Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • (reakce na "sallow")

    Ale chlape, Diablo Immortal je pegi 16 (alespoň na google obchodě co jsem koukal) :). Jestli ti nevadí, že 16 letý děti kupujou gemy v mobilních hrách a říkáš tomu volný trh? Asi se nemáme o čem bavit. Jinak ty děti na pískovišti bylo samozřejmě nadnesený přirovnání. Ale predátorské praktiky i když legitimní (připomínám, že ani ne ve všech státech) fakt není volný trh. To je jako říkat, že než si všimne legislativa prodávání podvodných nefunkčních zázračných náplastí, tak je to vlastně volnej trh a pohoda, žádná levá na zákazníka a nejlíp o tom nemluvit, vždyť je to stejně jedno...

    • To už je fakt k smíchu - je snad Diablo Immortal první hrou s tímhle modelem placení? Není, už to funguje mnoho let, ale najednou se teď vynoří spousta moralistů, kteří vědí nejlíp za co můžou/nemůžou ostatní na internetu utrácet peníze. Jestli ty jsi měl v 16 letech přístup ke kreditce s hromadou peněz tak já fakt ne a v 16 už mladí lidé určitě vědí, jakou hodnotu má 5 nebo 10 euro, takže nějaký pohádky o predátorksých praktikách si nech na jindy, protože když těch pár stovek lidi neutratí tady, tak je můžou stejně tak utratit ve World of Tanks, Clash of Clans (oboje PEGI 7 😉)nebo miliónu dalších her v Google Play.

      Takže ano, je to volný trh - každá hra si totiž může vybrat jak hru zmonetizuje (překvapení: takhle velká hra nemůže být pro všechny zadarmo a nějak se zaplatit musí) a ty nemáš právo jim kecat do toho, jaký model si vyberou, ty jsi neinvestoval milióny dolarů a x let do vývoje té hry, takže pouze volný trh (a ne kecálisti v diskuzích) rozhodne, jestli udělali správně nebo ne.

      • Tak jestli já jako zákazník v rámci volnýho trhu (o kterym nehodláš přestat vykládat) nemám právo kritizovat a mluvit o produktu, tak fakt nechápu, jak si ten volnej trh představuješ. Clash of Clans a podobný hry ale nejsou hrou od Blizzardu. Jde o to co je to za hru, od koho ta hra je, že není jenom na mobil a celkově do čeho se ty monetizace postupně dostávají. Nejde jenom o Immortal, ale Genshin Impact (gacha hry se dostávaj na západní trh) nebo třeba Lost Ark (další čínskej pay to win model). Diablo je v jádru single player grind ARPG a když Blizzard vidí, kolik to sype, tak takhle může klidně vypadat i Diablo 4 a to bych byl fakt smutnej. Navíc World of Tanks ve srovnání s Immortalem je úplně něco jinýho, nevim jestli si viděl co všechno za pay to win praktiky je v Immortalu, ale google určitě používat umíš, tak si to můžeš dohledat. Dřív když třeba deus ex mankind divided přišel s nějakejma pay to win blbostma, tak to lidi okamžitě odsoudili. Dokonce se kvůli backlashy dostaly pryč pay to win lootboxy z Battlefrontu 2. Dneska tady máme ochránce práv korporací a volnýho trhu sallowa, kterej se bude prát za jejich práva. Supr. Navíc tvůj pokřyvenej pohled na volnej trh, kde si asi korporace může dělat co chce je dost mimo. Něco asi není úplně v pořádku, když je ta hra kvůli monetizačnímu modelu zakázaná v některejch státech. A tvůj argument, že když ty prachy neutratí v Immortalu, tak si za ně v obchodě koupí třeba žvejku. Fakt výživná diskuze :). Co je úsměvný je, že ty miliony dolarů nestojí vývoj hry, ale vývoj monetizace :)

        • Jasně, vývoj hry nestál milióny dolarů a většinu peněz dali na vývoj monetizace 😂 Toho obsahu, map, questů a systémů je tam víc než v mnoha jiných hrách za který vysolíš 30-60 EUR a dohraješ je za pár hodin.

          Googlit si co tam je pay-to-win nemusím, protože to hraju (a kupodivu jsem tam nenechal celou výplatu) a není to v ničem jiný než hry který jsem jmenoval - do určitý doby si hraješ v pohodě zadarmo a v endgame se to velmi zpomalí, dokud nezaplatíš X peněž za urychlení/truhly s gemy/lootem/atd. a získáš tím výhodu nad free-to-play hráčem - pokud se ti to nelíbí tak to přestaneš hrát, pokud ti to nevadí tak zaplatíš. 

          Ten brekot, že Diablo Immortal přineslo do mobilních her něco novýho a predátorskýho je prostě směšnej - nikde tu nevidím články, které se rozhořčují nad monetizačním modelem každé druhé mobilní hry, ale u mobilní hry od Blizzardu je najednou každej ekonomickej expert/moralista co si všechno vývojáři můžou/nemůžou dovolit. Kde je třeba článek kritizující platební model Genshin Impact? Naopak tady se vyzdvihuje jak moc vydělal: https://games.tiscali.cz/novinky/genshin-impact-je-stale-popularni-jen-na-mobilech-vydelal-desitky-miliard-korun-534015

          A ano, budu tu hájit všechny firmy (malé, střední i velké) ať si zkouší hru zmonetizovat jak je napadne a miliardy hráčů svým chováním rozhodnou, který systém je úspěšný a který ne.  A ano, tebou nenáviděný volný trh přesně znamená, že si prodávající a kupující můžou dělat co chtějí (v rámci zákonů) a žádný kecal na internetu jim to (naštěstí) nemůže zakázat, může jen moralizovat a hrozit pěstičkou.

          To že hru zakážou ve 2 státech, protože tam mají dementní zákony nebo regulace není nic výjimečného, viz. dlouhý seznam zakázaných her např. zde: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_banned_video_games

          • Aha obsahu, map a questů, když je to port Diabla 3 na mobil. Ty si fakt sluníčko. To, že se o tom nemluvilo u Genshinu znamená, že je to správně? Zdá se mi, že se opakuju, ale Diablo Immortal není jenom na mobil a navíc je od Blizzardu. Byl snad Candy Crush od Blizzardu? Byly snad pay to win raid shadow legends od Blizzardu? I ten Genshin byl od číňanů, ale je to právě důvod proč si tohle Blizzard dovolil. Úspěch genshinu otevřel bránu predátorským monetizačním systémům aaa firmám na západním trhu. A Blizzard to tady díky tomu zkouší. Prostě u toho Genshinu nebyl toho dostatečnej backlash (i jak si psal, minimum článků o tom atd..).

            Sice tu hru hraješ, ale zapomínáš na x battlepasů, několik měn, zaplatíš si 99 crestů nebo 199 ale na to, aby ti padl jistej legendary 5 hvězd gem potřebuješ přesně 100 crestů. Těch věcí je tam milion, není to jenom obyčejnej loot box candy crush trash systém, ale pečlivě připravenej systém mixu úplně všeho co v monetizaci mobilních her existuje (a na ten pečlivě připravovanej systém je nalepenej reskin Diabla 3)

            Já nesnáším volný trh, ale ty nerozumíš co ten pojem znamená. Pokud je legislativa pozadu, protože nerozumí IT technologiím (a že je pozadu i ve spoustě dalších věcí), tak je úplně normální, že já jako zákazník můžu produkt veřejně kritizovat, pokud k tomu mám argumenty. Ty asi nerozumíš tomu jak svět funguje, že ta legislativa zpětně reaguje na to co se děje. Existuje x podvodníků a snake oil salesmanů, který pořád fungujou. Viz blbosti typu prodávání šperků na barandov tv atd... To jsou podvodníci co hledají skulinky v zákonech a nemá to s volným trhem absolutně nic společnýho a můžeš mě o tom přesvědčovat jak moc chceš.

            • Hele doporučuju se k náročnosti vývoje her nebo softwaru už radši nevyjadřovat, abys ze zebe dál nedělal ještě většího hlupáka než teď . Teda jestli si myslíš, že vývoj Diabla Immortal je jen reskin Diabla 3, který zabral třeba jen pár měsíců a následně 4 roky vymýšleli ten predátorský monetizační systém 😂 tak sis evidentně k vývoji softwaru ani nečuchnul. 

              Ano, Diablo Immortal není jen na mobily, Blizzard udělal oficiální emulátor i na PC, aby lidi nemuseli shánět a instalovat  speciální software (jako např. BlueStacks), který by jim to umožnil hrát i jinde, to ale neznamená, že už to není mobilní hra. Když např. nějakou mobilní hru později někdo vydá i na PC/konzole, taky kvůli tobě budou předělávat celý monetizační systém? U Genshinu to bylo každýmu putna a to bylo primárně na PC/konzole. Žádné odsuzující články nebo bojkoty, naopak pochvalné recenze, kolik zábavného obsahu zdarma hra nabízí (spoiler: stejně jako Diablo Immortal)

              Ta fascinace Blizzardem jde absolutně mimo mě - oni mají snad zakázáno vydat vlastní mobilní hru s monetizačním systémem, který tu funguje už 10 let? Proč? Jako že všechny velké herní korporace jsou zlé a prohnilé, ale Blizzard byl ten poslední hodný? 😂 Co se týká crestů a měn tak je to jen nošení dříví do lesa. Děláš si nárok na "jistej legendary 5 hvězd gem" tak cáluj! Stačí ti horší? Můžeš ho mít zadarmo. 

              A jasně, potřebujeme hromadu dalších zbytečných zákonů a regulací, které nás ochrání od predátorských praktik "první vzorek zdarma, další už za peníze a jestli chceš všechno hned tak se nedoplatíš" protože jsme nesvéprávní tupci, co neumí číst. A jestli mikrotransakcím ve hrách říkáš skuliny v zákonech tak to už se snad ani nedá komentovat... Kdyby to bylo skutečně tak strašně škodlivé pro ty 16-ti leté "děti" tak už máme v každé druhé zemi návrh na změnu zákona a protesty v ulicích. Nic z toho se ale neděje. Na závěr pro jistotu doporučuju vrátit mamince kreditku, aby ti jí náhodou nějaká zlovolná korporace nevysála proti tvé vůli - až budeš chtít zase max. výbavu v nějaké mobilní hře.

              • Reakce na příspěvek:

                Já zapomněl, že ty si se podílel na Kingdom Come a ostatních českých hrách jako vrchní vývojář. Pardon. Ale nemel tady nesmysly typu tuna obsahu a questů, když většina je zabij tohle, přines tohle a velký množství obashu je asset flip z D3.

                Jojo, jde mimo tebe protože nechceš pochopit co se ti snažim vysvětlit, že jakmile začnou velký vývojáři používat tenhle monetizační systém, bude ve všem a to nejen v mobilních hrách. Proto je takovej backlash, ne protože lidi nemají peníze nebo jen tak rádi brečí. Bohužel, každá věta co napíšu jde absolutně mimo tebe a už mě to nebaví, protože ty to prostě nechceš pochopit.

                Zase o Genshinu, doporučuju si přečíst co jsem psal v minulym komentu. "Co se týká crestů a měn tak je to jen nošení dříví do lesa. Děláš si nárok na "jistej legendary 5 hvězd gem" tak cáluj! Stačí ti horší? Můžeš ho mít zadarmo. " Zase úplně mimo. Endgame je core mechanika Diabla která je omezovaná monetizací, něco jako kdyby v COD4 promodu sis zaplatil a tvoje zbraně by dávaly větší dmg oproti ostatním. To by asi nebylo úplně fér v esport střílečce... Stejně tak není v grindovací ARPG fér, že si můžeš zaplatit nepřímo za lepší gear. 

                Hele neboj se, jestli chceš tak pošli účet, klidně ti přispěju na pár crestů :). Nebo rovnou točíš na stake.com? hehe... Ale až budu chtít maximální výbavu ve hře, zapnu třeba Path of Exile (free hra překvapivě). A nebude mi v hlavě vrtat, že to musim hrát 10 let, abych vymaxoval postavu 😂.

                 

                • Reakce na příspěvek:

                  Tvl opět oblíbený reskin a asset flip "argument", tak to se vzdávám 🙂 Člověk nemusí být hlavní vývojář Kingdom Come, aby mu došlo, že těch několik set vývojářů Blizzardu+NetEase tam těch 4-5 let zřejmě "něco" dělalo, protože kdyby to byl jen ten tvůj reskin Diabla 3, tak to mají přece za půl roku venku a hotovo, ale z nějaké důvodu to neudělali a další 4 roky na tom "něco" dělali a ty lidi platili. Aha, už to mám, ladili ten predátorský monetizační model 😂  

                  A jasně, budu si furt číst dokola jak už v Genshin Impact a tisíci dalších hrách předtím to bylo špatně zmonetizované (ale ještě nám to asi tak moc nevadilo), ale až teď Diablo Imomrtal nám konečně otevřelo oči! 😠 Takže zavedeme speciální zákon, aby nám mohli nenažrané korporace prodat 1000 gemů za 10 eur a ne jen 999, přece se nenecháme okrádat, soudruzi, no ne?! Já fakt umírám smíchy 😂 Založte si na to odbory, aby vás brali vážně, protože zatím se ten backlash hodně míjí účinkem. Dle dosavadních zisků (49mil USD za červen) jim ten model evidentně funguje, takže sportovní terminologií kapitalismus 1:0 hlasitá minorita v internetových diskuzích. Ale ještě to nevzdávejte, vyhlašte třeba stávkovou pohotovost, to prý zabírá.

                  • Reakce na příspěvek:

                    Dobře, podívej se na video z Diabla 3 a pak na video z Diablo Immortal a řekni mi rozdíly. Byly časy, kdy se na datadiskách dělalo rok - přidán nový obsah bez toho aniž by se muselo pracovat na modelech, enginu atd... Ale když to v 2018 ohlásili tak automaticky museli NA MOBILNÍM PORTU HRY dělat 4-5 let žejo :). Tyvole ty si tak naivní, že to snad ani není možný.  Oni asi těch 5 let pracovali na drag and drop skillech (aha takový věci jsou v lolku a dotě už přes 10 let), aby kur*a vyladili to exkluzivní ovládání (neměli vlastně vůbec template takovýho ovládání z Diabla 3 na switch, že ano). A vlastně taky psali srdceryvnou kampaň s nepřeberným množstvím cutscen, možnostma volby, o několika koncích. 5 let kreslili modeli mečů a brnění (který vlastně vůbec neměli z D3) a vytvářeli uber skiny pro ultimátní battlepas maniaky. Ta práce je tam fakt vidět no. To se musí nechat. Jo vlastně tam přidali ještě filter a snížili trochu gamu když si lidi stěžovali u D3 na kreslenou grafiku... 😂

                    "Prostě u toho Genshinu nebyl toho dostatečnej backlash (i jak si psal, minimum článků o tom atd..)" Zase si dokázal, že neumíš číst.

                    Vydělává třeba i těžba zlata v Kongu, kapitalismus 100:0 černoši. Jako sorry, ale to že něco vydělává není absolutně žádnej ukazatel toho, jestli je to správně nebo ne, to nemůžeš myslet vážně. Když by si přesvědčil lidi, aby od tebe kupovali ho*na, protože jsou zdraví a začneš jim je prodávat a budeš mít obrovský tržby, znamená to, že jíst ho*na je zdravý? Pořád nechápeš, že to není jenom o nějakých zákazech, ale já prostě nechci mít tyhle sviňárny v ostatních hrách, abych hrál nový Diablo 4 a sallow co do toho "nedal celou výplatu" měl 10x lepší gear za stejný čas hraní. 

                    "Takže zavedeme speciální zákon, aby nám mohli nenažrané korporace prodat 1000 gemů za 10 eur a ne jen 999, přece se nenecháme okrádat, soudruzi, no ne?" Zase úplně mimo. Tam jde o to, že potřebuješ 100 crestů, abys dostal 5 hvěz. gem ale ty můžeš koupit jedině 99 crestů nebo 199. Takže tě ta hra donutí koupit 199 i když jich potřebuješ 100. Ale zase, to už je takovej tvůj sport nechápat psanej text, žejo. Děláš to jako provokaci doufám.

  • Obiwan

    Valná většina streameru se na to vybodla. Jejich komunita taky což pro dost her je problém a Diablo nebude vyjímkou. To že někdo stáhnul 10 mil F2P hru není žádný ukazatel. Maxroll končí pro to podporu. Season 2 content je směšný. Season rozdělený na jeden neplatící a 3 platící to je vtip. Masivní odliv lidí co po měsíci zjištují že se jako F2P už pomalu nemají kam posouvat. udělat pro některý F2P hráče CR 2100 je bez několika denně hodinového grindu po xx dní pomalu nemožné. Takže dost dlouho skejsnou pod 2K a ani se do nového ubohého raidu nedostanou :D A nebo psychicky pustí korunu. Takže tipuji do půl roku to bude out a bude se to celé měnit :). Takhle ještě rejžují co to dá :). 

    • To je taková dneska už klasická strategie Blizzardu. Pustit hru v šíleným stavu, vytřískat z toho do roka co nejvíc peněz od "nehráčů" nebo extra fandů značky. Pak po roce poupravit do zhruba hratelný fáze a v podstatě ještě dostat pochvalu za to, jak naslouchají komunitě.

  • Aneb mnoho povyku pro nic. Pay-to-win je každá druhá nebo třetí mobilní hra a taky o tom weby nepíšou skoro každý den. Demonstrativní mazání vlastního obsahu je fakt směšné (zálohu určitě mají).

    Ukáže se za pár měsíců až opadne prvotní nadšení , jestli nebudou muset platební model trochu poladit, ale teď když jim to sype milióny tak by byli sami proti sobě.

    • Mnoho povyku pro nic? Já bych rád na hřišti postavil pro děti automaty a zřejmě by mi to i dost sypalo. To ale neznamená, že je to správný... Neboj se, až mobilní monetizace pomalu přejde na všechny herní platformy (viz Čína), tak se budeš ještě dost divit :).

      • Dospělé lidi s kreditkou přirovnáváš k dětem na pískovišti? :)  Jestli jsou někteří jedinci finančně negramotní a utratí hromadu peněz za nějaké gemy v mobilní hře tak to určitě není problém té hry, ale těch jedinců a změna monetizace jedné hry vysátí kreditky nezachrání, protože podobných her je milión a příležitostí za co na internetu utrácet jakbysmet = proto mnoho povyku pro nic.

        A kdo jsi ty, aby jsi určoval jaký styl monetizace her je ten správný? :) Nechceš to nechat na herních studiích, samotných hráčích a volném trhu aby rozhodl?


        • Reakce v diskuzi (missclick).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit