Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pro mě byl Bioshock nehratelný díky své (pro mě osobně) odpudivé stylizaci. Ostatně, to byl můj subjektivní problém i v případě Dishonored. Ten jsem kvůli tomu taky nehrál, ačkoli hra (stejně jako Bioshock) získala víceméně jen pozitivní ohlasy.

    System Shock 2 jsem hrál někdy v době vydání a před rokem 2000 to byla jedna z mých nejoblíbenějších FPS/RPG her - spolu s JC Dentonem. Remake System Shock 1 jsem hrál nedávno a asi po 10 hodinách hry (skoro před koncem posledního podlaží) mě to totálně přestalo bavit. To je ovšem problém většiny her, dávám to za vinu svému věku. Cyberpunk a RDR2 jsem taky smazal před koncem a vůbec mě to netrápilo a přitom, jak bylo kvůli těmhle hrám v alejích od fanoušku "přehajpovaně nablito".

    • Sakra, pardon. Reakce na "uzgun".

      • Zajímavé. Já stylizaci naopak bral jako velké plus, další aspekt, který Bioshock odlišoval od ostatních videoher podobného žánru.

        Cyberpunk ani RDR2 jsem nehrál, nemohu tedy posoudit (z videí mi nepřijdou moc zábavné + moc velký žrout času).

        Deus Ex mě moc nechytil, i když jeho vliv na design akčních RPG se nedá zpochybnit. Hry vycházející ze šablony DE (více způsobů jak projít levelem) mě bavily velice (např. těžce vadný, ale přesto brilantní Vampire Bloodlines).

        • frank.horigan

          Si tak říkám chlapci, jestli není čas to hraní definitivně pověsit na hřebík.

          Evidentně vás to moc nebaví

          • Nikdy, vole. Hrál jsi System Shock?

  • Po prvním odehrání Bioshocku ve 12-ti letech se mi dobrodružství v Rapture stalo nejoblíbenější videohrou všech dob. Titul, jenž od té doby v podstatě nezměnil držitele.

    O to víc jsem byl překvapen, když jsem se o více než 10 let později dostal k jeho předchůdci v SS2. Nejen, že takřka všechny herní mechanismy Bioshocku jsou obšlehnuté z SS2; ony jsou navíc ještě ohlodané na kost. Hra se dá projet s rozličnými buildy, a každý má něco do sebe (můj osobní favorit bylo hrát za psionickou Melee zrůdu, co skákala po mapě jako mutant).

    Sice se mi příběh a celková estetika podmořského světa líbí více, System Shock 2 je zkrátka "povinná četba" videoher. Jestli vás bavil Bioshock, (a doposud jste SS2 nehráli), mohu jen vřele doporučit. 

    ...I když stařičký SS1 mě bavil snad ještě více (brusle jsou super nápad!)

    • Mám to trochu podobné. Jednička pro mě excelovala v hratelnosti, dvojka v atmosféře. Přišlo mi, že část hratelnosti ve dvojce ořezali (třeba hackování degradované na hody na dovednost) a dovednostní systém mi přišel hrozně nevyvážený. Některé zbraně navíc nebyly moc použitelné. Na špici dvojku držela atmosféra a skvělá Shodan. Ta byla skvělá i v jedničce, ale mít ji jako vnuceného parťáka, byla fakt síla. Tady zase celkem kvalitně kopčil Portal.

      Pokud jde o remaster dvojky, tak si myslím, že by spíš někdo mohl dotáhnout dávno opuštěný Rebirth mod. Tohle mi nepřijde nijak zásadně lepší. Remake jedničky se mi hodně líbil, i když taky mám výhrady. Hlavně k závěrečnému souboji. Ten mi přišel dost nedotažený. Kdyby okopírovali a vyleštili finále z originálu, byl bych rozhodně radši, než když vymýšleli něco úplně nového.

      • Je neuvěřitelné, jak průlomový první System Shock doopravdy byl. Tvůrci do toho šli s absolutní láskou, která je evidentní i v relativních titěrnostech (jako správné pojmenování každého materiálu ve hře), ale výsledek doopravdy stojí za to. A hudba byla taky parádní.

        Přiznám, že na osekané hackování v SS2 jsem zapomněl, i když zpětně se opravdu jednalo o nejslabší aspekt hratelnosti. 

        Rebirth přinesl spoustu vylepšení, moc se mi ale nelíbil redesign některých nepřátel, kteří navýšenými polygony přišli o značnou část svého creepy faktoru (hlavně Cyber Midwives).

        Remake jedničky jsem bohužel nehrál, nemohu tedy komentovat.

        • No, on průlomový byl a nebyl. Běžel totiž na vylepšeném enginu z Ultimy Underworld. Popisky materiálů stěn, podlah a stropů už byly tam. A navíc třeba rozhovory, obchodování, crafting nebo runová magie (zas tam nebylo nic jako hackovací minihry nebo cyberspace). To byl jeden z největších pokroků herní historie.

          Na hudbě se neshodnem. Ta v medical levelu by se podle mě hodila k nějaké frenetické střílečce nebo skákačce, ale ne pro survival na vesmírné stanici. Vždycky jsem ji vypnul v první místnosti a už nezapnul. Třeba v dalších úrovních sedne líp. Remake použil tichou temnou hudbu s ambientními zvuky, která mi k tomu sedí mnohem víc (plus schválně otravnou hudbu ve výtahu).

          • Medical si ironicky pouštím dodnes 😀 výborná rychta.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit