Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Horst_Fuchs

    1) Jednoznačně systém checkpointů,

    když už je chce někdo mermomocí mít ve hře tak ať jsou prosím před obtížným úsekem a hned po něm. Jinak nejlepší savování je pochopitelně quicksafe přes F5, nechápu proč tenhle způsob téměř vymizel.

    2) Příliš snadno přeskočitelné animace,

    není nic horšího než když po těžkém bossfightu náhle začne přehrávat animace a já omylem kliknu nebo zavadím o mezerník a celá animačka je v <!> a já nevím co se dál stalo a ani nemám možnost si jí znovu přehrát.

    3) Otevřený, ale prázdné světy.

    Je sice hezký, jak se každej už od dob Daggerfallu každej snaží udělat co největší herní plochu, ale k čemu je to dobrý když je nesmyslně prázdná, a v zemi kde mají žít tisíce lidí, elfů a dalších hejhulů narazíš sotva na pár desítek jedinců a navíc jediný co můžeš dělat je plnění tupých stále stejných úkolů typu, zabij toho a to, přines ono, najdi toto atd.

    4) Collectibles a achievementy kam se podíváš,

    S prázdnými světy souvisí nejrůznější herní či sběratelské předměty a nesmysly kterými dneska kdekdo doslova tapetuje svět a levely jen aby ta jeho hra nebyla moc krátká a bez obsahu. A když se autorům ani s tím nechce moc patlat vždycky se dají rychle splácat stovky nesmyslných achievemetů, který stejně nikoho kromě lidí závislých na 100% plnění her  nezajímají.

  • pichpe

    Mě nejvíc štve (jak zmiňoval ToyTom níže), když hra neumožňuje save při vypnutí a následně pěti zapnutí nahrání právě v tím místě kde jsem skončil. Někdy hru musím vypnout co nejdříve (ne nehraju v práci :)) a nemám čas doběhnout někam kde to můžu uložit, porodné ji chci vypnout sám, ale jsem doslova nucen hrát až k nějakému checkpointu, kdy třeba ani nevím, za jak dlouho bude.

  • TheGGG

    -povinné stealth pasáže, kde prozrazení znamená konec hry, aniž by to dávalo nějaký dějový smysl

    -neschopnost postav uběhnout víc jak deset metrů, než jim dojde stamina

    -špatná detekce zásahů, kde člověk sice vidí že úderu uhnul, ale zásah se mu  započítá

    -automatické spuštění úvodní cutscény a hry při prvním zapnutí, bez toho, abych mohl jít prvně do menu a vše si řádně nastavit

    -AI parťáci, jejich smrt znamená konec hry a kteří se chovají jak idioti a musíte se o ně starat, místo aby vám pomáhali


    • Derp_1337

      "neschopnost postav uběhnout víc jak deset metrů, než jim dojde stamina"


      Předpokládám, že těch "10 metrů" je spíš nadsázka a prostě jsi měl na mysli "relativně krátký úsek".

      Myslím, že ten relativně krátký "sprint" je dost realistický. V reálu by jsi taky neběžel třeba kilometr s plnou výbavou: nějaká velká a těžká hlavní zbraň (BFG), záložní zbraň, munice, nějaké výbušniny (např. granáty) a pak třeba nějaké brnění nebo neprůstřelná vesta.

      Prostě ne každý je takový polobůh jako Doomslayer, který dokáže během neustáleho sprintování střílet z rakometu a do toho si ještě poskakuje 😎

      • TheGGG

        tak v takovém evil within nebo některých dílech CoD to doslova bylo 10-20 metrů... a to je směšně málo, kór když je to mladý drsný akční hrdina, ten by měl dat 100 metrů běhu jak nic. 

  • Izmæl

    Nesnáším, když se nedají cutscény pauznout. 

  • lito

    červené fleky na zemi, které řeší většinou herních aktivit. To považuji do teď za nepřekonatelný herní opruz a nejlínější herní design. 

    • Maxianimal

      Cože?

      • lito

        červené fleky na zemi, které řeší většinou herních aktivit. To považuji do teď za nepřekonatelný herní opruz a nejlínější herní design.

        • omiklon

          Cože?

          • maros.goc

            stlačíš tlačítko, aktivujú sa schopnosti postavy, ktoré odhalia červené fľaky na zemi a ty ich máš len nasledovať, aby si prišiel k cieľu...tomuto sa bohužiaľ nevyhol ani Zaklínač 3

            • lito

              na tom Zaklínač 3 položil celý herní design, když nepočítám combat. 

            • Derp_1337

              Jinými slovy vám vadí, že vývojáři zjednodušeně simulují vylepšené smysly a dlouholetý stopařský trénink.

              Bez těch čevrvených fleků by se dost těžko na monitorech hledali story v laciných texturách trávy.


              Ačkoliv si myslím, že je to nutný ústupek hratelnosti, tak chápu, že tenhle designérský prvek působí lacině, když ho vývojáři používají až příliš často.

              • lito

                Reakce na příspěvek:

                tenhle prvek se dá přežít, když tvoří tak do pěti procent herního obsahu viz RDR2, naopak když tvoří skoro každé řešení herni aktivity, tak je to naprosto nepochopitelné selhání.

  • Co člověku vadí nejvíc z moderních featur - inu nový bussiness model, který funguje tak, že hra se záměrně udělá tak špatná, že hráči jsou ochotní zaplatit za to, že ji nebudou muset hrát. (formou spousty mikrotransakcí, které urychlí postup, protože normálním hraním na to nikdo nemá chuť)

    A nejsmutnější na tom je to, že to funguje a dost lidí je opravdu ochotno za to zaplatit.

  • unicz

    Technologická zastaralost mnoha her, resp. enginů.

    Člověk kouká na lagující hru a CPU má zátěž 20%. OMG (ano, koukám na tebe např. ETS2).

    Zbytečná omezení v nastavení kvality. Proč mám mít pidi dohled 100% renderovaného obrazu? Tady se furt kupují vyšší a vyšší rozlišení zobrazovadel a pak koukáme na mazanici pár metrů před sebou (ano, koukám na tebe Forzo Horizone).

    Že vývojář rozhoduje za uživatele, jak chce vyžít svůj výkon (viz fps CAP, dohled, FOV, atd. limity).

    • sssssd

      to, co popisujes, je naprosto pochopitelny. Nemuzes vyhodit z enginu streaming a michat to dohromady s vytizenim CPU :-D Vetsina technologii co obsahuje ty optimalizace co popisujes, jsou multiplatformni. Samozrejme pokud chces delat jen pc, asi by ti to proslo, pokud nepocitam to, ze bys to studio zrejme neuzivil.

    • Maxianimal

      Amen!

  • maros.goc

    nesúvislá hrateľnosť vyplývajúca z neustáleho prerušovania hrania spúšťaním otravných cutsén; nevypnuteľné ikonky poletujúce v prostredí; nevypnuteľná minimapa; vodenie za ručičku, lebo si hra myslí, že hráč je hlúpy; prechody cez škáry čo spomenul aj Patrik Hajda v článku; HUD zahlcujúci ikonkami 50 % obrazovky; hinty, ktoré postava hovorí hráčovi, bez toho, aby sám hráč o to žiadal ako v prípade moderných Tomb Raider; nepreskočiteľné animácie a dlhé rozhovory pred boss fightom, ktoré hráč musí pri opakovaní boja neustále sledovať; dizajn fed-ex questov, ktoré v súčasných hrách už fakt nemá čo robiť;


    • maros.goc

      taktiež vynútené pasáže, kedy je hráčovi znemožnené behať a musí len chodiť v rámci umelého vytvárania atmosféry ako si to predstavili tvorcovia namiesto toho, aby si sám hráč určil tempo hry

  • kotty

    1) Odfláknuté ovládání a rozhraní, zejména u některých konzolových portů na PC.

    2) Kvalitní otevřený svět mi nevadí, ale otevřený svět plný generických questů dokáže dokonale znechutit a odradit od dalšího hraní. Jedním z takových příkladů, co jsem hrál je Dragon Age 3, (i když uznávám, že už je to starší hra, ale něco mi říká, že tím trpí i některé aktuálnější tituly).

    3) Nepřeskočitelné intro. Z poslední doby např. Metro: Exodus. Zajímavé je, že stačilo přejmenovat tuším 3 soubory, které si hra při spuštění načítala, a bylo po problému. Že tohle ale nenapadlo vývojáře, to nepochopím.

    • Nepreskočiteľné intro v Metro Exodus? Divné, mne vždy do pár sekúnd vyhodí Podrž E pre preskočenie, ale ja si to intro skoro stále nechám spustené, hudba v ňom ma vždy pekne naladí :) 

      • kotty

        Nevím, já ho nejdřív zkoušel skrz Xbox Games Pass (jak byl před Vánoci za 1€) a přeskočit mi to nešlo a ještě mi při vstupu do menu hodilo hlášku "Applying changes" a k tomu procenta, jak to načítalo. Tohle bylo bez přehánení na několik minut a nešlo se toho zbavit a dělalo to při každém spuštění. V té době jsem myslel, že je to verzí na Game Passu, podle toho, co jsem v té době dohledal někde na netu. Později jsem si ale hru koupil na Epic Storu a bylo to úplně to samé. Tam už se mi ale podařilo dohledat, že stačí přejmenovat tyhle 3 soubory a bylo po problému. Možná to nedělalo všem, ale určitě jsem nebyl jediný, stačí zagooglit. Takže to možná nebylo nepřeskočitelné intro záměrně, ale jen nedostatečně odladěné ze strany vývojářů.

        Což mě přivádí ke 4. bodu - vypouštění "beta" verzí, které vývojáři vydávají za hotové a hráč, který si za hru zaplatil, pak nevědomky funguje jako beta tester.

        A to mě přivádí k 5. bodu :D - vydávání her, kde je část obsahu zamčená, aby jí pak vývojář/publisher prodal jako DLC.

        • Carnage666

          Metro během intra načítá hru ale pokud člověk jede na SSD hodí mu to jak psal kolega výše podržte E na skip.

          • kotty

            Mám NVMe SSD, takže tím to vážně nebude. Jak jsem psal, podle toho, co jsem hledal jsem nebyl jediný. A myslím, že většina dnešních hráčů již má alespoň nějaké SSD. :)

            • Carnage666

              Občas jsem to skipnul i tím že jsem jen to E držel  bez toho aniž by mi to hra ukazovala a šlo to.

  • LessPh

    Staticke lowres skyboxy ve vetsine videoher.. to je duvod proc vzdy prvne kupuju na steamu, abych behem 2 hodin zjistil, zda je vse v poradku. Pokud neni, refunduju. Cest videohram jako W3 a MGS V, D. Stranding, ktere maji dynamicke skyboxy.

    • maros.goc

      wtf?

    • Maxianimal

      Ty refunduješ hry kvůli skyboxům?

      • LessPh

        Yop, je to pro me jednoznacne meritko kvality, nesnasim lemplovskou praci. Hned na zacatku poznas s jakym vyvojarskym studiem mas cest a hned refundnout. Jestli odflaknou skybox, tak jak asi vypada hratelnost a dalsi ostatni kousky skladacky.. pro me jen to nejlepsi, zadna fujerina:D

      • Derp_1337

        Proč ne? Spousta lidí má nějaký fet!sh, jestli se mu trochu víc líbí skyboxy, tak je to jeho věc 😀

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit