Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jedine čo tým vyjadrením do sveta oznámil je to, že tá firma má zlé vedenie.

  • Ukazuje to pár věcí:


    Lidi jsou tak zpanchartělý. že očekájí bonusy i jen za to, že vůbec dojdou do práce, jak u nás ve státní správě kde se rozdávají bonusy za to, že se něco NEZPOZDILO a dopadlo to podle původního plánu, super tady letí bonus, to, že přesně za to pobírají plat a je to jejich práce se nebere...nic se nepo...kakalo, tady jsou prémie


    za druhý, jak jsou některý lidi úplně mimo realitu, že jim nedojde, že jako hlavního CEO ho asi nepošlou do haj...WC když se jich ptá jak se jim líbí dělat 3/4 dne, asi jako u nás když nějaká inteligentní žena radí 5 svetrů a dva stupně dolů když vy máte vidinu toho, že budete za vyúčtování platit o 100 litrů víc než doteď  a ještě se za takovou grandiozní myšlenku sama poplácá po zádech

  • Thanquol

    No tak to bych chcipnul. Párkrát do v týdnu si střihnu bezprescasove hodnoceno dvanáctku a stačí mi. A to to mám blízko. 

    15h/7 zni jako fantasmagorie Čínského stylu. 

  • Zase ten brekot, já to fakt nechápu. Když práce stojí za prd, najdu si jinou. Anebo podnikám sám. Anebo si životní priority srovnám tak, abych byl happy. Ale bezdůvodně se nechat dřít z kůže a pak brečet, to mi hlava nebere. Chyba je především v lidech, kteří na takovou pakárnu přistoupí. Každý majitel logicky bude tlačit zaměstnance na co nejlepší poměr cena/výkon. 

    • Tady jde o vytvoření závislosti. Dostáváš mizerný plat, děláš od nevidím do nevidím a máš slíbený pořádný bonus, až hra vyjde. Jenže vydání se pořád odkládá a makat musíš furt. Pak tě určitě napadne, že jsi měl vypadnout už dávno, protože ti to ani za ten bonus nestojí, ale když už to má vyjít za měsíc, tak už to nějak vydržíš. Měsíc uběhne a odklad o další měsíc...

      Pak samozřejmě další forma závislosti a to ta, že prostě chceš dělat v tomhle odvětví a že chceš být u vydání té skvělé hry.

      • medveddd

        Přesně, pak lidi melou takovýhle věci jako Glen Schofield a přispívají tím k tomu, že se to stává industry standardem. To si pak mezi různýma společnostma moc nevybereš. Nehledě na to, že změna práce není jak nákup novýho trička.

        Malacandra to vidí jak Hurvínek válku.

        • Malacandra to vidí jako 40+ chlap, co pomáhal před 20ti lety rozjíždět jednu IT firmu od nuly, kde makal od nevidím do nevidím (ani ne za min. mzdu) protože byl mladý a bavilo ho to. Pak ho to bavit přestalo, tak šel dělat do standartní firmy. A dnes pak dělá šéfa IT malému týmu, kdy už to je to o tom, jaký si to uděláme, takové to máme. Za rozumné prachy. Ano, pořád bych mohl jít dělat do korporátu a mít 3x větší plat, ale moje životní priority jsou rodina, takže nezájem... k čemu? Mít ještě lepší auto/byt/barák/lyžování ve Švýcarsku místo Rakouska? 

          Co tím chci říci, že jsem v kterékoliv fázi života mohl jít dělat co jsem chtěl a nikdy by mě nenapadlo skuhrat. Dělal jsem to dokud mě to bavilo. Je to chyba a vina jen a pouze těch, co si nedovedou srovnat priority a pak skončí vyhořelí a v depresích. 

          Změna práce v IT branži dnes není jako nákup trička... je ještě lehčí. Akorát nesmíš být lempl.

          • Já mám pocit, že změna práce (ideálně za lepší) není až tak srovnatelná s nákupem trička, ale spíš mi to přijde třeba jako proces hubnutí.

            V zásadě je to strašně jednoduchá přímočará věc a naprosto všichni ví co musí udělat, aby toho dosáhali (pravidelně cvičit a nežrat vs pravidelně se vzdělávat a posílat CV). Ale obojí je prostě pracné, namáhavé, žere to spoustu času a pořádné výsledky nejsou vidět hned, ale nejdřív za měsíce nebo i několik let. A je prostě mnohem jednodušší sednout k TV a říkat, že to nejde.

            • Pravda, to jsem trochu zlehčil. Ano, člověk musí vystoupit z komfortní zóny, ale zpravidla ty strachy jsou neopodstatněné. Pokud je alespoň trochu šikovný a učenlivý, tak je OK. Na druhou stranu, dneska v době nedostatku lidí v branži je to fakt trochu úsměvné. Já jsem měnil práci cca. 3x a vždy jsem si polepšil (nejen finančně). Chce se to nebát.

              • Reakce na příspěvek:

                S tou změnou práce souhlasím, jde to celkem snadno se značnou šancí na zlepšení, pokud něco umíš a máš klasickou smlouvu nebo děláš na sebe. Sám tomu moc neholduju, ale chápu to.

                Problém je, jak jsem psal výše s tím, že musíš makat, i když tě to nebaví a rodina jako priorita nepřipadá v úvahu. A když odejdeš, přijdeš o bonus v podobě třeba ročního platu, což může být rozdíl mezi splacením a nesplacením hypotéky, kterou sis bral v době, kdy ti firma slibovala světlé zítřky a vydání hry do dvou let. Ano, je třeba si na podobné smlouvy dávat bacha, ale když už do toho někdo nezkušený spadne (a že jich je), tak není úplně nefér takové přístupy firem kritizovat.

              • Reakce na příspěvek:

                Však to je to co píšu. Je to jednouché, všichni ví co udělat pro to, aby se měli líp. Ale stejně když přijdou dnes večer domů, tak místo toho aby nahodili "c# basics tutorial" nebo "How to set up cluster tutorial", tak se začnou věnovat nějaké kravině a nadávat, jak je nereálné se mít líp.

  • bodmrazu

    Nekdy je proste potreba zamakat. Jo, jsou lidi co jsou v praci 8 hodin a ani minutu navic a jeste se u toho klidne flakaj a pak lidi co chteji byt uspesni a tak makaji vic. Spravny manager musi s obema typy nejak vyjit a hlavne byt sam prikladem a ne vodu kazat a vino pit. Me je rozhodne sympatictejsi ten vyvojar, nez Schreier. Sam hru nikdy neudelal, ale keca mu do toho.

    • Veskoslav

      Bože to je blábol. Až budeš v práci, kde si hodnocený za projekt a ne počet odpracovaných hodin, tak pak zjistíš, že většina lidí, co dělá miliardu přesčasů prakticky nezná Time Management a všechno jim trvá. 

      Naivita si myslet, že počet hodin v práci = lepší pracovník. Také je rozdíl dlouhodobý časový tlak a krátkodobý. Ty bys byl v Japonsku za hvězdu s tímhle přístupem. Co na tom, ze ma člověk práci hotovou,  v té práci bude prostě hnít 12, protože se to od něj "očekává".

    • mr.clayman

      Nemáš tušení, o čem mluvíš. Nebo mi tu chceš opravdu tvrdit, že až ti šéf řekne, že musíš dřít 15 hodin denně, 7 dní  v týdnu, jinak se to podepíše na tvým osobním hodnocení a případných šancích na povýšení, tak srazíš paty a pojedeš jak drak?

      • Tak tady snad záleží na okolnostech ne?

        Pokud mi řekne, že tam mám dřt 15 hodin, 7 dní v týdnu jen tak pro nic za nic, aby mě setřel, tak je jasný, že ten den bude mít na stole výpověď.

        Ale jsou prostě pozice, kde je to občas potřeba. Pokud jsi, já nevím, třeba IT podpora a podělá se vám komplet server a celá firma stojí, dokud se to neopraví, tak je prostě jasný, že tam budeš třeba celej víkend v kuse, a nejpíš tam budeš i "spát" (pokud na spánek zbyde vůbec čas) než to celé rozjedeš.

        S tím se prostě u některých pozic počítá, není to běžné, neděje se to často a není to norma. A to že takto dokážeš (a jsi ochoten) firmu zachránit už máš tak nějak promítnuté i do základního platu (takže i když ti to třeba nezapaltí jako přesčasy, tak ono to máš dost vyvážené tím, že to prostě neděláš za mzdu uklízečky. Takže takový pracovní nával jednou za čas prostě zkousneš a neremcáš. Protože buď se ti to vyplatí to takhle dělat a děláš to. A nebo se ti to nevyplatí a jdeš jinam.)

        • medveddd

          "není to běžné, neděje se to často a není to norma"

          A tady právě narážíme na ten problém - v herním businessu to tak trošku norma je a necrunchuje se při naprostých výjimkách, když se něco "posere", podělá se server a stojí celá firma.

          Schofield tady mluví o crunchování, jako kdyby to byl normál a ještě to vypadá, že je na to hrdej.

      • sugyn

        A tohle jsi vydedukoval z toho tweetu nebo je to tvoje osobni zkusenost kterou si ziskal praci v jejich spolecnosti? Protoze ja mam pocit, ze je to podle hesla kdo chce psa bit najde si hul.

      • Lukyz

        O tomhle by se dalo diskutovat do nekonečna. Ale za mě ano, v některých odvětvích je to v krátkodobě naprosto normální. Finiše některých projektů, přípravy na release atd. 

        • Krátkodobě to smysl dává, ale když je to tak půl roku nebo i víc...

  • Maxianimal

    Schreier? Nezájem.

  • MalyZeli

    :D No staci si precist prvni odstavec "about us" na jejich strankach, a je videt ze to jsou jen keci, keci, keci. Bohuzel je to americke studio, a tam je tohle celkem normalni v jakekoliv praci, nemaji tam takove prava jako napr. Evropa, a vlastne kazda rozvojena zeme. Nerikam ze se tohle nedeje vsude, ale tam je to normou.

    • MalyZeli

      *rozvinuta*... Error 404 brain not found!

  • mr.clayman

    Jo, game dev... Člověk do něj jde plný nadšení a košatých představ a po několika letech může mluvit o štěstí, pokud ho ta věc nepozře zaživa nebo dřív nepřijde o rozum nebo minimálně o dobré vztahy se svými nejbližšími.

  • seky

    Je to blbec. Ne protoze si mysli, ze ty nejlepsi veci vznikaji, kdyz lidi makaji a davaji tomu vsechno...ale protoze je to proste blbej sef, kterej chce z lidi vydrit dusi.

  • sugyn

    No kdyby pan Schreier byl hernim zurnalistou tak by treba  vedel za jakych podminek vznikali hry co dnes povazujeme za legendy. Ze lide opravdu sedeli kazdy den XX hodin v nejake boude ktery se rikalo kancelar, byli spatne placeni ale meli motivaci udelat neco sveho a husteho ze ktereho potom budou tezit. Muze taky zkusit treba rozjet vlastni podnikani kde zahy zjisti, ze i tech 15 hodin denne je malo a clovek potrebuje vic casu aby to vsechno stihnul.

    • Je rozdíl mezi tím, když někdo maká nonstop protože opravdu sám chce dosáhnout něčeho výjimečného nebo proto, že bez toho dostane jen pár drobných a nulovou šanci na zlepšení situace.

      Až budeš příště nadávat, že je nějaká hra zabugovaná nebo nedodělaná, tak jedním z pravděpodobných důvodů budou nerealistické termíny s tím, že se to dohání během crunche.

    • mr.clayman

      A Schreier není herním žurnalistou? Pokud vím, o tom, jak to funguje v herním byznysu, napsal knížku a dost se tomu tématu věnuje.

      A to, že je běžné a, dalo by se říci, zvykem v game devu crunchovat, často celé měsíce, ještě neznamená, že je to správně.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit