Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Psychotic

    Co se game balancu a quest designu týče, všechny hry z našeho dětství jsou k pláči, jen jsme to tehdy nevěděli a dnes to vidět nechceme 🙂

    • naopak :) hra nas nevedla za ručičku, a když člověk umřel, mnohdy ani poslední save nestačil a bylo potřeba save na více pozicích.. :)

      • Psychotic

        Což je opravdu skvělý design 😉

        • unicz

          Pro rogue hru ano, pro strategii ne no🙂

          • je to prostě HEROES :)

  • Zajímavý článek, ale docela s autorem nesouhlasím. Pokud se řeší kampaně Restoration of Erathia a Armagedons Blade, tak tam vás hra vyloženě vede, a prohrát není až tak snadné. Shadow of Death je o dost těžší, zvlášť pokud člověk hraje na těžší obtížnost jako král nebo dáma. a i tam, jak říka někdo nade mnou, earth magic + town portal řeší téměř vše, takže nejtěžší je první mise. A často nebylo potřeba ani to, magický hrdina s nějakým plošným kouzlem porážel armády mnohem silnější. Autorem zmiňovaný problém s lichy je naprosto easy - tak je prostě nezabíjím, o nic nejde. v dalším týdnu mají nekro další úrodu jednotek, kterou jim v okamžiku, kdy vystrčí nos, zabiju. A v neposlední řadě, to, že není úplně jasná strategie jako v misi s Crag Hackem, hře nic neubírá, nehledě na to, že tyto mise jsou těžké především v okamžiku, kdy člověk hraje na nevýchozí obtížnost a sám si komplikuje život..  a na závěr, za mne kouzlo hry spočívá především v dynamice a hot seatu, a tam nic z výše uvedeného není :)

  • patr

    Tak hnusne slovo ako adoruje som v zivote nevidel.


    Otras

    • LessPh

      On se tady vyzvraci a jeste ma profilou fotku, aby vsichni vedeli o koho jde... jak uz tady nekdo psal, tohle je fakt na klicenku :D

    • Inquisitor

      ?

    • Corvus

      A co terpve takové "epifanie", co? Jinak klíčenku za nejhloupější příspěvek týdne posíláme!

    • JamesFaith

      No, autor článku nemůže za to, že neznáš slovo adorovat - zbožně uctívat - které se především v souvislostí s náboženstvím v češtině používá možná i pár staletí. 

  • Neberu to jako negativně psaný článek, přesto ale tak může působit a vzhledem k tomu, že HOMAM3 je skvělá a unikátní strategie, tak se prostě musím ozvat. Ano, některé kampaně jsou obtížnější, ale určitě to NENÍ maraton loadování. Je tu ještě varianta D) naučit se tu hru hrát natolik dobře, že tu kampaň zvládnete. To, čím se liší Heroes od ostatních strategií je právě to, nakolik schopnosti hráče dokáží vyvážit početní převahu a jak lze využít prostředí a zdroje jak v bitvě, tak mimo ni.

    Píšete, že předem nevíte, kam máte jít - Ano, i prvek neznámého je potřeba zahrnout do plánování, ale to nemusí znamenat naslepo se někam řítit. Píšete, že některé hrady se nedají bránit, což nevíte, dokud není pozdě - Chyba lávky, dají se ubránit všechny, je jen na vás, jestli to dokážete :)

  • 0011

    Zrovna tuhle kampaň jsem nedávno dohrál, souhlas je na nic, ale ta s nekromancerem co získá artefakt s kterým místo kostlivců dostává liche je super. Heroes 3 hraju dodneška, ale jejich největší síla je buď v jednotlivých předtvořených mapách nebo v náhodných mapách, to se dá hrát pořád, kdybych shrnul čas, který jsem u nich strávil celkem, tak kampaně by byly míň jak 1%. Zkrátka HoM&M 3 fungují líp jako partie šachů než jako vyprávěcí médium.

  • LessPh

    My sme se dvouma kamosema hrali vzdycky hot-seat druhy den po kalbe, bylo nam vsem zle, ale slezli jsme se u nekoho doma po obede a hrali az do vecera nebo do ty doby, dokud nam nebylo lip... nikdy jsme zadnou mapu nedohrali, vzdycky jsme zacinali znovu, protoze jsme si nepamatovali kde jsme skoncili a co jsme vlastne delali...

    Vybavuji se ze mid a end game byla spis honicka na kocku a mys... jeden druhymu rozsekal armadu, pak chtel obsadit hrad, ale ten druhy uz mel nove jednotky + kombinace prochazeni podzemim to taky zamotavala do nekonecne smycky.

    Ale i tak na HOMAM III mam jen hezky vzpominky, ikdyz jsem byl vzdycky noob co nevi jak se to hraje ;-)

  • K0lumbo

    Ahoj, HoMM3 jsem hrál na starém Apple, dřív MAcintosh :D když to přišlo hráli jsme celá rodina, jedna sestra, Otec, bratránek a strejda . 

    Hráli jsme proti sobě a strejda většinou vyhrával i když s otcem to měli na těsno. Jsem ročník 90 tak jsem neměl tolik let a rozumu ale v té době jsem dohrál základní kampaň na střední obtížnost, strejda ten si to dal hned na nejtěžší a ano bylo to spíš logistické řešení , kdy nikdy neděláš upgraidy a vše upgraiduješ jen v jednom městě takže těch přesunů bylo extrémně moc :D loady nonstop, a bitvy s kalkulačkou kdy jsi počítal kolik přesně dá tvá jednotka a jestli sestřelí nepřítele o číslo dolů či ne :D atp 

    Je to nostalgie a nedávno jsem si to dal na nejtěžší také , asi jsem to udělal rychleji než strejda hlavně proto že člověk zná a ví co kde v jaké kamapani dělat a když neví tak google ,) to je dnes jednoduché , dřív ? nebylo nic jen ty a HoMM a nekonečno loadů . 

    díky za článek a gl hf

  • Gulivera84

    Nechapu ja sem ty kampane daval pred 25 lety, ted sem na ne nemel nervy, spis zkousim nove na lehci z modifikaci, vlastne jaky mate radi mody na HOMANy? 

    • podle mně jen Horn of the Abyss. Další  nemají moc cenu , páč je hra pak nevyvážená. třeba WOG mohl kompletně změnit herní mechaniku, že už to ani nebyl HOMAM..

      • Gulivera84

        Jasne je to jiny, vize tvurcu sou vice nez patrne, ale tak si zas rikam proc ne...proc nezkusit jinej pohled na oblibenou hru....

        • jako jasně, máš pravdu. ale já se vždy vrátil ke klasice. WOGy jsem hrál dost singl, ale multiplayer byl katastrofa..

          v singlu klidně HOTA, ale Hot Seat nehrajeme ani s Confluxem, natož HOTU. přijde mi, že každý další hrad spíš ničí hru. Ono je zřejmé, že vůrci hry stavěli kampaně tak, aby byly hratelné (především RoE a AB),
          takže třeba Inferno vs Castle je jasný výsledek..

          A jako jistou kompenzaci některých mechanik  v multiplayerových
          hrách vznikla jistá "(ne)psaná" pravidla, jako "ne Dimension Door", ..

          Co mi třeba přišlo zase v HOTĚ fajn, je náhrada nějakých naprosto zbytečných secondary skills nebo jejich modifikace. Např. k čemu je skill Mysticism?

           

  • Hezký nostalgii vzbuzující článek. Ale podle mě autor přeceňuje schopnosti vývojářů a designérů hry. Je to zaprvé jiný typ hry než klasické strategie, kdy se dá všechno nějakým způsobem spočítat. A podle mě to ani nebylo záměrem. Prostě to vývojáři nějak nastavili, aby to plus mínus škálovalo a hotovo.


    Pro otreleho stratega to může být zklamání. Ale tahle hra je prostě i něčím jiným. Právě ta její rozdílnost mě k ní přilákala a měl jsem ji radši než kdejaké strategie. S nostalgii rád vzpomínám na battle isle 2.

    • victor

      BI2 a Panzer General .....ty hry jsou  jednoznačně tak nefér ,ale přece člověk v kampani jede a říká si , musí se to dát uhrát ;)

  • Pekny clanek,dekuji!👍

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit