Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • bodmrazu

    Zkousel to nekdo na SteamDecku?

  • Morraw

    Mám 1070, tak jsem zvědavý 😀 klidně i za cenu snížení kvality, ptže teď se to seká i na low

  • Kde jsou ti bijci "ta hra není neoptimalizovaná, pouze se jedná o technický preview který je pro současné grafické karty příliš náročný" ? 🥲 Jak vidíte optimalizovat lze když nejsou vývojáři líní.

    • frank.horigan

      Pojede to napohodu viz re-test na DigitalFoundry.

      Otázka je, jestli nepočkat rok dva a neodehrát to na RTX4xxx.

      Her co pojedou jak z praku na 1070 je furt milion

    • frank.horigan

      No nejspíše přepsali mesh shadery tak, aby se nevyužívali tak masivně.

      Každý pokrok je dnes po zásluze potrestán. :)  (Naughty DOG pod tlakem majitelů starých i7-2600/3770 taky přepsali Uncharted ať nevyžaduje AVX2 :)   Pravda ono to na těch CPU pak ve 30fps jelo).

      Zpátky k Alanovi, Remedy asi netušili, že by to ještě někdo reálně hrál na 1070/1080.  Pravda karty Pascal jsou velmi nadčasové, a taková GTX1070 / 1080 v dnešní době prakticky nemá s ničím problém - zvláště když trochu ironicky přispěchala na pomoc AMD s FSR.  :)




      • Veskoslav

        To jsou nádherné PR kecy. Hned by tě mohli zaměstnat. Je zvláštní, že ten samý vývoj byl defacto u všech jejich her. Neoptimalizovaná tragédie, kdy se na to naprosto vykašlali při vydání svých her. Stačí si vzpomenout na Control, jak jel při vydání a jak jede teď. Remedy to tak dělalo vždycky...

        • lito

          a co ty vlastně Veskoslave hraješ? Resi 4 pass, FF pass, Bloodborne pass, AW2 pass, Nintendo hejt, Lies of P, Returnal pass atd.

          Tak se mi zdá, že hraješ jen západní casuální blockbustery  a DOTU, jinak vše hejtuješ. 

          Budeš třeba hrát Dragon's Dogmu 2? To je snad povinost, ne?

        • frank.horigan

          Pleteš si pojem z průjmem, mesh shader je technologie, ne neoptimalizovaná tragédie.  Ano, použití technologie, kterou neumí 6let staré karty se bude "logicky" jejich majiteli jevit jako neoptimalizace. :)

          A co to vlastně ta optimalizace že? Jeden by mohl říct, že optimalizace je i DLSS/FSR - masivní zrychlení renderu s prakticky nulovým dopadem na kvalitu obrazu.

          Jinak máš pravdu, Remedy hry byly často na začátku problematické. Nejvíce mi utkvěl v paměti zapomenutý QuantumBreak - tam je našrouboval MS do DX12 a nikdo to nehrál. 

          Mimochodem min měsíc dohrána opravená DX11 verze ze Steam a šlape to výborně.  

          • Veskoslav

            Ne...Pokud nedokázala ani 4080 jet 4k při 60 fps stabilně, tak je to neoptimalizovaná hra a může si tvrdit, co chceš...

            • frank.horigan

              Ve 4k / 60fps nejede na 4080 mnohem více her.  Musíš to prostě "optimalizovat" tím že vypneš PathTracing a bude to zcela v pohodě.

              Je to furt to samé, pokud mají být tvůrci lynčováni za nové technologie vyzuřenými srdcaři co dali za Kartu 30+, tak by to tam snad ani dávat neměli.

              Bohužel neznalý spotřebitel označí hru s PT za neoptimalizovanou. Protože si asi myslí, že když dá za kartu nejvíc na světe,  tak na tom musí jet naprosto vše.

      • Takových her, co byly vynášené do nebe herními redaktory a majiteli výkonných počítačů a přesto finančně propadly kvůli tomu, že to skoro nikdo nekupoval, už v historii bylo. Tohle není prestižní výprava na Měsíc placená státem, tohle je tvrdý business a počet zákazníků je jedno z nejdůležitějších čísel.

        • frank.horigan

          Jj ale tobychom pak mohli ještě dnes nové hrát na i5-760, 8 GB RAM a Radeonu 6770.

          Pokud dělám technický špičkovou hru, tak se můžu ohlížet dozadu ale ne do nekonečna.

          Ale jasně, jestli jim to bez těch mesh shaders rozchodili i na 1070, mělo to tak být od začátku. 

          • Myšlenka hezká, ale vezměte v potaz kolik lidí si může dovolit kupovat nové grafické karty. Nyní se prostě vydávají nové řady graf.karet jako na běžícím pásu a ne každý si může dovolit upgrade na nejnovější, známí v mém okolí mají často ještě stále karty řady RTX 30.., pokud se nepletu tak za high end kartu RTX4090 si člověk zaplatí přes 50000,-Kč, což opravdu není zanedbatelná částka pro spoustu lidí. 

            • frank.horigan

              Tak zaprvé, lidi mají peněz jak sra*ek, takoví ti single přestárlí nerdi mohou těmi 4090 tapetovat garsonky pokud nemají babu, děcka hypotéky. 

              Remedy (nebo třeba CD project)  chtějí dělat hry i pro ně. A co je podstatné, i na takové 3060/3070 to jede a vypadá naprosto v klidu když se to nechá nastavit automaticky nebo se to nastaví s rozumem. To jsou karty v bazaru za babku. 


              • Reakce na příspěvek:

                "nerdi mohou těmi 4090 tapetovat garsonky pokud nemají babu, děcka hypotéky."

                Tak on i nájem něco stojí, plus další životní výdaje. Úvaha že single člověk = milionář je celkem mimo. Je to opravdu za vlasy přitažený zobecnění, otec čtyř může mít těmi 4090 vytapetovaný i záchod za předpokladu že to bude vrcholový manažer, zatímco single týpek bude rád že rozumně utáhne nájem a další výdaje, když má regulérní práci za 30k například - a ne opravdu nemůže každý vydělávat 60 tisíc měsíčně, tak to prostě nefunguje.

                Takže high end hraní opravdu nemusí být dostupný někomu jenom proto že je single, záleží na spoustě faktorech 😄

                • frank.horigan

                  Reakce na příspěvek:

                  Jo souhlasím, ale pořád trvám na tom, že pro tuny lidí ve středním věku není nejmenší problém jít a koupit 4080/4090/7900XT

                • Inquisitor

                  Reakce na příspěvek:

                  Asi tak, ten má nějaký divný představy o životě:D

          • Hlavně když to rozchodili na Xbox Series S, tak by to mělo jet na kdečem.

            Pokrok je třeba, ale když je málo potenciálních zákazníků, tak se to nedá tlačit na sílu. Pokud dokázali náročné věci na slabých strojích vypnout a na silných zapnout, tak je to za mě na prosto ideální.

            • frank.horigan

              Series S to zvládá relativně se ctí. Ale má moderní grafiku co mesh shader umí. Tady byl prostě problém s kartama z roku 2016-2018 co jej nemají. Obecně není Series S nějak super slabý, má hlavně málo paměti.  Je to prostě moderní lowend pro 1080p.

              Zásadní chyba Remedy - na nepodporovaných kartrách (Pascal/Polaris/Vega) to neměli nechat běžet nesmyslně pomalu, ale měli rovnou vyhodit hlášku, že karta nesplňuje požadavky na DX12ultimate a fertyk.  Takhle museli pod tlakem přepisovat shadery. 

              • Reakce na příspěvek:

                To by mohli, ale připravili by se tak o 2/3 zákazníků. To jsou desítky miliónů dolarů, za které se vyplatí investovat něco do podpory staršího hardwaru (bohužel po vydání, ale i to se počítá). Dávalo by to smysl, kdyby to vydávala nVidia a podpořila Remedy ze zvýšených prodejů karet. Ale vydával to Epic, který takové přímé napojení nemá a logicky chce co největší zisk přímo z her.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit