Přejít na výpis diskuzí

Farming versus exploit - poctivá dřina, nebo podvádění?

7.2.2015 18:15
Jan Švelch 129 příspěvků

Destiny s sebou, jako jedna z nejočekávanějších her uplynulého roku, přinesla kromě rozporuplných reakcí i kuriózní herní situaci – hráče postávající u jeskyně, střílející po stále se obnovujících nepřátelích v touze lehce a bezpečně získat legendární vybavení. Takzvaná „Loot Cave“ se rychle stala objektem...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Xcomik
    Mě ten článek přijde jako kdyby si pisatel pletl jabka a hrušky. Nevím Bug farming je poměrně dost známé sousloví a ikdyž ho nepodporuji (a sám neprovozuji) tak to nepovažuji za exploit. Dneska je víceméně exploit řešný jako Trainer nebo v multiplayeru je to klasickej cheat v dávkovém souboru.

    Nicméně já třeba něco podobného musel použít pro hru Far Cry 4 (pač jak id*ot že jsem si hru koupil) a ubisoft mě nikde nevaroval že tam bude ochrana v podobě nespuštění hry pokud nemáte 4 fyzické jádra. A nebýt paradoxně warez komunity tak tu hru snad ani nehraju dodneška. Protože až právě na warezu se objevila možnost přes exploit dávkovat dll soubor který tu dementní ochranu při spuštění hry odstraňuje... Nicméně tahle demence jde na vrub Ubisoftu že je to idiotická společnost co raději bere poctivím hráčům klíče ale že by své produkty aspon optimalizovala pořádně (a né že PC konverze vesele davá nemotorným ukrajincům). Jo Ubisoft ten má muj pomyslný hlas za nejhorší firmu 2015 už v kapse ten už si ho dostatečně zajistil
  • nechápu,jak někdo může hrát takovou kravinu jako je Destiny *11*
    • malá konkurence, velký hype
  • Jack1947
    Jedno se tomuhle vydatnému článku nechat musí donutil nás (některé) se zamyslet nad otázkami které nás pálí. Pak by se sem ještě hodil článek z minulého s problematikou hackování online. *4*
    • Jop, po zamyšlení jsem došel k názoru, že jseš buď troll nebo děcko. Odmítám věřit tomu, že těmito názory může disponovat alespoň průměrně inteligentní dospělý člověk.
      • Jack1947
        Jakými názory že podvádění je špatné? ano doufám že těmito názory disponuje většina průměrně inteligentních mladých lidí. Im flattered now? nejdříve mně nazveš 14letžm a ted jsem už dospělý.
  • Je rozdil mezi tim ze si stoupnu tak abych bugnul bosse a nemohl me mlatit a diky tomu ho rychle/efektivne/bez wipu killnul. To je exploit...

    A je rozdil farmit nejakou jeskyni porad dokola protoze tam vic padaji craft materialy. To je naprosto normalni farmeni. Nemam povinnost jako ocas porad kontrolovat tabulky dropu a premyslet jestli opravdu ten material ma padat na 60% nebo se devs sekli a melo to byt 30%. To je pak chyba devs a nemuze za ni byt hrac trestan.
    • "bez wipu killnul. To je exploit..."

      Neni, to je strategie. Ty nemuzes vedet, zda to tak tvurce nezamyslel.
  • flash789
    každý hrac je sam zodpovedny za to jake to ve hre bude mit. Je jen na nem jestli chce podvádět nebo ne. Když mu chybi disciplína a nedokaze akceptovat pravidla co hra ma a snizi se vyuzit nejaky exploit nebo cheat atd, tak akorát poukazuje na to ze nedokaze zvladnout dana pravidla hry, a mel by se zamyslet, jestli by nemel hrat něco snazšího, nebo něco co mu zabere méně casu. Ovšem pro plno lidi je podvádět a sraat ostatní ta nejvesti zabava, tam uz to je vaznejsi a takovy clovek by mel zvážit navstevu psychologa a zamyslet se nad tim jestli hrani her pro nej není zbytecnost. Jake si to ve hre udelas takove to tam mas, chyby, exploity, bugy, cheaty nikdo nikoho nenuti používat.
    • První, kdo musí stanovit pravidla a vyžadovat jejich dodržování, musí být vývojář/vydavatel/správce hry - prostě ten, kdo hru provozuje a kdo je zodpovědný za její chod. Hráči jsou jen lidé a lidé rádi obchází pravidla, kor když kolikrát nepřichází řádný postih. Odpovědnost je tak v první řadě na provozovateli hry. Nelze se spoléhat na morálním kreditu hráčů. Komunitu nelze řídit bez pravidel. Proto neplatí ono "jaké si to uděláš...". Na to se nelze spoléhat. Samozřejmě každý by měl respektovat určité morální hodnoty, ale jak to bývá... *9*
      • flash789
        to co pises jaksi nejde aplikovat na single hry..byla tu rec o Morrowindu. Který hrac skutecne dohral třeba Doom, ten co ho poctive prosel nebo ten co si zapnul prochazeni zdmi a nesmrtelnost, Pritom oba nekde muzou tvrdit, ja jsme to dohral. Mluvim spis o osobních principech, ze te skutecne nikdo nenuti to používat. Tvuj příspěvek osvobozuje lidi od zodpovednosti, a vlastne říká, ze když clovek nemá kontrolu tak se chova jako zvire. A povazujes to za normalni aby je někdo mel hlidat. Ja teda ne, ja si myslim ze každý by mel byt natolik zodpovedny a tohle si obstarat sam. Vyvojari tohle delaji u ruznych MMO ne proto aby lidi vychovali, ale proto aby jim neutikal zisk, kdyby z toho zadny zisk nemeli, hra za chvili padne diky pitomcum co podvadej. Hraci by měli zacit u sebe a ne to házet na bedra vyvojaru. Ovšem je to bohužel tak jak pises ty, ale rozhodne to neznamena ze to je spravne.
        • Každý by měl ctít elementární morálku i ve hře. Spoléhat se na to je ale nesmysl. Proto tu musí být kontrola. 99 % hráčů se může chovat poctivě, ale pak tu může být 1 % podvodníků, kteří ve výsledku mají na hru větší vliv, než je to 1 %.
          • Jack1947
            Je to jednoduché když někdo otráví normálního hráče natolik nemusí už tu hru kvůli tomu nebo těm (blbcům) už třeba vůbec zapnout, pak vyhraje hacker*šmejd nad normálním hráčem... spousta lidí to tak má. Takový dobrý příklad zkažené hry je MW2 hrál jsem nejdříve pirátskou verzi tabyla ok, ono to ze začátku pak bylo ok v originálně aby posléze využily neduhů systému všelijaký hackeři/wallhacky a jiný a zábavnost šla ta tam. Pak už jsem hrál 1v1 thps mod který byl prý hrozný přešlapa neoblíbený nebo co mne celkem bavil no a pak? pak už jsem nehrál vůbec. Zlaté MW1 bez toho bazmechtu zvaný steam, kde jim není nic svaté.

            BF3 ani nemluvím... a tak dále. Pak mne pobaví že hackování je i v pirátských verzí her na druhou stranu why not? je jisté že to ale kazí normální hru. Pokud se najde někdo kdo to ještě obhajuje ( sdnad hack nebohajuje nikdo proboha) tak by se měl vážně nad sebou zamyslet.
      • Jack1947
        To já nikdy nepochopím, tohle odpudivé chování může v reálu vyústit v něco mnohem horšího. Porucha, to není jen o tom mít to nejlepší být lepší to je demence lidi jsou ochotni za hacky platit. Přal bych spravedlnost i tomu co je prodává ten je nejhorší a není zto o tom využil příležitosti. Hry mají být o zábavě a nesmí být zábava jakkoli upírána ostatním. Formou hacku, exploitu glitche proč by měli být využívány je to znevýhodnění ostatních.To není jen o špatné výchově to je prostě celkem humus chápu že někdo to zkusí nachvíly trochu si přilepší ale někdo to zneužívá a abusing provádí stále.

        Dá se tomu snadno přičítat takový ten humus jako spawn killing, glitching a jiné. KDo stanovuje pravidla tak i je zavázán ke spravedlnosti kterou uštědří každému kdo nich zneužívá ve svůj prospěch.Potom se to třeba dostane snadno takovéhle záškodnické chování do esportu a hned je z toho jiná úroven. Podvodu. Prostě musí se snažit aby se takovéhle chování trochu předcházelo prevencí... nikdo se nechce trápit s blbečky co neumí hrát a kazí hru ostatním. Spíše neumí prohrát to přesně tenhle typ ksindlu je. To jsem trochu odbočil zkušenosti s explitem zas takové nemám no.
        • Kemo, kolik ti je, 14? Lidi jsou prostě lidi, jak už tady někdo výše psal a lidi rádi obcházejí pravidla. Vyvolává to v nich dojem, že jsou chytřejší než tvůrce. Hry mají bavit hlavně mě, že díky využití glitche (glitche nebo exploitu, proboha, je to součást hry, jakkoliv neúmyslná) se někdo pobaví mín - I don't give a fuck. Dokud na svém stroji nezapínám externí cheaty, tak není co řešit, je to součást hry.

          Vždyť takhle to funguje i v reálném životě - fuck the system, pokud mi systém dovolí ho trochu obchcat, tak to udělám. A udělá to tak v podstatě úplně každý. Stačí sí uvědomit, že systém každého z nás ojebává taky, tohle je jen lidská cesta jak mu to vracet. Nejsme peoni, abychom bez přemýšlení plnili úplně všechno, co nám systém nakáže, ať už jde o úřady, zákony nebo herní pravidla - právě tahle vynalézavost dělá z lidí lidi.
          • A proto to tady v ČR vypadá jak to vypadá (když tu máme takový vychcánky)
            Často se stydím ze jsem čech *7*
          • flash789
            darweli, me spis prijde ze je 14 tobe. jestli si vazne myslis ze podvadeni, ojebavani, podvody dela z lidi lidi, tak potes panbu teda:) mysli hlavou clovece, a nepis takovy nesmysly:)
          • Jack1947
            Zase se tu oháníme věkem? poněkud trapné nemyslíš. *7* Lidi jsou lidi tak by se taky měli jako lidi konečně naučit chovat já v tomhle vidím jen detincknost. Nic víc. Takže si pokrytecký sobec no hezká kombinace. Takže zkazím hru ostatním a je to moje věc dobrá teorie zajímalo by mne jak moc by se ti líbilo kdyby takhle uvažoval každy a trpšěl bys naopak ty. No nebudeš přemýšlet dlouho to asi by moc nebavilo.

            Aha, takže radši obechčijem i systém protože se dá začnem u daní, protože proč dávat státu např daně stát nám taky nic nedává, potom nějak vyřešíme soc,zdrav pojistění protože to vlastně vymysleli dříve a zam komárů nic takového nebylo (no ožná v tomhle trochu souhlas) jinak je to teda dost na místě řešit že v reálu se to dělá taky stejně jako ve hře. Nakonec začnem krást protože fuck da systém. Loupit a nakonec skončíme u vraždění no co že někdo bude trpět je to chyba státních orgánů a správních že si to neumí ohlídat. Stále platí to že kdo uteče ten vyhraje, hlavně je důležité se nenechat chytit. Dobré fakt nevím kdo má tady uvažování. Tomu se nedá říct ani Hurvínek. To je tak nějak debilita.
            • v podstate suhlasim s vlastikem s dodatkom, ze ja nevidim problem takeho vychcanka ojebanca ako on obcas zo sportu ci relaxu dobit a dokopat

              najlepsou castou je potom ako sa takyto *mrd potom dovolava "spravodlivosti"


              *15*
            • vlastik.plaminek
              Až někdy budeš vydělávat tak se podívej na výplatnici a propočítej si, o kolik tě na daních (pojištění nepočítám, to tak nějak chápu, i když mi to přijde taky zbytečně moc) ojebe stát. Není to hezký pohled a ještě hnusnější je to, co se z těch peněz potom dotuje. Proto nevidím problém příležitostně ojebat někoho, kdo mě ojebává pravidelně.
            • flash789
              ja jsem jen chtěl rict ze se ve hre podvádět nemusi když někdo nechce, tak se hned nezblaznete když vam někdo slapne na kuri oko..zejo..pro me za me at si jde Darwel nekoho zastreli, když mu to doda pocit ze obesel systém..jeho věc..dobrou:)
            • Ten sobec zněl v kontextu stím jakkoliv neúmyslná) se někdo pobaví mín - I don't give a fuck.

              Tato veta je naprosta perla.
            • Jack1947
              Divím se že si nenaklikáte když jste takový machři njn nemám ten svět rád ale co nadělám že. Do kláštera ne tam nemají ani elektřinu natož internet. Ten sobec zněl v kontextu stím jakkoliv neúmyslná) se někdo pobaví mín - I don't give a fuck. Jaký moralismus já jsem pro všechno jen ne pro podvádění jakým koli způsobem... ale asi jsem morální no. To jsem neveděl. No, ono anonymek taky nemá moc velkou váhu a vidím že se tu začiná dělat dusno radši vyvětráme a jedeme dál nebo respkt jinam.
            • Nebo by stacilo kdyby pan flash pochopil ze "my ostatni" nemusi nutne znamenat ho. A ze kdyz je opravdu tak kristalove cisty, Darweluv nazor ho nemusi vubec zajimat. Stejne jak me nezajimaji fanaticti fanbojs s brekotem, ze jejich hracka je lepsi jak moje. Atd.
            • flash789
              v tehle pripadech bude lepsi když budes mluvit v jednotnem cisle..slova jako ,,my ostatní,, zneji v kontextu toho co jsi napsal dost divne.
            • Přeju ti hodně štěstí v životě. S tímhle přístupem ho budeš potřebovat. Tady nejde o pokrytecké sobectví, ale o vynalézavost. Hráči se odjakživa snažili nalézt díru v systému protože, světe div se, jsou to hráči a snaži se hru vyhrát. Pokud jsou ve hře díry, tak je naprosto jisté, že je někdo z té masy hráčů najde a využije, protože hráči jsou národ zvědavý.

              A vůbec. Táhněte do háje. Podělaní moralisti. Co čekáte? Jste na internetu. Jestli se vám to nelíbí, táhněte z internetu pryč někam, kde je morálno zaručeno, třeba do kláštera. My ostatní se mezitím budeme zabývat tím, jak nalézt díry v systému místo toho, abychom je tupě následovali. Stejně pak ti, kteří mají morálna v puse nejvíc dělají při vhodné příležitosti ty největší amorálnosti.
            • Hurvinek se stupidnima nazorama jsi tu akorat ty.
      • No spoliehať sa na zodpovednosť vydavateľov...
        ...to je asi na rovnaké ako spoliehať sa na morálnosť hráčov. *15*
        • Tak zase aj cheater, exploiter a botter je platiaci zákazník, nie? *2*
          • Zločinci taky platí daně, no ne? Máme je nechat být? *2*
            • Ano, zabit bosse exploitem je naprosto totozny jak prejet cloveka autem... not. *3*
        • Nikdo jiný nemá práva a nástroje k tomu, aby cokoli udělal proti cheaterům. Je to odpovědnost výhradně provozovatelů hry. Samozřejmě když se o hru nikdo nestará, velmi rychle se to odrazí na její hratelnosti a nakonec tedy i zisků provozovatelů.
  • To mi pripomenulo Morrowind. Zapnut autorun oproti stene niekde v bezpeci, ist s kamaratmi na par piv zatial co level athletics pekne stupa.
    V Skyrime je v jednej jaskyni slepy starec sediaci na stolicke. Staci sa zanho postavit, dat stealth a autowalk a bezpracne tak zvysovat level na sneak.
    Inac DIablo to je kapitola sama o sebe. Tam clovek rychlo zisti kam sa dostane normalnym hranim (ako chce Blizzard) a kam sa dostane, ak sa prepne na efektivitu, grind a farming...
    • Keyz
      Když to takto blbě chtěli...

      Největší hovadina bylo to, jak trefa do něčeho záležela na skillu. Stál jsem na 1mm u nepřátele meč se dotýkal jeho těla a nemohl jsem se trefit. To bylo tak zoufalé a hloupé *15*
    • ale to není exploitovaní, ale powerleveling. pleteš si pojmy
      • Je to obojí. Je to využívání exploitů k powerlevelingu. Power leveling se tu a tam dělá s využitím různých glitchů či mezer v herních mechanikách. Viz např. také v Morrowindu jednoduché levelování za použití bugu u trenérů, nebo rychlé zbohatnutí na produktech alchymie atd. Exploitů je v TES sérii celkově docela dost. *1*

        Takže si pojmy neplete. *3*
        • Jack1947
          Tak tak podvádění jako podvádění.
        • ale powerleveling se da delat i bez využití glitchu, a v tom je ten rozdíl - viz muj priklad s krabem.
          • Tvůj případ je ale už podle mě exploit. Lepším příkladem je powerleveling v MMO, kdy díky své znalosti hry dokážeš levelit velmi efektivně - např. přeskakuješ zdlouhavé questy, chodíš do míst, kde se nejlépe expí atd.
      • Je to jednoducho zlý design. Alebo dobrý, ak developeri vyrábajú hru na uspokojenie požiadaviek uber hardcoreleet afk hráčov. *15*
        • jak rikam ta hranice mezi tim co je a co neni zneužívaní herních mechanik je hodne tenká. ja bych rekl že když nekdo pustí autorun a jde na pivo, je to vull.
          ale levelovani skrze používaní abilit je součásti TES serie proste. Ja taky v oblivionu nalakal na sebe kraba a nechal ho do sebe mlatit a tim si zvyšoval armor nebo block a pod. To bylo imo součástí herních mechanik, jak rikam šlo o tzv. powerleveling
          • No podívej, bugy jsou taky součástí herních mechanik. Rozeberme si tu situaci s krabem.

            Útočící krab je součástí hry. Jenže autoři nepředpokládali, že úmyslně zaútočíš na kraba a místo, aby si ho co nejdříve zabil, budeš jen blokovat a healovat se, aby ti stoupaly statistiky. To už je nad rámec herních mechanik a je to v podstatě exploitování, neboť používáš herní mechaniky (ne úplně dobře navržené) jinak, než autoři předpokládali a de facto využíváš mezeru (nedomyšlení) v herní mechanice.

            Bethesda tuto situaci mohla řešit jinak - např. když nebudeš aktivně bojovat, krab by se otočil a šel pryč. Určitě by se našly i lepší způsoby. Každopádně je to zneužití ne třeba přímo bugu ale mezery a tohle už lze považovat za exploit.
            • Sorry, ale tohle mi přijde podobný, jako říct že sportovci podvádí když chodí na trénink, protože správně by si měli své dovednosti zlepšovat jen při soutěžích.

              Pochopitelně teď mluvím konkrétně o příkladu s krabem (řešení že by se prostě otočil a šel pryč je blbost. Představ si situaci, kdy mi mob dává tak že to nezvládám. To jako přestanu bojovat aby se na mě vykašlal a odešel?). Protože zrovna tohle je prostě přirozené. Jen se bráním, tak si zlepšuju obranu. Je to prostě trénink, a bez problému by to fungovalo i v reálu. Řešení by si spíš zasloužilo zlepšování dovedností "chůzí do zdi", tam už to prostě není o co opřít (třeba Oblivion a zlepšování plížení v místnosti kde někdo spí, pomocí chůze do zdi)
            • No keď sa pamätám, tak tá mechanika "vylepšovania" bola v tes už od daggerfallu, takže to majú zvládnute na 100%. *15*
            • Autoři možná předpokládali, ale pokud možno dělají hry co nejvíce jednodušše a kolikrát montují do her mechaniky, které nemají až tak zvládnuté a to jen proto, že je tam prostě chtějí mít. Proto některé herní mechaniky ve Skyrimu už nebyly - snaha vyhnout se některým exploitům. No ale zase přibyly jiné. Prostě Bethesda a jejich neschopnost. *1*
            • flash789
              dost pochybuju ze to autori nepredpokladali, když na to prijde kdejaky idiott :)
            • Jasne a naučíš sa na krabovi ako 100% požívať plnú zbroj. Skoro ako v realite. *15*
            • Dogkiller
              Je to v pořádku. Když si to převedeš do reálu a představíš si souboj se slabším protivníkem, tak si taky můžeš vybrat - buď ho dorazíš hned a nebo si s ním budeš pohrávat a vlastně se na něm trénuješ.
            • tak tady se neshodneme, imo s tim tvurci počítali - proto se tomu taky rika powerleveling, že neleveluješ prirozene, ale jakoby "nasilu". ale je to v ramci pravidel, dizajnu hry atd.
              V rámci roleplay je to jakoby jsi trénoval, a nemužeš být afk, protože ten krab by te časem mohl zabít.
          • Tak u bethesdy je to klasika, lenže v single player hre to zriedka býva problém. Keď niekoho uspokojuje afk leveling prosím.

            Problémom sa to stáva až v multiplayeri, keď je takýto exploiting (zneužívanie zlého herného dizajnu) "odmeňovaný" viac ako normálna hra. A veľkým problémom sa to stáva keď sa ešte k tomu dá ľahko automatizovať.
          • Jack1947
            Jde o jinou věc když je to v singleplayeru nikomu to neškodí ok, proč ne? ale v MP kde nehraješ sám a jsou tam i jiný hráči a ti na exploit nepříjdou nebo nemají rádi tyhle nelegální praktiky není to ok a kazíš tím hru.

            Hranice je probořená už na začátku prostě není možné aby tohle záškodnictví bylo tolerováno. Není to jen o tom hraní x dní/měsíců cheat jako cheat mimochodem cheaty jsou schválně implementované do her. Exploity jsou chyby, není to záměrné proto se opraví.
            • ve stare ultime online se to delalo podobne...zranujici kouzlo, healujici kouzlo...a uz se jelo
            • ja když jsem hrál The secret world nebo GW2 tak jsem vždycky zakladal partu a dopredu jsem upozornil že to bude run bez bugu. a když to nekdo porušil tak jsem leavnul
  • „Pokud si v pekařství koupíte housku a prodavač vám vrátí víc, než kolik byste měli správně dostat, a vy s těmi penězi odejdete, je to krádež." *1* *1* *1*
    • Krádež to není - aspoň ne u nás. Je to bezdůvodné obohacení. Krádež je silné slovo. *4*
    • Nie je to krádež.
    • MrSanta
      To je stejný, jako když na ulici najdeš třeba tisíckovku. Taky jí máš správně odnést na ztráty a nálezy a nesmíš si jí nechat, páč není tvoje.
    • no jistě, peníze které ti napatří si samozřejmě nemůžeš nechat, u dvou korun u pekaře to samozřejmě nikdo neřeší, ale kdyby ti někdo omylem vrátil třeba o milion víc a chtěl by ho zpátky, fakt by sis ho nemohl nechat *4*
    • Pokud to tak definuje zákon, tak ano, je to krádež.
  • To sou zase pindy ... hrac ve 100% pripadu muze delat pouze a jen to, co mu hra delat umozni. A cokoli hrac dela, je vzdy, ve 100% pripadu v souladu s pravidly hry.

    Vzdycky me fascinuje, kdyz chce nekdo trestat hrace za to, ze dela to, co delat muze. Kdyby preci vyvojar nechtel aby mohl, muze to snadno zmenit.

    Proto nic jako podvadeni ve hre proste NEEXISTUJE. Podvadet muzu pri clovece nezlobse - trebas tak ze se snazim jit dal nez kolik mi padlo, ale chci videt, jak to nekdo zrealizuje v pocitacovym clovece nezlob se.

    Totez samozrejme plati o cheaterech - delaji jen to, co jim hra delat umoznuje. A je uplne jedno ze si kvuli tomu treba modifikuji klienta. Jen vyuzivaji neschopnosti autoru. Klasika je treba wallhack. Proc to funguje? No protoze neschopny tvurce si zjednodusil praci, a data klientovi posle. Hrac si pak data, ktera ma, jen zobrazi.

    Je to presne stejny, jako kdybych neokmu dal knizku, a rek mu, ze smi denne precist jen jednu stranku. Pritom knizku ma celou.
    • Nemáš pravdu. Hry bývají tak obrovské, že není vůbec snadné vychytat všechny mechaniky a bugy. Hráči jsou naopak natolik vynalézaví, že umí nacházet slabiny her a pak je využívat k vlastnímu prospěchu. Kromě toho si zcela zapomněl na externí programy, které nějak zasahují do hry - např. ony klasické cheaty v FPS hrách.

      V podstatě cokoli jde hacknout a hack už je zcela nad rámec hry a mimo možnosti vývojářů.
      • Kecy, jak hacknes vypocet na serveru? Nijak ... zvasty a plky lidi, ktery vubec netusej fakt mam rad ... slozitost jsou taky pindy, v 99% pripadu hraci pouzivaji naprosto trivialni postupy, ktery napadnou kazdyho vola. Co myslis, jak se expi nejlip 99% mmo? Ze te naka 90tka protahne dungem, ty se jen vezes, nic nedelas, On to singluje, protoze dete nakej lowlv a ty dostavas hromady XP. Aneb jak mit +10lv za 10 minut. Znemoznit to je otazka 2 minut prace.

        Dtto, pokud hrac neco videt nema, tak mu to proste neposilam. Nejakej externi program mu je pak na kulovy. Vis proc EA (bf a spol) nefunguje fyzika? No protoze se pocita na klientovi. A pak se bezne deje to, ze te nekdo picne skrz zed, protoze ty ji tam mas, ale on ne. Anzto a jelikoz v jeho realite ta zed spadla.
    • Jack1947
      Jako trolling špatný a mísení jablek a hrušek je pak slušnej guláš. Modifikace a exploit není přece to samé lol. Takové to jako že můžeš, je fakt velice slabý argument. Můžeš ale taky můžeš a budeš právem potrestán a tak to má být.
    • Ďalší čo preroloval obchodné podmienky pri inštalácii a klikol na "OK".
      Skoro v každej MMO hre je modifikovanie launcherov a súborov porušenie obchodných podmienok, prečítaj si to niekedy.

      Vďaka takým ako ty píšu na kelímok s horúcou kávou, "pozor horúce". Keď kúpiš auto a upravíš ho mimo "podmienky" zákoníku je to postinutelné, rovnako ako modifikácia súborov v hre mimo obchodné podmienky, ktoré ale nečítaš.

      A podla teba je normálne, keď si chceater modifikuje súbory tak, že vidí cez steny? Skús byť takému súperom *3*
      • Dbil jako ty samo ty podminky necte vubec, kdyby je cet, tak by vedel, ze ve 100% pripadu jsou stejne neplatny. To zaprvy.

        Druhak to, ze ti neco zakazu per huba, je asi tak stejny, jako kdyz decku reknu ze nema strkat prsty do zasuvky. Pokud mu v tom nezabranim, jsem den dbil ja.

        A ano, je to normalni, protoze to tak tvurce chtel. Kdyby to tak nechtel, tak by tomu zabranil, coz je zcela trivialni.
    • tak nekdy to je lenosti vyvojare, ale casto jsou ty hry tak slozite, ze se proste na neco zapomene, nebo neco funguje pri xxx poctech lidi jinak nez bylo zamysleno...ja jsem zvedavy na Star citizen ... tam je tolik komplexnich a slozitych systemu, ze tam bude, hlavne ze zacatku, exploitu jak sv..na
      • Myslis ze ucetnicvi je easy vec? A presto se to da napsat tak, aby to fungovalo podle pravidel. Zazrak.
      • Tam to riešia jednoducho, exploity tam sú už od začiatku spoplatnené reálnymi peniazmi. *15*
    • Magister_Peditum
      Zajímavý náhled na věc. Když někdo nechá nezamčený kolo, tak je taky legální mu ho ukrást? *15*
      • Ano a kdyz te zastrelim v Call of Duty tak jsem vrah. Zajimavy nahled na vec.
        • Magister_Peditum
          Když někoho zastřelíš v realitě, tak si vrah. Pokud ve hře porušuješ pravidla, tak si podvodník, to je celé.
          • Pravidla ve hre porusovat nelze protoze je definuje ta hra, ale to tupec jako ty nemuze chapat, samo.
    • háček je v tom, že bez toho posílání dat hraní po síti zkrátka nefunguje, ty data musí cestovat mezi klientem a serverem, aby server věděl, kde se nachází tvoje postava na mapě, na co jsi zrovna kliknul atd. ty hacky fungují většinou tak, že se na tu cestu dat mezi klientem a serverem napíchnou někde uprostřed a zobrazí to tomu cheaterovi, ale ve hře se tím pádem nic nezmění, data dojdou od klienta do serveru nezměněná, ale po cestě si je někdo přečte.. tak fungují všechny maphacky a wallhacky, blbě se to detekuje a určitě to neni chyba autorů, nejde s tim nic moc dělat
      • Hacek je v tom, ze ty netusis jak se veci delaji. Posilat ti data, ktera nemas videt, srv vubec nemusi. Ale musel by pocitat, co videt mas. Da se to osetrit uplne vpohode, jen by atori nesmeli byt neschopni.
  • Kdyby vyvojari poradne odmenovali ty kteri exploit objevi, tak by jim to treba ti hraci hned nahlasili.
    • Jednodussi je se rozcilovet, jak jsou ti hraci zli, ze jim rozbijeji hru.
  • MrSanta
    Tak proto tam je ta hromada. Já si myslel, že to má nějaký význam v DLC misích, který jsem ještě neprošel *1*.
    Loot systém by asi chtěl trochu poopravit. Na jednu stranu Bungie jasně řeklo, že to nejlepší padá v raidech, ale na druhou stranu aspoň ty legendární engramy by mohly padat trochu častějc, aby i solo PVE hráč jako já měl nějakou šanci. Když navíc z engramu můžou vypadnout ascendant materiály. Přes dvacátej level hraju už odhadem 50 hodin a zatím jsem našel 4 legendární engramy, zbraň však padla jen ze dvou.
    Všeobecně bych tam uvítal nějaký solo PVE obsah. Nebo kdyby aspoň weekly heroic a nightfall měli matchmaking.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit