Přejít na výpis diskuzí

Diablo IV se vrací ke starým pořádkům, ale také inovuje svým otevřeným světem

3.11.2019 7:44
Jan Slavík   29 příspěvků

Prezentace na BlizzConu přinesla podrobnější informace o herních mechanikách, třídách postav a všeobecné filozofii chystaného akčního RPG. Zatím to vypadá na tísnivou atmosféru z jedničky, itemizaci a herní systémy z dvojky a pocitové zpracování boje z trojky. A to by byla paráda.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Je evidentní, že se vývojáři snažili napravit fiasko z minulého Blizzconu, kdy na hlavní stage s famfárami oznámili mobilní verzi diabla 3. Naštěstí se jim to více než povedlo a po famózním filmečku předvedli velice zajímavý gameplay.

    Osobně doufám, že si D4 nebude hrát na něco co není. Že se nebudou snažit o jakýsi klon mezi D2,D3, PoE a Grim dawn. Ono jak už tu někdo psal méně někdy znamená více.

    D2 nebyla nijak složitá hra. Skill tree a přerozdělování statů bylo intuitivní, jednoduché a přehledné.

    D3 jakoukoliv možnost vývoje postavy už raději ani nenabízelo, proto bych tento díl raději nezmiňoval i přesto, že jsem v něm utopil z nostalgie k D2 kolem 1000 hodin.

    D4 zatím vypadá velmi slibně. Kromě talentových stromů a skill pointů by se měly vrátit i runy a runová slova.

    Osobně mě nemožnost hrát off-line nepohoršuje. Jednak jsem si na to zvykl z D3 a PoE a nejvíce času s D2 jsem trávil online na Battlenetu na softcore a posléze na hardcore.Myslím, že vývojáři zmiňovali omezení ostatních hráčů v klasických PvE zónách. Podle všeho budete potkávat ostatní hráče hlavně ve městech, PvP zónách a World boss bitvách(ve dvou posledních zmíněných by to bez ostatních hráčů ani nešlo :D )

    Zatím můžeme pouze spekulovat, jelikož od vydání nás dělí něco mezi 2 a 5 lety a vše může být za rok úplně jinak :-D


  • red.eagle.792197
    Vy sa tu stažujete že to bude podobne PoE a to ešte neviete že ten avizovaný system frakcií Diablo IV určite vykradol z Grim Dawnu :))
    • Nevím, zda vykradl. V GD mám okolo 400 hodin, ještě jsem teda nehrál to nejnovější rozšíření, ale je to prostě normální obyčejný systém reputací s tím že máš pár možností výběru ke komu se přidat. Dostáváš repku za zabíjení a questy a čím postupuješ dál, tak se ti odemykají věci v obchodě a ti nemesis nepřátelé. Nevím, zda se tu dá mluvit o vykrádání, když je to naprosto běžný herní systém. :)

    • --

  • Ravenor

    No v první řadě poopravím co je napsáno v textu - je potvrzeno, že půjde hrát celou hru kompletně sólo, ovšem vždy online. není na 100% potvrzené, že to znamená, že půjdou ostatní lidi úplně vypnout, ale podle některých youtuberů to z prezentovaného přímo vyznělo, tak snad to tak opravdu bude. nehodlám si kazit hru pobíhajícíma děckama...Nicméně ostatní hráči se ve světe "zapnou" až ve chvíli, kdy dokončíte příběhovou kampaň, takže se skutečně dá očekávat, že i potom půjdou "vypnout".

    Nerozmanitost postav mi zase tak nějak nevadí, kouzelník, barbar i druid vypadají natolik dobře, že si to s nimi klidně zkusím - opět. Docela jsem zvědav na zbylé dvě povolání, ale je jasné, že to bude nějaký střelec - amazonka/demon hunter (na toho sázím - byl hodně oblíbeny i ve trojce) a nejspíš paladin - toho bych taky uvítal.

    Nemyslím si, že si nové Diablo něčím zasloužilo srovnávání s PoE. Ještě ani nevyšlo - a kdoví kdy vůbec vyjde a už z něj dělá půlka lidí "kopírku". Jestli to něčeho kopírka, tak jednoznačně sebe sama a to mi zase nevadí. Hlavně ať to celé stojí za to.

    Než abych si lámal hlavu s postavami, docela mě zaráží, že se nikdo nepozasatuje nad tím, že D4 zatím de facto nemá žádný end game obsah - ty rádoby obtížnější dungeony "na klíč" mi přijdou dost o ničem a dost málo. Má to být velice rozsáhlý otevřený svět, ve kterém nakonec nebude co dělat...? 

    • nightborne

      Doufám, že máš (v prvním odstavci) recht, taky bych si lidi okamžitě vypnul a nazdar, jenže v tom panelu na blizzconu, ze kterýho sem psal tenhle článek, to vypadalo, že sou na to sdílení světa dost pyšný a že šlo mraky práce do instancování serverů a fázování světů, abys měl s kym zabíjet world bosse, ale zas nepotkával lidí jak na václaváku v divočině... a tak. Dost bych se divil, kdyby tě nechali to prostě celý vypnout. Uvidíme. Ale doufám, že máš pravdu ty =).

      Endgame: Už přítomnost pvp sama o sobě zlepšuje endgame potenciál o asi tak tisíc procent nad trojku, podle mýho názoru. A farm runy dungů jsou tak nějak tradiční endgame pro žánr, takže bych se neofrňoval... ale je ještě hodně brzy, určitě ukážou víc časem.

      • Ravenor

        No je fakt, že od "klikačky" nejde čekat nějaký světoborný endgame, a třeba ty dungeony budou stát za to, tak uvidíme. A hlavně - kdo ví, s čím ještě přijdou, že 🙂. Ovšem, PvP bych jako zlepšení nenazval. Tedy, plně chápu a respektuji, že pro někoho to bude zábava na milion hodin, ale mě osobně PvP už delší čas nebere. A tím delší čas mám na mysli tak posledních 10 let a tak nějak všechny hry. Pro mě osobně, pokud by PvP měla být nějaká end game náplň, by byla hra děsně ochuzená. Ale počkám si, osobně se mi to líbí hodně. Docela jsem koukal na aktivní uhýbání, nebo slézání skal (i když jen na předem vyznačených místech, ale co, pořád je to cool), koně vypadají zajímavě, prostě je toho docela dost. Za sebe - jsem natěšený jak malej kluk a hodlám tomu dát šanci hned z první - až to tedy za pět let vydaj 😀

        • nightborne

          Jojo, já mám jedinou lehkou obavu z toho sdílenýho světa, pač prostě tenhle druh her rád hraju jako asociál, ale krom toho... mno, co si budem, váhat nebudu, a možná se pokusim i o sběratelku. Diablo je prostě obrovská srdcovka, co nadělám, a tohle fakt vůbec nevypadá špatně =).

    • Já to teda zatím vidím na Necromancera a Amazonku. Ale tak rád bych se pletl. S end game obsahem to mají složité. Někdo hrozně moc rád chodí furt farmit 1 bosse dokola a rifty mu připadají stereotypní (ehh) a někdo to má naopak. Takže si myslím, že zatím nechtějí nic ohlašovat a přemýšlí jak tyto 2 věci nějak vybalancovat.  

      Osobně co mi zatím udělalo největší radost je informace, že to nebude obsahovat scalovaní % damage na itemech, což považuji za nejhorší věc na D3. Pak ten balance vypadá asi takhle: Tato abilita dává 100% a set ji vylepšije o 500%...hmmm zdá se nám to slabé, takže v dalším patchi to bude dávat 1000% a item to vylepší o 5000% :D Hlavní důvod proč jsem přestal D3 hrát ...

      • Ravenor

        Nejsem si jist - není to potvrzená informace - ale každé povolání by mělo být po vzoru D3 v obou provedeních - muž/žena, takže proto jsem amazonku nezmiňoval. Je teda fakt, že kouzelnici prezentovali jen jako ženu a i na výběr byly jen dvě odlišné tváře (a třeba u barbara to byl muž a žena), ale to je podle mě jen proto, že buď nemají doladěnou mužskou postavu, nebo chtěli co nejvíce zaujmout D2 hráče a remcaly. takže si myslím (a doufám), že když už něco na dálku, tak Demon Hunter - docela by se tam hodil - ve skrze temná postava hnaná nenávistí a pomstou....

        • Tam kde to dává smysl, tak by to tak asi mělo být, nevidím důvod proč by nemělo. Co se sorceress týče, tak ta by měla pocházet z klanu, kde jsou jenom ženy. A ano toto označení je pro kouzelnice toho klanu. Takže je možné že buď se něco změnilo a nebo prostě pojmenují chlapa jinak a bude dělat to stejné, jen bude mít lorově jiný background. A tuto druhou variantu bych viděl opravdu velice rád.

  • Letošní Blizzcon by se dal shrnout v jedno velké líz*ní (...) zadnice všem ubrečeným lidem po internetu. Je pěkné, že se snaží ukázat, že poslouchají fanoušky, ale šlo úplně vidět jak říkají jen to co chtějí lidé slyšet a na nic jiného neměli koule.  


    K D4 mám zatím pár výhrad a největší je výběr postav. Ten svět nabízí tolik možností. Například druhů mágů je tam spousty, ale ne, použijeme přesně to z D2, protože lidi chtějí další D2, ikdyž můžou stále hrát D2. Snad ty další 2 budou originální...


    Jinak porovnávat to furt s PoE a že je PoE složitější. Jako kvůli tomu talentovému stromu, kde je 90% věcí pasivní vylepšení +5 intelect  ? Navíc má ten strom každá postava naprosto stejný ? Ehm ehm Final Fantasy 10 ? :D Proklikat se pasivkama než dojdu k něčemu použitelnému nevidím moc náročně a hlavně ne zábavně. :) 

    • A jakého si představuješ mága? :D Je to obyčejný člověk, kterého si specializuješ podle svých preferencí. Nevím, hledáš problémy kde nejsou (to je dnes v módě). Už od prvního diabla, napříč všemi díly i knihami to bylo stejné. Proč vymýšlet krávoviny a hrát si na něco originálního, když je to v základu vždycky stejné. Válečník, Kouzelník, střelec. Doufám že ty zbylé 2 budou také po vzoru tomu starému, tzn amazonka a paladin.

      "Proklikat se pasivkama než dojdu k něčemu použitelnému nevidím moc náročně a hlavně ne zábavně." Předpokládám že ses nedostal dál než do třetího aktu, jinak bys takové krávoviny nepsal 🙂 

      • Absolutně nechápeš o co mi jde. Takže o tom světě víš asi naprosté ho*no. D3 ukázalo, že to jde udělat originálně a zachovat základní archetypy RPG postav. To že "fanoušci" D2 jsou zaseknutí v minulosti a vybrečují si aby vše bylo skoro 1:1 jen brzdí kreativitu kteoru další hra může přinést.

        Příklady z D3. Sorcerreska/Wizzard jsou v základě to stejné, jen mají jiný background a hrají se trochu odlišně.  Necromancer/Witch Doctor ...naprosto to stejné co jsem už napsal. Paladin/Crusader. V jádru to stejné, ale na první pohled odlišné. Dá se to použít i na příkladech D1/D2. Taky to nejsou stejné postavy, ale v základě to jsou stejné archetypy postav. D4 má (zatím) 1:1 postavy z D2 a to jako proč ? Ne v D4 musí být přesně to co v D2 jinak by na nás někdo mohl být zase ošklivý a zlý.

        A PoE jsem hrál ještě než bylo na steamu (než jsem napsal první příspěvek, tak jsem se schválně díval jak to vypadá dnes a je to naprosto to stejné) do max levelu ty borče s věšteckou koulí a ano, krasně jsem si našel pár "core" věcí do mého buildu a proklikával se tam tunou nezajímavých pasivek a u toho se modlil aby mi padl šutr s použitelnou abilitou. WOW jak složité. A neboj, když jsem tu hru zapnul poprvé, tak jsem si taky říkal, jak je to promakané a takových možností že to má. Jenže, když si z toho stromu vymažeš generické pasivky, tak ti zbude asi to co šlo vidět v D4 na blizzconu, ne li méně. :)

        • Aja1984
          Co jsem krátce zkoušel D3 (asi 2 hoďky), tak mi jako největší problém přišla absence sklil tree a přerozdělolování bodů do statů. Ptal jsem se kolegy, u kterého jsem to hrál, jestli to ve výsledku znamená, že každá postava je na konci stejná a má stejný působ hraní, bohužel mi to s přikývnutím potvrdil a v tu chvíli jsem věděl že D3 není pro mne. Auto-learn skillů a absence diverzity zabíjí samotnou podstatu tohohle typu her.
          • To mas jedno, protoze hraci chteji hrat ty nejsilnejsi buildy, takze i v PoE, ktere ma teoreticky sirsi zakladnu buildu, vsichni hrajou nejaky ten ,,Cyklon,, a pak jeden dva buildy podle aktualni ligy. 

            • Přesně tak. Ale chápu že je složité to vybalancovat, vždy tu bude ten "nejsilnější" build. Je to tak od začátku ve wowku, je to tak v Diablu a je to tak ve všech podobných hrách. Ono i D3 má spoustu možností jaký build si zahrát a některé "troll" buildy bylo velice zábavné, ale samozřejmě že lidé raději budou hrát metu se kterou dají GR 100+ než zábavný build se kterým dají sotva GR 80 a pak si budou ztěžovat, že ta hra nemá žádné možnosti. Když se dnes člověk podívá na TOP10 lidí tak je tam 7x Wizzard a 3x necromancer. Náhoda ? :) To samé s obtížností. Kolikrát jsem četl věci "Haaaa dohrál jsem D3 kampaň a bylo to tak primitivně lehké". Pak se zeptáš na jakou obtížnost a samozřejmě že na normal v době kdy se dá s čerstvou postavou prolézt celá hra minimálně na torment1. Ale to je problém toho co jsem tu psal. A to balancovaní hry za pomocí přidávání 0 k síle itemů, takže to co kdysi vylepšovalo něco o 25% dneska vylepšuje o 2500%...a napíšu to znova, ale to je to nejhorší co D3 potkalo a zatím to vypadá, že se tomu snaží D4 vyhnout, takže se jim to snad povede.  

              • nightborne

                Reakce na příspěvek:

                Tak oni se proti trojce vůbec snažili vymezit, kudy to šlo. Všiml sis třeba při tý prezentaci, že jakmile přišla řeč na nějakou featuru, co bude zachovaná z trojky, uvedli ji jako "z předchozích her", zatimco něco z dvojky uváděli dycky ménem, "z Diabla II"?

                Snažej se dělat, že trojka neni =D 

        • Tvůj nářek je absolutně bezpředmětný. Uvědom si, že my co hráli Diablo 2, tak jsme dospělí a nějaké Diablo 4 je pro 95% dospělejch pí*ovinka na dlouhém seznamu přání.

          Drtivá většina hráčů Diablo 4 budou nynější teenageři a těm je nějakej opakující se mág z druhého dílu srdečně u p*dele. Uvědom si, že dnešní třicátníci Blizzard fakt nevytrhnou, dávno máme jiné priority a záliby.


          EDIT: a to že bude pár zastydlejch nerdů tapetovat diskuzní fóra nějakejma vzpomínkama, jak to bylo před 20 lety.....to už nikoho nezajímá, píše se rok 2019 - hráčská základna se mezitím 20 obměnila. 

          • Ravenor

            Nechci být hnidopich, ale mě je za chvíli 41 a Diablo 4 pro mě žádná pí*ovinka není. A většina mých známých je stejně stará a i o pár let starší a těší se na to taky......Diablo 2 má navíc celosvětově tuším asi milion aktivních hráčů - stále! Takže se o pár zastydlejch nerdů rozhodně nejedná

            A když už si jako dnešní čtyřicátník sednu k nějaké hře, tak většinou k osvědčené značce a chci, aby to za něco stálo PRÁVĚ PROTO, ŽE MÁM SPOUSTY JINÝCH zálib a povinností a nechci ztrácet čas s něčím, co za to nestojí......😛

            • Ale jo, ale víš jak jsem to v jádru myslel - už je to v žebříčku prostě jinde. 

              • Ravenor

                Reakce na příspěvek:

                No to samozřejmě jo, ale zase chápu snahu vývojářů přijít s něčím, co osloví co nejvíc jejich fanoušků a třeba já konkrétně jsem docela rád, že myslej i na mou starší generaci, je to příjemné osvěžení, zvlášť po Diablu 3.  Je to z mojí strany určitě dávka ješitnosti, ale prostě mě tím dostali. Právě že jsem si myslel, že D4 bude pro novou generaci hráčů a ejhle, zatím to vypadá, že bude i pro tu starší....

    • strouhal.l

      Tak samozrejme, ze si pripravili program tak, aby zavreli co nejvic lidem hubu :D Prvni ta radoby omluva - my za nic nemuzeme, to nas partner v cine, my s tim nesouhlasime, ale nic jsme proti tomu neudelali :D. Pak hned diablo 4 ...o immortalu radsi ani slovo. D2 remaster bude asi taky zajimavej, ze ho radsi neukazali.

      • Nenapadlo tě třeba že je jen kachna? D4 vypadá stylistikou jako takový d2remaster takže odtud vítr vane.

  • malachi

    ..konečne to zas vyzerá graficky príťažlivo..:)..majú moju pozornosť..budem sa tváriť že toto je tá pravá trojka.:)

  • TIRsk

    Path of Exile v universe Diabla.


    • to doufam ne

    • k slozitosti poe to ma hodne daleko ale treba to jeste vylepsej 

      • méně je někdy více

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit