Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jsem jediný, komu se tenhle směr nelíbí? Já jako chápu, že když je taková služba jedna, tak to vypadá super. Protože za pár stovek měsíčně má člověk hromadu her. A pokud jsou v tom i nějaké novinky, tak se to prostě vyplatí.

    Ale ono už se nebavíme o jedné službě. Ono už Subscription nemá jen MS, ale i Ubi, Nintendo, EA, Nvidia, teď Sony. (A to se z toho ještě ani nestal mainstream). A je jen otázkou času, kdy ty služby začnou tlačit agresivně a v rámci konkurenčního boje za ně schovávat exkluzivní obsat (ať už malá dlc, nebo i celé hry). Takže pokud pak člověk bude chtít mít nadále přístup ke hrám napříč trhem (a nebude to třeba jen hráč Ubisoftích her), tak bude muset platit hromadu předplatných za hromadu tisíc měsíčně. S tím, že jak přestane, tak mu žádné nezůstanou?

    Já vám nevím, ale mě se tahle budoucnost nelíbí. Já asi asi raději jednou za čas připlatím za novinku, kterou pak můžu hrát jak dlouho chci a když třeba nějaký měsíc žádnou hru nekupuji (protože pořád sedím nad Elden Ringem a na nic jiného není čas), tak nemusím vylosit x tisíc výpalného za uržení přístupu ke své knihovně.

    Nejčastější argument pro tyhle služby je ten, že je to levnější. Ale asi takhle - opravdu věříte tomu, že ty firmy investují obrovské peníze do tohoto modelu s tím, aby z vás nakonec vytáhli méně peněz? Proč by to dělali?

    • tuco

      Jestli je to levnejsi nebo ne posoudi zakaznik. Predjimat, ze zakaznik si to sam nespocita, a ze bude naslouchat nejakym argumentum, je podle me zcela mimo realitu.  

      I kdyby v blizke budoucnosti prevladnul model predplatneho jako jediny obchodni model, coz osobne nepredpokladam jelikoz aby se hra dostala do jakehokoli systemu predplatneho je treba dohody mezi provozovatelem a vydavatelem ci developerem - ted si prestavme jak by takova dohoda mohla vypadat u trhaku jako je treba Elden Ring s 12mil prodanych kopii -, tak zakaznik ma stale moznost si sluzbu zaplatit, hru dohrat, predplatne zrusit, a kdyz se k ni bude chit vratit, tak si ji znovu predplati. Pri soucasnych cenach to muze udelat asi 7x nebo kolikrat. 

      Je treba se rozloucit s myslenkou, ze hry vlastnime jaksi naporad. 1. hry nevlastnime, mame licenci na jejich pouzivani a 2. potavka po tom, abychom je vlastnili naporad zjevne neni dostatecna aby vytlacila model predplatneho, model ktery neni zalozen na vlastnictvi, ale uziti. Stejne tak jako licence.

      Nejsi asi jediny, ale tech co si chcou koupit hru aby ji mohli "vlastnit", zrejme kvuli tomu aby se k ni mohli vracet za X let(?), je asi minimum, protoze kdo si ji chce zahrat znovu, si znovu predplati sluzbu za par stovek. 

      Ke kvalite jen kratce. Ze si napr na Netflixu nekdo nenajde skoro nic zajimavyho, je zaleziost individualni. Netflix presne vi kdo co sleduje a financuje projekty o kterych si mysli, ze je nekdo sledovat bude. Navic, stejne tak jako s Gamepass (viz link vyse), mohou vzniknout projekty, ktery by jinak vzniknout vubec nemohly, coz si myslim - nehlede na muj osobni vkus - je dobre. Ale mne se to a tamto nelibi  protoze <vloz duvod> . Tak to neplat ;)

      • Ještě do toho vstupuje minimálně jedna věc. Hru z předplatného může provozovatel platformy kdykoliv stáhnout a nemůžeš proti tomu nic říct. Když máš koupenou licenci, tak platí, že si můžeš udělat kopii nebo ti provozovatel digitálního obchodu poskytne kopii i v případě, že už danou hru stáhl z prodeje.

        Jinak samozřejmě platí, cos napsal níže, že trh se řídí tím, co chce většina zákazníků. Bohužel většina zákazníků není moc ekonomicky zdatná (jinak by nefungovaly reklamy).

        • redicius

          Nintendo nám všem ukázalo, že hra zakoupená v digitálním obchodě se ti prostě vypne a už ji nestáhneš.. A udělal to i  apple před lety při přechodu na 32bitů, kdy prostě zrušil přístup k ne32 bit hrám a mě se vypla polovina zaplacených her ..

          Digitální zakoupení neznamená nic. Stejně jako u pronájmu, tam je to jen kratší.

        • tuco

          Dobry postreh. 

      • No ono to bude levnější v začátcích "když ptáčka lapají..."

        Pak, až za ty subscription narvou exkluzivní obsah, tak už nebudeš mít moc co počítat, pokud si to budeš chtít zahrát. ;-)

        • tuco

          S tim bych souhlasil, ze existuje rekneme urcity dumping aby sluzba nalakala dostatecny pocet uzivatelu pro dosazeni jakesi samoudrzitelne masy. 

          Do budoucna nevidim. Taky se mi plno veci nelibi. Na co je mi TW:Warhammer 3 na Gamepassu kdyz mam TW:W1 a 2 na Steamu? Az spoji mapy (a hlavne doladi W3), stejne si to na Steamu koupim. Nicmene, ty firmy se podle mne ridi trhem a ne naopak, takze je to z velke casti na nas.  

          Muj 14 letej synovec kterej presel z XBOX na PC naznal, ze uz si Gamepass platit nebude protoze stejne hraje s kamosema nejvic CSko a LoLko a pryze usetri. 

          To bych mohl rikat, ze nejaka hra je exkluzivne mimo predplatny a  musim za ni platit kdyz si ji chcu zahrat. Zaplatit se musi tak jak tak. 

    • medveddd

      Nehledě na to, že se vždycky obávám, aby se to neodrazilo na kvalitě her.

      Ať už ve stylu Netflixu, který mám pocit, že tam neustále háže 4-5/10 voloviny, jen aby tam pořád byl nový obsah, nebo třeba hry, který budou uměle natahovaný, abys s nima u toho předplatnýho strávil víc času.K čemu je v předplatným hra, kterou máš hned hotovou? To ti tam lidi dlouhodobě neudrží. Zato nějaká návyková opakovačka, to je jiná, panečku.

      • To je potom druhá věc, pokud se ten subscription model stane normou. Teď se musí každá jednotlivá hra být tak kvalitní, aby lidi měli zájem si ji konkrétně koupit. Což má samozřejmě vliv na průměrnou kvalitu her. Protože cena her jakou jsou hráči ochotní akceptovat je víceméně konstatní. A pokud chceš zvednout zisky, musíš jich prodat co nejvíc.

        Pokud pojedeme subscription ve velkém a tržby budou víceméně konstantní, tak cesta jak zvednout zisky bude snižování nákladů což se podepíše na té kvalitě - přesně jak píšeš jak na Netflixu. Hromada obsahu aby to vypadalo, ale člověk nemá chuť kouknot na nic z toho. A to na co by se chtěl podívat, tak stejně není.

    • Nejsi jediný, ale moc nás asi nebude. Kam to směřuje, je vidět na filmových streamovacích službách. Spousta exkluzivního obsahu a pokud chceš obsah z více zdrojů (a nechceš použít zdroje za hranicí slušnosti), tak platíš několikrát. Tohle ani není o konkurenci. Sony je jedno, jestli si platíš GP, hlavně že platíš i PS+. Nakonec bude problém si koupit hru jednotlivě. Buď bude extra drahá nebo přístupná jen z předplatného. Uvidíme, jak dlouho to vydrží Steam a GoG.

      Pro velkokonzumenta, kterému navíc stačí třeba dva zdroje obsahu, to asi levnější bude. Tohle je mířené spíš na obyčejné lidi, kterým se zatmívá před očima, když vidí slovo "zadarmo", a taky děti, které si ve spoustě rodinách dokáží vydupat leccos. Balíčky takových služeb nabízené poskytovateli internetu přímo v poplatcích za připojení ve stylu satelitní a kabelové televize to možná trochu zlevní, ale stejně to vidím černě.

  • Ja ani vlastne neznam zadnou dobrou ps3 hru, proc by nekdo kupoval ten nejdrazsi stupen? Nezna nekdo nejakou hru?

    • například Red Dead Redemption 1 je hra, kterou bych si na ps3 asi zahrál, ale většina dalších pak na ps4 vyšla

      • Já pořád naivně doufám, že by ji mohli vydat jako DLC do dvojky.

        Mapu mají hotovou (půlka je dostupná a Mexiko je dostupné bugem, takže vymodelované taky je). Scénář napsaný. Dabing hotový (to by učitě šlo přeskriptovat). Možná by bylo nutné překlopit cutscény (pokud to taky nepůjde překlopit nějaký skriptem). No a pak zbývá jen znovu naskriptovat mise, které jsou ale v zásadě jen (dojeď do cíle a postřílej protivníky), což musí udělat pro jakýkoliv nový obsah. Takže si myslím, že v porovnání s jakoukoliv novou hrou nebo DLC by s tím bylo relativně málo práce. A do té hry by to prásně zapadlo, tím jak na sebe ty hry navazují. Když by ještě přidali nějakou trošku obsahu na lepší překlenutí dvojky a jedničky tím líp.

    • Jako je fakt, že snad všechny dobré PS3 (Uncharted, GoW3, Last of Us apod...) měly nějakým způsobem remake/remaster/rerelease na PS4, ne? Takže to až tak potřeba není.

    • RodneYCZ

      Ja jsem treba resil PS Now (tzn. novy PS zahranicni ucet, nakup darkove karty s dolary, ...) jenom kvuli Metal Gear Solid IV.

    • medveddd

      Já bych si třeba rád zahrál Silent Hill 2.

      Jinak z trojkových, co nemají remaster na čtyřku nebo pětku...toho vlastně moc není, pravda.

      • Vzpomnel jsem si jeste na starsi god of wary treba ascension ale njc dalsiho uz asi neni 😐

  • Jarisko84

    A namiesto toho aby ps now dali tam kde sluzba este nie je tak radsej to plusko orezu a nazvu inak... tomu sa povie napredovat... by som sa nedivil keby prisli aj zo spravou ze hry budu stat 90-100e a kazda bude mat microt. Ako ma gt 7 kde auto stoji aj 40e...

  • Jarisko84

    Tak za mna nic moc...Vacsina tych dobrych hier ma uz spravny hrac za sebu a tie ostatne dako nepalia...a sony neponuka novinky ako microsoft.. ale dema a kniznicu starych hier... cize za mna velky fail... gamepass na xboxe tiez nie je ziaden zazrak sice ma novinky atd... ale zatial aspon co sa tyka mna ma sony o dost lepsie hry...ale microspft nakupoval cize v priebehu par rokov sa to moze zmenit... a zatia co nas sony zmyka cenamy a microtransakciami a lepi nam oci kravinami. Micorosft sa snazi napredovat... co sa tyka buducnosti hrania tak si myslim ze konkurencia to ma lepsie rozbehnute...teraz daju konzolu pomocou xcloudu do kazdej tv a domacnosti kde je internet uz nebudu ani drahy hardware potrebovat... zaplatis si ultimate a hras na tv...cize najrozsirenejsia konzola bude xcloud a ked si na to hraci zvyknu tazko prejdu k sony kde stoji hra 80e... a ma microtransakcie vid gt7 auto za 40e... atd...je mi jasne ze vacsina nepojde 4k atd cez stream ale aj tak neriesit uz ziadnu konzolu nexgen oldgen ma daco do seba...

  • spoock

    Pro SONY je tohle nutné zlo, které ovšem postrádá to přesně to, proč je Game Pass tak populární.

    • Derp_1337

      Tak Sony začala trochu pozdě. Zamysli se nad tím, kde byl Xbox Game Pass před 5 lety.

    • uher

      Tak je to teprve start. Věř tomu, že po čase pojedou podobným stylem.

      • Čas je ale presne to, čo nemajú. Microsoft ide a nakupuje, presne vie, čo chce. O rok už môže byť  pre Sony neskoro. Navyše si treba uvedomiť, že je to úplne iná váhová kategória - PS je vlastne už hlavným biznisom Sony, na rozdiel od Microsoftu, kde je GamePass a herná sekcia stále jednou z menších častí firmy. Čiže Microsoft si môže dovoliť straty i chyby, Sony už nie. No... uvidíme.

        • LiarForHire1

          Počkal bych na ty budoucí hry MS. Mně osobně teda zatím žádná GP hra neposlala do kolen, ale spíše zaváněla čistou "produktovostí". Dokud Sony bude nabízet tak dobré exkluzivity, tak se nemusí bát, že si je lidé nekoupí za prémiovou cenu.

        • Derp_1337

          Tak to jsi Sony dost podcenil. Úplně jsi zapomněl na to, že Sony má vícero divizi, které tvoří velkou část jejich zisků. Věci jako televize, foťáky, mobilní telefony, filmy, výroba polovodičů, atd. atd.

          • LessPh

            Jeho komentář je naprosto v pořádku.. on psal ze gaming divize je pro Sony hlavní tahoun, a pro MS je gaming divize jen bokovka.. a to je naprostá pravda. Když Sony failne v gaming divizi, tak jí to hodně bude bolet..

            Na čísla se můžeš podívat na statistu...

            • Sony sales by business segments 2012-2020 | Statista

            • Derp_1337

              Jo, to jsem nikdy nepopíral. Ale ačkoliv herní divize je největší segment jejich portfolia, ale zase to neznamená, že to je "hlavní" business. Zbytek portfolia tvoří dohromady cca 75% , což je dost podstatná většina.

              • LessPh

                Reakce na příspěvek:

                Ja teda nevim, delam analytiku hodne dlouho, ale neco takovyho jsem jeste neslysel ;-)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit