Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Já musím zásadně nesouhlasit s tím, že 64 hráčů je "rozumné maximum". Jednak v organizovaných hrách bylo i v BF2 evidetní, že některé "plošší" mapy (pouště, pole) klidně snesou i dvojnásobek limitu BF2 (64 hráčů). Problém je v organizaci, v okamžiku, kdy hráči nevstupují do squadů a neposlouchají Commandera/Squad Leadera, tak je na pytel i hra 32 hráčů, protože se to zvrhne v neorganizovaný CoD nebo CS. Půlka lidí kempí se snipama a prakticky na mapě "není" (alespoň z pohledu týmové hry), další "kusy" stojí frontu na techniku.

    Více lidí by šlo velmi jednoduše zapojit do hry vícevrstvým (ne jen commander-Sq.leader-sq.member, ale např. tvořením rot (troops) ze squadů) a povinným systémem squadů, kde hráč může "odhopkat" leaderovi např. jen (např.) 100 metrů, pak následuje automaticky kill a respawn na SL. Těch možností, jak hru atomizovat, a přitom ponechat větší počet hráčů a zároveň akcentovat týmovou hru, je strašně moc. Jenže to předpokládá jednu zásadní věc - komunikaci. A ta v BF nebyla nikdy moc dobře podporována, a navíc je čím dál tím horší (zatím co v BF2 šlo interní VoIP používat celkem OK, i když to bylo trochu nespolehlivé, tak u BC2 to nefungovalo prakticky nikdy a hlavně když už ano, tak jen v rámci vlastního squadu.)
    • TyNyTe, za sebe ti můžu říct, že když jsem tě v BC2 potkal byl jsem rád že ten VoiP nefunguje. V BF2 jsi řval jak kráva na každýho a dokázal jsi hru jen znechutit. Zbytečně to prožíváš. Jo buzerovat lidi to by se ti líbilo. Hovno. 64 maníků na komandování bude stačit
    • Problém je někde jinde. Již jsem tu zmínil PR. U nekomerčního produktu si můžeme dovolit doladit téměř cokoliv k dokonalosti. Ale to vylučuje spoustu hráčů, kteří nejsou schopni akceptovat filosofii hry. Komerční prodkut chce přilákat co nejvíce platících uživatelů a proto bude nabízet hybridní polotovar který vyhovuje většině (a tím je i nižší průměrná úroven hráčů)
      Project reality prakticky na VOIP stojí a bez něj se dlouhodobě neobejdete. Hrát bez VOIP s technikou je hazard o banu. Administrátor stále bdí. Většina komunit používá jiné komunikační programy, v tomto případě mumble (voip je omezen na Squad, na Mumble můžete komunikovat v reálném čase třeba s 20-ti dalšími lidmi)
  • Kdyz porovnam herni mechanismy BF a MAG, tak jasne vyhrava MAG. BF ma zase mnohem peknejsi design levelu.

    Problem BF podle me spociva v tom, ze jak se tam da litat, a jezdit, tak se vytraci neco jako "bojova linie", proste se to mele vsude a porad. Vlajky se dobyvaji stylem "tuhle nikdo nehlida, letime tam" a ne podstivym bojem. MAG tohle krasne vyresil. Na druhou stranu mu chybi ten super pocit, kdyz sedis za minigunem ve vrtulniku, ktery ridi tvuj kamos a kropis cinany:). Nevim, jak by to slo zkombinovat, ale doufam, ze se jim to podari a nebude to proste Bf2 s enginem BF:BC2.
    • Zkombinovat to jde právě tou masivitou. Pokud bude každou vlajku bránit alespoň jeden squad, bude její dobytí jen otázkou koordinace a přesily nepřítele...

      Pamatuju se, jak jsme v BF2 hrávali LWTB - to bylo to nejlepší z BF, co se dalo z té hry vymlátit, a teprve ona "komunita" byla z BF2 schopna "vyždímat" tu kvintesenci "bitevního pole", kdy nezáleží na Rambech, ale na přesné koordinaci a spolupráci mnoha hráčů a dobře zvolené taktice celého týmu. Kdo to jednou zkusil, zjistil, že "public" hraní je proti tomu sloboučký a nezáživný čajík...
  • No mozna je dobre si uvedomit, ze 256 hracu zni lakave, ale zalezi na velikosti a rozmanitosti mapy, aby to bylo hratelne. 256 hracu je jiz opravdu velky pocet hracu a v mape 10x10km je to podle me dost nehratelne (kvuli sniperum, spawnkillerum ci masivni utok techniky s inzenyry za zadky, ktery se prakticky neda zastavit atd.). Dalo by se asi udelat mapa pro 256 hracu, ale nedokazu si ani predstavit kolik prace by to dalo nez by se to doladilo.
  • nesmysl, mount and blade warband hraje najedom erveru i vic jak 200 hracu a porad je to zabava. Proste zase jim nejaky priblbly manager nakukal, ze pro vic jak 64 hracu jaksi EE a oni se ted jn vymlouvaji. Klasika
  • Pokud máme mapu o rozloze průměrně těch 10km2, pak jsou na ní vyspecifikovány určité body. Nejčastěji je třeba například jeden dobýt a přitom druhý ochránit. Pokud první bod padne, druhý se brání a třetí dobývá. Není to však pravidlem.
    Jak jsem se zmínil, důležitá je vysoká kvalita hráčů, (technika není nahrazována, nebo po velmi dlouhém respownu). Je tedy třeba chytře využít transportních prostředků. Je třeba si uvědomit, že už je to víceméně skoro simulátor, než střílečka. Přirovnal bych projedt reality k operaci flashpoint, jenže online.
    Je zábavnější s rozmyslem pročesávat město a reagovat na protihráče, než neustále běhat čtyřmi cestami, střílet hlava nehlava a házet granáty.
    Samozřejmě je třeba si rozmyslet každou bezhlavou smrt a vymáčknout ze sebe maximum.
    Mapy vypadají dost realisticky. Ovšem jen vypadají, přeci jen je spousta prvků zachována na úkor hratelnosti a doladěna na maximum.
    Při 256hráčích by hra přestala být tak strategicky důmyslná a závislá na práci jednotlivých lidí a změnila by se ve skutečnou bitvu. Já si ale myslím, že by to i tak fungovat mohlo a velice zábavně.

    P.S.: pokud se nepřítel přiblíží k rallypointu je zablokován, útočit na base a rapebasing vlastními hráči je trestán. Na každém serveru se prakticky vyskytuje administrator, který za porušení pravidel kickuje, nebo rovnou doživotně banuje. (první hra, kde se vyplatí přečíst si manuál)
    • Je to hezké, ale podle mě utopie. Zase to stojí na jedincích a jejich ukázněnosti k tomu co si vymyslel designer/ vývojář. Ten první odstavec se děje i na menších mapách, přece. Pokud je dobrý Comander a squaty poslouchají, tak je to prýma i v 64 lidech. Jen ať to nechají jak je a pořádně optimalizují!

      Nehledě na to, že pokud by vývojáři dali tolik hráčů, museli by ořezat grafiku, textury atd., aby se to stihlo dopočítávat a stíhaly servery odesílat data.
      • dál to stojí opravdu na hráčských komunitách. U project reality je velice silná a rozumná. Administrátoři nevyhazují, protože si chtějí sami zalítat :-) Jedinci, kteří nedodržují pravidla jsou ze serverů vyhazováni, často natrvalo. Je třeba dodržovat nepsanou morálku a slušnost a to jsem ještě u žádné jiné hry neviděl. To neni utopie. Ale je to svět lidí, kteří sdílí stejnou filozofii. A to na projektu, který je absolutně ke stažení zdarma. Komerční tituly jsou omezováni manažery (je mi líto vývojářů a designerů). Zde je vidět že i hráči si dokáží zvolit svůj vlastní směr. Když se tak s klukama bavíme, tak už nikdo nic jiného ani nehraje.
        Pochybuji, že by v dnešním světě dal někdo podmínky vzniku takového projektu, jako byl Deus Ex, nebo System shock. O třetím DeusExu pochybuji. Pokud by někoho project rality zaujal, at jej vzykouší, vřele doporučuji. Originálka BF2 dnes stojí asi tři stovky a dál je vše zdarma.
        • Kurňa, tak že bych tomu dal druhou šanci?
  • Neviem ci to viete ale svedska spolocnost Pikkotekk pracuje na serverovej architekture, ktora by mala zvladnut FPSku pre 1000 ludi. Myslim ze je jasne, ze koncept vacsiny dnesnych FPSiek je pre viac ako 64 hracov nepouzitelny presne z tych dovodov, ktore tu v tejto diskusii odozneli, ale keby sa to pojalo za spravny koniec napr. ako navrhol ZvacA, mohla by vzniknut super vec.
  • V Bad Company 2 stačí víc jak 20 hráčů už je to nehratelný (teda pokud nejste tardžvejkové 2 mcomy pozadu, co maj problém vůbec někoho strefit). Jinak komedie v BF2 s 64 hráči z kterých hraje na übervelkých mapách asi tak polovina, bo zbytek čeká na spawn heli/stíhačky je taky působivá. Fakt nevím kdo místním 'odborníkům' nakecal, že více hráčů = lepší hra. :)
    • záleží na lidech, veřím že je pár serverů kde se schází lidi co sou ochotní hrát týmově... a na ty ostaní by pomohla jednoduchá věc jako je třeba v Red Orchestře - omezení class pilotů (v RO jsou to zas tankový posádky) na tým, stejně jako sniperů a všeho do čeho se hrne hromada mamrdů a neumí za ten class většinou vůbec hrát, nebo ne tak aby byli přínosem pro tým
    • Paulcz
      No.. v Bad Company 2 jsou mapy udělaný jako tunel (kam se sotva vejdou dva hráči vedle sebe) a spojovací bod (kde je nějakej barák etc.). Takže je pochopitelný, že je v takto debilně pojatých mapách 10 vs 10 asi maximum.
    • Ona je to ale skutečně lepší hra, pokud se však na mapě sejde více těch SPRÁVNÝCH a pro týmovou hru naladěných hráčů. Problém s tím, že z velké části většina z těch 64 čeká na letišti, jen aby si zalítali, avšak pro tým jsou v letadle naprosto k ničemu, zatímco obranu a ataky zajišťuje pouze pár lidí, kteří se můžou uhrát za zbytek týmu, je bohužel problém celé série už od jejich počátků. Ale, záleží na, jak jsem řekl, na lidech, mapě a také nastavení serveru...
      • Ono je ale taky se v té frontě do toho stroje dostat docela problém...
        Hrával jsem BF2 (2142, BC2) a musím říct, že je naprosto úžasné, když sednete do kokpitu a první co se stane, že zbytek tkz. "čekatelů" nebo "spoluhráčů" se okamžitě mění na nepřátele.
        V okamžiku se na vás otočí 10 hlavní - v kokpitu je z vás okamžitě rizoto, na stroj už se vám lepí C4, fronta na hromadný teamkill při startu na dráze se stíhačkou, který vás má potrestat není výjimkou a těm kterým rupnou nervy jako prvním jsou inženýři - ti vás nemilosrdně ATčkama odpalují okamžitě. A protože hrajete na privátních serverech, může se stát, že stroj zasednete adminovi. Okamžitě letíte, ale ze serveru a to bez (_;_)

        Bylo to ve dvojce, bylo to v northen striku a BC2 to završuje dementama naprosto dokonale. Hratelnost není opravdu o počtu, ale rovnováze. Kolikrát se mi stalo, že jsem v Karkandu na serveru pro 64 najednou u mostu ležel za kolejí naprosto sám a řítilo se na mě celé 3 squady (18 hráčů) - a každý měl kupodivu po ruce plno munice, kterou do mě s radostí vyprázdnil.
        • Pravda, někdy je to na palici a můžu ubezpečit, že podobní nerváci, kteří musí mít vermomoci letadlo nebo jiný stroj a pokud ho nedostanou, tak útočí na toho, kdo si ho přivlastnil, existují i v Bf1942. Ovšem, to s adminem mě překvapilo. Na těch veřejných serverech je to prostě o lidech a jejich rozumu a přístupu pro hru, od čehož se také potom odráží kvalita celé hry. Pokud zůstanem u těch letadel, preferuju v nich lidi, kteří ví, jak je používat a jsou ve vzdušných soubojích přínosem pro tým, případně efektně podporují hráče na zemi a to samozřejmě platí i pro zbytek dostupní techniky. Sám opravdu v kokpitu nějak nevynikám, a proto je letiště poslední mésto, kam se na mapě hrnu, ale pokud se příležitost naskytne, rád si samozřejmě zálítám, nicméně několikrát jsem dobrovolně uvolnil aeroplán daleko, co se týče letadel, zkušenějšímu hráči a sám se vrhnul do akce po zemi, kde jako ženista jsem užitečnější a nebyl problém...
          • ZvacA: Ani admini nejsou svatoušci. Nedávno jsem dostal ban na BC2 serveru.
            Důvod? Cheating - Byl jsem tak dobrej', že jsem každou druhou vypálenou raketonou z CG v Isla Inocentes (Rush - Defender, MCOM #1) sundal letící black hawk.

            V této mapě trávím nejvíce herního času a funkce obránce je za inženýra mou specialitou.
            V životě jsem cheat pro multiplayer nepoužil a hádej se s někým, že máš svůj "štastný den"
        • Souhlas, aneb na blbce nenarazíš *1*
      • A proto hraji pouze ne serverech bez techinky. Ale V BF3 bych uvítal, kdyby byla volba No Vehicle specifičtější a dala by se zakázat třeba jen letecká technika. Docela jsem zvědavý jak si poradí s designem měst a zda konečně půjde i do budov vstupovat. Tohle totiž té hře pomůže více než 256 hráčů.
  • On hlavně autor novinky špatně pochopil význam toho, co Patrick řekl. Nejde o to, že by něšla vytvoři zábavná hra pro 256 hráčů. Ale Battlefield 3 by ve 256 hráčích nebyl tak zábavný jako ve 40. Pokud se tu dohadujeme, že je možné inovovat a redesignovat a vůbec (někde tu padly návrhy na modifikace gamedesignu, kdy by z BF byla nakonec ArmA - heh), tak se pak nebavíme o BF3, ale nějaké úplně jiné hře. Navíc to nejspíš proběhlo takhle: Vytvořil se BF3. Začalo se zkoumat a testovat jestli jsou možné odchylky od hlavního plánu (tj. 32-64) a jak na to jsou. A když se zjistilo, že 256 je technicky možné, ale k téhle hře to nesedí, tak se vydalo tohle prohlášení.
  • Koukám, že jsou tu samí experti. Ze zkušeností s project reality - mapy mají často několik kilometrů čtverečních (typoval bych tak těch 10) - jak otevřený terén, tak husté aglomerace. Hraje se v 64-hráčích (často i méně). Všechno stojí a padá s úrovní hráčů, která je naštěstí vysoká (at si tu raději většina hraje svůj CoD). A přitom je to zábava. Dovedl bych si ale takhle ohromné mapy představit i v 256 hráčích.

    Již ted si myslím, že BF3 ani zdaleka nedosáhne kvalit a potenciálu BF2
    • Psychotic
      10 km2? Skutečně se v Project Reality z jednoho konce mapy běží na druhý cca. 15-20 minut?
      Nevím, nehrál jsem, ale je to zajímavé...
      • Z ofic. stránek: "Project Reality také přináší nové rozlohy map (i 17 čtverečných kilometrů) ve srovnání s původním BF2, stejně jako nové herní módy." Konkrétně mapa Kashan Desert. Ale neumím si představit, že by někoho bavilo hrát na mapě 4*4 km a hlavně většina té mapy musí být přeci naprosto nevyužitá i kdyby se hrálo v 1024 lidech, nebo ne?
        • proč by nebavilo. samozřejmě tam nepobíhají přes celou mapu pěšky, když se potřebuje jednotka někam dostat nebo se naopak zdekovat, zavolají si vrtulník nebo APC. A že by byla mapa nevyužítá si taky nemyslím, v misích kde se mají hleat a likvidovat povstalecký úkryty a sklady zbraní, se to myslím generuje náhodně, takže nikdy předem nevíš kde budeš mit cíle mise nebo kde najdeš / budeš napadenej nepřítelem... případně kdy se na tebe zpoza rohu vyřítí náklaďák narvanej výbušninama :D
        • Psychotic
          Také myslím.

          Jediná reálná možnost by byla postupné odkrývání mapy (jako při Rush v Bad Company), ale při takovéhle rozloze by jeden mač trval bez nadsázky půl dne.
          • Tak já si umím představit třeba kumulování hráčů na jedno místo pomocí úkolů a postupného pohybu po mapě tak, že se ta mapa bude hrát 4-5h. Protože jinak je při 256 hráčích a rovnoměrném rozložení hustota 1 hráč na čtverec 250*250m, a když si představím jak moc je to velká oblast a že se někde nakumuluje víc a jinde míň lidí, tak to zní jako simulátor turistiky. Btw. navíc nemá smysl to takhle designově řídit, když by stačilo udělat 5 menších map a zábava by byla pravděpodobně větší z menšími nároky na designéry. A těch 5 loadingů nikoho nezabije.
  • Nevim podle me take zalezi na velikosti a designu mapy a modu ktery se hraje. Ted treba hraji betu Crysis 2 a hlavne na Pier 17 mi prijde 6 vs.6 proste malo. Na druhou stranu vseho moc skodi. Nedovedu si predstavit treba v takovem Medalu ze pri hrani Combat Mission kdy k cili casto vedli dve, max.tri ulicky by se rezalo 64 lidi.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit