Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • KrPa

    larianum drzim palce, aktualne jedine zapadni studio, od kterteho kupuji vsechny hry

    na to, ze studio malem krachnulo v roce 2014, v porovnani s tim, na cem pracuji ted, to je proste super skok! sami a bez pomoci nebo akvizice od nejakeho korporatu

    • Bez akvizice od nějakého korporátu... Tohle mi přijde asi nejdůležitější. Často to vypadá, že hlavní metou nezávislých vývojářů je nechat se po vydání úspěšné hry za velké prachy koupit korporátem. V tomto ohledu mě potěšilo i prohlášení šéfa Moon Studios (autoři Oriho). Ten na otázku, proč se nenechali koupit Microsoftem, když už pro něj dělají exkluzivity, odpověděl, že tomuto trendu vůbec nerozumí a k akvizici nevidí důvod.

      • Derp_1337

        Tak celý ten trend se dá vysvětlit jednoduše.

        Jestli tě baví vyvíjet a chceš zkoušet něco nového, tak určitě chceš zůstat nezávislý. Budeš to dělat i za cenu toho, že když se lidem tvoje experimenty nelíbí, tak na tom moc nevyděláš.

        Ale když už jsi dospěl v tvém životě do stádia, kdy chceš mít nějakou jistotu a stále prachy, tak se necháš odkoupit velkým korporátem. Sice omezí tvoje vize a budou tě tlačit do repetitivního ždimání zavedených značek s minimem inovací. Ale zase máš jisté peníze na účtu i když se hra nepovede.


        Shrnu to TL;DR = buď chceš být svým vlastním pánem, který ale ponese připadne neúspěchy na svých bedrech, a nebo se přidáš ke korporátu, kde máš jistotu, že nějaký neúspěch nikoho nesloží a peníze jsou jisté.

        • Tohle chápu. Když už nechceš rozjíždět nic rizikového a chceš jistotu velkého zázemí. Nebo máš problém s financováním dalšího produktu. Ano, může být trochu smutné, když pak studio zleniví a své značky už dál moc nerozvíjí, ale to je život. Taky jde o to, kam se dostaneš. MS, Sony nebo T2 se ke svým studiím chovají asi celkem slušně, když z nich padají solidní hry, ale dostat se pod EA nebo Ubisoft...

          Spíš jde o ty, co berou odkup korporátem jako výhru po tom, co uspějí s nějakým produktem a v podstatě svou obchodní strategii od začátku cílí na to aby byli odkoupeni.

        • tuco

          Zrejme je to tak. Navic to muze byt slusny balik penez, na duchod nebo na jiny aktivitky, ktery za takovou akvizici dostanes. 

          Napr Josh Sawyer z Obsidianu ktery byl pred casem koupen MS rikal, ze MS jim do vyvoje (Pentimentu) nijak nezasahoval a ze se s lidmi z MS styka minimalne. On sice Obsidian neprodaval, ale ted si v podstate dela co chce a ma za to jako reditel projektu pres $200k rocne. Jak pises, jistota a pokud mas za sebou nejakou kvalitu, tak te mozna korporat moc neomezi. 

          Ono asi zalezi na korporatu, projektu ci konkretnich lidech a tymech, ale kdyz za sebou velky penize nemas a musis chodit na Kickstarter abys mohl vubec pracovat na tom na cem chces, tak celkem chapu, ze se nektery studia nechaj takhle pohltit.

  • skaven

    trosku lepsi ako Sarevok, ale o 3 levely horsi ako Jon Irenicus

  • Otázka pro testery: Je to BG3, nebo je to Original Sin3?

    • KronosDeret

      Engine je hodně DOS, aj to vypadá barevně velmi podobně. Ale jinak je to naprosto perfektní převedení DnD5 pravidel do herního světa. S každým patchem jenom zírám, jak si tu neuříditelnou komplexitu mažou na chleba. Samozřejmě nikdo nepřekoná lidskou představivost, ale všechny standartní DnD moduly by v tom šly udělat jak po másle.

    • Záleží, co čekáš od BG3 a co od DOS3.

      Argumenty pro DOS3: Není izometrické, ale plně 3D. Je to striktně na tahy. Agenda jednotlivých postav je víc vyhrocená. Poměrně výrazná vertikalita a interaktivní prostředí a snad až příliš snadné možnosti je využívat.

      Argumenty pro BG3: Je to na pravidlech D&D (toho moderního, ne toho z dob BG 1 a 2). Zasazení do světa Forgotten Realms. Město Baldur's Gate. Známé postavy z předchozích dílů.

      U argumentů pro DOS3 si pak ještě musíš rozmyslet, jestli to není jen technologický limit starších dílů BG nebo jestli je tahový souboják kvůli tomu, aby se to přiblížilo sérii DOS nebo kvůli tomu, aby se to přiblížilo stolní verzi D&D.

      • Dekuji ;) s tahy nemám problém, jde mi o celkove naladění, jestli se vrátím tím feelingem samotné hry k právě jedničce a dvojce.

        Original Sin je fajn, nemám problém akceptovat u BG3 některé z mechaniky z Divinity.

        • Podstatne je, ze je to na DnD5 - to je obrovsky rozdil oproti BG2 takze uz jen tato skutecnost znamena, ze ten feeling bude / je  odlisny.

  • Jevo83

    To je trochu nestastny datum vydania..... skolakom koncia prazdniny a v septembri po lete je v robote najviac prace😂

    • Nevím, co hrají dnešní školáci, ale kvalitní crpg to určitě nebude.

    • KrPa

      realne to nic nezmeni, vetsina veci uz ve hre je, jen se na steamu zmeni polozka z EA na released

    • Možná už předem plánují odklad na předvánoční termín.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit