Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • J.V.Stalin

    Já vám to říkal. 😎

    • Inquisitor

      Jako souls hry jdou totálně mimo mě, ale tohle bylo jasný:)

  • Hra, která neumožňuje ukládání kdy chci musí být dokonalá. To Elden Ring není. Ani průměrná. Když nedokáží a ani nechtějí udělat pořádný port na PC, ať ho raději nedělají vůbec.

    • lito

      Z posledních 40 tisíc recenzí na Steamu 9,8 hodnocení.  Takže asi to tak  špatný port nebude.

      • PCčkáři v recenzích zrovna nadšeni nejsou. Napočítal jsem 80 negativních v češtině. Bugy, ovládání, port. Sám tedy nejsem.

        • lito

          Ukřičená minorita. Poslední recenze na Steamu mluví za vše. Jsi jen lamka, která se vymlouvá na port a ukládaní. Hra se ukládá pořád, to že bys chtěl cheatovat a neustále loadovat bosse, je z tvého příspěvku patrné. Git Gud. 

          • Derp_1337

            Jo, teď už je to s PC verzi lepší. Ale musíš uznat, že při launchi ten technický bylo mnohem horší. Osobně jsem se nemohl hrát kvůli mikro trhání (stuttering). Někdo tvrdí, že mu to nevadí, ale na mě to působilo jako pěst na oko.

            Dost mě to naštvalo, protože mám RTX3080 a tohle jsem fakt viděl poprvé. 😬

            • risa2000

              Při launchi nevím, ale od dubna jsem v ER neměl jediný problém, šlapalo to plynule úplně všude (GTX1080Ti @ 1920x1200, 32GB, Ryzen 5600X). 

            • ten micro stuttering byl jen v první časti limgravu  při startu hry a fixly ho hned v prvním patchi

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                "fixli ho hned v prvním patchi"

                Ne. Spoustě lidí první patch vůbec nepomohl. Pak se na netu začali objevovat různé návody, jak si nastavit grafiku, aby stuttering zmizel.

          • Zkoušel jsi to na PC s klávesnicí a myší? Myslím, že ne, takže nedělej chytrého. A proč ukřičená minorita, když jen projevují vlastní názor, jestli víš co to je.

            A ano, chci loadovat bosse. Nebaví mě opakovat dokola stejnou věc, abych potom u bosse natáhl ráfy, protože se zaseknu o kytičku, o kamínek, o nic. Zdechnu, protože pozdě zjistím, že štít bosse kryje i tam kde není, že sloup, za kterým se schovávám jeho zbrani vůbec nepřekáží. 90% umrtí jde na vrub bugům a mizerným texturám. 

            Abych citoval ze steamu: "Na Pc verzi je nejtěžší neviditelný boss jménem Keyboard."

            • michaelfoucault

              S klávesnicí a myší? Na tom na PC ještě někdo hraje? Proboha, pořiď si gamepad. 

              • Reakce na příspěvek:

                Proč gamepad? Nevzpomínám si, že by vyšla hra, která by nebyla nebyla na klávesnici a myš dokonale optimalizovaná. Aspoň to tvůrci tvrdí. A z gamepadu mě bolí zápěstí.

              • Reakce na příspěvek:

                Jasně, spousta her se se na K+M hraje o dost líp (především střílečky a strategie). Ale hry od From Software mezi ně rozhodně nepatří. DS1 byly důvodem, proč jsem si k PC ovladač pořídil. Ale rozhodně na něm nehraju všechno.

                A po pravdě, nedivím se, že za to FS dostává mizerná hodnocení od hráčů. Když to porovnáš s jinými hrami podobného typu (třeba Jedi: Fallen order), tak tam K+M ovládání funguje mnohem lépe. I když je to taky hra, ke které se ovladač hodí.

                • Reakce na příspěvek:

                  Abych řekl pravdu, hry od FS se mi hrajou blbě jak na gamepadu, tak na k+m. Snad jediný Sekiro bylo trochu hratelný. Spider man nebo GOW se mi třeba nehrál špatně na gamepadu. Naopak jsem hrál teď Uncharted a tam jsem místama skoro ovladač zahodil, to DLC jsem dohrál na K+M a rozhodně lepší zážitek. Neřekl bych, že third person akční hry nebo soulsovky jsou nutně lepší na gamepadu. Spíš je to IMHO dáno tím, že většinou v minulosti ty hry byly jako první na konzole. Když pak přišel port na PC, tak tam bylo ovládání šílený. Možná to začalo DS1 se svym pokaženym portem a otřesnym ovládání na K+M nebo to byl už někdo před tím. Ale zdá se mi, že pak vznikla nějaká iluze, že každá portovaná hra se musí hrát na gamepadu (dost za to můžou i herní studia, která se toho trendu chytla a na nějaký ovládání k+m vůbec neřešila). Přitom když je dobře odladěný, já si to jako PC hráč víc užiju a zahraju vždycky líp na K+M ať je to jakákoliv hra. Ono není zas tak jednoduchý si na gamepad zvykat, když člověk víc než 20 let hraje na k+m. Když jsem si od kámoše půjčoval PS4, abych si zahrál RDR2, tak jsem si tu hru kvůli ovladači vůbec neužil. Půlku hry jsem si nemohl zvyknout na míření a celkový ovládání, celou dobu mě boleli ruce, prostě peklo. 

                  • Reakce na příspěvek:

                    Já mám úplně stejnej problém - zkoušel jsem na gamepadu hrát Dark Souls 3 a teď třeba God of War - a prostě mi to strašně nejde. Vůbec neumím ovládat kameru pravým stickem - a už vůbec neumím bojovat s kamerou zamčenou na konkrétním nepříteli. Nedokážu pak třeba rychle přepnout na útok z jiné strany a vykrýt ho.

                    Klávesnici a myš mám tak strašně v krvi (30 let hraní, wtf?), že bez volného rozhlížení myší mám pocit, že se mi zaseklo ovládání :) A mimochodem God of War se tak hraje naprosto bez problémů (teda zatím jsem zabil jen první Valkýru).

                    Jasně, je to o zvyku - ale nahrát tisíce hodin s gamepadem aby mi to přešlo do krve - na to už v mojí životní situaci prostě není dost času.

                  • Reakce na příspěvek:

                    O zmršených portech z konzolí na PC se mluvilo dávno před Dark Souls. Většinou v souvislosti se zjednodušením hratelnosti nebo omezením počtu nesených zbraní. S tím si konzole po čase poradily, ale zase se začaly objevovat problémy s ovládáním na K+M.

                    Hry, kde se primárně střílí, mám taky radši na myši. Nicméně jsem si pořídil Steam Deck, tak jsem zvědavý, jestli si na míření páčkou zvyknu (zatím nic moc a lépe mi vyhovuje dotyková ploška, ale ta není vhodně umístěná vzhledem k tlačítkům a triggerům). Pokud jde o hry, kde se bojuje spíš na blízko, tak tam mi sedí ovladač líp. A taky na plošinkovky, tam bych se ke klávesnici už vracet nechtěl.

    • A jeste jednodussi, nez zabijet bosse na jednu ranu bys to nechtel ?

      • Mám problém na jeden úder zabít i obyčejného paňácu. Připlížím se zezadu a bodnu do zad. V jednom z asi pěti případů ho místo bodnutí seknu, on přežije a všichni po mně skočí. Důvod jsem nenašel. Takže při souboji s bossem můžu načasovat útok jako bůh, ale nemohu ovlivnit, že systém udělá něco jiného než chci nebo stisk klávesy ignoruje.

        A když vedu úder kolem štítu, měl bych zasáhnout a ne že ten štít sahá o metr dál, než je zobrazen. 

        Za takovou šmíru plnou hranatých textur, které se prolínají kde nemají, by se tvůrci před patnácti lety styděli a rozhodně by to nebyla AAA hra. Namalované kulisy nejsou textury, i když se tato lež už dávno stala pravdou a já je za to chválit nebudu.

        • Kdybys casoval utoky jako buh, tak to neresis. Ta hra neni dokonala, ale objektivne je hodne dobra a ve srovnani s tim co letos vyslo je top. 

          Jo a hral jsem ji na KB+M stejne jako jako ,,Soulsy,, predtim

          • Dark Souls 1, skončil jsem u vlka. Ono už to neustálé skákání ze skály za nakopnutým nepřítelem mi lezlo na nervy. Trénovat krátké meče a potom v úzké chodbě dostat halapartnou, protože soupeř nebyl omezen zdí, to už mi tekly nervy. Ale vlk, který mi ukousne hlavu skrz kamenný oblouk, že zemřu zaseklý mezi náhrobky, že se zaseknu o trávník a takhle 50x, aniž bych si do toho vlka bouchnul, to už jsem v rámci duševního zdraví tu blbost odinstaloval.

            • V tom pripade nechapu, proc jsi chtel hrat Elden Ring...stejny typ hry, stejni vyvojari...

            • Hele, zrovna s vlkem jsem měl v DS1 taky problém. Šel jsem na něj (respektive na ni, je to vlčice) trochu podlevelovaný (což jsem nevěděl) a s neoptimální zbraní. Koukal jsem i na videa, kde ukazovali možnosti se dostat pod ní, tam ji párkrát seknout a pak zase zmizet. To mi nefungovalo. Nakonec se mi povedlo ji udolat prostě trpělivostí. Vyčíhal jsem si okamžiky, ve kterých se můžu přiblížit a seknout bez toho, aby mě zranila a zbytek času se držel mimo dosah. Trvalo to dlouho, ale šlo to (samozřejmě ne na první pokus).

              Hry od FS jsou sice těžké, ale nabízejí spoustu možností, jak je hrát. Když nefunguje jedna, vždy se dá zkusit jiná. Ty bugy jsou, pravda, hodně otravné a zaslouží kritiku, ale dá se jim snadno vyhnout. Vadí ti glitch vlka u oblouku? Nepřibližuj se k němu. Zasekávání o náhrobky? běhej po okraji arény, kde nejsou. Protivník s halapartnou v úzké chodbě? Kouzli, střílej, vylákej ho ven. V zásadě jde o to pochopit, že to není až tak akční, ale spíš logická a postřehová hra.

      • Derp_1337

        To ukládání hry je spíš jen taková drobnost. Ten PC port měl dost problémů, to je prostě fakt.

  • Stavět letos cokoliv proti Elden Ring je uplně zbytečný. Ta hra je totální top strop level designu, gameplaye, a vůbec etalon celýho soulslike žánru. To co se klukum povedlo se jim možná už nikdy nepovede, toto prostě trefili. A za můj herní život to řadím někam mezi Gothic (hail to the king!), Skyrim a třetího Zaklínače. A znovu připomínám - jestli nemáte co hrát a chybí vám 3d action rpg, dejte si Archolos, je to jízdenka do dětství :))

    • vonTossis

      Dost mimo názor. 


    • Derp_1337

      Elden Ring není zas tak jasný šampión. Podle názorů spousty lidí bojoval o pozici šampióna i Xenoblade Chronicles 3. Ale je to hra pouze na Switch, takže přes 90% hráčů vůbec nemá tušení, jak dobrá je to hra.

      • lito

        Cože? Kde to info bereš? Xenoblade je super, ale tohle sis vycucal od palce od nohy.

        • Derp_1337

          Hele, chápu, že tvým zdrojem herních informací je pouze portál Games. Ale hráči čtou a navštěvujou i jiné portály. Nebudu jmenovat, protože by to mohlo být bráno za reklamu.

  • Carnage666

    Zaslouženě.

  • elden ring zaslouženě ty hlavní ceny

  • triptich

    v dobrých 2/3 kategórií by som vyberal inak. ale viem sa s výberom poroty stotožniť, len mám iný vkus.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit