ty hry pořádně nevyzkoušeli, tak jak můžou vlastně vědět, že chtějí easy mode. Kdyby tam byl, tak by jej mnoho lidí automaticky volilo, aniž by si normální obtížnost vyzkoušeli - a tak by přišli o zážitek, protože Souls hry hraješ napoprvé jen jednou a zrovna tehdy je zážitek nejsilnější. Nikoho jsem nelitoval tak moc, jako toho novináře, co se začal chlubit, že na finálním bossovi v Sekiru zapnul cheaty, už nikdy nebude moci překonat tu překážku "doopravdy" (ačkoliv to zní úplně hloupě - vždyť je to videohra).

              Tys ty hry vyzkoušel a nejsou pro tebe. Takže hrej prostě jiné hry, těch jsou tisíce. To je naprosto v pořádku. Nikdo tě nenutí, abys hrál Souls hry. Já taky nehraju třeba Crusader Kings, protože to je na mně moc složité a hraju jen ve srovnání s CK jednodušší Total Wary. V životě by mě nenapadlo jít se dožadovat zjednodušení Crusader Kings, protože si uvědomuji, že jen díky té složitosti může ta hra být zajímavá a vytvářet ty podivné plně herní příběhy, kterými se poté hráči CK chlubí a já se nad nimi mohu podivovat (pak tu hru spustím a zjistím, že to prostě nepůjde). Třeba existují nějaké módy, které CK zjednoduší pro lidi jako jsem já, uvědomuji si ale, že by tím hra přišla o hodně z toho, co ji činí zajímavou, takže po nich ani nepátrám. To CK je zajímavou hrou, nikoliv CK: Dummy edition.

              Stejně tak díky obtížnosti Dark Souls a tím jak s ní vývojáři pracují vytváří ten jedinečný zážitek, který ty chceš zažít, ale v easy modu by ten zážitek prostě nebyl. Proto já jako Souls fanatik jsem radši, když ty hry prostě nebudete hrát, než abyste je hráli v nějaké špatné verzi a měli horší zážitek, protože toho už se nezbavíte. Vývojáři v tomhle budou ještě více vyhranění, protože ty hry jsou jejich miminko. Zároveň obtížnost umožňuje taky větší komunitní zážitek - obtížnost zpomaluje, ale zároveň motivuje, objevování tajemství a dovoluje šíření šeptandy. Žádná hra nemá tak detailní wikipedie jako Soulsovky, protože lidi je až obsesivně prohledávají.

              Každopádně dík za oživení diskuze.

              • dworkin

                Reakce na příspěvek:

                Napsal jsi to přesně - je to jenom videohra. Je to prostředek, jak příjemně trávit volnej čas. Proto taky nedává dost dobrej smysl hrotit, jak ji ten kterej hráč chce hrát. Každej člověk je jedinečnej, každej má svoje unikátní nároky na dobrou zábavu. Píšeš, jak by bylo špatný, kdyby lidi napřed začali tu hru hrát na nižší obtížnost. Já říkám - proboha svatýho, ať si tu hru hrají, jak chtějí. Třeba ji otočí na lehčí obtížnost, osmělí se a dají si ji znova na tu těžší. Nebo nedají. Ale je to úplně a naprosto jejich věc. On i tvůj závěr, jak měl ten redaktor zkaženej konec Sekira, je tvůj čistě subjektivní pohled, plynoucí z tvejch čistě subjektivních preferencí. Mně by to třeba bylo úplně jedno. U pár her už se mi stalo, že jsem kvůli konkrétnímu boss fightu dočasně snížil obtížnost, protože jsem nad tím strávil půl odpoledne a už mě to prostě nebavilo. Litoval jsem pak hořce, že jsem nešel cestou git gud? Ani omylem, vůbec. Ani náznak nepříjemnýho pocitu. Přísahám. Proč? No protože to mám hozený jinak, než ty. Což je přirozený a není na tom vůbec nic špatnýho.

                To, čemu ty říkáš "horší zážitek", může být pro někoho lepší zážitek. Ano, i za cenu toho, že jistě úžasná tvůrčí vize FS nenajde naplnění. Jediná podstatná věc je ta, jestli hra baví, nebo nebaví. Proto tady píšu, že tvůrčí vize jako posvátná krá*va je směšná a pomýlená myšlenka.

                Ostatně mě konkrétně by třeba výrazně zpříjemnilo herní zážitek, kdyby bossové v Souls hrách měli poloviční počet životů. I to je zdá se pro některé věc, která by znamenala konec světa a naprostý rozklad posvátné tvůrčí vize.

                Nic, argumenty už zazněly. Diskuse byla řízná, tak to má bejt.




        • iSpirit

          "Já chci, abych měl možnost je hrát jednodušší."

          Ty ty možnosti máš. Youtube, wiki, udělat si kouzelníka a x dalších způsobů. Jen ty nechceš. Chceš si nastavit lehkou obtížnost v menu. 

          • dworkin

            No a? Pokud ty budeš moct hrát ty hry jako doposud, tak co je ti do toho, že někdo jiný by je rád hrál lehčí?

            • iSpirit

              hele, už nezvládáš diskuzi. Já ti právě radím, jak to hrát, proč ta nakvašenost? Ty možnosti tady jsou, tvůrčí vize zůstane, ty si přečteš, že na daného bosse platí oheň, sejmeš ho za minutu a máš hru lehčí.  Tak tu nebreč a instaluj už.  Můžeš si hru udělat lehčí. Proto jsi sem přišel, ne? 

              • dworkin

                Reakce na příspěvek:

                Já si ty hry chci hrát, jak chci já, ne jak chceš ty. Ano, chci v menu nastavit lehčí obtížnost. Nechci řešit obtížnost tím, že si vyberu konkrétní build apod.

                Tebe se to vůbec nedotkne. Přesto máš potřebu mi bránit v tom, abych tu změnu chtěl.

                • iSpirit

                  Reakce na příspěvek:

                  jak jsem psal dole, tohle není na mě. Já ti v tom vůbec trdlo nebráním, já ti naopak radím, jak si to zjednodušit, aby sis to mohl zahrát.

                  Jen respektuji tvůrce, kterého považuji za lepšího tvůrce her než jsem já nebo ty. Tobě chybí respekt, pokora i nadhled.

                  • dworkin

                    Reakce na příspěvek:

                    Respekt, pokora a nadhled chybí tobě. Už jen proto, že tvůrčí vizi uctíváš jako posvátnou krá*vu.

                    Narodíme se, zhruba osmdesárkrát oslavíme vánoce, a umřem. Tvůrčí vizi mám v paži. To, že rešíš tvůrčí vizi, svědčí o tom, že ještě nechápeš, o čem je život.

                    • iSpirit

                      Reakce na příspěvek:

                      o čem tedy je život? Ty máš všechno v paži a přesně víš, o čem je život. Na otázku, kterou neumí odpovědět nejlepší filozofové historie, nám dnes odpoví dworkin.

                      Tak pojď.

                      • iSpirit

                        Reakce na příspěvek:

                        No, neodpověděl. 

                        Takže ví ho… ale to už asi všichni ví z jeho příspěvků…

                        • dworkin

                          Reakce na příspěvek:

                          V noci spím a přes den chodím do práce. Taky ne každý den mám po práci ještě čas a chuť diskutovat na Internetu. Plus teda tahle konkrétní diskuse není úplně moje priorita. Chtěl jsem to tady trochu rozproudit, ale až tak mě netrápí, jak to dopadne.

                          Život v tomhle konkrétním případě je o tom, že jediným arbitrem toho, co mě baví dělat a jak velkou radost z toho mám jsem pouze já sám. Pokud je to, co považuju za ideální herní prožitek, v konfliktu s tvůrčí vizí, musí tvůrčí vize vždy ustoupit.  

                          • Kubizzz

                            Reakce na příspěvek:

                            Jo tak ona musí ustoupit. .. :-D A když neustoupí, tak se stane co, milý pane?

                            • dworkin

                              Reakce na příspěvek:

                              Nebudu se z důvodu, kterej osobně považuju za hloupej, bavit tak dobře, jak bych se bavit mohl.

                              • Kubizzz

                                Reakce na příspěvek:

                                Ok. Proč se tím potom ale vůbec zabývat a nevěnovat se raději něčemu, co tě více uspokojí? 

        • Kubizzz

          Promiň, ale ty nechápeš. Ta hra by s volitelnou obtížností nedávala smysl. DS je něco mezi knihou, filmem a hrou. Spíše všechno dohromady. Existuje důvod, proč je to pro určitou skupinu lidí modla. Nechápal jsem dost dobře proč, dokud jsem to nezkusil. A varuju tě. Jak jednou zkusíš, moc her už si pak nezahraješ. Zjistíš. stejně jako mnozí, že spousta ostatních věcí jsou jen vatou, nejsou ve srovnání s DS celkem nic. A myslím si, že vím, o čem mluvím. Odpařeno mám fest. Toš tak 🙂

          • dworkin

            Ta hra by dávala úplně stejný smysl. Kdo by ji chtěl hrát těžkou, hrál by ji těžkou. Kdo by ji chtěl hrát lehkou, hrál by ji lehkou.

            Samozřejmě, pokud by někdo byl bláto a ačkoliv by rád měl tu slávu plynoucí z dohrání na těžší obtížnost, tak by zvolil lehčí, tak ano, tenhle člověk by to měl blbý. To ovšem není můj problém.

            • Kubizzz

              Je to velmi pečlivě sestrojeno od začátku do konce. Nikdy nikde jsem nic ani vzdáleně podobného neviděl a nezažil. Zkus to a uvidíš. Pokud zvládneš úvodní tutoriál (ds 1 a zejména pak ds3), zvládneš celou hru. A hlavně pochopíš, proč tam není volba obtížnosti. 

              • dworkin

                Reakce na příspěvek:

                Já jsem první Dark Souls dohrál. Jsou pro mě zbytečně obtížné. Moje vnímání té hry je zkrátka jiné. Čím dřív pochopíš, že jiné neznamená špatné, tím dřív si můžeme porozumět.

                A teprve, až si porozumíme, můžeme kvalifikovaně s tím druhým nesouhlasit.

                • Kubizzz

                  Reakce na příspěvek:

                  Takže jsi se tím masochisticky prokousal a řekl sis: bez easy módu už nikdy víc! Chápu to správně? 

                  • dworkin

                    Reakce na příspěvek:

                    Dohrál jsem to, hra se mi líbila, ale přišla mi zbytečně složitá. Strávil jsem v ní víc času, než bych si představoval. Nikdy jsem nikomu nebral možnost ji hrát právě takto. Pokud toto někdo nechápe, nemůže vůbec pochopit to, co tady píšu.

                    • Kubizzz

                      Reakce na příspěvek:

                      Upřímně nevím, co na to napsat. Nedovedu si dost dobře představit, proč by se dílem jako je DS někdo dobrovolně prokousával, aniž by nemiloval každou minutu toho procesu. Protože buď mě herně něco baví, z jakéhokoliv důvodu, a věnuju tomu čas a energii, a nebo to nehraju. Asi jsme holt každý z jiného těsta. Tak jako tak, doufám, že easy mode nikdy nebude. 

    • Podle mě je krása NEvolitelné obtížnosti v tom, že vývojář dopředu ví, co pro tebe bude jak těžký a proto ví, jak tě za to správně odměnit, umí tu hru udělat tak aby dávala smysl. Nadesignovat hru tak aby dávala smysl na 3 různý obtížnosti je podle mě skoro nemožný, vždy tím utrpí herní aspekt (jakože gameplay). A u RPG to platí dvojnásob. Koukám tu třeba po stařičkým Gothicu co nemá volbu obtížnosti a je fakt mega rewarding, stejně jako třeba ty Soulsy. A pak sice super hra, ale designovej fail Skyrim, kde vlastně tě drží v umělým spánku jednak volbou obtížnosti, jednak tím že tam je level scaling, takže ty celou hru "leveluješ" geroje ale celej svět leveluje s tebou..a co je na tom potom rewarding, že jo. Jediný co potom na "hratelnost"  má vliv je právě to umělý nastavení obtížnosti, podle mě je to designový přešlap.

      • dworkin

        Hele, nevím. Kdyby bossové v Dark Souls měli volitelně 50 % hitpointů, tak se stane co? Podle mě nic, akorát do nich budeš řezat kratší dobu.

        Vývojář houby ví, jak tě správně odměnit, protože tě vůbec nezná, neví, jaký máš práh frustrace, co vnímáš jako příjemnou výzvu a co už jako převlečenou práci a plýtvání volným časem. Studio si může udělat nějaké průzkumy, odhadnout si cílovku, ale potom stejně vystřelí do tmy a doufá, že se to bude dobře prodávat.

        Konkrétně u Soulsovek si myslím, že se dá obtížnost snížit citlivě a zároveď jednoduše, aniž by vývojáři tu hru rozbili. A i kdyby jim to na nižší obtížnost trochu skřípalo, tak pokud to pojmou skutečně jako experimentální režim, s velkým varováním a lebkou se zkříženými hnáty, tak jim všichni nespokojenci můžou vlízt na hrb. Obvykle bych takový postup považoval za lenost, ale tady dejme tomu chápu, že snížení obtížnosti je úlitba a že to na nižší obtížnost nemusí fungovat úplně stejně, jako na tu defaultní.

        • iSpirit

          "Konkrétně u Soulsovek si myslím, že se dá obtížnost snížit citlivě a zároveď jednoduše, aniž by vývojáři tu hru rozbili."

          Jak?


          • dworkin

            Jednu možnost jsem napsal přímo v příspěvku. Tak jsi ho snad četl, ne?

            • iSpirit

              to je naprostý nesmysl, který nedává absolutně smysl a může to napsat člověk bez herní praxe v FS hrách.

              Takže jak.

              • dworkin

                Reakce na příspěvek:

                Ne, není to nesmysl. Je to úplně jednoduchá úprava. Jedna hodnota v jednom řádku kódu.

    • iSpirit

      tvůrčí vize přece není diktovaní. Nelibí, nehraj. Viděl bych to přesně opačně, co je diktovaní. 

      • dworkin

        Já nikomu neberu jeho tvůrčí vizi, za předpokladu, že on mi nebere možnost užít si hru jinak, než jak jeho tvůrčí vize diktuje.

        Což mimochodem děláš skoro pokaždé, když moduješ. Kdyby Bethesda úplně zakázala a technicky vyloučila mody, protože přeci nějakej vidlák z vidlákova nebude zasahovat do jejich úžasné tvůrčí vize, tak by je lidi sežrali.

        Já říkám - nadesignoval jsem hru tak, že budeš jezdit na koni. Chceš jezdit na tygrovi? Pokud mám model tygra, tady ho máš, hrej si, jak chceš. Pokud model nemám, tady v tom archivu je uložené, na čem jezdíš, nahraj si tam tygra z Internetu. Že se nevžiješ do pocitu člověka, ženoucího se na zpěněném oři vstříc dobrodružství, jak jsem zamýšlel? Je mi to fuk, hlavně, že se u hry dobře bavíš. Já jsem tady pro tebe, kamaráde, ne ty pro mě.

        • iSpirit

          "Já nikomu neberu jeho tvůrčí vizi, za předpokladu, že on mi nebere možnost užít si hru jinak, než jak jeho tvůrčí vize diktuje. "

          A on ti snad někdo nutí hrát na PSKU či Xboxu? Sám sis ve finále odpověděl, hru si namoduj, stáhni si trainer, dej si tam easy mode/god mode a můžeš přestat mrhat svůj čas psaním o easy mode na diskuzích a v klidu si užívat hru bez nějakého stresu, že tě zabije boss. 

          Enjoy!

          • dworkin

            Popravdě nevím, co je ti vlastně do toho, že vedle způsobu, jakým ty hry chceš hrát ty, a který ti rozhodně nechci vzít, by vedle toho ty hry bylo možné hrát i jiným způsobem, a to na jakékoliv platformě.

            Jakákoliv odpověď na tuhle otázku mi zní jako "protože bla bla bla". Sorry.

            • iSpirit

              Spíše si říkám, co je ti do toho, že tam není easy mod.  To není tvoje starost, máš možnost si koupit cokoliv jiného, když ti není po chuti hra bez výběru obtížnosti.  

              Proč máš potřebu se toho domáhat na Games.cz? Co tě k tomu motivuje? 

              • dworkin

                Reakce na příspěvek:

                Jakou ty máš motivaci k tomu, abys ostatní nutil přijímat současný stav?

                1) Fanatismus, který tě nutí bránit současný stav do roztrhání těla, protože lehčí soulsovky by znamenaly konec civilizace, jak ji známe?

                2) ???

                Změna, který by vedle možnosti hrát ty hry JAKO DOPOSUD, umožnila by je hrát i v lehčí obtížnosti, by se tě vůbec nijak nedotkla. Čili dospívám k závěru, že z nějakýho důvodu chceš ostatním bránit byť jen v tom, aby o tu změnu usilovali.

                Proč... to nevím.

                • iSpirit

                  Reakce na příspěvek:

                  "Jakou ty máš motivaci k tomu, abys ostatní nutil přijímat současný stav?"

                  To jsi úplně vedle. Já nikoho nenutím přijímat současný stav. Ty si můžeš dopřát hrát hru klidně s berličkami. Můžeš si nastudovat slabiny, můžeš kouknout na wiki,  hru nemusíš hrát vůbec, můžeš si stáhnout trainer. Mně to vůbec nevadí. Mně vadí, že nerespektuješ rozhodnutí tvůrců a nerespektuješ jednoho z nejlepších herních tvůrců historie a dle lidí i tvůrce nejlepší hry historie. 

                  https://www.gamesradar.com/dark-souls-is-your-ultimate-game-of-all-time-at-the-golden-joystick-awards/

                  1) Ne, jen můj respekt k tvůrci, kterého považuji za lepšího herního designera než jsem sám.

                  2) V lehčí formě je může hrát každý. Proč se opakuješ?

                  • dworkin

                    Reakce na příspěvek:

                    Ale ano, nutíš ostatní příjímat současný stav, s pochybným odkazem na to, že by zřejmě Miyazaki zemřel nebo dokonce ztratil tvář (což je ještě horší, že), kdyby soulsovky měly volbu obtížnosti.

                    Nezemřel by a neztratil by tvář.

                    Nevím, proč se pořád upínáš na to, že mám využívat jiné buildy apod. Toto nechci. Už jsem napsal, že toto nechci. To, co chci, se tebe nijak nedotýká, a teď se snažíš to přetočit na to, že by tvůrce hry snad musel spáchat harakiri, kdyby se to stalo.

                    Nemusel. Nehysterči.


                    • iSpirit

                      Reakce na příspěvek:

                      hele, klidni se a zdrž se argumentačních faulů. Ty aplikuješ své tvrzení vycucané z prstu od nohy a dáváš to jako světonázor bez jakékoliv znalosti daného problému v tomhle případě samotné hry.

                      Já se ti snažím pomoc, jak hru hrát, aniž bys musel trávit čas navíc, ty to puristicky odmítáš a domáháš se nastavení obtížnosti easy ve volbě menu. Kdo je tady fanatik a hysterik?

                      • dworkin

                        Reakce na příspěvek:

                        Hele, teď už fakt nechápu, proč v diskusi pokračovat.

                        Napsal jsi, že můžu využít stávající mechanismy hry, abych si ji zlehčil.

                        Já jsem ti napsal, že chci něco jinýho.

                        Ty mi na to píšeš, že můžu využít stávající mechanismy hry, abych si ji zlehčil.

                        Jako... co na to říct. Tak ještě jednou:

                        1) Já chci něco jinýho.

                        2) Tebe se to nijak nedotkne.

                        3) Z nějakýho důvodu nechceš, abych si hru užil, jak chci já.

                        • iSpirit

                          Reakce na příspěvek:

                          tak nepokračuj. Já tě do toho nenutím, stejně jak tě Mijazaki nenutí hrát Souls hry.

                          Když jsem u Souls, tak tu odložím jednu citaci z právě z jedné Souls hry, co se k tobě docela hodí.

                          "Our eyes are yet to open."

                          • dworkin

                            Reakce na příspěvek:

                            Úplně to slyším, ten dramatickej přednes. :)

    • Maxianimal

      "jak mu to nadiktovali vývojáři."

      Myslíš ti vývojáři, kteří tu hru nadesignovali, vymysleli a vytvořili? Proč by se ti měli vůbec nějak přizpůsobovat? Nechutná ti Mekáč? Tak tam přeci nepůjdeš jim říct, že tam chceš kečup místo BBQ omáčky, ne? 

      Ta hra je nějak udělaná. Ber nebo nech být. Easy.

      • tuco

        Otazka je, z jakeho duvodu souls hry nemaji ruzne obtiznosti, aby byly pristupne vetsimu publiku? U Mekace takova otazka neni.

        Mne by to opravdu zajimalo - nevim jestli se k tomu nejak v minulosti vyjadrovali - co je to za rekneme filozofii ktera v FromSoftware v tomto smeru vladne. 

        Na prvni dobrou mi to prijde jako snaha navodit hraci urcity pocit elitarstvi; ja jsem to dohral, coz kazdy nemuze, a z toho mam dobry pocit, ze jsem neco dokazal, a nejen sobe.

        Mozna se mylim, mozna proste maji urcitou vizi (chou to delat tak a ne jinak) a dopady (urcity zpusob elitarstvi) takove vize jsou jim ukradeny. 

        • iSpirit

          spíše je otázka zase úplně opačná, proč by tam měla být jiná obtížnost? Aby to splňovalo normy pro dnešní, rozmazlené publikum, kteří navolí easy a mlátí random do tlačítek?

          Nechápu spíše, proč pokládáš takové zcestné otázky. Ta hra ma x berliček, jak to budeš moci dohrát, i když nejsi moc šikovný hráč. Jen se to prostě nenastavuje v menu. 

          • dworkin

            Tohle s rozmazleností nemá vůbec nic společnýho. Existuje tisíc a jeden dobrých důvodů, proč někdo nechce půl hodiny mačkat tlačítka s chirurgickou přesností, protože boss má bambilion životů, aby pak navíc těsně před vítězstvím zmáčknul jedno tlačítko blbě a musel to celé zopakovat (často ještě s nějakým tím entrée v podobě běžného cannon fodderu, aby se člověk na bosse patřičně rozehřál).

            Ono úplně stačí, když člověk dostuduje, začne pracovat, založí rodinu... Konkrétně já jsem neměl volné celé odpoledne ani nepamatuju.

            • Vogon

              Zvládnou to i lidé s tělesnou obrnou a různě tělesně postižení. Jsem si jistý, že to zvládneš i ty, kdybys chtěl.

              https://www.youtube.com/watch?v=tso8u4OJLuI

            • iSpirit

              mám tříleté dítě, dvě práce, hypotéku, jezdím xkrát do roka mimo Republiku, abych poznal jinou kulturu, zvládám dohrát tak pět her ročně. Chodím pravidelně na Operu(teď mě čeká Alcina), balet. Čtu a miluji hudbu. PS5 zapínám pravidelně jen bud večer v 9 hodin nebo o víkendech. Přitom FS hry zvládám v pohodě. Tak čím to bude?

              Pleteš se sakra moc, protože absolutně nemáš tucha, jak se to hraje. Tady nic půl hodiny nemačkáš, bossové mají už několik let weak pointy, kdy je ochromíš a zasadíš velký úder, hp nikdy nebylo moc, bosse jsi schopen až na výjimky smáznout do pěti minut. Každá hra ti nabízí účinné techniky jak bosse oslabit. V Blodborne až místy jednoduché parry. V Sekiro nástroje, na které jsou bossové alergičtí, čili jsi schopen  jen spamovat např. vějíř a boss se k tobě ani nepřibliží. Těch herních mechanik na easy mode je tam vždy x, že by tě nenapadlo žádat easy mode.  To už dávno není první Demon Souls či Dark Souls. Ty hry šly mnohem blíže mainstreamu, než si neznalci jako ty myslí.

              • dworkin

                Reakce na příspěvek:

                Bude to tím, že ty seš ty, máš naprosto unikátní situaci, která je - pochopitelně - se situacema jinejch lidí neporovnatelná, ale osobuješ si právo normovat ostatní podle sebe. Jednoduchý.

                Jakmile uznáš, že jiní lidé mají své životy srovnané jinak než ty, a k jejich situaci je potřeba přistupovat s pokorou, začneš - snad - chápat, o čem píšu.

                • iSpirit

                  Reakce na příspěvek:

                  ne, je to tím, že ty hry jsou přístupné úplně všem i hráčům, co nehraji aktivně. 

                  Pokud máš  životní situaci jinak, tak prostě tu hru vynecháš a nebudeš se domáhat něčeho, s čím není slučitelná tvůrčí vize. 

                  Já si taky nemůžu dovolit hrát 100 hodinové open-worldy s otazníky a taky tady nevykřikuji, ať dělají semi open-worldy, že nemáš čas bloudit ve světě s miliony obsahu. Prostě takové hry ignoruji. He. Kouzlo, co?

                  • dworkin

                    Reakce na příspěvek:

                    LOL.

                    Tvůrčí vize jak posvátná krá*a. Třikrát denně se poklonit a při západu slunce obětovat černou slepici. Nebo nevim.

                    Vždyt je to směšný. Hra je x-krát kopírovaná kopie softwaru, kterej je vyvíjenej proto, aby za něj co nejvíc lidí zaplatilo peníze a za oplátku měli příjemné pocity při trávení volnýho času.

                    Když se jdu do Louvru podívat na Monu Lisu, respektuju tvůrčí vizi. Videohra nehraje na stejným hřišti. Videohra nehraje stejnou hru.

                    • iSpirit

                      Reakce na příspěvek:

                      jediný, kdo je směšný, jsi ty. Bohužel jsi tak nabubřelý ve své hlouposti, že to nevidíš.

                      "Hra je x-krát kopírovaná kopie softwaru, kterej je vyvíjenej proto, aby za něj co nejvíc lidí zaplatilo peníze a za oplátku měli příjemné pocity při trávení volnýho času."

                      Tohle jednoduše aplikuješ na knihy, filmy i hudbu.

                      Takže taky budeš všechny tvůrce kádrovat? 

                      • dworkin

                        Reakce na příspěvek:

                        Ne, neaplikuju. Videohra je něco jiného, než jsou knihy, filmy nebo hudba.

                        Videohra umožňuje --- eh, twl, mně se fakt nechce to vypisovat. Jestli nechápeš, v čem je videohra jiná, tak ti to stejně nevysvětlím.

                        Jen stručně - kniha má jeden příběh. Videohra jich může mít stovky. A tak dále. Ne, tímhle fakt nechci ztrácet čas.

                        • iSpirit

                          Reakce na příspěvek:

                          Hry jsou do určité míry také umění. Dokáží vyprávět příběh více způsoby než film či kniha, to z nich dělá mnohem univerzálnější médium pro vyprávění. Dokáží vyprávět nejen pomocí klasické narace ale i vjemy čili vizuální narací a emoční narací, kam můžeme klidně zařadit i tu obtížnost. Jak napsal Vogon, pokud bys měl easy mod, nikdy nepřilneš tak moc k Firelink Shrine a nevytvoříš si k dané lokalitě až hřejivou emoci. 

                          Každé médium je jiné, jen ty chceš kádrovat to jedno, protože si myslíš, že tady máš na to nárok. Jak omezené! 

                        • tuco

                          Reakce na příspěvek:

                          Tos prehnal ;) i kdyz co je to umeni je dobra otazka.

                          Co je to...moderní umění - https://youtu.be/COjlINh8D_s

                          pan Knizak to sice vysvetlit neumi ale on to proste vi. Holt, je to elita :)

          • tuco

            Odpoved na tvou otazku je:

             Aby sve dilo zpristupnili sirsimu publiku. 

            Na tom prece neni nic spatneho. Sou treba lidi kteri maji nejaky postizeni, ktery jim nedovoluje hru si uzit. No a ti kteri nemaji, kteri radi tezky veci, tak si to navoli. Ja proste nechapu, krome te uvahy o elitarstvi, proc nedat moznost volby. Single player at si prece hraje kazdy jak chce, jak ji to bavi. 

            Co jsi napsal mi jen potvrzujes to elitarstvi. 

            Aby to splňovalo normy pro dnešní, rozmazlené publikum, kteří navolí easy a mlátí random do tlačítek?

            Coz samozrejme ty nejsi, ty ses tvrdak. Ty ses jina sorta.

            • iSpirit

              Ty tedy zastupuješ širší publikum a mluvíš za širší publikum? Za mě hry od FS jsou dávno přizpůsobené pro širší publikum. Hry od FS se zcela asimilovaly do mainstreamu včetně PC komunity. Stačí mrknout na Steam recenze Sekira či DS3. Tu hru dohrají i postižení, dohrají i na kytaře. Máš toho plné Youtube. Dohraje ji úplně každý, kdo má zájem. Ten kdo nemá zájem bude vykřikovat něco o elitářství v diskuzi.

              Singleplayer si opravdu každý může hrát, jak chce. V tom máš pravdu. Proto Elden Ring můžeš hrát např. se summony, což ve finále je super easy mod. 

              Opakuji se, obtížnost si  ve hře můžeš nastavit, jen to není v menu. Takže pokud je to pro tebe problém, tak asi budeš muset volit jen hry, kde máš obtížnost v menu, takových najdeš zcela jistě dosti.

              Pokud tě zajímá můj osobní náhled. Kvůli obtížnosti to opravdu nehraji, nemám potřebu si něco dokazovat ve hrách. Jen mi připadá docela osvěžující, že si nemusím volit obtížnost a hledat tu obtížnost, kterou tvůrci zamýšleli pro největší imerzi.

              Ve finále je to jen pár křiklounů v diskuzi jako ty a pár progresivních novinářů. Bouře ve sklenici vody. Stačí se podívat na anketu, kde máš Returnal na druhém místě :). 

              • tuco

                Reakce na příspěvek:

                Mohu mluvit pouze za sebe. Jak jsem psal nize, proste mne to zajima. 

                Nevim co pisou na Steamu, ale kdyz jsem DS2 nechal hrat 13ti letyho synovce, ano asi z te skupiny kterou jsi zminoval, tak po zhruba pul hodine naznal, ze ho to nebavi, ze je to moc tezky. Stejne tak s Darkest Dungeon. 

                Muzu se jen opakovat. Pridanim EZ modu nikdo z tech kdo to radi tezky netrpi. Mozna tim trpi vyvojar jak pise  nightborne nize, ale hrac ma volbu. 

                • iSpirit

                  Reakce na příspěvek:

                  to, co píší, si můžeš dohledat. Máš tam 200 tisíc recenzí u DS3 a z toho 94% spokojených, což značí, že většina je spokojena se hrou. Tvůj bratranec je tím pádem minorita. Ten vzorek recenzí bych řekl, že už je poměrně velký, abychom s tím mohli argumentovat. 

            • nightborne

              Když vono to je těžký. Zas si na druhou stranu vem, že děláš hru, necháš na ní šílený práce, času, úsilí, prostředků. Dáváš do ní něco ze sebe a samozřejmě chceš, stejně jako u jakýkoliv jiný umělecký formy a média, v příjemci vzbudit nějaký konkrétní reakce a pocity, předat mu zážitek v nějakým zvoleným stylu.

              Tvaruješ scénu tak, abys vzbudil, co já vim, třeba strach. Radost. Nervozitu. Tíseň. Úlevu a tak dále.

              A úroveň obtížnosti je samozřejmě jeden z prostředků, kterejma ten zážitek přizpůsobuješ, aby odpovídal tvý vizi. A na vizi má tvůrce samozřejmě právo, je to jeho práce a jeho úsilí. 

              Z takovýho úhlu pohledu pak docela rozumim, že se autor cuká, když má lidi nechat to hrát jinak, než on sám chtěl. Protože jde tak nějak o hrdost na výsledek vlastní snahy, si myslim. Může to vnímat jako "pošlapání" vlastní práce, znevážení původní myšlenky. 

              Jenže je zároveň zase samozřejmě fajn, když svý dílo dostaneš k co nejširšímu publiku. Jak říkám, vono to je těžký =).

              • tuco

                Reakce na příspěvek:

                Tvurci vizi plne respektuju, i kdyz mi to treba nevyhovuje.

                Napr na POE  forech jsme o tom vedli dlouhe debaty. Obsidian, potazmo lead designer Josh Sawyer, byli presvedceni, ze neuveritelne silni magove z BG2 v jejich vizi proste nemaj misto. To i presto, ze prave tento prvek byl pro urcitou skupinu hracu zabavny a Pillars byla rekneme spiritualnim nastupcem BG a mirila na stejne publikum.

                vice napr zde: Pillars of Eternity and Proper Attribute Tuning - https://youtu.be/fvyrEhAMUPo

                Mne to proste zajima, jak to je. Jestli je to rekneme tvrdosijna vize, nebo neco vic, rekneme smerovani produktu na urcitou cilovku.

                Franz Kafka psal do sufliku. Tomu byla asi cilovka a nejaky dusledky vize ukradeny. Stejne tak napr fotograf Miroslav Tichý. To podle mne neni problem. Pouze se ptam, respektive snazim se to pochopit.

                • iSpirit

                  Reakce na příspěvek:

                  A Joyce psal Oddyssa taky pro elitáře, protože obsahuje xkrát více významů než má běžný člověk v hlavě.

                  Kubrick při vzniku Barry Lyndona myslel taky na elitáře, protože jen ti ocení Händela.

                  Ty tvoje myšlenky a škatulkovaní jsou opravdu.... Nebudu to psát.

                  Zkus  si něco přečíst o Miyazakim, pak se vrať.

                  • tuco

                    Reakce na příspěvek:

                    Kazdy kdo publikuje, coz ani Kafka ani Tichy nebyl, tak je podle me, vedome ci ne, ovlivnen potencialnim publikem (jak to budou lidi vnimat?), jednoduse proto, ze to pro ty lidi dela, ze jim to chce ukazat. Na rozdil od psani ci foceni do sufliku. 

                    To mi pripomina kamaradku ktera mi tvrdila, ze by si kvetinu do vlasu dala i kdyby byla na svete sama, protoze se ji to proste libi. Myslet si to muze, ale image mame kazdy at chceme ci ne. 

                    • iSpirit

                      Reakce na příspěvek:

                      tady už se dostáváš do pekelných spekulací. Opravdu bych si z mé pozice netroufl hodnotit, co se honí těmto geniálním lidem v hlavě, když tvoři svůj opus magnum.

                      • tuco

                        Reakce na příspěvek:

                        Jisteze spekulace. Do hlavy nikomu nevidim. Ani ne sobe, coz je ma pointa. Ale to jsme off topic. 

                        Puvodni otazka je stale na stole:  Z jakeho duvodu souls hry nemaji ruzne obtiznosti?, a ten dusledek, ze je to relativne tezky cimz se okruh tech co hru byli schopni dohrat zuzuje, plati.

                        Pokud ti vadi .. elitarstvi .. ve smylu nadrazeny, tak ja na tom netrvam. 

                        • iSpirit

                          Reakce na příspěvek:

                          Otázka nikdy nebyla na stole. Ti, co hráli, odpověď znají, ignoranti se budou domáhat easy modu a odpověď je ve finále ani nezajímá. Pokud by je zajímala, tak by dohráli minimálně první díl Dark Souls, pak okamžitě pochopili, proč tam není easy mode. Pak by tady ze sebe nemuseli dělat šašky.

                          • tuco

                            Reakce na příspěvek:

                            Jisteze byla. Nevolitelna obtiznost je v podstate unikum. 

                            Kdyz je to tak jednoduche, tak to proste napis a nemusime tu o tom dlouze diskutovat.  

                            Podivej se jak se diskuze sla. 

                            ---spíše je otázka zase úplně opačná, proč by tam měla být jiná obtížnost? Aby to splňovalo normy pro dnešní, rozmazlené publikum, kteří navolí easy a mlátí random do tlačítek?

                            Nechápu spíše, proč pokládáš takové zcestné otázky. Ta hra ma x berliček, jak to budeš moci dohrát, i když nejsi moc šikovný hráč. Jen se to prostě nenastavuje v menu. ---

                            Byl to nightborne ktery poznamenal, ze obtiznost je jednim z prostredku ci soucasti umelecke vize. 

            • zpřístupňování díla širšímu publiku je v podstatě pop music. je na tom špatně úplně všechno, jediná motivace jsou jen a jen peníze. Já Soulsy hraju právě proto že je to v singlu konečně challenge. Hard mode/nightmare mode nebo jak chceš ve většině titulů je prostě špatně zvládnutej, většinou se opírá o nějakou blbost, třeba že na hard mod můžeš někoho desetkrát střelit do hlavy a pořád žije, kdežto na easy je to prostě instakill. A to mě nebaví, takle blbě to má  třeba právě Skyrim, ten hard mode je tam jen otravnej. Kdežto ty Soulsy působí velmi pevně, ty herní prvky mají nějaký opodstatnění, díkybohu že tam nejsou obtížnosti protože by museli udělat dvě odlišný hry.

              • dworkin

                Reakce na příspěvek:

                Na pop music není špatnýho vůbec nic. Pop music dělá život příjemnějším MNOHONÁSOBNĚ více lidem, než okrajové žánry. Kdyby nebyla pop music, tak lidi, co ji poslouchají, by nezačali poslouchat jazz. Neposlouchali by nic. A jejich život by byl chudší. Tohleto upínání se k abstraktním hloubkám a kvalitám je studený jak psí čumák a neživotný.

                • Kubizzz

                  Reakce na příspěvek:

                  Tak nechtěj po muzikantech, kteří hrají jazz, aby ti zahráli i pop music. Nech je hrát ten jazz, aby tím těšili sebe a svou cílovku a běž poslouchat muzikanty, co ti rádi zahrají pop music. 

                  Už jsi to snad pochopil (bez urážky).

                  • dworkin

                    Reakce na příspěvek:

                    Až na to, že tadyti "muzikanti" umějí hrát každýmu něco jinýho a nedá to žádnou velkou práci.

                    Proto to srovnání kulhá na obě nohy. Není to buď/anebo.

                    • Kubizzz

                      Reakce na příspěvek:

                      Takže nepochopil...holt, komu není rady, tomu není pomoci. Užívej život v touze po zážitcích, které nejsou v nabídce. V pořádku (pro tebe).

              • tuco

                Reakce na příspěvek:

                To zni jako dobra paralela, ale podle mne neni. 

                Tu tvou challenge ti prece pridanim obtiznosti nikdo nebere, na rozdil od tveho az radikalniho pristupu, kterym v podstate vyclenujes urcitou skupinu z toho aby si hru uzili. 

                Jediny co ti to vezme je tvuj klub, klub hracu kteri to dohrali.

                • Reakce na příspěvek:

                  Nebyli to náhodou pravověrní zastánci DS, když ve druhém díle se po určitém počtu zabití protívnici přestali respawnovat, čímž se hra efektivně dala zjednodušit? - Mechanika přímo od tvůrců hry, ale kolik za to sklidili hejtu, protože se OPOVÁŽILI zjednodušit DS, které jhe přece jen pro ty největší hardcore maséry! Soulsborne hry jsou elitářské, jsou lidi, kteří se považují za lepší HráčeTM, když takové hry dohrají a toho bohdá nebude, aby byly ty hry přístupné širšímu publiku.

                  Prostě Git Gud, peasant. Vždyť je to přímo jeden ze sloganů komunity.

                  Já FS hry zbožňuji, hraji je opakovaně, ale kdyby tam byl easy mod, tak by mi to bylo úplně ukradené a hodnotu té hry by mi to nijak nesnížilo. Naopak byl bych rád, aby si genialitu od FS her užilo co nejvíce lidí.

                  A argument, že se má ctít vize designéra... a tu easy obtížnost by asi tak navrhoval a vyvvíjel kdo?

                  • Vogon

                    Reakce na příspěvek:

                    DS2 sklízí naopak kritiku za to, že se snaží být až moc těžké na úkor game designu. DS2 je definováno pojmem "spambush" - ta hra, aby byla obtížná na hráče opakovaně hází špatně navrhnuté přepadení skupinou nepřátel, kteří jsou tak špatně udělaní, že 1v1 by nebyli žádný problém, ale když jich na tebe odnikud skočí 5, tak je to problém. DS2 je parodií na Souls hru, je to přesně taková hra, jak si lidé, kteří se bojí "prepare to die", Souls hry představují ve svých nočních můrách.

                    Git gud je meme a lidi to říkají ironicky. Říkají ti to, protože tě to štve.

  • Já pořád zastávám názor, že ty hry nejsou těžké, jen jsou jiné.

    Ve smyslu, že od hráče vyžadují trošku jiný herní styl (a nutno říct, že na to moc neupozorňují a hráč si na to musí přijít sám). Takže pokud tam mezi skupinu protivníků naběhnu a budu se snažit bojovat jak ve Witcherovi 3 (button mashing jednoho tlačítka, kterým posekám nepřátele), tak neprojdu přes první skupinku nepřátel.

    Pokud se ale trošku naučím, jak tam funguje ta dynamika soubojů (úskoky, krytí, timing,....), k čemu slouží jaký item (že nejsou jen na ozdobu jak v mnoha jiných hrách, ale mají svůj účel) a hlavně jak funguje online (level se můžu učit pomáháním ostatním hráčům u čehož mi nehrozí ztráta expů po úmrtí) a až to umím, tak si někoho přizvu a dohraju ten level v coopu s někým, tak je to úplně v pohodě.

    Třeba já mám pocit, že v takovém Doom Eternal na normal obtížnost umírám častěji než v Sekiru a nikdo z toho nějakou vědu nedělá.

    • sugyn

      Ja si myslim ze za hlavni duvody proc to tolik lidi nehraje muzou dve veci. Krivy porty na pc, nikdo se neuraci ani pojmenovat tlacitka spravne, absence tutorialu napisy na zemi je kravina a hlavne rvouci komunita co rika ze souls hry neni pro casualy a dela ze sebe herni elitu. Kazda souls hra je tezka jen na poprve kdy neznas rozestaveni mobu, pasti a movesety bosu. Jo a multiplayer povazuju v soulsech za nejhorsi vymysel vsech dob.  Neni nad to kdyz si s kamosem reknete pojd dame DS3 a hned v prvni lokaci vam prileti chlapik s max twink gearem. To je vzdy na discordu slyset achjo a potom. Jdem na wowko? 

      Vypada to ze duvodu je vic.

      • Kubizzz

        Není to evidentně pro tebe. Někdo rád překonává překážky a někdo jde holt raději na wowko. Protože se chce jen nenásilně pobavit. Hlavně žádná frustrace, že? A že jsou souls hry obtížné jen napoprvé je čistá lež. Takové ng+5 a víc je hard víc než dost. Ale to je hádám jedno. Máš názor, jaký máš.

        • toka

          Ty si přesně ten posranej elitista, který dělá Dark Souls sérii onu pověst těžký hry a odrazuje lidi. Řeči o NG+5 je ten typ gatekeepingu, který od podobně otravných pitomců očekávám.

          DS je nejtěžší na první průchod a oponovat tomu NG+5 je asi podobně hloupý, jako říkat, že DS je ve skutečnosti nejtěžší na taneční podložce. Je to úplně irrelevantní srovnání.

        • sugyn

          A vztahujes to na me proc? 

          Ja mam v DS3 300 hodin temer a 83% achievementu. Ja to pisu z pohledu lidi co si to chteji zkusit a popisuju mechaniky a veci okolo hry ktere nejsou povedene nebo otravne. Popisuju to z prikladu lidi ktere jsem na to sam zkusil nalakat.  Newgame+ s tim nema absolutne nic spolecneho to je pro lidi co dohravaji dark souls na tanecni podlozce. Kde je presne lez v mych slovach ze dark souls hry jsou nejtezsi vzdy na prvni projiti?

          • Kubizzz

            Holt to ukazuješ lidem, kteří nedovedou ocenit vypilované mechaniky hry. Vypilované pro mě a mě podobné, dodávám. Co ty nazýváš kravinami a nepovedenými částmi obsahu, na to mám zcela opačný pohled. Ale zpět k tomu pohledu tvých kamarádů. Ukazuješ to lidem, kteří nejsou cílovka, ale kteří jdou při prvním příkoří raději na to wowko.  DS je holt i o tom, že člověk dostává klepec. Někoho to baví a někoho ne.

            Newgame+ není jen pro lidi s alternativními ovladači. Je to i pro lidi, kteří si chtějí udělat nějaký osobní achievement.

            A pozor, původně jsi nepsal "nejtěžší", psal jsi "těžké" a to je podstatný rozdíl. A je to lež. U Nameless Kinga na Ng+5 solo jsem po 30 failech začal pochybovat, zda jsem ho už několikrát před tím skutečně sám sundal. Friede nedávám napoprvé solo stále ani náhodou. A takových podobných, ale i zcela jiných situací jsem při opakovaném dohrávání zažíval neustále dost a dost. A věřím, že zdaleka nejsem jediný.

            • sugyn

              A je to presne to elitarstvi ktere popisuju. Zatim jsi se trefil kazdym prispevkem presne do tech negativit co jsem nastinil. Vytvorili jste spatnou povest serii ktera zbytecne odrazuje lidi aby si to vubec vyzkouseli. 

              Precti si jeste jednou a pozorne moji vetu o tom wowku. Cti pomalu treba ti dojde smysl a pretanes to vyuzivat jako straw man argument.

              Nic lziveho na tom ze kazdy DS je nejtezsi vzdy na prvni run. Ze si rad nechavas nabicovat zadnici u NG+5 je tvuj problem, vetsinu lidi sem netahej.

    • Maxianimal

      Tak zrovna Doom Eternal to za tu obížnost docela schytal, ale mě se to líbilo, zase jsem musel vykročit ze svý komfortní zóny.

    • V podstatě souhlasím (až na to, že jsem mulťák nezkoušel). Hlavně
      jsou to (až občas na pár zákeřností a sem tam podivný hitbox) velmi
      férové a dobře ovladatelné hry. Zrovna hraju Shadow of the Tomb Rider a
      tam totéž tvrdit nemůžu. Právě proto mi tam některé souboje na střední
      obtížnost přijdou docela tuhé.

      Ostatně i počet lidí, co dohrál třeba první Dark Souls není až tak malý. Stačí se podívat na
      achievementy na Steamu. Spousta her je na tom hůř, i když někdy nepůjde o obtížnost, ale o to, že přestaly bavit. To se u "Fromovek" tak často
      nestává.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit