Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Gabriel Knight - Beast within, stejně jako další hry od té ženské, mě vždycky přišel strašně přeceňovaný, je to stejný béčko jako Phantasmagoria a další FMV interaktivní filmy
    • Gabriel Knight 1 & 2 určitě přeceňovaný není.
  • Tak co treba tohle..:)

    "Mean Streets, situovanou do post-apokalyptického San Francisca 21. století, zničeného 3. světovou válkou, která polovinu obyvatel geneticky zmutovala."

    Podle popisu z:
    http://www.adventureclassicgaming.com/index.php/site/reviews/109/
    "The year is 2033. Earth has survived World War III, but the radiation from the nuclear war has left most of the Earth inhabitable. A small percentage of the survivors have developed a natural immunity to the mutating gamma rays, but most of the populations have been poisoned by the radiation. They are the Mutants and are referred to as "Freaks" by the Norms."

    je drtiva vetsina obyvatel zmutovana a pouze male procento je mutaci nezasazeno. Pokud autor clanku neprebral informace o polovine zmutovanych obyvatel z "gooddays.org", tak prosim o zdroj *1* *5*
    • Chytl jste se maličkosti, ale dobře. Můj text byl míněn ve smyslu, že část populace San Francisca zumutovala a část zůstala "normální", nicméně formulaci jsem použil nevhodnou. Takže - jelikož je tohle sporné téma a každý zdroj uvádí jiné info, poslal jsem email Chrisu Jonesovi s prosbou, aby se k tomuhle vyjádřil. Jakmile mi odepíše (a tedy pokud odepíše), postnu sem jeho reakci, a pokud jednoznačně potvrdí Vaše slova, jste winner. :-)
    • Pan_Klobouk
      Tohle se asi bude lisit zdroj od zdroje ;) na Mobygames maji zase "Radioactivity has turned many humans into mutants, and the gap between those and the "norms" (non-affected humans) is growing wider." Co si pamatuju, bylo tam stare Frisco a nove Frisco... a obyvatele byli rozcleneni prave podle mutaci. Takze v ramci hry (Tex snad nevytahl paty z mesta) to asi vazne bylo pul na pul.

      Jinak k tem chybam, kdyz uz se v tom stourame a jsme dokonce autorem ;) pobizeni, paklize mame byt opravdu za hnidopichy: cedecka tehda nemela oproti disketam "500násobnou kapacitu", maximum bylo tech 640-650MB. Firma Access Software byla zalozena az v roce 83. Under a Killing Moon nebyl plne 3D, byl presne jako Doom, tudiz se sprity, 3D byly jen nektere objekty. Mam pokracovat? :)

      K cemuz se i vaze - u 3D adventur bych krome Normality urcite zminil i Azrael's Tear, ktery byl technologicky mozna dal. Nebo naopak jeste starsi (1994) kousek Robinson's Requiem. BTW Omni 3D jako novy 3D smer myslim Cryo pred Atlantisem pouzilo uz u Versailles 1600 a neco.
      • Jo, Azraels Tear měla být minimálně stručně zmíněná, to je fakt. Také unikátní adventura. Proč jen jsem si na ni nevzpomněl? :-) S Omni3D je to tak, proto také píšu "v několika historických adventurách, z nichž nejznámější je bezpochyby Atlantis: The Lost Tales." Čili nezjnámější, nikoliv vyloženě první. Ale tam šlo jen o pár měsíců, myslím...
        • Pan_Klobouk
          Asi ze Azrael's Tear tehdy nijak zvlast nezaujala. ;) A jeste k Omni3D - tam slo o to, ze Versailles 1685 vyslo uz v roce 96, pred Atlantisem melo docela naskok. A ac mam Normality celkem rad, leta pane 1996 vyznela minimalne po technicke strance dost rozpacite, s Azrael's Tear v detailni SVGA (byt ne full screen) grafice a bozskymi rozhlizecimi pohlednicemi z Versailles po boku. Opravdu jako chuda pribuzna, prazdne lokace, minimum objektu na scene, postavy placate a ze spritu... i zastaraly Duke3D na buildu dokazal vic a v mnohem vyssim tempu.
      • "Firma Access Software byla zalozena az v roce 83"

        hmm... zdroj?
      • Tak to melo San Francisco kliku kdyz tam zmutovala jen polovina obyvatel a vsude jinde prezilo jen par % vyvolenych*1*. Kdyz uz se stourame ve stouranym, tak Access Software byl podle vetsiny zdroju zalozen v 82, jen par spatnych zdroju hlasa rok 83. "takřka 500násobnou" muze klidne byt i cislo 450, stejne jako "scénář o cirka 500 stranách" mel ve skutecnosti stran 550 *3*
        • Pan_Klobouk
          Heh, tak jsem vytahnul manual k UaKM. ;) V pasazi o pribehu neni kupodivu zminena zadna WW3 ani osud sveta, jen ze v tomhle futuristickem SF ziji dva typy lidi, norms a mutants. V intru pak Tex vypravi cosi o peti milionech lidi v radiaci a ze teda nekteri maji stesti a imunitu. A ted se v tom zorientuj a neco pocitej. :)

          ad Access Software - jj, neni zdroj jako zdroj. Skvela je treba wikipedia, udava rok zalozeni 82 a hned vedle v ramecku ma founded: 1983. Taky dobry. ;)

          ad kapacita CD-ROM - tak 500x vetsi nez disketa zni urcite lip, nez 450x vetsi, pravda. ;D
          • http://web.archive.org/web/19990209085425/http://www.accesssoftware.com/ctg/aboutus/

            "Company Overview" :)
            • Pan_Klobouk
              Vsak rikam. I wikipedia hned v prvni vete zminuje rok 82 a o 10cm dal ma v ramecku 83. Takhle pak vznikaji nepresnosti. :)
  • a co Neverhood? pomyslel tady někdo na Neverhooda?
    • Neverhood přece nebyl 3D... prostředí i postavičky byly z plastelíny/hlíny a animace byly tvořené metodou stop-motion. Opravte mne někdo, pokud se mýlím...
      • Nebyl 3D to je pravda, ale byla to vlastně interaktivní videa, takže bych to možná řadil k první části článku. Nevím jaká je jeho historická hodnota, vlastně sem ho někde viděl jako jednu z nejvíc nedoceněných her všech dob. Myslim, vyjít to dneska v HD, tak to má úspěch. Jinak perfektní články to se musí nechat.
        • Neverhood bol aj dost kratky. Remake by museli trosku prekopat.
        • Tak, interaktivními filmy byly tehdy míněny hry plné animací s živými herci. Je fakt, že Neverhood měl taky animované sekvence, a perfektní animace postaviček, ale do škatulky interaktivních filmů bych ho osobně nedával... To ale nic nemění na tom, že to byla a je unikátní a v jistém směru dodnes nepřekonaná hra.
      • No, to bol engine Clay 3D. *1*
        • Tak, Sierra svůj první Kings Quest z roku 1984 taky nazývala "3D" :-)
  • zajímá mě více kvalitních zástupců First-person 3D adventur jako již zmíněna Normality...(co jsem koukal, tak podobná je novější Penumbra, která má však už i prvky střílečky)...zná někdo?
    • Azrael's Tear
    • Napadá mne Schizm 2: Chameleon, to byla ryze 3D 1st person hra...
    • Penumbra neni moc adventura. Kdyby slo o system prechodu mezi panoramatickymi obrazky, jako Atlantis a Myst, tak takovych her je spousta. Ale plne 3D fps adventure jako Normality, nebo Tex Murphy moc neni. Vic aknejsi byly treba Realms of The Haunting, nebo Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth.
      • A nebo http://www.youtube.com/watch?v=Jv1OFYH9SYo

        Ale to uz by predpokladam dneska nikdo nehral,... nebo jo? :)
  • u interaktivnich filmu by mozna stalo za to pripomenout adventuru The X-Files Game 1998
    hra byla na 7CD a byla jednou z mych prvnich originalek :)
    http://www.youtube.com/watch?v=vmRmyZJ7ZK8
    • 13_11
      Nejsme my náhodou dvojčata? The X-Files Game byla totiž vůbec moje první originálka! A hra je to báječná.
    • Safra, to sem nikdy nehral a vzdycky jsem chtel.
      • Ja som pozeral cely gameplay na youtube a uzil som si to aj tak.
  • 1 chybu som nasiel - Gabriel Knight mal byt vydany v roku 1999 a nie v 2002 ako je uvedene pod videom z tejto hry. Tu je odkaz na wiki - http://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Knight_3:_Blood_of_the_Sacred,_Blood_of_the_Damned
    odkaz na oldgames.sk - http://www.oldgames.sk/game/gabriel-knight-3/
    Dufam ze som vyhral :)
    • Hahahahahahah :-)

      Tak tohle mne opravdu pobavilo. Sleepless uz vysvetlil okolnosti, jak tahle chyba vznikla, NICMENE pravda je ta, ze podle podminek MOJI neoficialni souteze jste chybu v clanku skutecne odhalil. Byla tam, to je nepopiratelne, a vas osobne vubec nemusi zajimat, jakym zpusobem chyba vznikla - to je nas (respektive muj) problem.

      Takze udelame kompromis, co rikate? Vyhrajete urcite, zadny strach. Nicmene, ostatnim dam 48 hodin na to, aby nasli skutecne muj omyl/chybu/nepravdu v clanku (opakuju, minimalne jedna potencialni tam je!) a pokud nikdo nic nenajde, je Gabriel Knight 2 vas. Pokud najde, domluvime se na "cene utechy", kterou bude nejaka jina archaicka adventura v pouzitem stavu - nabidku bych vam pak poslal mailem. To myslim, ze je fer. Kazdopadne, ozvete se mi prosim se svoji postovni adresou na ptichacek@hotmail.com, protoze neco ode mne dostanete urcite :-). Diky.
    • sleepless
      Sorry, tahle chyba se nepocita, protoze je to muj preklep pri editaci clanku a pridavani videa. Snad pochopis, bylo by to vuci BigPeterove nabidce trosku nefer, protoze on to mel spravne :) A omluva za to samozrejme
      • Nefér je v prvé řadě nabídnout výhru a po splnění podmínek ji s výmluvou zapřít.
      • To uz je druhy krat tento rok co som vyhral-nevyhral - arghhh!!! Prvy pripad nebol TG ale islo o sport... Nevadi, ja som s vyhrou aj tak velmi neratal, zivot ma naucil ze vyhry su pre tych druhych, nie pre mna *5*
  • Přátelé, pozor: vyhlašuji neoficiální soutěž pro všechny znalce FMV a 3D adventur. Po jisté faktické nepřesnosti v minulém díle tohohle seriálu, kterou jste mi dali ve vší slušnosti "sníst", jsem se rozhodl vás za odhalení případných dalších prokazatelných nepravd odměnit. Za chyby se platí, tak proč "nezaplatit" jednomu z Vás :-)

    Nuže tedy: první z Vás, kdo v tomto díle objeví faktický omyl, dezinformaci nebo nepravdu, a bude ji moci prokázat odkazem na zdroj uvádějící opak (do souboje tvrzení vs. tvrzení se pouštět opravdu nebudeme), ten ode mne dostane skvělý dárek - originální americkou verzi hry Gabriel Knight: The Beast Within, a pozor - PŮVODNÍ VYDÁNÍ V NOVÉM NERPOZBALENÉM STAVU! (kousek z mé sbírky). Sběratelská hodnota téhle hry v novém stavu se v současnosti pohybuje v přepočtu kolem 1500 Kč.

    A neberte tuhle výzvu tak, že jsem skálopevně přesvědčen o tom, že v textu žádná chyba není. Kdepak! Čerpal jsem tentokrát výrazněji z vlastních zkušeností a vzpomínek, a ne všechna fakta jsem si byl zpětně schopen prověřit, takže prostor na potenciální chyby zde určitě je (sám bych už teď dokázal jednu potenciální drobnost vytipovat :-)). Kdo první nějakou najde a prokáže, že jde o nepravdu, ten má Gabriela Knighta 2 do týdne doma.

    Tak hodně štěstí :-)
    • "Grim Fandango nebylo první, které experimentovalo s realtime 3D objekty a předrenderovanými pozadími. O rok dříve se o totéž s úspěchem pokusil kultovní Blade Runner od Westwood Studios."

      Ani Blade Runner nebyl první, co třeba Resident Evil z roku 1996...
      • Ano, ale Resident Evil není adventura.
        • Je to typická adventura (hledání, používání a kombinování předmětů, logické hádanky, důraz na příběh a vykreslení charakterů, rozhovory, systém inventáře, atd.) s akčními prvky a survival hororem. A i kdyby to adventura nebyla, ta původní věta má spíš ten význam, že Blade Runner byla první hra, která kombinuje předrenderované pozadí a 3D objekty, což prostě není pravda. Ale nemějte strach, vaši "cenu" nechci, jen jsem chtěl upozornit na nepřesnost v článku.
          • Tak typická adventura myslím určitě ne, akční adventura - to ano, to je ale specifický žánr a tím se v tomhle seriálu vůbec nezabývám. Ale kdyby už, tak bych v tomhle směru zmínil spíš sérii Alone in the Dark, která měla 3D modely objektů už v roce 1992. Ta moje věta ale zní obecně, to je fakt.
    • Tak, máme tu jednoho potenciálního vítěze - viz příspěvek někde výše. Odhalená chyba ale byla tak trochu mimo moje dílo, takže šanci dostávají další, ale už jen v omezeném čase - během následujících 48 hodin. Pokud něco objevíte, postněte to v diskuzi do pondělka 8.8.20101 20.00 hodin. Jinak je vítězem čtenář Odar (i když ten už je vítězem tak jako tak :-)) Díky.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit