Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • to je vítaná zpráva, i když netuším zda si vůbec kdy najdu čas si to zahrát. Možná až budu FIRE. Každopádně Wizardry 7 jsem byl jedno či dvě léta docela posedlý a dlouho jsem to považoval za nejlepší RPG všech dob. Dnes už to samozřejmě vidím jinak, velmi obskurní hádanky, nedohratelné bez návodu, a i ty RPG systémy byly snadno ošiditelné, stačilo neustále dokola měnít povolání a člověk si pak vygrindoval všechny skilly na 100 a celá hra byla dohratelná se 2ma faerie ninjama.

  • schali

    Skvělá zpráva. Hrál sem jen 7,8 a na předchozí díly jsem si netroufl. Tak to teď napravím.

  • Wiz jsem hral az 7 a ta byla mazec. Bez navodu to bylo peklo. Ale rozvoj postav genialni, lehce podobny mel pak az Dragons Dogma.

    • flash789

      Ani ne. Japonci vzali značku Wizardry za svou a těch her co vydali a využívají podobný systém je celkem dost. A ani to nemusí mít nutne v názvu Wizardry. 

      Jinak doporučuji zkusit Elminage Gothic, ultra hardcore  dungeon zážitek. Komplet to dojel málokdo :)

  • ALHAZRED

    Juuu já bych radši remastr Stonekeep. To je podle mě NEJ krokovací dungeon, kterej sem chtěl hrát, ale nehrál, kvúli těm strašne rychlým titulkúm, které jsem prostě nedával...kdyby byli alespoň odklikácací, tak vemu slovník omg...tohle jednou dám...😛

  • Je vidět, že u tohohle remaku grafika tahounem nebude. A je to škoda.

    • Přesně, taky jsem si říkal, že když už se do toho pouštějí, tak historicky vůbec první týmová RPG by si zasloužila něco lepšího.

      Ale stejně, až to bude za takových deset babek, určitě to koupím a zahraju, pro fandu RPG je to jako pro muslima jít aspoň jednou za život do Mekky nebo pro křesťana mrknout na Vatikán.

  • deejaywolf

    Sérii znám, ale hrál a dohrál jsem jen W8, ale bavila mě hodně.

    • ales.smutny

      Doporučuji dát sedmičku, ta stylizovaná grafika pořád funguje a je to skvělé RPG.

      • deejaywolf

        Možná to někdy zkusím. Určitě ji mám i koupenou na GoG, ale nejspíše by to bylo pro mě už moc hardcore, co se týče ovládání.
        V dávné minulosti jsem hrál sice i textovky, ale dnes mám raději pohodlné ovládání.

      • ale proti 8, co se ovladani tyka, je to pro otrleho hrace

        kombinace klikani na obrazky a psani heslovitych frazi je docela peklicko, v 8 se aspon klicovy slova samy pridavaly do seznamu a krome zaverecnyho usazovani artefaktu na tom kopci to slo dohrat i bez interakci

        • V sedmičce je dost nepříjemných vychytávek. Třeba často smrtící náhodné pasti na truhlách, v podstatě nutnost měnit povolání, abys měl dostatečně silné postavy, bossové random kouzlící něco, co ti spláchne většinu party... Mně od toho nakonec vyhnal obrovský svět, ve kterém se dost špatně orientovalo. Navíc s lokacemi v úplné tmě. Osmička se mi taky hrála líp, i když ta grafika fakt nezestárla dobře.

          • tjn, smrticich vychytavek je tam dost, to jsem tak nejak bral jako soucast hry, ale stat u neceho a marne dumat jak s tim zachazet... to me fakt sejrilo, proto jsem to taky dohral jen s navodem, protoze na nektery veci bych neprisel dodnes


            proti tomu wiz8 je sice porad "jen" dungeon crawler, byt vetsinou na povrchu, s mirnymi adventurnimi prvky, ale hlavne tam vicemene vsechno funguje logicky

          • Co sedmička... to já chtěl být hustej a rozjet šestku, že si pak přenesu partu abych měl jiný začátek a tak. A shořel jsem jak papír hned v tom hradu. Sedmý díl je oproti šestému nebe a dudy. Proto doufám, že ty remaky to udělají přístupnější. Třeba plošně zakouzlené udušení (suffocated nebo co) byl automatický reload.

            • Dušení s následnými reloady bylo oblíbenou zábavou bossů i v sedmičce. Přitom, když jsi to zakouzlil ty, fungovalo to jen na slabé nepřátele, se kterými sis snadno poradil i jinak (akorát to zrychlilo boj).

              Remake jedničky by měl běžet přímo na původním kódu, na který nabalili novou grafiku a přístupnější ovládání. Obtížnost by měla zůstat, ale nevím, jak je obtížná jednička (tipuju, že taky dost).

  • Naneštěstí, můj první krokovací dungeon byl Legend of Grimrock, moc mě to nadchlo , a já se po dohrání těšil, jak se vrhnu na staré krokovací dungeony , ale tvrdě jsem narazil, už se nedalo vrátit zpátky, ne když nebyla nostalgie, srovnával jsem jen s Grimrockem. Takže jsem moc rád za remake, snad budou i další, pro mě neznámé klasiky přetvořeny

    • skaven

      skus Might and Magic X


      • unicz

        Nebylo by to lepší zkusit, než... rožvýkat?

        • skaven

          kazdy podla chuti a nalady  :)


    • Grimrock je fajn, ale přišlo mi, že tam v poměru ke starým dungeonům něco chybělo. Ke dvojce jsem se nedostal, co vím, tak by měla být trochu lepší. Co jsi zkoušel a čím tě to zklamalo?

      Pokud jde o Wizardry, tak ty používají tahové souboje. Je to tedy hodně jiné než realtimový Grimrock. Hrál jsem sedmičku (ale nedohrál, protože je moc dlouhá a náročná na orientaci) a osmičku (tu už jo), která už není krokovací, ale tahové souboje má pořád. Jen vzhledem k low-poly grafice zestárla víc než je zdrávo.

      • Já si teď nevzpomínám, ale všechny měli společné to že tam nebyl plynulý přechod mezi kroky v té mřížce,( nebyl animovaný pohyb ale okamžitý), a tím pádem jsem si nepřipadal ani trochu jako že procházím dungeonem ale že si prohlížím nesouvisející obrázky.  To vedlo k tomu že jsem nikdy nevěděl kde jsem, to i v těch nejmenších dungeonech. V grimrocku jsem se skoro nikdy neztratil (zjistil jsem že je tam mapa až ke konci hry)

        • Jo, no. To byla tehdejší technická omezení. Můj první krokovací dungeon byl Lands of Lore. Tam už "plynulý" přechod mezi políčky byl (samozřejmě ne tak plynulý jako v Grimrocku) a když jsem se pak dostal ke starším (Dungeon Master, Eye of the Beholder, Wizardry 7, Realms of Arcania), musel jsem si zvykat. Chápu, že pro někoho, kdo začínal s Grimrockem, to musí být ještě horší. Lands of Lore můžeš zkusit, třeba ti sedne. Jednoduchý na ovládání, pěkně ručně kreslený a má i dabing (nic extra). Ale zase nemá vychytávky těch složitějších jako nutnost jíst, nosnost jednotlivých postav nebo komplexní systém magie. Což je pro někoho dobře.

          • skaven

            prvy plynuly prechod bol uz v Dungeon Master 2


            • Ten vyšel o dost pozěji než Lands of Lore. Navíc to nebylo moc plynulé, byly to dva přískoky na políčko. Před Lands of Lore měl relativně plynulý přechod Eye of the Beholder 3, ale to je taková podivná hra. Po dvojce dost zklamání.

              • skaven

                Reakce na příspěvek:

                Eye of the Beholder 3 nemal plynuly prechod, si ma zmiatol 

                https://youtu.be/CuNaEM1ruSY?list=PLpxuazQ7SB4xDDRd4L5k_pywkWf6GSC8N&t=491

                Ale je pravda, ze Lands of Lore vyslo skor ako DM2 

                • Reakce na příspěvek:

                  Tak to mi EotB3 nějak splynul s Lands of Lore, omlouvám se za mystifikaci. Myslel jsem si, že si to pamatuju, protože jsem to hrát dva roky zpátky a neověřil si to.

                  A u DM2 jsem zapomněl, že nejdřív vyšel na dost obskurní platformy v japonštině (těsně po Lands of Lore) a na něco rozumného (tím myslím PC a Amigu) v rozumném jazyce až o skoro dva roky později. Pár měsíců před Stonekeepem, který měl tu plynulost pohybu už na úplně jiné úrovni.

  • Ohoooo. Tahle série byla mou vstupní branou do světa RPG. Doufám, že se dílo podaří, protože hratelnost starých dílů je zejména s ohledem na ovládání a save/load systém doslova očistcem. Obtížnost ani nemluvím. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit