Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Měl bych na autora recenze dotaz - z textu nějak nemůžu vyčíst proč hra dostala "pouze" 7 z 10. Je to kvůli depresivnímu ladění? Šedivé paletě či omezeným možnostem hry? Nějak v textu nevidím za co vlastně hra ztratila body..

    Předem díky za odpověď

    • Overwatch

      Ahoj, díky za dotaz.

      Hra žádné body neztratila. Recenze jakékoliv hry (mluvím za
      sebe) nezačíná automaticky na 10/10 s tím, že co problém, to bod dolů.

      I proto nemám číselná hodnocení moc rád. Hodnocení
      komplexního, interaktivního, audiovizuálního díla redukují na příliš stručnou
      zkratku. Která, jakkoliv užitečná a žádoucí, není ničím víc než pouhou příliš stručnou
      zkratkou.

      Když už to musíme nějak kvantifikovat, tak mně osobně se War
      Hospital hrála tak nějak „nadprůměrně“ – a jestli to ve výsledku znamená 6 nebo
      7 je, alespoň za mě, vcelku jedno. A důvody v recenzi přece jasně zmiňuju.
      Vadilo mi například nekonzistentní tempo hratelnosti, kdy se „nevím co dřív“
      střídalo s častými a dlouhými hluchými místy kdy nebylo co dělat, odtažitost od dění kvůli
      absenci kontroly, redukce rozhodování na pouhou neosobní manipulaci s čísly
      a ukazateli, místy hra vypadá hnusně a všudypřítomná deprese a beznaděj mně
      osobně zážitek fakt kazila.

      Naopak jsem měl radost, když se mi právě skrze
      rozhodnutí/čísla/ukazatele podařilo někoho úspěšně vyléčit a třeba poslat domů,
      systémy i mechaniky jsou navržené solidně a v samotném designu hratelnosti žádný velký problém není, všechno to dohromady funguje - tedy správa všech surovin a zdrojů a vymýšlení, jak je v dané chvíli za daného kontextu co nejlépe alokovat tak, aby byl výsledek v rámci možností co nejlepší. A to je, coby základní motor hratelnosti, samo o sobě smysluplné a dobré (jen to logicky není žádný odvaz). A já měl asi štěstí a
      žádných bugů jsem si nevšiml. Navíc to vypadá (většinou…) fakt hezky, velice vhodně zvolený soundtrack k tomu sedí a posouvá to zase o kousek dál a v kontextu tématu to má i perfektní (byť pro mě osobně
      nepříjemnou) atmosféru. Je to 6? Je to 7? Někde jsem dokonce zahlédl osmičku a padají i pětky.









      Důležitá je recenze s veškerými subjektivními dojmy a
      kontextem. Ne zkratkovité číslo svádějící k úvahám kolik bodů se kde za co dávalo nebo strhávalo. Z uměleckého díla se subjektivní zážitky holt kvantifikují těžko :)

    • Bohužel hra je hodně povrchní a v zásadě je to celé jen o tom, vybírat z pacientů ty, kteří mají šanci se uzdravit a vyoutovat ty, kteří nemají, případně se je léčit nevyplatí (sežerou příliš mnoho zdrojů a času doktora). Navíc to nejde zautomatizovat a rychle to začne nudit.  Do toho velmi blbé UI, kdy vám tvůrci rádi schovávají důležité věci pod x podmenu, podržení kurzoru, najetím někam, apod., takže nevidíte na první pohled co je důležité a celkově ovládání a přehlednost je bídná. Na nejzákladnější věci je potřeba spousta klikání. Na začátku navíc bude neustále manuálně přesouvat personál, protože toho je pořád nedostatek a po hodině už vás to fakt nebude bavit. Jde sice celkem rychle odemknout systém směn, kdy vám to dovolí alespoň automatizovaně posílat personál vyspat, ale je to strašně neefektivní, protože jde vybrat pouze 12h práce / 12h odpočinku a tolik odpočinku personál nepotřebuje, navíc ho máte neustále nedostatek, abyste jejich čas plýtvali ještě takhle. Tutoriál je plný hluchých míst a bohužel moc toho neobjasní. Já si vyloženě ničeho nevšiml, ale zase tak velkou trpělivost jsem se hrou neměl, ale v uživatelských recenzích se hodně nadává na bugy.

    • KamilZm

      Při čtení jsem si říkal, žádná negativa, to bude minimálně 9/10. A pak jsem došel na konec a divil se jen 7/10.

  • Hmm, zní to jako hra stvořená k stylovému hudebnímu doprovodu jako je např. ColdWorld - Womb of Emptiness anebo Autumn Shade 😅.

    • Pethulla

      A když chceš zůstat věrný i tematicky, tak Kanonenfieber nebo 1914.

      • Anebo "úderku" Archspire - to by alespoň hru trochu oživilo 😄😂, na tak dobře pojatý tech death metal jsem jinde moc nenarazil. I když osobně se mi víc líbí jejich prvotina :) druhé album mě z nějakého důvodu tolik nevzalo - respektive tam nebyl ten wow efekt jako u Relentless mutation.

        • Pethulla

          😉 Jen se obávám, že kdyby tvůrci hru ozvláštnili našimi kvalitními a hodnotnými radami, tak by se z toho (pro netrénované uši) mohla stát mnohem depresivnější hra, než zamýšleli.

    • když už něco stylového, tak třeba Weinbergova fantasie pro cello a orchestr, nebo nějaké Šostakovičovy symfonie, třeba jeho 7. symfonie (leningradská) byla složena přímo za obléhání Leningradu

      • Mělo se jednat o nadsázku, jelikož zmíněna kapela je opravdu depresivní a ně každý ji zkousne, podobně jako uvedenou hru. S jedinou výjimkou dvou zmíněných písní se k tomuto hudebnímu žánru (DSBM) nevracím jelikož v drtivé většině člověku příliš nedá a spíše ho víc zdeptá. I přestože to bude znít jako kontroverze tak si myslím že je dobře že i takové žánry existují, je to určitý druh ventilace škodlivých emocí, záleží na jednotlivci jestli mu to spíše pomůže vyrovnat se se svou situací anebo mu spíše uškodí. Jedná se o hodně tenký led na který se nerad vydávám jelikož každý to může subjektivně buď odsoudit anebo nějakým způsobem pochopit. 

        • Naprosto chápu a moc pěkně řečeno. Jeden čas jsem před mnoha lety poslouchal Anathema a jejich album A Fine Day To Exit. Byly to pak těžký deprese a od tý doby tenhle žánr neposlouchám a vyhýbám se mu 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit