Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • twicer

    Pár doplňujících informací, které mi přišli ve článku formulované zavádějícím způsobem.

    • Pokud si chceš hrát na dobívání hradů, jdeš na pvp server.
    • Pokud chceš služebníky využít i v pve, pošleš je na výpravu do míst, které si předchozím hraním objevil.
    • Když jdeš na výpravu, směrem tam můžeš cestovat teleportem, zpátky můžeš jít jeskyní, které propojují celou mapu.
    • Cestou si můžeš ukradnout kteréhokoliv koně na mapě, nebo běhat ve formě vlka.

    • nightborne

      Ale tyhle věci zmiňuju =). Co jsem nezmínil, jsou jeskyně, a to z prostýho důvodu - pořád je jich hrozně málo člověk musí bydlet někde blízko výlezu, aby vůbec stálo za to je používat. 


      • twicer

        Z tvého článku jsem nabyl pocitu, že lapení nepřátelé jsou takřka k ničemu, když hraješ v soukromé hře. Přitom právě ztoho důvodu je ve hře i možnost posílat je na výpravy, nebo z nich dojit krev. Můžou ti posloužít až do té míry, že už se nemusíš starat o základní suroviny a soustředíš se na pokročilejší části hry. Přesto uznávám, že v solo variantě by nějaké útoky na hrad klidně být mohli, ale za sebe musím říct, že mi tam tento aspekt vyloženě nechyběl, nemuset se vracet překotně z výpravy, protože se zrovna spustil silný útok na můj hrad. A pokud to člověku vyloženě chybí, není nic jednodušího než jít na pvp server, kde se o vás hráči dosytosti postarají.

        Je to tak, jeskyně mají fixní pozice a může se stát že jejich potenciál člověk neužije, ale opravdu je to problém na mapě, kterou úhlopříčně přejedeš na koni do 10 minut? Problém nastane, když je člověk vemínko, někde umře a nechá si zabít koně, ale za to už si můžu sám, příště se musím polepšit.

        *PS: Napsat dobívání, bych si plácnul.

    • twicer

      Ve hře je 7 typů krve, kde každá poskytuje jiné bonusy. Jakéhokoliv člověka na mapě můžete očarovat, odvézt do svého hradu, zavřít do klece a postupně si zněj čepovat krev jakou zrovna potřebujete. (Flaštičky ze 100% krve jsou nejlepší komoditou ve hře.) To má následně vliv jak rychle se dokážete pohybovat, kolik toho vytěžíte, kolik vydržíte na slunci či jaký typ útoku chcete posílit.

      Na rozdíl od ostatních survival her, je zde těžba surovin dosti mírná, tam kde jinde trávíte težbou dřeva celé hodiny, zde máte za pár desítek minut dostatek na celý další den.

      Změny dne, noci (a krvavé noci) fungují skvěle pro plánování vašich dalších kroků a fungují i jako svěží koření když v prvních ranních paprscích ještě mastíte bosse, který vám poprvé naklepal pozadí. Celkově musím říct, že právě mechanika slunce a stínu je tím svěžím zpestřením hratelnosti a nároku na taktizování.

      Jistě se dá říct že hra pouze vykrádá ostatní (která to dnes nedělá), včem ale v mých očích skutečně vyčnívá je balanc všech herních mechanik a jejich vyváženost ve smyslu úsilí / odměny, což považuji u nově vydaného early access survival titulu za opravdu vyjímečný počin.

      • nightborne

        - Souhlas, grind surovin jako takových je tu dost benevolentní, stromy i skály padají jedna radost. Pak zas "za odměnu" hrozně dlouho trvá ten processing na ingoty, ale to se teda díkybohu dá upravit násobičema serveru.

        - Noc/den působí svěže a je to zajímavý ozvláštnění, ale osobně mi dost chyběla možnost si lehnout do rakve a den přeskočit, když jsi zrovna doma. Když tě chytí svítání někde venku uprostřed boje, jasně, tvůj problém, ale deset minut stát u dveří a čekat, než se konečně setmí, když se chceš vypravit na bosse, je celkem otrava.

        - Souhlas, nový to neni, ale designovej balanc a tempo progresu je nastavený rozhodně fajn.

        • twicer

          Chápu tvoji výtku skrz zpracování surovin, taky jsem měl z počátku pocit, že to bude nepříjemně dlouhé. V praxi se mi ale ukázalo, že jakmile máš 3 výrobny, přepracují ti potřebné množství surovin dřív, než se vrátíš domů z další výpravy. Když to srovnám třeba s Rustem, kde nebyl problém tavit v 20 pecích celou noc, tak to vlastně ani nestojí za výtku. Ale možná je to i tím, že mi předchozí survivaly posunuli laťku snesitelnosti o něco dál.

          Stalo se mi ale jen opravdu vyjímečně, že bych kvůli slunci zůstal trčet ve hradu. Když jsem chtěl jít na bosse, vyšel jsem prostě dřív, tak abych na noc dorazil na místo, nemluvě otom že s koníkem kterého můžeš mít v podstatě od začátku to můžeš probíhat i bez slunečního krému. :) A jakmile už tomu člověk věnuje pár hodin a rozhlédne se po okolí v kterém se bude bojovat, tak není problém bojovat i za bílého dne skákajíc mezi stíny mraků, stromů a různých plůtků (a tyček 😀) podél cest. Navíc, celé by to nakonec skončilo tím, že bych to jen přetáčel na noc a úplně se ochudil o ten prvek hratelnosti kdy 2/5 času seš prostě kořistí ty.

  • Hra mě velmi baví. Hraju český PvE server as je to super. brzo se asi vrhnu na nějaký PvP jsem zvědavý jestli mi to někdo dokáže znechutit a nebo to bude ok. 

  • LessPh

    Taky o tom uvazuju, ze koupim, ale od te doby co mam Steam Deck u velkeho PC vubec nesedim, tak nevim jestli to ma cenu😀😀

  • Za mna obrovske prekvapenie ako bol naposledy Valheim. Hra mi sadla a po 85 hodinach si ju stale uzivam naplno a je v hre stale co delat.

    • twicer

      Docela by mě zajímalo co tam po 85 hodinách ještě objevuješ :D

    • Corvus

      Hraješ singl nebo mulťák?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit