Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • KarelKarel

    Ja teda nevim, me to absoluitne nuchvatilo. Jen se macka, vsechno je desne boost. Design peknej, ale styl nic moc. Jeste jak tu pisete ty cekacky...na to bych se vysral :). Cekat na takovou picovinu , nic moc teda. Jako priznam se.,.. nahrano 20 hodin...

  • Pohled trosku jineho hrace, ktery se za end-game nezene. Ta hra me fakt bavi, uz od pvnich traileru z Korey mi bylo jasne, ze ten gameplay je neco pro me a v podstate jakakoliv omacka okolo me neodradi, nuze je to opravdu tak.

    Prvni problem je prehnana westernizace (misty az nesmyslne moc cernochu, spatny dabing a preklad, ktery casto vypousti cele vety, takze dialog vubec nedava smysl). Puvodni zneni je dostupne, ale nefunguje spravne a mnoho scen je bez audia.

    Ale jako hlavni problem hry jak je ted bych videl absenci jakehokoliv skalovani sily postav, umocnene jeste vic o to, ze s roustoucim iLVL sila roste nasobne ci exponencialne. Tzn. ze napr. pokud si chcete projit starsi dungeon s kamarady, kteri zacinaji, rozsekate tam vsechny jednim spellem a kamarad si muze tak akorat prohlidnout cutsceny. To same u world bossu, u kterych se hodinu ci dve ceka na respawn a pak jsou mrtvi za deset vterin.

    Proste hodne obsahu, ktery me bavi delat, protoze ve hre postupuju pomalu (sbiram tohle a tamto, vyplnuju denik dobrodruha) se stava ubohym protoze hodne lidi uz dogrindovalo iLVL a ted se prave vrhli na to sbirani, vyplnovani, collectibly aj. eventy, na ktere vysoky iLVL neni potreba.

    • nightborne

      Situaci popisuješ přesně, nicméně doplním, že právě ti world bossové mají prvních cca deset patnáct vteřin brutálně zvýšenou obranu - právě proto, aby si všichni stihli praštit, dostat odměnu, a někdo s ilvlem 1450 okamžitě nezabil bosse pro ilvl 380 na jednu ránu.

      S hraním s kámošema, co začínaj, máš samozřejmě pravdu, ale můžeš s nima jít s altem, třeba =).

      • Je to skoda no, XIV ma tohle pomerne dobre poresene, tak snad se nechaji inspirovat.

  • To je recenze na hru, do které se dá od vydání nalogovat pouze ráno? A kde je pravidelná maintenance právě během EU času dopoledne? A po ní už nejde nalogovat kvůli 10 hodinových čekaček?

    Jak tam může mít někdo stovky hodin? To používáte anti afk bota a jste nalogovaní od vydání?

    Těch pář hodin co se mi podařilo za měsíc urvat mi stačilo a hru jsem smazal. Hraní spočívá v ježdění od jedné žluté marky na mapě ke druhé a spamování klávesy G, která nejde přebindovat...

    Strašně přehypovaná kravina.

    • Slim84

      Nevim na jakem si serveru, ale ja za dva tydny stal v rade jen dvakrat a do 15min jsem byl ve hre. Jinak od ty doby pokazdy hned lognutej a bez cekani bez ohledu ma cas 

    • jack

      stačilo si založit postavu na Europe WEst a vždy to šlo. 

    • nightborne

      Fronty už nejsou a když byly, logoval sem se samozřejmě brzy ráno. Leveling je na dvě věci, o tom žádná, což píšu i v textu. Podle prvních pár hodin nicméně díkybohu recenze na mmočka nepíšu ;).

  • Autoři jsou hodně odvážní. Hru, která umožňuje PvP v režimu max. 6v6 dvě hodiny denně označit jako MMO je v podstatě podvod. A ty instance to samé.

    • nightborne

      Tak ono tyhle instance + omezený PvP je styl, kterej najdeš ve víc mmočkách, BnS i ffxiv to měly dost podobně, co si tak vzpomínám. A PvP ve ffxiv nebylo vůbec, když sem ho hrál. Ale už je to, pravda, nějakej pátek, takže netušim, jestli ho nepřidali.

      A je fakt, že ne každej to snese. Třeba například bratranec, jinak velezkušenej hráč mmo, tenhle typ nedokáže vůbec hrát - potřebuje otevřený a svobodný světy. Na druhou stranu mně to třeba zas tak nevadí. Každýmu, co jeho jest =).

      • Jasně... mě se celkem líbil Age of Conan svého času (hrál jsem před přechodem na F2P hned po release). Tam byly taky instance, ale takové.... no prostě měl jsi furt pocit, že hraješ s ostatními hráči, ale zas nebylo přecpáno. A když jsi chtěl do instance s kumpánama, tak jsi se přepnul. Takže svět byl pořád živý, instance se přidávaly a ubíraly podle počtu online hráčů. Ale u Lost Ark už bych se tomu označení MMO (kde je teda to massive?) vyhnul. 6v6 je podle mě úlet. Co jsem koukal na jiné recenze, tak jim ten svět přišel extremně prázdný. Z toho usuzuji, že to s těmi instancemi přepískli. Ale to je jen domněnka. 

        • nightborne

          Záleží - třeba na ostrovech, při různejch eventech a při spawnu world bossů se pravidelně scházej poměrně solidní davy, takže pocit, že bych byl o samotě nebo že by to nebyla onlinovka, sem osobně úplně nepociťoval. 

          S tim PvP souhlas, ono jako ty arény sou fajn, zábavný, náročný, to jo, a je příjemný, že máš jak ranked tak casual mód pro ně, ale nějaký trochu masovější bitvy mi taky chyběly. Prakticky jediný, co si můžeš dát, jsou PvP ostrovy, kde probíhá deathmatch podle toho, kolik prostě přijde lidí. A ty mě upřímně bavěj, jenže sme zas u toho, ten ostrov se objevuje jenom párkrát denně dycky na patnáct minut, což je prostě napřesdržku, protože bych to třeba chtěl spamovat celej večer, žejo, ne jednou a nazdar.

    • Proč? Umím si dobře představit MMO úplně bez PvP. A to MMO které mělo PvP, které jsem hrál, tak jsem do PvP stejně nikdy dobrovolně nepáchl. Ono taky když 4 hodiny mlátíš dung a pak o vše přijdeš protože někoho baví celý den čekat jestli náhodou někdo nepůjde kolem, moc na morálu nepřidá. Zlatý Avalon a jeho HCE, které devové zmršili až až :(

      • Jo to souhlasím, ale problém je, že podle všeho se instancují i PVE. Teda snad se nemýlím.

  • Nevim, dotahl jsem to na ilvl 550 a poslednich nekolik dni, jsem hru hraval spise  z povinnosti, jak psal autor, zacatek hry naprosto umorny, nudny, bez spetky napaditosti, delate totalne nudne questy v totoznych koridorovkach, kdyz se dostanete k lodi, reknete si, parada konecne to rozjedu, jenomze po chvili zjistite, ze cestovani po otevrenem ocenu je tak nudna a otravna cast hry, ze tohle opravdu nechcete a i kdyz je ve hre nekolik moznosti se dostat do nekolika malo pristavu za uplatu, tak vetsinu si stejne musite odjezdit vlastorucne. 

    Dale co bych zminil, jsou opravdu prihlouple ostrovy typu, mokoko alias detska lokace,nic jineho to ve me neprobouzelo a kdyz slavne mokoko vystridal ostrov s mechy a supertezkymi roboty, bylo vymalovano, pripadal jsem si jakobych hral starcfatu, vubec mi to do teto hry nezapadalo, proste gulas jako prase. 

    Autor v recenzi take zminuje urcity pocet hernich men, ano skoro na kazdem pidiostrove , kde narazite na obchodnika, chce po vas dalsi a dalsi menu, tohle se naprosto nepovedlo a jen to do hry vnasi chaos. 

    Co se slavneho end-gamu tyce, tak chaos dungeony, tower, cube, abyss raidy, tohle vsechno jsou tak odflaknute lokace, ze po nekolika urovnich se vam tohle opravdu chodit nebude chctit, apropos takovy odpor k end-gamu jako ma LA,  jsem nemel v zadne onlainovce co jsem hraval a ze jich nebylo malo, ano skalni fandove mi tady budou vycitat, ze nemam T3, tak end-game neznam, ale pro me je to jeden velky  nudny odpad, jen s tezsimi a tezsimi bossy, zadnou zabavu mi dalsi boss neprinesl, pouze frustraci kdyz po necelych 20min boje pug padl. 

    Posledni vec co bych rad zminil, je levlovani altu, nedokazi si predstavit, ze bych si zahral jinou postavu a musel opetovne prochazet ten x hodinovy zmar, autori si toho jsou vedomi a proto na urcitem lvlvu stongholdu se vam odemkne moznost, kdy si muzete alty levlit, bez vasi ucasti (budiz jim to k dobru).

    X let jsem hraval Wowko, TESO, SWTOR, Lineage2, GW2, ale LA je ze vsech tech MMO her opravdu to nejhorsi co jsem mel moznost hrat, hru si kazdy vyzkousejte a uvidite sami, za me je tohle naproste zklamani.  

    • Derp_1337

      "X let jsem hraval Wowko, TESO, SWTOR, Lineage2, GW2, ale LA je ze vsech tech MMO her opravdu to nejhorsi"


      To jsi vyjmenoval jedny z nejlepších MMO her vůbec. S tím těžko něco snese srovnání. (btw: ještě bych přidal FFXIV)

      Králům tohohle žánru se Lost Ark sice nevyrovná, ale působí to jako celkem dost nadprůměrné MMORPG.

  • Firingo

     Stejně jako Jack v předchozím komentáři, po přečtení této recenze ještě zvážím se do toho levelu 50 dokopat. Obecně ale tuhle mentalitu MMO s levelováním fakt nechápu. Ta část hry, kterou musí projít každý hráč a rozhoduje o tom, zda u hry zůstane, je ta nejnudnější část hry. Ano mapy jsou krásné a soubojový systém zábavný ale každá mapa je koridor nacpaný těmi nejvíce generickými questy co žánr MMO vymyslel. Zeptej se pro mě na něco chlápka co stojí přes ulici. Dones mi kytku co roste 10 metrů opodál. Zabij 6 hnědých vlků... Všechno navíc splníte buď zabitím pár monstrer nebo pár stisknutím klávesy G. Během levelování postavy je také pomalu nemožné zemřít, hra nepředstavuje absolutně žádnou výzvu. Příběh je naprosto generická slátanina a divím se, že ty dialogy ještě vůbec čtu. Dále chybí dobrý pocit ze získávání výbavy během levelování protože všechno co si oblíknete vypadá prakticky stejně. Hledání skrytých předmětů bez internetu jsem vzdal velice rychle protože bystré oko vám opravdu nepomůže, polovina z nich by vyžadovala hodiny narážení do okrajů mapy dokud se někde neobjeví "stiskni G".

    Zkrátka je hrozně snadné zcela ztratit zájem před tím, než se k levelu 50 vůbec dostanete. Přesně jak říkal Josh Strife Hayes ve svém videu k této problematice ( It Gets Better After 100 Hours... - YouTube ) mentalita, že stačí vydržet prvních X hodin a pak to začne být fakt zábava je prostě špatná.

  • jack

    Jsem na 20 lvl a vážně váhám, že to přestanu hrát. Jak píše autor, je to zpočátku neskutenčně generické a monotónní. Škoda, že si nedali na příběhu více záležet. Van Helsing mě bavil daleko více.

    Ale díky za recenzi, přesvědčila mě, že zkusím dojít na 50 lvl a dám tomu šanci.

  • Derp_1337

    Ačkoliv hlavní příběhová linka není většinou zrovna největším lákadlem pro MMO RPG, tak já si vždycky velmi vychutnal tyhle hry se silným důrazem na příběh. Kvůli toho generického příběhu možná Lost Ark nebude vůbec pro mě.


    Mezi mé oblíbené MMORPG (se silným důrazem na příběh) patří hry jako
    Star Wars The Old Republic (na některé příběhové linky fakt nešlo
    zapomenout, třeba když člověk hrál za Imperiálního Agenta), Neverwinter, FF14 a The Elder Scrolls Online.
    • nightborne

      ffxiv měl obzvlášť fajn příběh, o tom žádná =).

      tady je to po narativní stránce bohužel taková fakt standardní korejská limonáda, úroveň tak black desertu nebo blade & soul, ffxiv ani omylem =/.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit