Přejít na výpis diskuzí

Fantasy RPG Pillars of Eternity 2: Deadfire přímo naváže na první díl

26.1.2017 11:04
Aleš Smutný 44 příspěvků

Oznámená, neoznámená. Polygon předčasně zveřejnil (a nyní zase stáhl) zprávu o tom, že Obsidian Entertainment skrz crowdfundingovou platformu Fig financuje vývoj Pillars of Eternity 2: Deadfire. Pokud byste o této zprávě pochybovali, vězte, že Chris Avellone už retweetuje články z webů, které stihly...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Blue.Shark
    Kampaň na Figu už jede a vybrat za první den přes 900 000 dolarů se mi zdá jako velmi dobrý start :)
  • Zrušte ty mínuska, protože člověka to na jednu milisekundu může ovlivnit, ale pak si vzpomeneme, že je na Games.cz, čili vymínuskovaní mají většinou pravdu.
  • jeanczarny
    "zjevně nevrlý bů" *15*
  • Kinet1c
    Nechapem vas ludia, teda poniektorych. Nariekate, ze keby tak a keby onak, co je na iso zle ? Zastarale ? Hm, mozno ano, ale staci pozriet na to co vytvorili z iso grafikou obsidian a myslim si ze je to nadherne. Nie je to full 3D mega super grafika, co nie je ani jedna jedina hra btw. Teda mozno na nejake tech dema. A kazdy tu ocakava nieco ako Skyrim ci Fallout ci co ja viem co, lebo iso je zastarale.
    Prepacte, ze som tak kus vybusno utocny, ale ked uprimne mate problem s iso sposobom, tak je velmi jednoduche riesenie pre vas. Ignorujte hru, nekupte si ju, nehrajte ju. Nikto nenuti nikoho aby sa venoval niecomu comu sa venovat nechce. Takze nainstalujte si nieco ine, nieco fajnovo 3D a kochajte sa tym. Ked jedine o co vam vecsine ide je grafika tak chodte k inym hram, a najdete urcite co potrebujete. Tak isto niekto tu spominal nutnost citania a lepsie by bolo keby tam ten opis toho co sa deje skor bolo znazornene nejakou animaciou, videom bla bla bla.
    Netusil som, ze je tak narocne citat. A nakoniec, obsidian, znova ziada o peniaze hracov. A co ma byt ? Preco by nie, hraci su investory, su tymi co normalne davaju tak ci tak peniaze na vyvoj hry. Co si myslite, ze ine firmy maju peniaze vybrane z banky, pozicky a tak, dobre sa zadlzia co ked sa zadary ?? Kus premyslajte, vsetko je investicia, ci uz crowdfunding alebo klasicke zobranie peniazy od roznych sponzorov, ci investorov ci co ja viem od koho.
    Ani firmy priamo pracujuce pod narp. sony a robia vyhradne hry pre ps, tak su financovane a hadajte kym, predsa SOny, tzn ani oni nebudu hru robit z vlastneho vrecka a dufat v uspech, sony zacvaka, tzn ako hraci zaplatia vopred za vyvoj hry, ktoru chcu tak isto aj ine firmy ci spolocnosti vydavatelia neviem co, skratka platia tvorcom aby hru vyrobili. Potom je fakt, ze chcu aby hra bola taka a onaka a konecny vysledok je viac nez otazny obcas. Tu je skoro 100% iste, ze PoEII bude hra aku investory aka HRACI chcu (teda viac menej :D).
    A tak, je to mozno urcita forma zobrania, ale co si myslite ze je ked normalne cestuju za potencialnymi investormy. Staci si pozriet videa ktore sa daju najst v HD remaku Bioshocku ako zacinali a ze nemali prachy a ze museli chodit na rozne prezentacie svojho dema potencialnym investorom aby ziskali financie na vyvoj hry.
    Takto firmy to robit nemusia. Investorom su ludia ako ja ci vy, ktory chcu hru aby bola aby vznikla a chcu ju hrat a takto mozu svojim kuskom pomoct firme aby mohla vytvorit hru, ktoru tak velmi chceli.
    V tomto nic zleho nie je a ked ide o Obsidian je 100% iste, ze dostanete hru akonahle ju dokoncia a nebudu sa vyhovarat na zle pocasie, ci pokazeny spinac na PC, a podobne.
    To ze je to isometricka hra, videli ste obrazky a videa ?? Vadi to tak, ved to vyzera nadherne. To ze to nie je uber hyper mega super 3D grafika a ze to nie je tolko a neviem kolko polygonova zalezitost. Ze na to nebude treba SLI gtx1080 a pod nezmysli, to vobec nevadi, skratka je to krasne a mne osobne je uplne jedno ci je to takto alebo inak vytvorena hra, ked spravena kvalitne a dobre sa hra a pribeh sa da zniest (originalita v tomto zanru rarita, stale sa nieco s niecim pletie kombinuje apod). Ano nie je to moderne ponata hra, teda trendy, a co na tom. Beatles bola na vyslini v 60tych rokoch a stale sa to hra, stale o nich clovek vie, Rolling stones, to iste. Tak isto moderna hudba, nie vsetko je dobre, len preto, ze je to nove. Napr. ja osobne mam radsej ovela radsej starsie albumy napr. Stratovarius, ci Within Temptation ako nove, skratka ich rad pocuvam a nove su nie vzdy lepsie.
    Dlhy text, nezaujem, necitajte kto nechce, a kto chce nech cita :D, jedno je iste, z toho co som videl to vyzera byt na znova kvalitnu hru od Obsidianu a ze znova iso podobe, uprimne som len rad. Niekedy je dobre si odskocit od fps 3D hier ci inych a zazit nieco akoze "retro".
    Niekto tu spominal tiez Baldurs Gate, ze je precenovany a bla bla bla, ani by som nepovedal. Hru som prvykrat hral, ked som nemal sajnu o pravidlach dnd ci vobec o zanru RPG ako takom, skratka som to hral hlava nehlava. Nevedel som ani poriadne anglicky ani nic a aj tak to bola laska na prvy pohlad, hru som presiel nespocetne krat. Niekolko krat som schvalne zabil Drizzta, aj ked na to treba dost lahviciek roznych boostov a pod, ale da sa to a teraz tym nechcem tvrdit, ze to bol jediny ciel zabit drizzta, islo my len o to aky je, ci sa vyrovna pribehom o nom kniznym a vyrovna sa :D, normalne na lvl 7-8 neexistuje, ze ho clovek zlozi a aj bg2 je to dost krute, hlavne ked tam priskacu wulfgar a brie a konec :D ale aj tam sa to da. Skratka Baldurs Gate seria je skvela zalezitost a aj teraz prekonava hocktoru RPG hru v minulosti ci sucasnosti a to je fakt. Skvele postavy, skvely absolutne perfektny voiceacting a nadherne prostredia. Doba od vtedy pokrocila, ale kto ma rad RPG a nestazuje si na kazducky kus obrazovky, ze sa mu nieco nepaci, tak nevidim dovod preco by sa mu BG nepacilo ci uz 1-2. A to iste je aj s PoEII, teda bude :D.
  • Bez turn-based combatu už fakt ne. Jednou stačilo.
  • Morraw
    Kampaň už mimochodem běží https://www.fig.co/campaigns/deadfire?promo=tim0zIu4OHaNXuXbCsoOBg
  • proc ne KS? ted si clovek musi zakladat dalsi ucet :/ ach jo, ale v posledni dobe se rozthl pytel se zajimavymi hrami
    • danny_the_hound
      Pretože na fig môžeš aj rovno investovať -- t.j. budú ti zo ziskov hry vyplácať "dividendy".
  • Morraw
    Tu jsou zase chytrolíní. Vadí jim, že Obsidian jdou zase žebrat, ikdyž peněz mají dost (to same diskuze u třetí Banner Sagy) a zároveň mluví o vyčpělosti žánru a chtěli by rovnou hru o velikosti moderních RPG s mnohonásobně vyšším rozpočtem.
    Výsledkem je, že Obsidian by měl udělat mega rpg a vývoj zacálovat úplně sám, ptže tak to dnes dělá každý, ne ?

    EDIT. nehledě na to, že Tyranny vyvíjeli sami a hra měla i skromný marketing.
    • smejki
      U Banner Sagy je to obzvlášť zábavné, protože druhej díl finančně selhal.
    • ten žánr vyčpěl už před x lety. V této době to funguje na základě retro vlny, v globále je Pillars naprosto průměrná hra se zastaralými mechanikami, kde se kvanta textu snaží vynahradit výslednou kvalitu. Nezlobte se na mě pane, ale já opravdu nepotřebuji druhý díl této hry, která bude stejná jako předcházející, jen se zápletkou s bohem, který se po x letech probudil a chce zničit svět a vy a vaše parta má svět zachránit.
      • Morraw
        Hry, které dokáží převést ty kvanta textu do perfektních motion capture animací, se dají zpočítat na prstech jedné ruky.
        Příběh o záchraně světa je dnes omílán v drtivé většině RPG her.
        • Ve skutečnosti žádná taková hra neexistuje. Ještě jsem neviděl akceptovatelné moderní RPG. Většinou se jedná o stereotypní klikfesty u kterých netřeba přemýšlet a které staví na podobných základech, jako současný Hollywood - vizuální nabubřelosti, věsměs tupém a tupě vyprávěném narativu (kolik současných áčkových her staví na promyšleném syžetu, který by šel hlouběji, pod pozlátko základního a nadužívaného rámování příběhu po vzoru Vávrovy Mafie, naratologicky paradoxně snad nejvlivnější hry vůbec?). A bohužel taky pozlátku laciného erotična a vizuální adorace bezobsažného násilí.

          Ještě žádné RPG nepřekonalo žánrové klasiky v čele s Baldur's Gate a v posledních deseti, patnácti letech nevyšla (áčková) hra, která by se hloubkou systému, čistotou stylu a smysluplnou prezentací Baldur's Gate 2 aspoň přiblížila. A koneckonců ani kvalitou vizuálu. *4*
          • Souhlas, žádná taková hra neexistuje. Založit jen na vizuálu a animacích promakaný příběh, lore, svobodu hraní nebo možnosti roleplaye třeba typu Planescape prostě nejde. To nemluvím o tom, že i s dnešním hw mají ty postavy pořád nereálný vizuál a to samozřejmě včetně her jako Uncharted 4 nebo Horizon (a koneckonců i včetně nabušeného Star Citizena).

            Pro mě osobně radši kvalitní text, než koukat na plastikový xichty s neuvěřitelnou mimikou a očima, který ve mě žádný emoce nikdy nevyvolají. Jedině render, ale v takový kvalitě je nelinearita a promakanost na úrovni těchto "vyčpělých her" nereálná jak časově, tak finančně. Každopádně úsměvné tohle tvrdit, když pominu, že třeba takový žánr 3rd person akční/adventura je ještě vyčpělejší, než izo rpg, ostatně i FPS lol = jednoduchý historický fakt.

            Prostě vždy to bude mít nějaký pro a proti. Dokonce se bojím, že v budoucnu s lepším vizuálem budou hry čím dál menší a omezenější, pokud do toho nenasypou stovky mega a potom to bude mainstream = nemůžou si dovolit riskovat = zapomeňte na nějaký nekýčovitý a originální věci s nelinearitou a replayabilitou, na tu už se dnes nehraje. Nikdo nebude modelovat hi-res prostředí a postavy, který ani nepotkáte během prvího průchodu, to už začíná být pomalu nereálný dneska.
          • http://s24.photobucket.com/user/miabiboy_14/media/HolyFacepalm.jpg.html
          • Morraw
            Ve skutečnosti to je jen tvůj názor. Pokud jsi až tak vyhraněný, tak si moc nezahraješ.
            Baldur's Gate je pouze jeden z možných typů RPG a tudíž má taky své omezení.

            Taková svoboda a radost z explorace jako v případě Skyrimu nebo Zaklínače tam nikdy nemůže být.

            Myslím si, že Baldury v některých ohledech až chorobně přechvaluješ.
            • Jo, s tímhle se dá souhlasit. *4*

              Proč chválím Baldury? Zaklínače jsem celýho nedal (snad se k němu ještě vrátím, zejména k rozšířením), Skyrim jsem zdaleka celej nedal (to je tak nešťastně promarněná píležitost ke skvělé hře!), New Vegas jsem celej nedal, Fallout 4 už vůbec ne. Ale nedávno jsem koupil, nainstaloval a rozehrál enhanced edition Baldurů, kteří mne - společně s Fallouty či Arcanem - provázeli dospíváním. *1*

              A ne, není to nostalgie. Byla to opět láska na první pohled. V prvním Balduru dokonce i ta čirá radost z objevování, často spojená s vynořováním vzpomínek odkudsi z hloubky paměti. A teprve teď jsem se přesvědčil, o kolik je ve skutečnosti lepší druhý díl. Prakticky bezchybná hra, náročná, zákeřná (Umber Hulci a Illithidi zároveň proti nepřipravenému hráči?), postavená na asi zdaleka nejlepším, nejfunkčnějším herním systému v jakémkoliv RPG. Ale hlavně hra s úžasně čistou stylizací, funkčním audiovizuálem. (Zaklínač je možná krásný, ale taky přinejmenším hodně balancuje na hraně kýče, pro mne je často za hranou.) Promyšlená. (Po prvním dungeonu tě nechá nahlédnout do nejdražšího krámu ve městě, aby tě motivovala: vydělávej, hráči - šmudlo. jen příklad promyšleného dizajnu.)

              Asi jediné RPG, které mne chytlo mezi Baldury a Baldury *1* je Vampire: Bloodlines.
            • Morraw
              No, dneska jsou požadavky na hry úplně jinde. Hry musí vypadat skvěle, což je velice nákladné a proto už nezbyde tolik prostoru jít do hloubky s jinými prvky. Přesto je pro mě zrovna Zaklínač řemeslně provednou hrou se smyslem pro detail. Na dnešní poměry.

              Explorací jsem myslel ten pocit z dobrudružství, kdy jdeš, aniž bys věděl kam a objevuješ herní svět. V tomhle mě velice uchvátil Skyrim (Morrowind jsem nehrál, jen Oblivion). První desítky hodin jsem pouze prozkoumával svět a vůbec neřešil příběh. Prostě jen toulání se krajinou. Zaklínáč takového možnosti nemá, ale provedení krajiny je nádherné. Jízda na koni a kochání se panoramaty. Tím jsem myslel, co v iso hrách nezažiješ. Alespoň ne tímhle způsobem a sebelepší iso hry mi tohle nikdy nenahradí.

              Roleplaye v Zaklínači je netřeba. Přecejen hraješ za Geralta, postavu s nějakým morálním kodexem a s knižní předlouhou za zády, kde je ten charakter určitým způsobem vykreslen. Takže ano, většinou tam je jen A nebo B někdy C.

              Na roleplay mají být hry jako Dragon Age Inquisition, ale k té hře můžu říct málo dobrého, tak radši neřeknu nic.
            • Samozřejmě, že je to můj názor. *3* A tohle je platforma pro vyjadřování názorů.

              Svoboda a radost z explorace? Ještě bych uznal Morrowind, v jeho době. Ale Skyrim (a bohužel i Zaklínač, který má jiné silné stránky) je - pro mne - prostě stereotypní klikfest. Ve skutečnosti v obou hrách brzy zjistíš, že možnost prozkoumávání herního světa je falešná, je to taková Potěmkinova vesnice, kde se v částečně variovaných kulisách odehrává neustále to samé. (Pro Baldury tohle neplatí, protože díky herním mechanikám je každý souboj více či méně výzvou a hra dokáže - narozdíl od Skyrimu a narozdíl od naprosté většiny Zaklínače - překvapit.) Kromě toho Skyrim používá level scaling, což vytváří brutálně nelogické situace a tím pádem přílišnou estetickou distanci. Pokud chceš hru postavit na radosti ze zkoumání herního světa, musíš dobře navrhnout herní svět, měl by být zajímavý, ale logický, aby hráč mohl předvídat a připravovat se na situace, do kterých ho hra vrhne. Měl bys ho nechat pátrat, navigovat; ne jít za dementní ikonkou označující směr k nejbližšímu questu. (Zarážející je, že první dungeon ve hře - nepočítám-li tutorial - Bleak Falls Barrow, byl vynikající, naprostá většina dalších byla zoufalá.) Měl bys hráče potrápit, ne hru pojmout jako jeden gigantický qte. Chápu, že Skyrim spoustu lidí baví a že ji hrají třeba stovky, tisíce hodin. Každému, co jeho jest. Mě vždycky otrávil ještě dřív, než se z narativu stala písmenková polívka.

              Už Baldury měly - je to dáno povahou her a možnostmi předpřipravené zpětné vazby v nich - velmi omezenou nabídku role-playe. Ve Skyrimu nebo Zaklínači roleplay neexistuje, můžeš si vybrat jen A nebo B, nic mezi tím. Zaklínač s tím částečně - a to je dědictví literární předlohy - pracuje jako s významotvorným prvkem. Menší zlo.
  • Pokial musi firma ako Obsidian a ludia ako Fargo a spol zobrat peniaze vopred od chudiny tak kapitalizmus ako system zlyhal na plnej ciare....
  • Obsidian našel jednoduchou cestu k přijmu. Vrátí se na stromy, vybere peníze od lidí, čili nulová investice či náklady. Chtěl bych vidět pokrok od Obsidianu, zkusit něco nového, ne 20 let přežitý koncept iso RPG.

    PS. Ta zápletka je naprosto směšná *15*
    • Fordzy
      Možná se dočkáš a Obsidian oznámí Fallout New Orleans.
    • pravda
    • Suhlas...PoE bola strasna nuda. V poslednej dobe tie oldschool rpgcka stoja za staru backoru. Naondia tam tonu nudneho textu, pribeh nuda klise az strach a akurat utocia na city hipsterskych hracov co vyrastli na isorpg. Tiez som vyrastol na Balduroch Falloutoch ale dnes uz by som take hry nechcel hrat ked su moznosti inde. Cest vynimkam ako bolo Divinity
      • Já to vidím dost podobně. Co PoE oproti Balrudurum absolutně nezvládnul byla atmosféra a svět hry. Nesledoval sem nic o té hře a pak jsem se snažil číst příběh každé duše v domnění že to někam povede. Pak jsem ale zjistil, že to nemá z hrou nic společného jsou to jen odkazy na lidi co jim přispěli, stejně jako náhrobky apod. Celkově mi to navíc nesedlo v tom, že v tom člověk musí utopit moře času najednou, nedá se to hrát pár hodin týdně, protože pak se v tom příběhu ztratím (tak se přiznávám, že sem to nakonec ani nedohrál). Možná je to věkem, že už na hry nemám tolik času a mám vyšší nároky, ale Baldurs Gate trilogie mi přišla o třídu lepší.
      • je to tak, narvou tam tuny zbytečného textu a kvantita má nahradit kvalitu.
    • Blue.Shark
      Obsidian našel jednoduchou cestu k příjmu: představí plány, které poctivě realizuje, pokud zaujmou dostatek lidí. Nutno podotknout, že pokud skutečně zaujmou dostatek lidí (a já doufám, že ano), koncept iso RPG zřejmě ještě nebude tak úplně přežitý, že?

      PS: Ta zápletka je v rámci žánru celkem standardní, a pokud bude výborně rozpracovaná, není se za co stydět.
      • I přežitá věc může zaujmout lidi. Navíc je to třetí iso rpg hra asi za dva roky jenom od nich. Navíc nehrdinsky opět lezou na net, aby se prodali, jelikož získají marketing a peníze. Nechápu ty lidi, co jim ty prachy pořád cpou.

        Obsidian má navíc než dělat 20 let starý koncept her. Mně je to jedno, ať vydělávají, ale osobně bych si od nich zahrál něco svěžího a moderního, je to dobrá firma, škoda zakrnět v pravěku
        • nejspis delaji to co je taky bavi a to je super, protoze me bavi hrat jejich hry, takze cim vic tim lip
        • Uprimne bych taky cekal, ze by třeba další dil uz mohli dat sami bez komunity.
          • nikdo nedava hry ,,sam,,...a je lepsi kdyz tim investorem jsou hraci, nez nekdo kdo o hrach vi prd a nuti je delat veci, ktere sami nechteji
        • Blue.Shark
          Tam je podle mého názoru ten problém - Obsidian je dobrá firma, která dělá dobrá RPG, ale kdyby chtěla tuto látku zpracovat moderním způsobem (řekněme třeba ve stylu Mass Effect), bylo by pro kvalitní provedení zapotřebí vynaložit obrovské zdroje, kterými momentálně firma nedisponuje. Celý tým má ale slabost pro iso RPG a to do značné míry určuje směr, kterým se vydávají.

          Co se týče crowdfundingu, docela mě mrzí, že jej spousta lidí pořád bere jako nehrdinské žebrání na internetu. Je to prostě jen jiný způsob financování, který má své klady i zápory - není na tom nic hrdinského ani zbabělého. Je to způsob, jak udělat hru bez keců sponzora "všeuměla".
          • tak zkusit vytvořit RPG ve stylu prvního Dragon Age, by snad nebyl takový problém. Lokace nemusí být obrovské, stačí udělat kvalitní level desing a udělat menší lokace. Nevím, jak jsou na tom s financemi, ale doba pokročila, tak snad něco ve stylu Origins s lepší grafikou by nebylo tak finančně náročné. Klidně ať s tím jdou net, pokud to přinese něco nového. Vávra se taky pokouší aspoň o něco nového. Tohle je jenom dřenění přežitého.
            • Blue.Shark
              Mně právě tyhle oldschool RPG nevadí (rád si počtu), ale jsem si jistý, že pokud Obsidian pocítí nějaký závažný globální pokles zájmu, trhu se přizpůsobí. Můžeme zatím jen spekulovat, jestli k tomu dojde, každopádně doufám, že se tihle veteráni budou zdatně držet.
            • Origins je příběhová hrůza, ale combat je dle mého fajn a menší RPG s menšími lokacemi bych prostě uvítal. To tady trochu chybí, samý sandbox nebo iso a něco mezi tím tu není! Zase číst tuny textu jako v Pillars 1 a nakonec dostat zase klišoidní story je prostě sebemrskačství, které už nebudu podstupovat. Raději klišoidní RPG jako Origins, kde nebudou tuny zbytečného textu a bude tam nějaké rozložení gameplaye/textu, protože co si budeme říkat, combat je v Pillars i v Tyranny naprosto strašný.

              Hele, oni kdyby přišli s pokračováním Pillars a dali by to 3D, tak vyberou i desetkrát více, ale Obsidian evidentně ustrnul, zamrzl a nechce se posouvat. Pár fandům to stačí, za pár let ale už to stačit nebude, protože i tohle se přežere. Mně se to přežralo po jedničce. A dej na má slova, že tu do dvou let máme Pillars 3 a bude to samé co jednička...
            • Vávra za sebou ale má Bakalu, tam prostředky vybraný skrz crowdfunding tvoří poměrně malý procento z celkovejch financí. Jinak nevim, proč vytahuješ zrovna Origins, Pillars RPG ve stylu prvního Dragon Age už jsou, vzhledem k tomu, že obě hry vychází z Baldura.
            • Blue.Shark
              Uznávám, taky by mi nevadilo RPG ve stylu Origins. Jenže jen při změně na 3D je nutné řešit mnohem více záležitostí, než u 2D. V první řadě grafika - hráči tě za nedokonalý vizuál roznesou na kopytech, přičemž 2D v současném stavu poskytuje krásnou podívanou; hlavně není třeba řešit detailní modely prostředí. V druhé řadě potom soubojový systém, kouzlení, animace postav, rozhovory (kdyby se chtěli vyhnout velkému množství textu). Ono se to nabalí a pokud by nechtěli zaostávat za konkurencí, měli by vážný problém, řekl bych.

              Ještě si neodpustím malý rýpanec: Origins bylo příběhově také dost klišoidní - velká hrozba, kterou se hrdina vydal potřít. Cesta k tomu potírání byla ovšem dost zábavná a proto je třeba mně ta klišovitost celkem fuk.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit