Přejít na výpis diskuzí
Další generaci konzolí zabije kreativitu, už zase...
23.3.2012 | Adam Homola
70 příspěvků
-
ach jo zasa jeden vypoteny clanok. V prvom rade moznosti digitalnej distrubucie nie je praveze moc , aspon co sa tyka konzoli. Na PS3 sa rovna prakticky nule (priznam sa netusim ako funguje indie vyvoj na PS3 ked bez devkitu sa neda na ps spravit nic) a na Xboxe je jedina moznost distribucie cez Xbox Live (aspon vyvoj vdaka xna je jednoduchsi). Ano na PC je momentalne slusny pocet moznosti ditigalnej distribucie. Skor problem bude ze nove konzole bude mat vyssi vykon co bude pozadovat aj vyssi narok na technologie a tym padom aj na financie a preto vyvoj AAA bude este vecsim rizikom. A mimochodom aj ked Indie trh celkom rastie pre MS aj Sony asi nebude nikdy tym hlavnym lebo z neho, minimalne prve roky po nastupe novej generacie, sa im naklady na vyvoj hw nesplatia.
-
Tak se na ty konzole vykašlete, stejně stojí za hovn. Konzole jsou tak maximálně dobrý pro malé děťi, pro ty ostatní je tady PC!!! Jen člověk, co hraje na PC se může nazívat opravdovým hráčem. Měli by se spíš zamyslet nad tím, jak nejlépe zamezit crackování her a tím zvýšit svoje výnosy o 95%. Každej si hru koupí, když nebude mít jinou možnost. Myslím, že kdyby se část hry streamovala ze serveru firmy, bylo by po problému.
-
-
Haha, podle stylu psani jsi to dite spise ty. Opravdovym hracem se muze nazyvat spise hrac bez predsudku, ktery hraje to nejlepsi k dispozici bez ohledu na platformu, protoze vi, ze kazda platforma ma co nabidnout.
-
-
Abych ti alespoň něco uznal, konzole mají maximálně jedno plus v optimalizaci, takže se hráč nemusí bát, že mu něco nepojede, nebo mu to nepojede dobře. Kdo umí dobře na PC, tak si s tou optimalizací a funkčností pomůže sám. Přinejhorším dokoupí nějaký kus výkonějšího hardwaru.
-
-
A v tom je právě ta radost, řešení problémů, taktování, optimalizování, atd... Alespoň se člověk něco přiučí. Jo a nehledě na modování her k obrazu svému. Nesnáším lidi, co mají počítač několik let a umí na něm chodit jenom na internet a neumí se o něj starat.
-
-
A taky si na konzoli nezahraješ hru Stalker a to vážně konzolisty moc lituju , jedna z nejlepších her, co kdy vyšla. To prostředí a zvuková stránka hry je prostě bezkonkurenční. *14*
-
-
Ted mluvis o stalkeru, ktery je exkluzivne jen na PC?
Nektere hry jsou nepochybne exkluzivni z marketingovych duvodu, treba ty primo od Sony, a je to pochopitelne. Ale rozhodne to nejde rict o vsech hrach. -
No vidis. A ja tvrdim ze rozumne uvazujici clovek vi, ze ta exkluzivita je udelana umele aby se ten jejich starej shítovej hw prodaval. Nemam duvod si kupovat nejaky xsroty abych hral neco co by mi na pc v klidu jelo. *3*
-
Na konzoli si ji nezahraju, ale zahraju si ji na pc a az me omrzi, tak si na konzoli zahraju red dead redemotion nebo sports champions a nebo na vite treba unit 13. Jak jsem uz psal, pravy hrac vi, ze kazda platforma ma neco dobreho, co ostatni ne.
-
-
-
-
Co můžou konzole nabídnout navíc oproti PC??? Naprosto nic. Konzole se pořád vyvíjejí dopředu a za chvíli z toho už bude stejně počítač, no ono to už vlastně dneska je. Hraní fps her na gamepadu to teda není nějak kvalitní, když vezmeš v potaz, že tam je určitý náznak auto-aimu, který pomáhá hráčům, aby se mohli alespoň trefit. Konzole mají být pro vyblbnutí na občasné hraní závodních a sportovních her a ne fps stříleček. Pořád se jenom čeká na to až budou nové konzole s výšším výkonem, aby se mohli vyrábět náročnější a tím pádem kvalitnější hry. A kašli na můj styl psaní, já nemám čas po sobě kontrolovat svůj text pane profesore :D, hlavně že z toho je poznat poenta. Kde by byl dneska vývoj her, kdybychom nemuseli čekat na zastaralý a pomalý hardware.
-
-
Konzole vzdycky byla specializovany pocitac urceny k pripojeni k televizi.
Konzole nabizi radu veci, treba pohodlne hrani na televizi, radu dobrych exkluzivnich her, jednoduchost, pohybove ovladani a dalsi.
Hrani fps na konzoli je v pohode, hral jsem treba borderlands, crysis 2, killzone 3 multiplayer a dalsi. A vetsina ne-li vsechny fps se dokonce na konzolich prodavaji lepe nez na pc.
A cose tyce vyvoje her, zda se naopak, ze vysoky vykon hernich zarizeni ho brzdi, kvuli vysokym nakladum na vyvoj her, coz ma radu negativnich dopadu. -
-
Jo jo hrajou se v pohodě, kdyby se nehráli, nikdo by je nehrál. Jde o to, že to je udělaný tak , aby se dobře hráli právě tím lehkým auto- aimem.
Prodávají se lépe, protože né každý si umí čipnout konzoli, jinak by to bylo podobný.
Náklady nejsou vysoké, ale jsou nízké zisky. Kdyby se hry jenom prodávaly a nedaly se cracknout, měli by o mnohonásobně větší zisky (asi 20x) a na vývoj her by bylo dost peněz.
Kdyby se zaměřili na ochranu před kopírováním a crackováním, měli by dostatek financí.
Herní vývoj musí jít kupředu, jinak zanikne a navic by to narušilo ekosystem.
Výrobci hardwaru by neprodali svůj nový hardware, byl by k ničemu.
-
-
-
-
-
Kde su tie casy, ked hry tvorili nadsenci ako svoj prispevok pre hracsku komunitu. Dnes je to uz len otroctvo ako kazda ina praca.
Vyvoj hier maju v pazuroch vlastnici megakorporacii a pouzivaju ich na propagandu a znecitlivenie ludi (zabi zabi zabi zabi zabi, aha, tam toho si vynechal!!!! zabi!!!!!). Vrazdenie stale v realnejsej grafike.
Drtia skutocnych nadsencov dolarmi a reklamou. Ubijaju hracou a kradnu im empatiu a sucit s ludmi.
Ale mozno bude v balicku ku konzole aj cip do hlavy. Potom bude konzola ovladat hracov *1* aby mohli vsetci hraci prehlasovat ze hry neovplyvnuju mozog. Budu prehlasovat spolocne, vsetci naraz, uplne synchronizovane, ako Borgovia *1* -
-
Ehm, muzes mi prozradit, kdy ty casy byly? Co ja pamatuju, tak uz hry pro ZX Spectrum se delaly komercne.
A nadsenci delaji hry pro zabavu dodnes, ale vetsina lidi uprednostnuje tu komerci.
-
-
Jak uz bylo napsano problem je taky optimalizace mozna u Xboxu jede hardware na doraz ale u PS3 ani omylem krasne to vidim treba na poslednich japonskych hrach typu Monster Hunter Portable 3rd pro PSP co vyvojari dokazou vymacknout z 333Mhz je neuveritelny a hratelnost prevazne Japonskych her je obrovska a treba Metal Gear Acid me donutil hrat dnem i noci 150hodin :D
-
Jakákoliv věc na světě neschopná změny (evoluci) je už předem odsouzená k zániku.
-
-
Treba zraloci, krokodyli nebo latimerie. Ale mas pravdu i sama Zeme je odsouzena k zaniku.
-
-
žraloci, krokodýli a latimerie jsou živočichové dokonale vyvinutí do svého prostředí a proto už dále se nevyvíjí. Jsou dokonalý ve svém prostředí. Nejdokonalejší živočich na planetě je asi velký bílí žralok. Aby bylo jasno mluvím o genetické dokonalosti. ale změň zásadně jejich prostředí a oni zhynou. Už se znova nepřizpůsobí, protože jsou na vrcholu svých genetických možností. Každý živočich na naší planetě onoho vrcholu dosáhne (pokud do té doby přežije lidský útlak). Což znamená že každý život je už předem odsouzen k záhubě i my. Vědci dřímají v naději že technologie nás zachrání. A ano může, ale naše spíš upadající psychologie nás zahubí. Pýcha, válkychtivost, arogance, tvrdohlavost, závist, sobeckost... a nakonec strach že jsme všichni stejní a že skončíme na stejném místě. Že sama Země je odsouzená k zániku není úplně pravda. Žádná věc nezanikne kvůli tomu, že ten kdo ji pojmenoval zemřel. Heh to je takový rozpor s účelem:D. O tomhle se dají napsat knihy, ale můj příspěvek nebyl vržen tímto směrem jak jsi odpověděl. Software a hardware jsou propojeny. Pokud u jednoho se vývoj zastaví, tak se i zastaví u druhého (v reálu to nenastane úplně hned protože optimalizace softwaru je pro člověka náročná a zdlouhavá věc a to nemluvím že se dneska na to rovnou radši kašle)
-
-
Vsechny uvedene druhy jsou velmi stare, tvrdit ze se behem jejich existence nemenilo prostredi je velmi odvazne.
-
-
taky to nikdo netvrdí...asi ti něco uniklo
-
-
Psal jsi, ze se nevyviji, protoze jsou vyvinuti do sveho prostredi. Ale to prostredi se meni a presto se nevyviji. Takze spis ani nevis co tvrdis.
-
-
-
-
-
-
To nechápu, může mi někdo prosím vysvětlit proč je vývoj her drazší, než býval? Chápu to třeba u naprostých AAA titulů, ale když jde technologie dopředu neměl by jít i vývoj her dopředu, tedy neměla by se cena balancovat. Beru na to analogii, že před 50 lety byli rádia dosti drahé, dnes jsou velmi levná záležitost, jak to funguje u her? Proč cena vývoje stoupá?
-
-
to je velmi špatný příměr. rádia slevňují, neboť se uplatňuje zákon zhromadnění, tedy rozdělení vysokých fixních nákladů na velký počet vyrobených jednotek.
proč jsou hry dražší? protože mezi
http://www.britishgamer.com/wp-content/uploads/2011/09/shinyfloor.jpg
a
http://obsoletegamer.com/wp-content/uploads/2011/09/Deus-Ex-Human-Revolution-PC-Gameplay-Screenshot-3-497x280.jpg
je zatraceně velký rozdíl v člověkohodinách práce. Ano, efektivita se zvyšuje, ale množství nutné práce roste rychleji než poměr práce/čas.
ono to je vůbec takové horké s tím dražší/levnější, protože pleteš dohromady náklady (hry) a koncovou cenu pro zákazníka (rádio). (Hry stojí už desetiletí stále stejně.) Ve skutečnosti jsou rádia čím dál dražší. Zatímco vývoj prvních modelů stál při zanedbání inflace pár milionů, ty moderní stojí stovky milionů. jenže zatímco ty první modely si koupilo pár tisíc lidí, ty moderní si kují desítky milionů lidí. hry mají sakra velké fixní náklady, takže pokud ty s každou generací rostou, je třeba, aby s každou generací rostl počet kupujících. -
No, radio neni dobry primer, to se technologicky z hlediska obsahu nevyviji. Lepe to pujde vysvetli na televizoru. Ten je obecne take cim dal tim levnejsi. Ale tvorba filmu je cim dal tim drazsi. Mala cerníbila obrazovka toho snesla mnohem vic a i naroky divaku byly mensi nez u dnesnich velkych 3D televizoru s vysokym rozlisenim a realistickych trikovych scen. Vyssi kvalita dnesnich her znamena daleko vetsi mnozstvi prace pro daleko vetsi pocet lidi s daleko drazsi technikou a to se nutne musi projevit na nakladech.
-
-
Ani televize není nejlepší příklad, protože filmy nejsou na televizi nijak závislé a nemusejí se jí přizpůsobovat.
-
-
-
*15* konzole zabijí sami sebe ... vývoj bude dražší a hry budu stát za vetší prd než to co vychází dneska ? ... XBLA jde snad proti podobným trendům ne ?
-
Já to říkám pořád. Za posledních snad 20 let se ještě nestalo, že by lepší HW znamenal plošný nárůst kvality v RPG prvcích, umělé inteligenci, kvalitě příběhu, nelineárnosti vyprávění, nárustu inovativních her apod. Naopak lze pozorovat, že podstatná část hráčů zastává názor, že dříve byly hry lepší (i přes směšně slabý HW). Naděje, že nová generace přinese něco dobrého je opravdu malá. Bude tu sice nárůst grafiky a fyziky. Ale narovinu - 99 procent her stejně nevyužívá naplno ani současný HW. Osobně bych se spíš dál většího zaměření na casual scénu, mikrotransakce, DLC, omezení bazarového prodeje apod. Takže ve výsledku to bude krok zpět. I když občas s více polygony.
-
-
Omezení bazarového prodeje ? ..No nevím nevím ....
-
-
Ja to rikam davno, ze zvydovani vykonu, po kterem volaji pc hraci je kontraproduktivni. Zvlaste pro hardcore hrace. Cim vyssi vykon, tim nakladnejsi jeho vyuziti. A cim nakladnejsi, tim pro vetsi konzumnejsi a masovejsi musi titul byt. Ano i na vykonnejsi konzole pujde delat levne inovativni hry, ale ty ten vyssi vykon jednoduse nepotrebuji a nevyuziji, ty si vystaci v pohode se stavsjici generaci. Ja myslim ze nova generace konzoli muze konzolim zlomit vaz. Staci aby se jich neprodalo k deseti milionum rocne a mely nizkou penetraci. Pak zvitezi mobilni platforma, ktera se pro tvorbu her stane lukrativnejsi, zaroven je levnejsi a dava prostor k vetsim inovacim. Ostatne uz dnes na ni rada znamych vyvojaru prechazi.
-
Řekl bych že Playstation měl v téhle generaci dost inovativních her. Za zmínku stojí třeba tituly od ThatGameCompany, Heavy Rain, Demons Souls, Little Big Planet, zajímavě vypadá i chystaná Datura, Sorcery nebo Last Guardian (jestli ještě někdy vyjde).
V budoucnu odhaduju, že velký hry se budou až na pár vyjímek držet osvědčených principů ale u her pro PSN se bude dál experimentovat