Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tak podle Bloomberga a jeho zdroju nabidli Taylorove celkove min. 15..000 USD, ona ale pozadovala pry 6-mistnou cifru...

  • jack
  • x_ander

    Upřímně tuhle jeji hysterii nechápu. Je to zkratka byznys - dostala nabídku a buď ji přijde zajímavá nebo ne. Ona ji povazovala za smesnou, tak šli jinam. Jednoduché jak facka. To, že předtím nadabovala první dva díly (zajímaly by mě výše její odměny právě za ně), ještě neznamená, že ji PG "musí" nabídnout práci i na třetím díle za podmínek, které si ona určí. 

    Na druhou stranu mě překvapilo, že náhrada je Jeniffer Hale, což je vícemene daberska superhvezda, která to imho za 4 tisíce rozhodně nedělala.  Nedivil bych se, že za celou věci je toho daleko víc než "směšné nízká nabídka". 

    • Tak o honorář rozhodně nepůjde. Spíš mi přijde, že si v PG řekli, že superhvězda jako Jennifer Hale přitáhne víc fanoušků a pak jen řešili, jak se zbavit Taylorky. Co je pro Japonce možná elegantní způsob, může být pro člověka ze západu vnímáno jako urážka, kterou se pak dotyčný může rozhodnout ventilovat ne úplně elegantně. Ostatně určitě existuje spousta věcí, které naopak na západě projdou v pohodě, ale v Japonsku s nimi tvrdě narazíš. U nás se odrazování cenou používá spíš obráceně: Máš spoustu práce a někdo po tobě chce něco dalšího, na co nemáš chuť. Tak si řekneš o dvoj/trojnásobek obvyklé sazby a počkáš na reakci. Když souhlasí, máš sice nechtěnou práci, ale spoustu peněz. Když ne, máš klid.

      Spíš mi přijde vtipné, jak Mijata tvrdí, že nový hlas převýší všechna očekávání a zároveň bude k nerozeznání od původního.

      • x_ander

        No, nemyslím si, že by chtěli Jeniffer Hale proto, aby přitáhli víc fanoušků. Na změny dabérů, byť za "slavnější" jméno, jsou fanoušci dost hákliví (viz. shitstrom s MGS V, kdy Haytera vyměnili za Sutherlanda).  Spíš mi přijde, že za tím je zkrátka nefungující spolupráce - jak sama Taylor říká, má deprese, nemá prachy, evidentně řadu let neměla pořádnou zakázku, a pokud v k tomu držkovala, že chce víc peněz, tak je to ideální recept na to, aby ta spolupráce zkrátku už nemohla fungovat. Tak to PG skrečovali (a tady souhlasím, že podle japonských zvyklostí ji zkrátka neřekli "máš padáka", ale nabídli neakceptovatelnou částku) a v rámci damage control se plácli přes kapsu a domluvili v současnosti nejprofláklejší dabérku jako náhradu, aby si to u fanoušků obhájili.

        • uher

          Zase v MGS V to bylo aspoň příběhově obhájený.

          • A to jako jak. Pokud neměl Hayter dabovat BB, pak měli začít už u MGS3 a MGS:PW.

  • Narval bych ji do Mišelinky tahat pneumatiky...

  • Dost smutna situace pro vsechny, ale tak alespon vime, jakypak exot je v cele PG a nemyslim si, ze z tehle PR katastrofy se jen tak vyhrabou.

    • Jaká katastrofa? To že se dva lidi nedohodnout na platu snad není ani nic výjimečného ne? Prostě se neshodli na podmínkách a každý šel vlastní cestou. Tobě se snad nikdy nestalo, že by jsi si něco nekoupil, nebo něco odmítl, protože ti to za ty peníze nestálo? Způsobil jsi si tím nějakou katastrofu?

      A jak tu padlo - sto litrů za pár dní práce (i když těch pár dnů tomu musíš věnovat naplno a třeba kvůli tomu odjet na služebku) fakt nejsou špatné peníze.

    • 0011

      No data z předobjednávek mluví právě naopak a to jaký je HK exot ví snad každý, kdo se o PG někdy trochu víc zajímal. Jeden youtouber zjišťoval, kolik účtů na twitteru zablokoval a Kamiya vytáhnul telefon a ukázal mu cifru okolo 150 000 lidí, 3 roky starý údaj, on prostě takhle normálně funguje, blázni mají nejlepší tvůrčí schopnosti, proto se na třetí Bayonettu moc těším.

      • Spis nez uspech / neuspech B3 myslim reputaci studia do budoucna. Napr. Babylon's Fall jim fakt vysel no a kdopak by se netesil na jejich dalsi live-service hru, kdyz se tak dusovali, ze se na ten typ her chcou opravdu zamerit. Ted tu mame problem s jakymsi nedocenenim talentu, coz ne ze by byla nejaka novinka ve sfere voice actingu. Ale je to proste dalsi studio, ktere naklani vahami toxicity na spatnou stranu a na jejich dalsi oznameni se kvuli tomu budu bohuzel divat s lehce kyselym ksichtem.

        • 0011

          No nevím, já se teda na pokračování Astral Chain těším hodně, spíš se bojím, že tohle přitáhne pozornost neherní cancel culture kteří budou opět veřejně exhibovat svojí ignoranci aniž by měli konkrétní důkazy nebo o kauze zbla věděli, ale to je jejich přirozenost

  • Já bych se na celý problém podíval trochu z ekonomického pohledu. Hru Bayonetta jsem nehrál a tak si budu muset vypomoct dostupnými daty. A prosím tedy o tolerantnost k následujícímu rozboru.

    Podle dat dostupných na How Long to Beat trvala Bayonetta 1 cca. 15,5 hodin (main + sides) a Bayonetta 2 cca. 12,5 hodiny.  Fakt nevím, kolik je tam textu, ale řekněme, že tam bude 6 hodin textu (myslím, že ho bude mnohem méně). I kdyby to trvalo nadabovat o něco více než 3x tak dlouho jako je délka textu dostaneme 20 hodin dabingu (Stanislava Jahnická říká, že dabing hlavní filmové role je kolem 2 hodin a role v 30 minutovém seriálu trvá do 1 hodiny) takže si troufnu říct, že můj odhad je velice přemrštěný ale pro orientační výpočet je ok. 

    Když tedy řeknem, že mzda měla být 4 000 USD za 20 hodin dabingu dostaneme plat 200 USD/hodina. Podle dostupných dat lez najít, že průměrná mzda v Londýně je kolem 27 Liber což je asi 33 USD. Hellena Taylor je jistě schopný dabér, ale byla ji nabídnuta mzda 6,5x vyšší než je průměr v Londýně. Chápu, že jde o speciální povolání, ale i tak mi přijde plat ve výši 6,5 násobku londýnského průměrného platu respektive 11 násobku anglického průměru jako slušná mzda. 

    Jinak si dovolím osobní pohled. Vytrhávat takhle věci z kontextu nikdy nedělá dobrotu a většinou to svědčí o tom, že ten, kdo to uveřejňuje něco tají. Kdyby aspoň férově řekla, za kolik hodin práce to bylo, mohli bychom si udělat jasnější obrázek o oprávněnosti jejího požadavku. Takto je to jen výkřik do tmy a záleží jen na tom, kdo je jaký fanda, aby věřil jedné či druhé straně.


    • Marquis-III

      Viz můj komentář níže. Na práci dabéra fakt nelze hledět z hlediska hodinové sazby.  Protože takhle to vypadá, když to vezmeš dopodrobna.

      Těch 16 hodin na každou hru obnášejí 4 dny po 4 hodinách nahrávání. Při kterých musela být v konkrétním studiu kdovíkde, ale rozhodně ne pár minut od svého bydliště. Musela se dopravit do studia, najít si ubytování a pak se zase dopravit zpátky.

      A taky to není tak, že by mohla dokočit ty 4 hodiny ve dni, dát si oběd a jít jinam natáčet další 4 hodiny něčeho jiného. Celé ty čtyři dny musela dedikovat jenom Bayonettě.

      Takže i pokud bychom vzali tvá čísla 20hodin, 4000USD, 200usd/h naprosto ignorovali to, že takový dabér musí dedikovat celé 4 dny svého života tomu být na místě kde ho potřebují a dali bychom tomu jen klasických 8 hodin denně, tak náhle to není 200USD/hodina ale 125USD/hodina. A to do toho nepočítáme vlastní náklady na dopravu apod.

      A pokud bychom férově vzali v potaz že ano, daný dabér fakt nemůže dělat v těch 4 dnech nic jiného, a tím pádem bez spánku dedikuje 4 dny svého života 16 hodin dané roli. A tím se dostáváme na 62.5 dolarů za hodinu.  Nepočítaje vlastní náklady a co jí strhnou daně. A pokud bychom zanechali původní předpoklad 4h denně, tak by to náhle nebylo 5h 4 dny, ale 4h 5dní. A tím bychom se dostali na 50 dolarů za hodinu. A to už není tak velká částka, co?

      • Víš musíš se v takovém případě oprostit od nějakých osobních sympatií. Jinak se v diskusi necháš vždycky strhnout k fabulacím a domněnkám bez podkladů, jako se ti to povedlo zde.

        Nikde není ani slovo o místě dabingu ani o nákladech cestování takže jak ty tvrdíš, že si to musela platit já mohu tvrdit , že ji zaplatili 5 hvězdičkový hotel a letenku první třídou. Chci tím poukázat na nesmyslnost toho co píšeš, protože takhle se na to nelze dívat. O zbytku výpočtu už vůbec nelze ani diskutovat, protože tvrdit, že někdo vlastně pracuje 16 hodin denně, když cestuje za prací, je úplný nesmysl. Zkus to vysvětlit nějaké firmě, že ti vlastně mají platit 16 hodin práce až tě vyšlou na služebku. Až takovou firmu najdeš dej mi vědět. Jak píšu i v jiných diskusích se mnou můžeš diskutovat, ale musíš to mít podložené argumenty bez toho je to jen plácání do vody já vzal pouze dostupná fakta.

        Btw. Pokud sis pustilo video, které Taylor namluvila, pak jsi asi viděl, že je v něm uražená, podrážděná a hraje totální divadlo div se tam nerozbrečí. Dopustí se asi tak milionu komunikačních failů za 1 minutu a 53 sekund.  Například říká, že Bayonetta frenčíza vydělala 450 M USD (kde to vzala, protože informace jsou zcela neveřejné). jedinou informací, kterou si lze poskládat je to, že kopií her se prodalo mezi 2,5 - 3,0 M což by i při ceně 50 USD/kopie znamenalo obrat 150 M USD. Takže asi těžko se pak ve sporu přiklonit na stranu někoho, kde lze snadno doložit, že neříká pravdu.

        • Jaká firma ti dá dvojnásobek za práci v zahraničí? Základní plat ti samozřejmě nezvedne žádná, ale bude ti platit ubytování a diety. 3* hotýlek v Londýně bude tak za 2000 Kč/noc, diety jsou dle zákona 40 GBP (1100 Kč), což je na dvě slušná jídla v restauraci. Obojí musí platit i o víkendech, pokud tam musíš být déle. Za 30 dnů to dělá 93000 Kč plus cestovné. Možná jsi zvyklý na vyšší plat, ale mně to málo nepřijde. Když jsi podnikatel nebo někdo na volné noze, platíš to ze svého, ale samozřejmě o to navýšíš svou cenu tomu, pro koho děláš. Ale jak píšeš, není jisté, jestli to neměla proplacené a jen se tím nepochlubila.

          Druhá věc je, že lidi, kteří dělají na krátkodobých zakázkách mají hodinovou taxu o hodně vyšší než ti zaměstnaní na klasických osm hodin denně nebo na směny. Objednej si domů nějakého řemeslníka (třeba instalatéra) a uvidíš, kolik si naúčtuje za opravu baterie na umyvadle, která mu bude trvat půl hodiny. Důvod je ten, že takhle nedělá neustále, ale musí přejíždět, občas si něco připravovat dopředu a někdy má i dny, kdy žádnou zakázku nemá. Taky jako podnikatel nemá placenou dovolenou, takže aby si ji mohl vzít musí na hodinu práce víc vydělat. Tohle platí i pro herce a dabéry. Kdo má stabilní roli v nekonečném seriálu, bere na hodinu méně než ten, co dabuje film nebo hru.

          • tuco

            Základní plat ti samozřejmě nezvedne žádná, ale bude ti platit ubytování a diety. 3* hotýlek v Londýně bude tak za 2000 Kč/noc, diety jsou dle zákona 40 GBP (1100 Kč), což je na dvě slušná jídla v restauraci. Obojí musí platit i o víkendech, pokud tam musíš být déle. Za 30 dnů to dělá 93000 Kč plus cestovné. Možná jsi zvyklý na vyšší plat, ale mně to málo nepřijde.

            Jeste mi rikavali, ze mam vlastne zadarmo vylet. A ja rikam, ale ja na nej nechtel. Mam svuj zivot, svuj volny cas a svy zajmy. Vylet do Londyna, kde jsem dva roky zil, to bych snad radsi jel na Kokořín. Nicmene, jestli 93 000 nebo 930 000 je pro zamenstnance nepodstatne, to neni zadny plat. To jsou naklady, ale s platem to nema nic spolecnyho. Jestli je to malo, ty cestovni nahrady, nebo moc, to si musi vyhodnotit zamestnavatel a ne jakoze ... stalo to firmu 93 000 a to neni malo. Cool story bro. Mohls tam je sam nebo tam nejet vubec. Ale pokud tam mam stravit 30 dnu, behem kterych nemuzu zit svuj zivot jak chci, tak budes muset dat nejakej bonus. 

            • To je samozřejmě v pořádku. Já se taky na služebky necpu, pokud mi nevychází, že by to mělo být výhodné i pro mě osobně. Třeba jako zkušenost, navázání kontaktů a páka pro povýšení a obecné zvýšení platu. Jinak se často stává, že jídlo je placené místní firmou, se kterou spolupracuješ, nebo nemusíš jíst v drahých restauracích, takže ti z diet docela dost zbyde.

              Psal jsem to spíš kvůli tomu, že to jsou náklady, které si člověk na volné noze musí platit sám a promítat do ceny své práce. Když to započítáš, tak pak nevypadá tak divoce, když externista z druhého konce světa tvrdí, že práce za šestinásobek hodinové mzdy místního úředníka, který to má dvě stanice metrem do práce, je málo.

        • Marquis-III

          Vzdych. A právě proto jsem psal, že na to nelze nahlížet jako na hodinovou sazbu. Protože pak se dějou tyto věci.

          Pokud má mít dabér 5 dní natáčení pro hlavní roli, tak je to celý pracovní týden. Budeme naprosto ignorovat, že tam musí cestovat a potenciálně se ubytovat. Je to celý pracovní týden, ve kterém nemohou být v jiném zaměstnání. Proto se to neřeší na hodiny práce, ale na celý projekt. 

          Navíc to rozhodně nelze nahlížet jako na "služební cestu". Není to tak, že by někde pracovali a někdo je někam poslal (A i kdyby, tak by stejně museli mít proplacený celý pracovní den, a ne jen hodiny kdy reálně pracovali mimochodem, možná ne celých 16h dne, ale určitě 8h. Nejde to tak, že někoho firma pošle na 3 dny pryč dělat každý den hodinu a pak mu proplatí jen 3 hodiny práce ve výplatě. Ale to je mimo pointu.)

          Ze všech těchto důvodů, a dalších, na to nejde nahlížet jako na hodinovou sazbu.  

          Když budeme vycházet z tebou nahozených 20h natáčení, tak můžeme odhadovat, že jí řekli "Bude to 5 dní natáčení, 4h denně, a zaplatíme za to 4.000 dolarů." (ignorujeme fakt, že 4k byla až finální nabídka přímo od Hideki Kamiyi, ne to co jí původně nabídlo Platinum)

          To je 800 dolarů za den natáčení. A opět, při tom pracovním týdnu nemůže pracovat někde jinde.  Nepokrývá to výdaje vynaložené na úspěšné i neúspěšné konkurzy, nepokrývá to výdaje vynaložené na hlasový a herecký trénink., nepokrývá to možné výdaje za cestování a ubytování... A za mě, pokud se to všechno dá dohromady, je pak 4.000 dolarů tak takovouto roli, roli která se mimo jiné proslavila i právě díky podání dabingu hlavní postavy, u franšízy , která dosud prodala nemalé množství kopií, fakt urážlivé.

          Lidé jako dabéři nejsou placeni za hodinu, ale za výkon. A pro ten výkon musejí vynaložit spoustu úsilí i mimo ty hodiny kdy reálně "pracují". Podobně jako některé další profese - jako někteří opraváři a nebo doktoři. Ti mohou taky reálně pracovat jen velmi krátkou dobu ve dni, ale právě oni pro tu práci mají skill a mnohdy i unikátní drahé nářadí, se kterým pouze oni umění dobře pracovat. A proto, když si člověk musí zařídit službu nějakého profesionála, tak neplatí za tu hodinu kdy něco zdánlivě jednoduše provede. Platí za veškerý ten čas, který ten profesionál věnoval tomu aby byl profesionálem, platí za ten čas, který ten profesionál strávil cestováním k němu, a pokud je to něco co není možné provést v jednom dni, i za ten čas mezi tím co pro něj ten profesionál reálně pracuje. A proto jsou tito lidé tak drazí. Protože den strávený cestováním a pracováním pro někoho, kdo potřebuje službu profesionála, je ve kterém nemohou dělat nic jiného.

          A co se 450M dolarů týče, i kdyby to tak nebylo. I kdyby to bylo třeba jen 45M dolarů (což to zdaleka není). Tak by 4.000 pořád bylo méně než 0.01% celkového výdělku té franšízy. A i to by pro dabérku hlavní role bylo docela hodně málo. :/

        • tuco

          Zkus to vysvětlit nějaké firmě, že ti vlastně mají platit 16 hodin práce až tě vyšlou na služebku.

          To jsem rikaval zamestnavatelum furt, pravda bez pozitivni odezvy :) Nicmene, je to podle mne o tom, ze na to nejsou zvykli. Kdyby to pozadoval kazdy, tak by se to stalo normou. Cas proste neco stoji. 

        • Derp_1337

          "Například říká, že Bayonetta frenčíza vydělala 450 M USD (kde to vzala, protože informace jsou zcela neveřejné)"

          Ano, informace jsou neveřejné. Ale jelikož se podílela na vývoji (i když jenom hlasem), tak určitě měla možnost se dostat k těmto zákulisním informacím. To je úplně běžné.


          Moje firma, v kterém dělám, taky nikde nesdílí, kolik vydělá (samozřejmě s vyjímkou Finančního úřadu 😉 ) , ale jako zaměstnanec jsem se k těmto informacím dostal. Normálně by člověk takovéhle informace dál nikam nešířil, protože tě za tohle můžou vyhodit (a pokud jsi podepsal NDA, tak i soudně stíhat), ale ona si s tím očividně nedělá hlavu.

          • Jednak myslím, že ve skutečnosti je pro hru asi tak stejně podstatná jako 68. grafik ve firmě (jinými slovy tu práci může dělat relativně kdokoli) a proto si myslím, že se k těmhle informacím fakt nedostane a jednak bych se pořád držel toho, kde se vzala ta částka 450 M USD. 

            Z prodeje her s velkým přivřením očí dostaneme 150 M USD, merč říká, že tam nepatří takže, kde se vezme těch zbylých 300 M USD?  Někde se řešilo, že část peněz bude za práva k filmu. Ale film vznikl v době, kdy existovala jen Bayonetta 1, která měla prodeje max za 100 M USD těžko si představit, že někdo by dal 300 M USD za práva k jednomu filmu takže to asi nebude pravda. Mimochodem na DVD ten film vidělal 1,5 M USD v kinech nevím. 

            • Derp_1337

              Ty dost podceňuješ ty hlasy dabérů. Dobrý dabing udělá obrovský rozdíl.

              Já si třeba nedokážu představit, že by hlas Nathana Drake z Uncharted dělal někdo jiný než Nolan Norton.

              A jako další příklad můžu uvést třeba dabing různých klonů "Snake" ze série Metal Gear Solid. V MGS5 vývojáři vyměnili dabéra D.Hayeta za K.Sutherlenda a herní komunita se kvůli tomu tehdy dost bouřila, protože jim to "kazilo herní zážitek".


              "merč říká, že tam nepatří"

              Co bránilo té dabérce do výdělků celé série Bayonety zahrnout i příjmy z merch? Klidně to mohla udělat, i když to není moc obvyklé.

              A jinak ty počty máš trochu divné. Pokud předpokládáš, že B1 vydělala "max za 100M", tak B2 přece musela vydělat mnohem víc, když se údajně prodávala mnohem "lépe".

            • Marquis-III

              Ok. Předstírejme, že tvrzení, že dabérka hlavní postavy je pro hru = projekt stejně podstatná jako průměrný grafik, není úplná blbost.

              A předstírejme, že vývoj Bayonetty 3 probíhal pouze od oznámení v září 2021 do září 2022, takže 1 rok.

              Tím pádem by snad dabérka hlavní role měla za své služby být oceněna stejnou částkou jako průměrný roční plat 3d grafika v japonsku, což je podle googlu přes 5.000.000 jenů, neboli něco přes 33.000 usd. 

              To, že jeden z nich na tom strávil stovky hodin a druhý 16 hodin nahrávání je v tomto kontextu irelevantní. Oba jsou podle tvého podání pro hru stejně podstatní.

              • 0011

                Reakce na příspěvek:

                Vzhledem k tomu že lhala nebo si vycucala z prstu hodnoty frančízy - je to jedno, výsledek je stejný, těžko jí věřit, že jí skutečně nabídnuli 4k. I kdyby to všechno byla pravda tak vyzvat k bojkotu hry a navážet se do kolegyně... jako když už si nikdy neškrtne za mě žádná škoda.

  • Marquis-III

    Tak za prvé Hellena Taylor nedabovala papouška Evy Green. :D

    Hellena Taylor dabovala v herní adaptaci postavu, kterou ve filmu hrála Eva Green = byla hlasem-papouškem Evy Green. :D


    A co se zbytku týče, jen bych poznamenal, že 100k Kč fakt není hodně. Ano pro nás čecháčky to tak může působit, ale pro dabéry kteří kvůli tomu aby byli přístupní v městech kde herní studia jsou - což v USA můžou být města jako LA nebo v případě Helleny Taylor britský Londýn, je 100k Kč míň než člověk potřebuje na dva měsíce nájmu.

    • ales.smutny

      Ha! Díky za upozornění! Popravdě nás papoušek zmátl, ale bylo to úsměvné :) Teď už je to jen...bizarní a pozoruhodné v celém výlevu směrem k Hale.

      My souhlasíme, že 4k dolarů je málo, i za pravděpodobné množství odvedené práce. Ale Platinum nemají povinnost ji znovu najmout a za jejích podmínek, tím spíš když zjevně chtěli Hale. A, přiznejme si, pokud IMDb nekecá, Taylor nedabovala osm let... Její finanční situace nebude vinou Nintenda či Platinum.

      • Marquis-III

        "A, přiznejme si, pokud IMDb nekecá, Taylor nedabovala osm let... Její finanční situace nebude vinou Nintenda či Platinum." - v tomto kontextu to samozřejmě není vina Nintenda a Platinum, ale je diskutabilní, že je to vina toho jak s dabéry herní (i filmový) průmysl zachází. Je třeba si uvědomit kolik práce a tréninku musí dabér do své práce vložit navíc k tomu co je přímo nahrávání. 

        Profesionální dabéři musejí vložit spoustu práce a zdrojů na cestování na konkurzy, vlastní trénink, nemohou si dovolit mít při tom "práci navíc", která by jim nemusela dovolit účastnit se konkurzů apod. Nehledě na množství hereckého tréninku = finanční i časové investice, kterou musejí vynaložit, aby měli šance role dostat apod.  To všechno jejich plat má pokrývat – nejen pár hodin v nahrávacím studiu.

        S tím, jak se věci mají jsou dabéři, zvláště ti, kterým se poštěstilo hrát hlavní role u úspěšných frančíž, odkázaní na to si navíc přivydělávat účastmi na Conech a Festivalech, kde fanouškům podepisují krabice od her nebo filmů, mluví na panelech apod. To je regulérní způsob, jak si ti dabéři musejí vydělávat na živobytí.  Což je mimochodem věc, do které jim Covid v posledních třech letech hodil vidle hodně vážným způsobem. Je tedy dost možné, že 2015-2020 Hellena musela živořit nějakou dodatečnou prací, která ale nikdy nemohla být tak stálá, aby ji neblokovala od účasti na konkurzech a Conech. Což se pochopitelně promítne na platu, který za ni mohla dostat. A pak přišel covid a obojí – jak práce na částečný úvazek, tak účast na conech, šla do háje. 

        (v tomhle směru se jí nemůžu ani divit, že je zjevně fanoušek MAGA, dost možná velmi postižená tím, jak jednotlivé státy (v jejím případě UK) zacházely s lidmi během pandemie). 

        Takže ne, není to chyba Nintenda a Platinum Games, je to širší problematika toho, že práce Dabéra vyřazuje daného člověka z možnosti mít stálé zaměstnání a sama o sobě vyžaduje určité oddání se dané činnosti a dělání spousty práce za které jim (v tuto chvíli) nikdo nezaplatí.

        • Marquis-III

          Case in point - Tady je Hellena účastnící se Game On Expa 2019 v ARIZONĚ.

          https://www.youtube.com/watch?v=j8T8VePo2yY

          To je součást toho, jak si musela vydělávat na to aby mohla cestovat na konkurzy a na akce jako tato. Na které se musejí nějak dopravit (a ne vždy pořadatelé nabídnou proplacení letenek a hotelu) a musejí si na to uvolnit čas aby kvůli tomu nepřišli o nějaké další zaměstnání apod. A než někdo přijde s tím, jak je to jen hodina jejího času - zdaleka není. Nemůže si přece jen tak odskočit z Londýna do Pheonixu na hodinku pokecu. Veškeré plánování cesty, zařizování letenek a ubytování, cesta tam, přítomnost na místě, cesta zpátky. To je všechno čas, který ona musí vložit do toho, aby se pár stovek nebo tisíc fanoušků mělo na co podívat, s kým si popovídat a dostat autogram apod.

          Takže možná Hellena nedabovala další roli od roku 2014, ale to neznamená, že nic nedělala, nebo že nic nedělala v kontextu svých rolí.

          • Derp_1337

            Jo, máš pravdu. Je to nedoceněná práce. Většina lidí akurát vidí "pár hodin namluvených textů" a řeknou si, jak jednoduché prachy to musely být. Jenže s tím je hromada starostí a ta příprava okolo taky zabere hodně času.


            Ještě mě napadá jedna věc, kterou jsi nezmínil a to jsou "dotáčky". Když se třeba změnil scénář/text a nebo se produkčnímu teamu něco nelíbilo a tak zavolají dabéra zpátky, ať to znovu předabuje. Pro něj/ni je to 30min práce, ale opět s tím má hromadu starostí a cestování.

    • cms.sarka-tmejova

      😀Díky, opraveno a posíláme se na intenzivní kurz britských idiomů

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit