Přejít na výpis diskuzí

Fight Club #265 HD: Warren Bros.

24.2.2016 15:26
Redakce Games.cz 52 příspěvků

Návraty kdysi slavných vývojářů patří v posledních letech ke koloritu herní scény, oznámený příchod Warrena Spectora k vývoji System Shock 3 a Underworld Ascendant nás přesto naplnil velkým očekáváním. Věnovali jsme se mu pochopitelně i v aktuálním Fight Clubu s pořadovým číslem 265. Ale nezůstali jsme...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • TheGGG
    Ale no tak chlapy, trochu života do toho umírání... jakože jinak Grygara moc nemusím, když jsem před týdnem sledoval váš GamesPlay na xcom (což taky obvykle nedělám, ale xcom je xcom), tak z Grygara tam bylo cítit víc nadšení pro práci, než z celého tohoto osazenstva dohromady (kdo by si to pomyslel že?). Neříkám, že je situace tak vážná, aby jste volali Drdu nebo Vávru, ale prostě se trochu víc radujte... toto je nucenější, než radost severokorejců nad odpalem nové vodíkové bomby na kterou padly všechny prachy co měli jít na potlačení hladomoru...
  • nechal bych to na trhu. komu se recenzeti, potazmo recenze, nelibi muze jit o dum dal.

    osobne bych nerekl, ze zde hram nerozumi. nicmene bych souhlasil, ze vice toho co nekdo nazval "profesionalitou" by neuskodilo.

    ono je to slozity. kdo je cilova skupina? staci se podivat na popularni kanaly na twitch. je proste dost lidi kteri "profesionalitu", potazno kritiku a tzv intelektualni uprimnost, nehledaj.
  • nightborne: Než půjdeš něco reklamovat, tak se dobře rozmysli, jestli ty sám bys vůbec byl schopen vyrobit zboží alespoň v takové kvalitě, jakou jsi dostal. A až dojdeš - logicky - k závěru, že nebyl, tak ho vyhoď do koše a připrav si peníze na nové. Protože kritizovat, to dovede skutečně každý. N'est–ce pas?
    • nightborne
      C'est vrai, bien sûr. Akorát ti moc nerozumím, v podstatě potvrzuješ mou pointu - nekritizovat nefundovaně =).
      • Tak to seš dobrej, že se dobrovolně necháš okrádat jen proto, že nejsi odborník.
        • nightborne
          Taky si ovšem musíme definovat, co znamená "rozbitá" věc, žeano. Půjdu reklamovat něco, co je opravdu nefunkční, nebo to jenom nesplňuje moje nerealistický požadavky?

          Půjdu reklamovat kafevar, protože mi neudělá zmrzlinu a místo hukotu mlýnku nerecituje Verše psané na vodu?

          Stejně tak mám pocit, že kritika recenzí občas vychází z předpokladu, že recenze by měla být psaná autorsky, aby se čtenář zasmál, ale zároveň stoprocentně objektivně, suplovat manuál, ale přitom nebýt moc dlouhá a samozřejmě se shodovat s osobním vkusem čtenáře, jinak je špatná. A jakmile nesplňuje tyto nesplnitelné požadavky, už se snáší kritika.

          Krom toho, jistě, občas se s recenzí osobně taky neshodnu, někdy bych třeba vypíchl jinou vlastnost na úkor jiné, které je věnován prostor, no a? Znamená to hned, že se jedná o neprofesionalitu, protože bych k tomu sám přistoupil z jiného úhlu? A mám pocit, že ve většině recenzí opravdu najdeš jak osobní pocity, tak popisy mechanik... jediný, co opravdu většinou chybí, jsou porovnání různých konfigurací, ale to prostě není jak udělat.
          • Jdeš ode zdi ke zdi. Samozřejmě, že se recenze nemůže zavděčit vkusu každého čtenáře. Recenzent má rád depth of field efekty, čtenář je rád nemá. Recenzent má rád košatý příběh se spoustou dialogů, čtenář upřednostňuje přímočařejší vyprávění a více akce. To nejsou věci, na kterých hodnotím recenzi. Ale to neznamená, že nelze vůbec určit, co je dobrá recenze a co ne. Jsou vlastnosti hry jako produktu, které má recenze reflektovat, a pokud to nedělá, je to špatná recenze. Technický stav hry například. To není otázka toho, jestli má hlavní hrdina červené nebo modré gatě a co je lepší. To je otázka toho, jestli hru vůbec spustím a pokud ano, jestli mi pojede jako slideshow, protože se někdo vykašlal na optimalizaci. Pokud recenzent tohle opomine, tak dělá blbě svoji práci, a já nemusím být žádný odborník, abych to viděl a mohl mu to vyčíst.

            EDIT: A porovnání různých konfirgurací samozřejmě udělat JDE, ostatně to tady jednu dobu bylo, tak jaképak nejde. Ano, recenzent by do své práce musel investovat více času a energie ve prospěch čtenářů. Já můžu jen konstatovat, že se to nedělá.
            • Ve chvili, kdy si vytahl "v utopii by to tak bylo" a zakoncis to slovy "ty podivna logiko" je jakakoliv dalsi konverzace marna, protoze vtomhle tvem malem vesmiru si obhajis kazdou hovadinu.
            • nightborne
              Si piš! Se přidej, můžem se třeba pohádat o Blizzu, nebo konzole vs. PC, nebo nějakej jinej evergreen *1*
            • TheGGG
              wau... neverending story
            • nightborne
              Upozornit na nedostatky tam, kde je potřeba, toť samozřejmě mé krédo, nikoliv remcat na všechno z principu.

              Tím mimochodem nenapadám konkrétně tebe, přijde mi, že to je přístup, ve kterým se vyžívá většina minimálně našeho národa.
            • Kamil.Zatlouikal
              Být automaticky se vším spokojen a raději mlčet, než upozornit na nedostatky. Toť tvé krédo?
            • nightborne
              Yep, dovolil jsem si nebejt automaticky nespokojenej a nenadávat na všechno, že? To jsem si dovolil moc, rozumím ;).
            • Kamil.Zatlouikal
              Však ano, tvé nápady ze světa sluníčka a duhy jsou pouze jedna velká utopie. Jsem moc rád, žes to konečně přiznal. Vítej v reálném světě. *5*
            • nightborne
              Podivný logiky? Bylo by naprosto IDEÁLNÍ, kdyby si každej recenzent nejdřív vytvořil hru. Copak nevidíš na Vávrových recenzích postřehy z gamedesignu, kterých si normální člověk, recenzent nerecenzent, zkrátka člověk, co s tím nemá zkušenost "z druhý strany", těžko všimne? Není fajn si je přečíst? Samozřejmě že to v praxi nejde, ale v utopii by to tak bylo, ty podivná logiko.
            • Kamil.Zatlouikal
              Je to marné, Dworkine, pořád si bude mlet svoje. Podle jeho podivné logiky by musel každý recenzent nejprve vytvořit nějakou hru, a teprve poté by mohl napsat kritickou recenzi. A nebo dávat všem hrám 10/10. :-)
            • A k těm tabulkám FPS: Ne, nechci, aby recenzent lhal. Recenzování z krabic ze hrou apod. je svinstvo (ale že se tomu kluci z redakce onehdy tak hezky nostalgicky zasmáli, že? ha ha ha...). Ale tebou naznačené dilema "neměřit" vs "podvádět" je falešné. Nebyl by problém koupit tři sestavy reprezentující herní low-end, mainstream a high-end (spíš využít ty, které má redakce k dispozici, i třeba včetně domácích strojů), naměřit to a potom do tří tabulek napsat nějakou doušku ve smyslu "na téhle sestavě jen v nízkých detailech") apod, jako to dělala česká mutace PC Gameru, pokud se nepletu. Osobně ale na téhle featuře nebazíruju, protože česká herní žurnalistika by měla řešit daleko naléhavější problémy. Od politiky očividně nepřátelské vůči spotřebitelům (zamlčování nebo bagatelizování technických problémů a nekalých obchodních praktik, recenzování výběhových modelů hardwaru za účelem výprodeje skladových zásob), přes nafukování bleskovek na velikost normálního článku za účelem většího výdělku redaktora, až po otřesnou shovívavost k podvodům typu výše zmíněného psaní recenzí z krabic se hrou apod.

              EDIT: To, že napsat ty základní věci do recenze by vydalo na pět stran, není pravda.
            • nightborne
              Ne, ale pochopí, že kdyby měl u každý hry všechno tohle vypisovat, tak má recenze pět stránek a šéfredaktor mu to hodí na hlavu. A že to někdy nemá smysl explicitně vypisovat, protože recenzent sám uzná, jestli se jedná o tak zásadní věc, která by mohla nějak ovlivnit celkovej dojem ze hry. A podobně.

              A vážně, jak chceš udělat tabulku různých konfigurací, když máš doma prostě jednu? Nechápu.
            • Co z toho původního seznamu:

              - popsat herní mechaniky a srovnat v žánru
              - popsat engine (fyzika, úroveň detailů)
              - SP vs MP, AI, znovuhratelnost
              - technické požadavky a rozdíly v úrovni detailů (kdysi level dával k recenzím tabulku s počty FPS na různých konfiguracích)
              - dojmy autora

              patří do "kritiky na základě vlastní nezkušenosti s problematikou"? Teď píšeš, že tabulky s FPS. Nesouhlasím, ale budiž. Co dál? Ten, kdo nepíše recenze, nemůže kritizovat absenci hodnocení AI? Absenci popisu enginu? Absenci popisu herních mechanik? Absenci hodnocení znovuhratelnosti? Absenci hodnocení multiplayeru?
            • nightborne
              Jo, jenže jak říkám, pokud opravdu opomene zmínit nějakou jasně definovatelnou - zejména technickou - stránku věci, která by mohla ovlivnit využití produktu, pak je to opravdu chyba a je záhodno na ni upozornit. Souhlasím s tebou už podruhé, nemusíš to opět opakovat ;).

              Mně se naopak nelíbila kritika na základě vlastní nezkušenosti s problematikou, a o tom se bavím já - opět použiju příklad se stěžováním si na nepřítomnost porovnání různých konfigurací, což, pokud je autor nemá k dispozici, opravdu prostě nejde. Maximálně si může najít grafy na netu, ale opravdu chceš v recenzi nevyzkoušený informace, který nejsou z autorovy hlavy?
            • A proč by to proboha dělali? Vtip dělby práce je právě v tom, že nemusí. Takhle by sis musel "aspoň zkusit" miliony věcí a to bys celej život nedělal nic jinýho.

              Já neobhajuju sebe. Já obhajuju právo každého spotřebitele nemuset psát recenze, aby si, nedej Bože, mohl dovolit upozornit na to, že někdo odfláknul svou práci. A opakuju, že se nebavíme o subjektivních dojmech ze hry, ale o tom, co lze zcela objektivně vidět, slyšet a spočítat.
            • nightborne
              Ne hele, pointa byla, že by si to lidi měli aspoň zkusit, než začnou kritizovat. Nebavíme se o jízdě v Lambu, napsat si recku může cvičně každej =).

              A pokud to dovedeš ad absurdum, jako v tom filmovým případě, pak to nesmysl samozřejmě je. Nicméně nevkládej mi do úst, co jsem neřekl, celou dobu tvrdím, že se pohled na kritizovanou věc mění a posouvá, čím větší vhled do ní máš. Pak -například- chápeš, proč některý věci jsou tak a tak, zatímco "laikovi" to může přijít divný a může si na to stěžovat.

              Mimochodem, nezmínit technickej stav, pokud je mizernej a mohlo by to negativně ovlivnit kupující hry, skutečně chyba je a proti tomu nemůžu říct půl slova, nechápu moc, proč se tak intenzivně hájíš, když tě celou dobu vůbec nenapadám ;).
            • Ne, tvoje pointa byla, že když člověk nepíše herní recenze, tak neví, co kritizuje. Což je typickej argument "pokud jsi nenatočil film, tak nemůžeš kritizovat filmy, protože nevíš, kolik to stojí času, peněz, energie a tak dále". Což je nesmysl.

              Můžu napsat sto padesát recenzí a můj názor na to, že by se mělo varovat před špatným technickým stavem hry, mikrotransakcemi, nutností stahovat celou hru z internetu, protože na instalačním médiu je jen instalátor Steamu apod., se nezmění. Protože k tomu žádnou praxi v oboru nepotřebuju.
            • nightborne
              No a vždyť to říkám od začátku, že potvrzuješ moji pointu, tak proč ta konfrontace =)?

              Jediný, co jsem tvrdil, je, že náhled na problematiku se zkrátka a dobře mění, jakmile do ní vidíš aspoň o fous hloub, proto je například nesmysl kritizovat nepřítomnost již skloňovanýho testování na víc sestavách.

              Mimochodem, technickej stav, pokud je špatnej, mi přijde, že se jakože zmiňuje, kde je potřeba.

              EDIT: Ne, nejde. Jak má externista, který má svoje jedno herní PC doma a po večerech po svojí normální práci hraje na recenzi, sehnat pět dalších konfigurací a zahrát si to na nich? Nejde.
  • smajdal
    *8*
  • Plamen
    Tato čtveřice znuděných ťapuškinů je nejhorší možná kombinace, chybí už jen feminista Grygar a dílo zkázy by bylo dokonáno. Těším se na pořádné hosty - Červ, mistr Hlad, Vávra, Bulíř - to jsou moji favorité. *3*
    • no lepsi uz to asi nebude, uz je to tu ve fazi ber nebo nech byt
    • Paulcz
      jo chce to něco radikálního :)
      • Lukyz
        Takže Vávru *1*
        • Andreje se Zvelebilem najednou
          • Tilwaen
            Nejsem si jistá, jestli je na to internet připraven.
  • Smutne je ze herna kritika alebo recenzovanie, aj ked sa tvari profesionalne, furt z toho citit urcity amaterizmus. Mozno je to tym ze sa jedna o hry alebo historicky ako sa herne media v tejto lokalite vyvyjali, neviem. Vzdy sa to da ale obhajit ze nazor recenzetna je proste subjektivny nazor a takto to obhajuju asi vsetky herne media nie len Vy. Ale prosim Vas ked uz mate odpovedat na technicke otazky tak by bolo fajn keby ste tam mali cloveka co ma aspon trochu prehlad alebo radsej neodpovedajte vobec.
    • corfer
      Tady je bohužel vidět, podle tvého názoru a celkem drtivého počtu liků v poměru k dislikům, jak zkresleně vnímá česká herní obec česká herní média...Nejde o žádný historický determinismus, nejde o to, že by herní pisálci u nás byli jen znuděnými diletanty. Sám velmi často kritizuji Games za přístup, ale zrovna v tomhle ohledu se musím redakce zastat. Proč je herní žurnalistika u nás taková, jaká je, bude hlavně tím, že se prakticky nejedná o žurnalistiku. Jak by řekl klasik: Nejsou prachy... A kde nejsou prachy, tam nehledej profesionály. Proto u nás do herních médií přispívají takřka výhradně lidé, jejichž oborová kredibilita se rovná nule. Žurnalistika prostě není śemiprofese, ale plnohodnotná práce, která vyžaduje 100 % času a zápalu pro věc. Česká herní média ŽÁDNÉ profesionály ve svých řadách nemají, ať se nám snaží namlouvat cokoliv. Vždyť se stačí zaposlouchat do odpovědí autorů na tradiční otázky typu, jak se stát herním novinářem. Odpověď je vždy stejná: Stačí číst a psát... A na to já říkám. Ne, nestačí...
      • Suhlasim s tvojim nazorom, ono asi ten moj prispevok aj vyznel trochu inak.
        V globale nemam nejake extra vyhrady voci recenziam. Niektore su fajn, niektore su priemerne a niektore vyslovene naprd. Ak sa nedozviem co potrebujem idem proste hladat informacie inde. Na ten amaterizmus na ktory som narazal a ktory obcas citit, a to mam pocit je casto v celej IT zurnalistike nie len hernej, je skor tym ze vela webov vzniklo stylom par studakov si spravy web a ked par rokov vydrzia a preziju tak sa z nich stanu profesionaly. To boli skor casy minule dnes to uz uplne neplati ale ako keby ta atmosfera casto krat zostala.
        Tazko hodnotit recenzie, proste je to dost subjektivny nazor (ano da sa ohodnotit ci obsahuje aspon zakladne informacie alebo technicke specifikacie hry) a podla mna zalezi aj od vyberu recenzenta. Su tu rozny recenzenti, niektory zapaleny pre konkretnu firmu a jej hry, dalsi zasa len na urcity typ hier a to je vporiadku. To co ma skor mrzi je sposob vystupovania a casto krat aj obhajovanie toho vystupovania.
        Iste je to do velkej miery o peniazoch, len ked sa bude donekonecna vsetko ospravedlnovat len tym tak tu kvalita nikdy nebude. Mozno je potrebna nejaka revolucia, nech skoncia media aby si ludia uvedomili ich nedostatok a ich kvalitu a potom povstanu mozno nove a lepsie, aj ked o tom dost pochybujem.
        Co som mal ale hlavne na mysli aj v pripade tohto FC ale aj starsich je ze casto krat pri technickych otazkach su odpovede bud bludy alebo fakt veci mimo. Nikto nechce aby herny recenzenti boli odbornici v hw, programovani, enginoch a podobne ale potom nech si ani nevymyslaju odpovede.
        A to uz nehovorim o takych detailoch ako je vystupovanie.
    • ja_nic_nevim
      Podle mě by recenze měla:
      - popsat herní mechaniky a srovnat v žánru
      - popsat engine (fyzika, úroveň detailů)
      - SP vs MP, AI, znovuhratelnost
      - technické požadavky a rozdíly v úrovni detailů (kdysi level dával k recenzím tabulku s počty FPS na různých konfiguracích)
      - dojmy autora

      Poslední roky mám pocit, že se "recenze" zcucli jen na dojem autora.
      • *15* a nechtěl bys ještě, aby ti redaktoři koupili nové PC, dovezli ti ho a namontovali?To by mě zajímal popis těch indie věcí, co se tu recenzuje. Např. Firewatch. Znovu-hratelnost=žádná, A.I žádné, úroveň detailů - pořád ty vypadá jako vyblitá haluška, konfigurace - PS4.
      • nightborne
        Tak ono ti (ani nikomu jinému) nic nebrání napsat recenzi, správně profesionálně a se všemi náležitostmi, které si myslíš, že chybí, a zveřejnit ji jako čtenářskou. Ne =)?
        • Kamil.Zatlouikal
          Toto je s prominutím ta nejdebilnější odpověď, jakou můžeš dát.
          Běžný člověk jde na web recenze číst a ne psát... proboha!
          • nightborne
            Nejdebilnější odpověď je automaticky kritizovat a mít připomínky úplně ke všemu, aniž by člověk něco tušil o tom, co ta práce obnáší nebo si to zkusil sám ;). Napiš recenzi, zajímá mě ;).
            • Mart9
              Nejhorší na tom je, že pravdu máte v podstatě oba
            • Kamil.Zatlouikal
              Ano, to může být zajímavá zkušenost. Nicméně na skutečnou kvalitu daného jídla (či recenze) to nebude mít vůbec žádný vliv.
            • nightborne
              Hele když už jsme u tý kuchařský metafory - dokud jsem třeba nevěděl, jak správně připravit steak, nedokázal jsem to pořádně poznat a ocenit ani v restauraci. Zkus si udělat doma suši, hned budeš mít jinej náhled na lehkost, se kterou ho tvoří v dobrém suši baru. Takže bych neřekl, že to je až takový nesmysl =).
            • Kamil.Zatlouikal
              nightborne: "jakmile máš trochu náhled (ať už do vaření či psaní recenzí) a sám si to zkusíš, hodnotící měřítka se možná dost posunou."

              Což je samozřejmě další naprostá hloupost.
              Jinými slovy - když budu vědět jak se dané jídlo vaří, bude mi rázem chutnat jinak než předtím, když jsem to nevěděl? Hmm, asi ne... *15*
            • Kamil.Zatlouikal
              Nemusím nic psát, abych poznal dobrou recenzi.
              Kvalitní recenze = když se o hře dozvím vše podstatné. A to jak dojmy a pocity ze hry, tak její (alespoň základní) mechaniky. Bohužel jsem se mnohokrát setkal s recenzí, kde si autor jen vylívá srdíčko nad svými pocity, ale o hře samotné jsem se nedozvěděl téměř nic. Po přečtení kvalitní recenze bych měl mít dostatek informací o hře... a ne abych je musel dohledávat jinde.
            • nightborne
              Já je čtu, třeba =).

              A mimochodem, když jsme u toho volného času - uvědomuješ si, že zejména externí autoři též mají normální zaměstnání a píšou k tomu navíc? To posouvá požadavky na testy na různých konfiguracích (které nemají k dispozici) do poněkud jiného světla, není-liž pravda. Jistě, ve starých Levelech to šlo. Proč? Redaktorů bylo daleko víc a her mnohem, mnohem míň ;).
            • ja_nic_nevim
              Ty jsi úplně mimo a já už sem skutečně chodím jen kvůli diskuzím, na kterých se člověk občas pobaví a často něco zajímavého dozví (když se nehádají děti zdali PC nebo konzoli). Dobré recenze se na netu ještě najít dají (kupodivu se mi líbí i totalbiscuit, i když youtubery nechápu a nezajímám se o to).

              Já mám zaměstnaní a volného času je minimum. Navíc pochybuji, že někdo čtenářské recenze čte.
            • nightborne
              Samozřejmě. Nemusíš umět přivolat déšť, abys věděl, že sucho nepřináší nic dobrého, v tom souhlasím. Ale na druhou stranu, jakmile máš trochu náhled (ať už do vaření či psaní recenzí) a sám si to zkusíš, hodnotící měřítka se možná dost posunou. Myslím to vážně a bez konfrontačního podtónu, zkus napsat něco vlastního, když se ti povede famózní text, třeba dostaneš práci =).
            • Kamil.Zatlouikal
              Já sem nechodím psát recenze, ale číst a informovat se o hrách. Když jdu do restaurace, tak se chci najíst a můžu mít i připomínky ke kvalitě jídla. To ale neznamená, že polezu do kuchyně a začnu tam vařit...
    • Kamil.Zatlouikal
      Taky mám někdy pocit, že je to tady takový vzdušný zámek no... *7*
    • Mart9
      Tak to se netýká jen recenzí ne? Hned mě napadá, jak se vždycky musím smát u Deníku Sport, když je tam na stránce blok Názor experta a v něm blitka nějakého pisálka redaktůrka *1* *12*
  • rukopis Warren Spector je, ze o tom premysli. nebere to jen jako rekneme zabavu. jestli to prinasi ovoce ci ne je otazka druha. proc delat tuto hru? versus protoze to vydela penize.
  • Chim
    Ty 8-bity by byli fajn. Případný zdroj zde: http://a8.fandal.cz/games.php

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit