Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Walter_Kraft
    K výběru jako takovýmu se vyjadřovat nechci, ale nedá mi to nenapsat něco k Sunless sea. V recenzi i tady se zmiňuje Verne. Proč proboha? Z Verna si to nebere skoro nic, kdyžtak už v komentářích zmiňovanej Lovecraft, ale mnohem víc třeba Arthur Machen, M. R. James, Sarban, Robert Aickman (a celkově +- věci, co vydává Tartarus press), černej romantismus, gotickej román, viktoriánská próza, svym způsobem i Ligotti, dokonce i Clive Barker (viz Nuncio, kde je vzatá jedna z Barkerovejch ideí a přepracovaná do mnohem působivější formy), různé utopie, a hromada dalších věcí. Ale ne Verne, 20 tisíc mil pod mořem (recenze snad jednou i sklouzla k označení, že se Sunless sea odehrává pod mořskou hladinou) k tomu fakt blízko nemá. Mořem je fascinováno daleko víc autorů (a pro Sunless sea mi přijdou primární hlavně literární inspirace).
  • Rocket league je indie?
  • přesvědčili jste mě (vy všichni, co o tom furt básníte), těch 8 doláčů jsem jim poslal a zkusím si to taky :) divný hry typu Stanley Parable mě bavěj... (ne, nevím, o čem je Undertale :)
  • Corvus
    Volil bych rozhodně jinak, ale to není důležité. Co mi ale vadí nebo lépe řečeno, je škoda: Proč jste překopali koncept vyhodnocování? Dřív byl výčet nominovaných her kompletní tj. včetně hry, která nakonec danou kategorii vyhrála. Takhle napsaná kategorie znamená, že je 100% jisté, že hry NAD vítěznou nevyhrály *9* Velká škoda. Takhle jsou vítězové zcela bez překvapení. Vlastně nemáte vítěznou hru v nominacích vůbec a rovnou ji na konci článku vystřelíte jako vítěze. Velká škoda. Vždy jsem se těšil, že si počtu proč mají které hry šanci kategorii vyhrát. Teď po rozkliknutí vím, že šanci prostě žádnou nemají, protože vítěz mezi nimi nominován vůbec není. Stačí sjet nakonec stránky a hotovo. Velká škoda a neměli jste to vůbec měnit. *16*
  • Fallout Shelter *14*
    • ten ne, od půlky je to děsná nuda, kdyby aspoň ta druhá sada místností co odemkneš nedělala úplně to samý co první
  • Vojta_Ilavsky
    Crypt of the Necrodancer, už dlouho mě žádná hra tak nechytla. Už jen ten koncept.. :3
  • PreidaQ
    Kerbal Space Program!
    • Chim
      Nejlepší hra pro mě určitě ne, ale určitě kvalitní věc na kterou by bylo škoda zapomenout.
    • Docela bych i souhlasil, kdyby na této hře ještě pracovali. Bohužel hru vydali a od té doby vůbec nic... Škoda.
      • PreidaQ
        Pokud já vím, tak teď hrozně dlouho probíhá přechod na novou verzi Unity enginu (KSP v1.1), který by měl přinést zlepšení běhu hry a potom by updatování mělo opět tak nějak průběžně pokračovat.
  • Hmm to já letos z indie jen Darkest Dungeon, ale ten ještě nevyšel, Do not Starve Shipwreked a Terraria 1.3... expert mod. Undertale jsem nechtěně zkouknul to nejdůležitější, takže už to nemá cenu dokud nezapomenu.
    Sunless Sea jsem měl možnost zkusit, ale je to hrozně pomalá záležitost.

    Je toho prostě hodně. *1*
  • většina těch her ani nezapadá do tradiční koncepce "indie", ale jde o čistou o komerci. Už jen pokud hra projede kickstartem, nemůže jít o tu pravou "nezávislost", protože vývojáři jsou závislí na darovaném obnose za který hru vyhotoví. Indie pro mě znamená si splácat hru zadarmo doma ve volném čase a pak ji bez vydavatele vydat třeba na steamu. Co chci říct je, že dnes už je ta hranice "indie" někde úplně jinde a skutečných indie her je fakt minimum - tím neříkám že ty hry jsou špatný, to naopak, úroveň se zvedá, ale jen tak nějak slovíčkařím - možná by se těmto hrám mohlo říkat např. "AA hry" namísto nezávislých?
    • Souhlasim, ze kickstarterova hra neni zpravidla indie, pac vyvojar se zodpovida komunite, ktera mu do prace kafra, je píd tlakem a nemuze svobodne delat, co by chtel. Zajimavy pohled na vec, diky.
    • Kolik z tech her v seznamu bylo na Kickstarteru?
      • myslel jsem celkově crowdfunding (vlastní měl třeba Prison Architect) plus samozřejmě early access - zde vývojáři taky dostávají peníze dopředu a tudíž jsou (měli by být) závislí
        • To co píšeš nedává smysl. Kdyby to fungovalo tak jak to říkáš tak by mezi nezávislé projekty patřilo například WoW, protože vývojáři si to platily ze svého... Mám takový pocit, že tam někde máš v té úvaze chybu. Být tebou tak se znova zaměřím na slovo "nezavilí" a jeho význam v tomhle kontextu.
          • Nezávislý je jen opravdu ten, co hru potají vyrobí někde doma na koleně. Celá ta dnešní "rádoby nezávislá" herní scéna je k smíchu. Točí se tam obrovské prachy (a ne že ne) a kolikrát do toho fušují vyloženě videoherní celebrity. Přijdete pak obrovský marketing ze strany herních webů a časopisů, youtuberů a já nevím čeho a máte tu sice low-budget hru, nicméně nezávislou jen tak na oko. Asi stejně, jako když "indie kapely" vydají placku pod Sony records...
            A to mluvím z pozice člověka, kterého letos nejvíce pobavily právě tyhle "indie hry".
          • mluvím o jakési "absolutní nezávislosti", tedy o stavu kdy indie hry jak je známe dnes začínaly. říkám jen, že se to trochu zvrtlo a že dnešní indie proud už v porovnání s minulostí není indie.
            • fandové indie nejsou to samí jako v minulosti. Všichni dneska brečí po kvalitě, kterou bez nějakého finančního základu nemůžeš dosáhnout (viz. náš GGG troll co tak rád porovnává indie hry AAA tituly). +většina lidí opomíjí, že vývojáři jsou taky lidi co musí z něčeho žít. A když rok makáš na hře, nikdo za tebe nic platit nebude.
          • takže když si většina společnosti vykládá slovo nezávislost jako nezávislost na kravaťácích a high managmentu, musím si ho tak taky vykládat? to tě naučili rodiče nebo učitelé ve škole že máš automaticky přijímat každý názor společnosti a řadit se do stáda jako ovečka? nezávislost neznamená jen finanční nezávislost - nezávislý jsi tehdy pokud se nikomu nezodpovídáš - vůbec nikomu, ani vydavateli, ani investorovi (který ti dá peníze ale přesto ti zanechá tvůrčí svobodu) ani backerům kterým jsi slíbil hru.
            • Tvuj nazor postrada jakykoliv inteligentni smysl. Ohanis se vyrazem ovecka, ale pochybuju ze znas jeho realny vyznam. Ba dokonce bych te tipoval na cloveka, ktery je naprosto snadnym zpusobem manipulovatelny a neuvedomuje si onu manipulaci. Prave takovy lide totiz bleptaji vselijake modni ci odborne a vubec jakekoliv terminy, ktere nekde slyseli, jako napriklad ovecky, a nejsou schopni je vysvetlit a aplikovat na spravnych prikladech.

              Je hezke, ze neprijimas vseobecny nazor, ale vyznam slova nemuzeme pokladat za nazor, nybrz jen jako danou vec. Prave slova jsou pak uzity k vyjadreni nejen nazoru, a taky z toho duvodu musi mit pevne dany vyznam. Dle tve imaginarne svobodne mysli a logiky by si kazdy mel priradit k slovu vlastni vyznam. Napr. jablko bude nekdo oznacovat malina. Jak nesmyslny priklad, ktery ale vystihuje tvuj nazor.

              To, ze si cizi termin indie vysvetlujes jinak, nez je definovan (a on definovany opravdu je), neukazuje na tvoji svobodu a samostatnost,ale spise omezenost a nizkou inteligenci, jelikoz neznas definici terminu kterym se ohanis a zakryvas to tim, ze nejsi ovce a myslis jinak nez spolecnost. Neni take nahoda, ze kazdy tvuj prispevek v reakci na prase nize zacina utoky na jeho osobu, tak se totiz projevuje clovek co si nedokaze obhajit svuj nazor,protoze ho nekde zhltnul a posleze ho jen papouskuje.
            • Man in grey: Kriste pane, ty jsi natvrdlej. Nemáš nic lepšího na práci? Je mi za tebe trapně.
            • No to právě píšu celou dobu, prasečí muži s malým zatočeným ocáskem mezi nohama, že už se dnešní indie hry nedělají tak jako se dělaly dřív, nevím proč to papouškuješ, a pak že já nerozumím psanému textu? Aha.. A to jak bych tyto hry nazýval jsem už taky psal, hledej čuníku, ale pomůžu ti, je to logická posloupnost, co je o jeden stupeň méně než AAA hra? Určitě na to přijdeš, věřím že nejsi tak hloupý vepř.
            • Hošku v šedym, to jseš vážně tak debilní, nebo jenom nedokážeš porozumět psanýmu textu? Samozřejmě, že se dá vytvořit hra bez podpory zvenčí a může bejt i výborná, jako třeba Braid. Jenže to je naprosto ojedinělej případ. Zkus vyjmenovat 5 kvalitních her z loňskýho roku, který vznikly timhle způsobem. Nejde to, viď? Takže pro vás mam, pane nezávislej puristo, jedno šokující zjištění. Kdyby se aplikovala tvoje definice, kategorie nezávislejch her by zanikla, jednoduše proto, že "jediných skutečně pravých a čistých indie her", který aspoň za něco stojej, je strašně málo. A tak bylo třeba definici adekvátně rozšířit. A jak bys chtěl vlastně těm "nepravejm" nezávislejm titulům řikat? Nejsou indie, nejsou ani mainstream, o AAA nemluvě. Polozávislý? Instream? Samice hrabáče?
            • Prase: Když to tak dělají všichni, tak se zařadím do fronty na výkrm, že vepři? Týpek co udělal Braid dělá stále poctivě a skutečně "indie" - na svůj nový projekt Witness použil love které vydělal na předchozí hře. Po Braidu mohl cokoliv chtěl - nabídky od Microsoftu i Sony jako exkluzivní titul odmítl, mohl jít klíďo na Kickstarter a vybral by co by si řekl, on se místo toho zadlužil a jede dál dokud svoji vlastní, skutečně vlastní a nezávislou hru, nedokončí. Takže ono to jde i jinak, že ty čuníku ze stáda?
            • Ano, to bys měl, v tom totiž tkví podstata jazyka. Pokud si většina hráčů pod pojmem indie hra představí hru, která vznikla bez zásahů vydavatele, vývojáři měli při její tvorbě absolutní tvůrčí svobodu a byla vytvořena za zlomek finančních prostředků obvyklejch při vývoji AAA hry, tak si můžeš nějakou svojí "absolutní nezávislost" nabouchat do análního vrtu. Jazyk je totiž, víme, dost organická věc, u který záleží hlavně na tom, jak se co chytne. A tohle se chytlo. Smůla.
              Krom toho, kolik takovejch "absolutně nezávislejch" her aspoň v nějaký kvalitě asi podle tebe vznikne? To by tu kategorii mohli rovnou zrušit.
            • Jj presne! Pes ma taky podle definice ctyri nohy, hlavu a ocas ale ja tak rikam pstrosum. Nejsem prece ovce.
        • asi nechapes, v cem spociva ona nezavislost, je to nezavislost na kravatackym diktatu z vrchu, ze si to nekdo preplati je nijak nezavazuje, leda vlastnimi sliby
  • Nemůžu si pomoct, mám pocit, že každý rok vycházejí lepší a lepší hry. Jen mně mrzí, že si jich nestihnu zahrát víc.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit