Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Inquisitor

    Pokud budu moct hru hrát a dohrát bez příplatku, nemám s tím problém. Za kosmetický serepetičky pro streamery klidně.

    • No v dnešní době hlavně záleží i na  tom, jestli to bez příplatku bude zábava a jak dlouho to bude trvat? Pokud se nepletu, tak i to Diablo Immoral lze hrát a dohrát! bez příplatku. Jen asi zabiješ celej život nudným grindováním.

      Takže zase vývojářům hned neskákejma na lep s tím, že "když to jde dohrát bez placení", tak je to automaticky ok.

      • twicer

        Záleží zda za dohrání považuješ jeden průběhových průchod hrou, nebo vybavení postavy tím nejvyšším tierem a schopnostmi. 

        Pokud je do druhý případ, tak to bez placení dohrát nejde.

      • Inquisitor

        To samozřejmě. Uvidíme jak to ve skutečnosti bude. Hry kupuju stejně až po nějaká době. 

  • Carnage666

    Pokud je všechno kosmetický a není to pay to win je to v pohodě, ale problém nastává když se vývojáři víc věnují kosmetickým věcem než plnohodnotnému contentu.

    • Jenže tomu, že je všechno kosmetický už dnes nikdo nevěří (zvlášť potom co předvedli s Diablo Immoral). A i když to bude kosmetický při startu (když ptáčka lapají....), tak v dnešní době nemáš jistotu, jestli to nezmění časem. Na to už člověk potřebuje nějakou důvěru ve studio a tu Blizzard prostě ztratil.

      • tomekbobek

        A kde se to třeba změnilo?

        • Fallout 76? Ten měl mít na začátku taky jen kosmetickou monetizaci. A až natáhl hráče, tak jim začal nabízet za peníze gameplay výhody.

          Prostě u jakékoliv hry co je "game as service" dnes nevíš co s tím udělají.

          • twicer

            gameplay výhoda = možnost založit si server s vlastními pravidly? 

  • sugyn

    Uz zase hra za full price s monetizaci bokem, ze se nestydite Kelisova.

  • Zbysek01

    Nějak jsem nepochopil na co si tady těch pár lidí stěžuje... 🤔

    Season pass je free, jeho prémiová verze vám bude odemykat pouze kosmetické předměty. V ingame shopu si koupíte taktéž pouze kosmetické předměty. Vy ani nikdo jiný si nepořídíte nic co by poskytovalo nějakou výhodu ve hře.

    V článku je to zmíněno, v originálním dokonce několikrát.

    Za mě naprosto v pohodě monetizační systém.


    • Protože přesně takhle mluvili i o Immortalu. Proč je v Diablu nějakej přiblblej battlepass. Proč je tam vůbec "free battlepass" v první řadě? V převážně singleplayer hře? To, že to dělá každej není argument. To se jako snažej z toho udělat Lost Ark? To pak ale nesedí ten nepaytowin battlepass, protože Lost Ark je free to play a hlavně Diablo není MMO... K čemu mi jako je, že když zabiju 100 impů, dostanu 3% víc exp na jeden den? Proč já jako hráč musím tohle řešit v Diablu? Proč si normálně v obchodě nemůžu koupit skin, proč tam tohle dávaj? Mě už přijde, že fakt dneska dostanete naleštěný h**no a lidi se ještě diví, že poukážete na to, že je to vlastně h**no :) 

      • Od kdy je Diablo převážně SP hra? :D

        Už tohle dává tušit že jsi trochu mimo :)

        • Od doby Diabla 1 a Diabla 2? To, že můžeš hru hrát coop z toho nedělá MMO :). 

          • Ale coop už není only SP, takže pořád Diablo je Mulťák... a nepleť si to s MMO :D

            • Rozumíš slovu "převážně"? Převážně neznamená výlučně...

      • Zbysek01

        Já mít tolik problémů s jednou hrou, tak bych ji snad ani nehrál 😀

        • Je super když na tvoje "Nějak jsem nepochopil na co si tady těch pár lidí stěžuje" zareaguju důvodama proč si třeba lidi stěžují, a ty odpovíš jak si odpověděl. Opravdu kvalitní diskuze.

          • Zbysek01

            O čem chceš diskutovat?

            Tobě evidentně Diablo 4 tak jak je představované absolutně nevyhovuje.

            Já s ním zatím nemám problém.

            Jak říkám, kdybych byl tebou, tak raději hraju něco jiného, co mi sedne víc.

            • Tak překvapivě si tu v diskuzi o monetizaci Diabla 4. Ve svym příspěvku si hrozně překvapenej, že to někomu vadí. A když dostaneš odpověď proč to někomu vadí, tak odpovíš, že D4 není pro mě? Jako kvůli battlepassu? Však já nikde nepsal, že ta hra jako taková je špatná nebo se mi nelíbí :D. Příště nechoď do diskuze o monetizaci, když se o tom nechceš bavit.

        • tuco

          Je to tak. Nehrat/nekupovat je jedina zpetna vazba ktera funguje. Lidi si muzou stezovat co chcou, ale ti co rozhoduji se stejne divaj na grafy prodeju/poctu hracu.

    • J.V.Stalin

      Teď hraju Diablo II Resurrected, zatím po mě nechtěl nikdo ani korunu a navíc všechny setový, unikátní apod brnění a zbraně vypadají jinak aniž bych za to musel zaplatit korunu, protože produkt, který je obsahuje již vlastním.

      Za mě naprosto v pohodě monetizační systém.

      • Můžu se zeptat, kde je v D2 Resurrected battlepass? Trochu mimo ne?

        • uher

          Řek bych že jsi nepochopil očividnou narážku na to, že když si koupil DII za plnou cenu, tak má všechen obsah už ve hře a nemusí tak za další byť třeba jen kosmetické věci dát ani korunu.

          Prostě pointa jeho komentáře byla v tom, že si koupil kompletní hru.

          • Jevo83

            Doba pokrocila. Vyvoju hier sa vo velkom venuju akciove spolocnosti, nie par nadsencov v garazi. A akciovky su firmy zamerane na produkt ktory vyrobi zisk...co najvacsi. Pokial by ludia nekupovali a neplatili za dodatocny obsah, nikto by ho neprodukoval. To nie je o pristupe firiem ale o ochote ludi dat za nieco peniaze.

            A to je tema ktoru je uplne zbytocne riesit - kolko ludi je ochotnych zatelefonovat do televizneho vestenia a kupit si tam kamienok svatej Terezky proti nadche/ryme?

            Oproti tomu je predavanie farebnych brneni vlastne eticky obchod.

            • "Doba pokrocila"

              Ano. Ale ne každý pokrok je automatický dobrý. To co se děje s mikrotransakcema (a doufejme, že se nechytnou nft) je prostě děs. A je jen dobře dávat najevo, že se nám to nelíbí.

              • Jevo83

                Reakce na příspěvek:

                Suhlasim ze to je des.... lenze preco? Lebo ludia platia...

                Pokial ostanu mikrotransakcie len kozmeticka vec a nie pay to win tak mi nevadia... je to ako v potravinach... ja si sice mrazeny spenat nekupim, ale ak ho niekto chce, pohoda 😎

                Nft nastastie vyzera ze je slepa ulicka... lebo nft je len pokus z mikrotransakcii urobit megatransakcie

            • uher

              Tím chceš říct, že Diablo II dělalo pár nadšenců v garáži? A co třeba takový poslední God of War? Jak se opovažují nevydat placené kosmetické DLC?! Asi garážový projekt o pár zaměstnancích...

              A těch příkladů by se dalo najít víc. Problém je přístup společnosti. Vždyť Blizzard už teď říká, že budou i placené příběhové rozšíření. Tak proč ten kosmetický bordel nebudou obsahovat ony? S tím by asi nikdo problém neměl.

              • Jevo83

                Reakce na příspěvek:

                Diablo 2 vyslo pred 25 rokmi ..... God of War je singleplayer hra. Diablo je zamerane na coop endgame, kde si teenageri budu porovnavat equipment a loot. Pokial firma urobi shop, kde si mozes kupit kozmeticke predmety tak v com je problem? Chces - kupis, nechces - nekupis. 

                Nie je to iba zalezitost hier - vsetci sa ti snazia predat svoj produkt ako sluzbu. Taka je doba... nemozes od spolocnosti obchodovanych  na burze chciet aby sa prestali spravat kapitalisticky. 

                Predstav si, ze napises zbierku poviedok. A predstav si, ze za tebou pride vydavatel, ze za kazdu dalsiu poviedku ti doplati 25 tisic korun, pretoze ludia si to dokupia. Povies mu ze ne, diky? Dokonca si este viem predstavit, ze by si to povedal z dovodu ze by si vytvoril ucelene dielo a uz ho nechcel rozsirovat. Lenze ak by si mal nad sebou dozornu radu, myslis ze by mali pre teba pochopenie? :) treba si uvedomit ze firmy ako activision su proste klasicke spolocnosti existujuce za ucelom vytvorenia co najvacsieho zisku. 


          • Už to chápu. Moje chyba.

      • Zbysek01

        A právě ten vzhled je na itemech to nejdůležitější 👍

        • Zbysek01

          Edit: Zrovna ve dvojce bych si klidně zaplatil, aby Harlequin Crest vypadal úplně jinak 😀

          • uher

            Jo, ty budeš ideální zákazník pro přístup Blizzardu.

  • Derp_1337

    Doby, kdy hráči měli rádi Blizzard a považovali je za jedny z nejlepších vývojářů, jsou pryč. Teď Blizzardu jde hlavně jenom o obyčejný ca$hgrab a co největší úroveň monetizace. R.I.P.

  • triptich

    tak tieto "kroky" sa tak nejak aj čakali. otázkou stále je, ako to ovplyvní samotnú hru. season pass je už vlastne štandardný spôsob dodávania obsahu a kozmetické predmety... počkám na výsledný produkt.

  • Osobně nejsem zastáncem stahování cracknutých her, sám jsem vývojář a rád podpořím ostatní, protože dobře vím, kolik je za tím práce.

    Co ale dělá Blizzard je už přes čáru a tak jsem se rozhodl, že jestli uvidím jediný p2w aspekt v D4, tak si hru s radostí stáhnu cracknutou.

    Jen tak dál Blizzard...

    • mr.clayman

      Jenže dvě špatně ještě neznamená dobře. Jak podotkl někdo výše, nezaplatit za hru, kterou hraju, protože se mi nelíbí, jak funguje její tvůrce, je jako jít do kina na film načerno, protože se mi nelíbí, jak funguje filmový studio, který ho vyprodukovalo.

      A to říkám taky jako softwarový vývojář.

    • Zkus si stahnout piratskou verzi D3....  Stejnej uspech budes asi mit i s D4

    • triptich

      ale tu sa nebavíme o nejakom domácom kutilovi, čo si upatlal hru "na kolene". štúdio ako blizz vlastne pozbudíš k tomu, aby zavádzalo ešte väčšie reštrikcie a agresívnejšie platobné modely. lebo o hru je záujem = piráti sa. teda treba urobiť len kroky, ktorými to pirátom znepríjemníme/neumožnime im plnohodnotne hrať v provnaní s platiacimi hráčmi. ak ich chceš naozaj "vytrestať", tak je naozaj lepšie hru úplne ignorovať.

      úmera v štýle veľa ľudí piráti = protsestujú proti platbám v hre nedáva zmysel a žiaden management týmto spôsobom nebude rozmýšľať.

      • Mě to přijde jako dobrý osobní zadostiučinění, když nezaplatím za finální produkt (tudíž přijdou reálně o platícího zákazníka).

        No a jako bonus si hru užiju bez otravnýho shopu se skinama a zbytečných battlepassů...

        • Jevo83

          Cracknuta hra? It is so like 90's.... pri hre ako Diablo stravis 100vky a 100vky hodin.... tych par desiatok eur je v pohode cena. A ked ta pohorsuje tak ju nehraj...ale v dnesnej dobe este riesit piratske hry?.... neviem, mam z toho rovnaky pocit ako keby si mi chcel dat cdcko s napalenymi 50 hrami...spomienky su to pekne, ale doba sa pohla😂

          • Řešímu tu stejnou věc?

            • Jevo83

              urcite ano... len nemozem suhlasit s logikou - film sa mi nepaci, tak sa vkradnem do kina nacierno. Alebo v potravinach - mrkvu fakt neznasam, tak ju ukradnem.

              Bud to chces hrat alebo nechces. Ked ano, tak sa patri si ten produkt kupit a nikto ta nenuti kupovat dodatocny obsah (ja som prvy proti kadejakym hlupym mikrotranskaciam).

              A ak to hrat nechces, tak naco to piratit? :) 

    • mousekrup

      Nebylo by férovější si tu hru prostě nezahrát?

      • Určitě ne, protože věřte, nebo ne, tady tím způsobem ze spousty lidí účelně vytahujou peníze a to ne zrovna malý.

        • mr.clayman

          V kapitalismu se vždy hlasovalo peněženkou. Když se mi nelíbily obchodní praktiky firmy, prostě jsem přestal kupovat její produkty. Porušování smluvních podmínek vázaných s produktem do toho ale nespadá.

        • mousekrup

          He? Nechápu myšlenku. Jakýmže způsobem "ze spousty lidí účelně vytahujou peníze"? Tím, že si tu hru nezahrají?


          Mimochodem jak už tu někdo naznačil... hodně štěství v pirátění. Počítám, že stejně jako D3 bude i D4 vyžadovat připojení k internetu a velká část herní logiky se bude odehrávat na serveru ;).

  • Jevo83

    Hlavne by mohli vymysliet nejaky novy sposob levelovania. Model, kde s dmg 10 musim 5x seknut do zombika s health 50, aby som ho zabil a postupil na lvl 2, kde musim s dmg 20 zase 5x seknut do toho isteho zombika tentokrat s health 100 atd do nekonecna je zabijanie casu a nie zabava...

    • twicer

      Zkus vymyslet náhradu, třeba ti v průběhu dojde, proč je to tak jak to je.

      • Jevo83

        Je to tak preto, ze cely gamedesign je postaveny na loote a equipmente (preto aj ten obchod s kozmetickymi predmetmi) a nie na realnom gradujucom PvE.

        Cize v podstate by mozno Diablo 4 davalo zmysel ako tower defense hra, kde by na jednom mieste v strede obrazovky stal hrac a zo vsetkych stran na neho budu prudit nepriatelia a on len bude sekat a levelovat a bude padat loot.

        • twicer

          Takže by si v diablu s číslem čtyři vyměnil 25letý gamedesign postavený na sběru výbavy za reálně gradující PvE, což teda znamená vlastně přesně co?

          • Jevo83

            Vymyslel by som bojovy system zalozeny viac na skille a reflexoch, nieco na sposob izometrickeho Elden ringu... cize neskorsia faza hry predpoklada, ze sa budes musiet ucit a sustredit, nie len spamovat powers a drzat stlaceny primary attack

            • twicer

              Nemůžu se ubránit pocitu zda si vůbec někdy hrál nějaké Diablo na nejvyšší obtížnosti proti uber bossům, jelikož právě tyhle vlastnosti jsou klíčem abys neležel neustále v krvi na zemi.

              Spamovat powers a drzat stlaceny primary attack pak musíš i v elden ringu, nebo snad to kouzlo nemusíš vykouzlit 30x abys zabil bosse? 

              Za sebe musím říct, že vyměnit 100 démonů za 5 kolem kterých bych pak musel minutu běhat dokolečka než bych je osekal není zrovna zážítek který bych hledal v sérii jako Diablo. Dovedl bych si představit bohatší možnosti pohybu, možnost vyskočit do vzduchu, víc vertikální svět, ale variaci na elden ring bych ztoho teda opravdu nechtěl :)

  • MalyZeli

    To je překvápko. Klidně ať Blizzard shoří i s Diablem.

  • Přesně toho jsem se bál, uvidíme co za supr vecičky tam ještě Blizzard přidá. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit