Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947
    Hlavně nátlak od soy a nezkušenost vyvojáře *4*
  • Tak já jsem si NMS zatím nechal a občas to hraju jako relax. Je fakt, že hra mohla s nápadem pracovat daleko líp.
    Tak třeba to časem někdo někam posune.
    Mezitím se dá hrát spousta jiných her ;)
  • Je to takový ... možná technicky na úrovni (ehmmm ...jen růžová to může být ...) . Možná že samotný kód funguje obstojeně , ale herně to za moc nestojí .
    A tenhle dojem začínám mít u vícero open world her , které ve své bytostné nahotě nemají co nabídnout ... Nelíbilo se mi už GTA V ( multiplayer - za jeden den jsem projel tejn samojedinný ostrov křížem krážem , jen dvě filmové smyčky v kině a cenzurované otřásání a natřásání na těch zámých pokleslých místech ), Just Cause 3 (sice ostrovy ale ... obsah multiplayer GTA je tu ve formě singl hry ! , A že vás už nekonečné demolice podle stále stejné šablony nebaví ? Oj ... tak tu můžete v autě lodi či letadle kroužit do zblbnutí ... marně ) stejně jako Metal Gear 5: Phantom Pain - Mimo příběh a animačky stále stejná šablona útoku na dědinky ...Proč , proboha ?
    Třeba i takový Mercenaries 2 byli víc zábavní i díky tomu , že alespioń někdo si s lokacemi vyhrál a i když i tam tenhle šablonovitý kolovrátek začal , alespoń se bylo na co dívat a objevovat .... a to mi paradoxně chybí . A chybí to i v No Mans Sky - naplněný objevitelský pud a adekvátní odměna za ně j ... ne třímiliontá variace na první planetu :(
  • munphf
    Popravde, ja mam ve hre prozatim 25 hodin a i kdyz bych si ji taky asi predstavola "trochu" vic dotazenejsi docela dost me bavi a tech 60e fakt nelituju :). Ono vlastne to co sem tam cekal a proc sem hru kupoval tam je - naprostej relax, farmeni surovin, objevovani vseho moznyho. Mozna blahove ale porad jeste tak nejak verim ze prijde nejakej update kterej ze hry udela to co vetsina hracstva ocekavala, ze me tak i tak palec hore i za soucasnej stav :).
    • Taky čekám :)
  • Docela mě překvapuje pro kolik lidí je problém o hře přečíst recenze a při nákupu se raději řídí roky starými informacemi a pak nadávají, že neměli info aktuálním stavu hry :-D. Informace jak se hra hraje, jak vypadá, kolik má obsahu byl plný internet v den vydání. Přesto to lidi kupovali a pak nadávali? To je tu fakt tolik nesvéprávných?
    • Nejenom tady, ale po celém světě, viz. nedávný článek o tom, kde se chlubili, jaké měl NMS zisky. Hype train zafungoval.
    • myslíš ty roky staré informace z traileru co vyšel necelý měsíc před vydáním hry? *1*
  • Tohle je lepší engine:

    https://www.youtube.com/watch?v=pdCFTF8j7yI
    *5*
    • To je otázka. To video jsem viděl a moc se mi líbilo a SC je pro mě nejočekávanější hra všech dob. Nevíme ale, co všechno ten engine umí generovat. Např. se ví, že dost věcí dodělávají ročně, zatímco v NMS se úplně vše generuje.
      • Asi si to špatně pochopil, ale to není plně generované. Procedurální generování se tam používá jen jako nástroj ulehčení práce, spousta věcí je pak dodělaná ručně.
    • Jasne ... obezna draha asi tak km nad povrchem ...lol ...

      Jinak takovyhle demicka vychazely - nikoli v podobe videa, ale v podobe 64kB velkyho exace, uz pred 20 lety. On totiz vubec neni problem vygenerovat uveritelnoou krajinu, to se pouziva i kdyz hra jako takova nic negeneruje, ale problem je, k tomu pridat uveritelnej zivot = oslidleni, budovy, npc ... .
      • Oběžná dráha byla zmenšena kvůli kratší době přistávání, ale je možný, že to ještě změní.

        Planety nejsou komplet generovaný, je tam přidaná spousta ruční práce. Jinak nevim jak osídlení planet, ale hra má mít údajně nějaký "next-gen" AI systém. Bral bych masivní bitvy typu Starship Troopers.
    • A datum vydání plné verze? Ono i Kindgoms Come vypadalo dobře, kydž ho začali ukazovat v dobách last genu. Ale až vyjde, už nikoho graikou neohromí. Tohle může být podobné. Srovnávat grafiku her, co dost vyjdou roky od sebe je dost mimo. To je jak když by někdo v době vydání Gothica kritizoval jeho technické zpracování a ukazoval u toho na Witchera 3 :-D
      • Nesmysl.

        1) Grafika SC se neustále vylepšuje, takže je celkem jedno, jestli to vyjde tenhle rok nebo za 2 roky. Tvůrci sami řekli, že počítají s lepším hw do budoucna, takže si nechávají otevřené vrátka. Dřív se běžně dělaly PC hry tak, že šly nad hranici aktuálního hardwaru, možná tu dobu ani nepamatuješ.

        2) Kingdom Come je multiplatformní hra, takže se downgrade dal čekat, přece jenom dnešní konzole už mají dost zastaralý hardware. Divím se, že ti tahle jednoduchá souvislost uniká.

        3) Hru už si teď můžeš v alpha verzi zahrát, takže srovnávat graiku můžeš už teď. Datum vydání plné je tudiž irelevantní.
        • Hosiku, az vytahnes ruku z nocniku, tak se papinka poptej, jak casto se pred 15 lety vymenoval HW, a jak rost jeho vykon ... a pak se ho poptej, jak casto se HW vymenuje ted, a jak roste jeho vykon. Napovim ti, za poslednich 10let tak mozna vzrost vykon kompletni sestavy na dvojnasobek ... to se predtim delo za max 2 roky.

          Takze jestli dneska nekdo dela hru s tim, ze "to bude na vykonejsi zelezo", tak si ji tak leda muze strcit do suplnete a dalsich 30let pockat.

          Jinak se rac podivat o klik vedle, steam dela pravidelne statistiky toho, co maji PC hraci za zelezo ... 90% z nich nema ani tu konzoli.
          • "Hosiku, az vytahnes ruku z nocniku..."

            Ok. Tady sem dočetl... *15*
        • "StarCitizen si teď můžeš v alpha verzi zahrát"

          Ale to prostě nestačí.
          Jenom ti, co podlehli hype trainu mají ochotu hrát nedokončenou hru. Absolutní většina hráčů chce hrát hru komletní a nespokojí se s "někdy během příštích X let by hra SNAD mohla vyjít" !!
          • Nevím, o čem tu plácáš, ale na porovnání vizuálu (o kterym sem se bavil) to samozřejmě stačí. Chápání textu...
      • Tak graficka stranka je v podstate hotova (ikdyz samozrejme bude jeste lepsi, protoze spousta efektu jeste neni aplikovanych). Ostatne SQ42 by mela s velkou pravdepodobnosti vyjit :D pristi rok.
        • Nemelo to s velkou pravdepodobnosti vyjit uz loni a predloni? chmm ...
        • Osobně se taky budu modlit, aby Squadron 42 vyšla příští rok...
          ale s tím množstvím věcí, co vývojáři naslibovali, bych se vůbec nedivil, kdyby datum vydání posunuli :-(
    • Napíšeš o enginu, kterej rozjede na rozumne FPS jen procento hráčů, jinak se jedná o slideshow... Fakt výbornej Engine
      • Tvl, to je ale d€m€ntni kometar, to ti je 5 let, nebo ses r€tardovanej nebo jak???
      • Ano, je velké překvapení, že kvalitní vizuál chce kvalitní hardware...
      • Ghost47
        NMS přinejmenším ze začátku škubal i na železe, na kterém jel SC jako z praku...
    • Paulcz
      Duna ^^
    • Mimochodem, na Games.cz ani zmínka o CitizenConu?
      • alien5
        Ono je to snad i lepsi pokazde tady pisou hovadiny :) a divaji se na neco co tam je a reknou ze to tam neni SLEPOTA !
  • VaZqeZ_EU
    Sean Murray zmizel, jak "Americký ninja" https://www.youtube.com/watch?v=NJOm7wsJRv8 (ENG)
    ..a pán, má vyděláno *15*

    Jejich "zaneprázdněné" studio: http://i.imgur.com/I6RFkxd.jpg *15*...
  • Všichni vesele skočili na Hype train hry No Mans Sky, jako že cool hry, která je tak trochu Indie (Indie je dneska In) a zároveň není Indie... Jenomže bublina splaskla, hra vůbec nedodala to, co měla a nemá cenu se snažit to nějak popírat. Kdyby se jednalo o komerční hru velkého studia, tak nikoho nezajímá, že hra je "v jádru" dobrá. Takových "v jádru" dobrých her je mnoho. Prostě to nevyšlo... Je třeba si uvědomit, že samotný koncept takové hry prostě není jednoduchý. Je třeba vytvořit ohromné množství zábavných mechanismů, aby hra nezačala být nudná. Protože to je přesně největší háček podobných konceptů. Je hezké, že máte několik bambiliónů generovaných planet, ale pokud se na nich ve směs nedá moc dělat, tak se hráč brzo unudí. Při tvorbě takového velkého světa si vývojáři musí zodpovědět zásadní otázky, na které se asi zapomněli zeptat. Co v tom ohromném světě bude hráč dělat? Jak často bude hráč muset opakovat stejnou činnost dokola? Kolik času hráč stráví nic neděláním mezi jednotlivými činnostmi? a tak dále...
    Věřím, že kdyby třeba do NMS vložili nějaký slušný housing systém, kde by si hráč mohl postavit vlastní základnu či kolonii na určité planetě, tak by se hratelnost té hry posunula do ůplně jiné dimenze a mnoho herních mechanismů, které je hráč nucen bezhlavě opakovat by najednou získalo vyšší smysl. V takové otevřené hře je důležité mít možnost dělat diametrálně odlišné činnosti, jako třeba objevování a stavění. Je to z toho důvodu, aby se hráč nezačal přehlcovat jednou činností (což se přesně děje v NMS) a mohl přejít na jiný druh činnosti.
    • Dneska si 90% tvurcu klade jen jedinou otazku - proda se toho dost nez na to prijdou? Pripadne, nebylo by lepsi jim prodat slib, ze neco udelame?

      Ovecek ktery uverej je zjevne dost a dost.
  • tak kazdy trosku zkusenejsi hrac dobre vi ze ten engine je skutecne zajimave udelany a mohl by poskytovat netusene moznosti. Byl to urcite jeden z duvodu proc sem si hru poridil. Ale holt to doapadlo jak dopadlo, nemyslim ze to nekdy upravi tak aby to bylo neco skutecne vyjimecneho, ale jako takovy predskokan pro dalsi vyvojare to muze poslouzit celkem dobre, uvidime, ja rozhodne tohle pokrocile generovani nezatracuji, bude to asi jedina cesta jak se dockat ve hrach megalomanskych svetu ktere se muzou velmi blizit rucne delanym svetum.
    • Nebude ...

      Podivej se na minecraft, paradni ukazka. Proste mas engine, kerej vygeneruje podle nejaky pravidel kosticky. Funguje to defakto uplne stejne. Proc minecraft uspel? Protoze hracum umoznil diky nekolika malo primitivnim mechanikam delat prakticky naprosto cokoli. A jednim ze zakladnich kamenu uspechu je i to, ze vse zjednodusil na uplnou dren - vse je kostka.

      Ale ve skutecnosti je to zaroven cistej sandbox - zadny ukoly, zadny "udelej, prines, ..." proste o tu zabavu se musis postarat sam.

      Podivej pak do libovolnyho MMO. Pokud tam mas tak par stovek propracovanejsich ukolu pribehu ... a pak stovky nebo tisice qstu na tema bez a zabij 30 vlku, bez a zabij 50 medvedu, .... bez a zabij 50 000 ... pokacej 10 smrku, pokacej ... 100 000 ...

      Pokud budes delat generovanej svet, tak zkratka nezbytne nutne kvuli omezenymu casu/prostredkum/lidem ... tam budes mit maximalne par stovek typizovanych ukolu, a ty se budou neustale opakovat. A protoze jejich vyskytu musis dat nejaky pravidla, tak to bude na tema ... "kazda vesnice ma branu, u brany stoji vratnej a ten chce abys ...". A i kdyz budes do hry doplnovat dalsi obsah, nikdy to nemuzes zvladat dostatecne rychle. To co budes pridavat mesic odehrajou hraci za hodinu. Takze je potrebujes prinutit, aby to delali porad tokola, coz je driv nebo pozdejs prestane bavit.
    • Paulcz
      Zajímavý v čem? Voxel enginů je hromada.
      • Který umí generovat celé planety i s faunou a florou?
        • Paulcz
          Planety vypadají ok (až na tu faunu), určitě tam nějaká technologie je. Pokud se ale nepletu nejedná se o něco unikátního nebo nového i když to tak bylo prezentováno. A ten údajný spor o algoritmus, to je uvěřitelné asi jako zbytek pohádek o No Mans Sky :)

          Každopádně to může použít každý:
          https://en.wikipedia.org/wiki/Superformula
          https://www.google.com/patents/EP1177529B1?cl=en
          http://paulbourke.net/geometry/supershape/

          Co se týče voxelů, je tu Voxel Farm, který umí zajímavé věci nebo Atomontage, který určitě přináší technologické novinky atd. Bohužel je dost pravděpodobné, že to zmizí v propadlišti dějin dříve, než na tom někdo postaví hru. Jinak v NMS ani nefunguje fyzika, pokud odtěžíš materiál zbytek visí ve vzduchu.
    • Kazdy zkusenejsi hrac je jiste programator se zamerenim na herni enginy, proto dokaze ocenit fungovani enginu v No Man's Sky.
    • hodne dobre na to jedou CIG, kombinace proceduralniho generovani s rucnim dodelanim: https://www.youtube.com/watch?v=pdCFTF8j7yI
  • zadna procedularne generovana sragora nemuze bejt zabavna hra, kdo tvrdi neco jineho LZE jak tvurci No Man’s Sky
    • Minecraft je generovanej a je to zabava.
    • Vedet tak co znamena proceduralni generovani (v tomto pripade grafickeho obsahu), to by se to zilo vid? *7*
    • Johnny
      vyndej si hlavu z prd€le prosím.
    • tomu se rika byti hloupej, jaky to je?
    • MickeyMutant
      Diablo, Civilization I - VI, Minecraft, Just Cause, The Binding of Isaac, Elite: Dangerous...
    • walltar
      Já myslím, že určitě být může... jen jde o to na čem je ta hra založená. NMS klidně mohla být dobrá hra, kdyby měli zajímavé herní mechaniky.

      Procedurální generování ti jen dá prostor k hraní... a na vývojáři je potom dodat to zajímavé hraní. Bohužel dost vývojářů věnuje veškeré síly do vytvoření procedurální technologie a na to zajímavé hraní potom zapomenou.
      • a na vývojáři je potom dodat to zajímavé hraní. -no jasně chce to nějakej příběh zajímavé úkoly atd. njn ale to pak neni procedularně generovaná hra a právě o tom to je. Nechat vygenerovat nekonečně levlů hry neni zábava zábava je hrát hru co někdo dobře vytvořil to žádnej počítač zatím dlouho nedokáže

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit