Přejít na výpis diskuzí

GamesPlay – hrajeme RPG Shroud of the Avatar, duchovního nástupce Ultimy

15.5.2018 21:43
Redakce Games.cz 16 příspěvků

Richard Garriott, tvůrce slavné RPG série Ultima, se letos vrátil na herní scénu s duchovním nástupcem svého dítka. Nazval ho Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues, před pěti lety na něj na Kickstarteru vybral bezmála 2 miliony dolarů a teď s jeho plnou verzí sbírá na Steamu bohužel smíšená hodnocení....

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • avatar hraju a pohodicka, konecne nejaky mmo co neni klonem wowka. hra ve ktere stravite roky ,podobne jak UO. ma pomaly rozjezd a zatim dost bugu ale jinkak skvele...
  • Jack1947
    To je opravdu ten typ hry který ocení jen hrstka statečných" na druhou stranu zas tolik on/off line rpégéček není. Ti ostatní musí překousnout hodně zastaralou grafiku a těžkopádnou hratelnost. Tak kdyřž se prodaj i daleko hnusnější a horší hry proč ne na druhou stranu že *4*
  • Ta zmínka o Amaluru, to mě položilo. Amalur může ocenit leda tak někdo komu je 10 let. Ta hra měla potenciál, ale díky super jednoduché obtížnosti a generickým questům hraní postrádá jakýkoli smysl.
  • Vim, že je hrozně v módě, že je okolo avataru v MMORPG barevná aura, možná jsem divnej a neumim to jen náležitě ocenit a mám špatný úhel pohledu......ale tyhle teplý omalovánky, kdy jeden avatar svítí růžově, druhej azurově, třetí fialově a čtvtej zeleně....nějak tyhle barevný omalovánky nemusim.

    Vizualizace mě může odradit takovym způsobem, že to kvůli tomu odpískám......přitom jsem v 90. letech Ultimy s nadšením hrál a slovo "Lord British" jsem na základce skloňoval ve všech pádech.

    Tyhle barevný omalovánky s tisícema kýčovitejch fontů nad hlavama avatarů......to si strčte do kaďáku, bohužel už mi neni 12.

    V historickém fantasy světě to působí neuvěřitelně rušivě.....tohle je hodné tak 20 let starému
    Re-Voltu. Ještě tam můžou narvat fialovej font velikost 60 s informacema o kombech, bonusech, head shootech *5* škoda, šlo to udělat uvěřitelněji, dospěleji -svět Ultimy by si to zasloužil
    • Jó, tenhle trend omalovánek... poděkuj Blizzardu a vlivu z východu...
      • Ty omalovánky jsou hlavně kvůli tomu, protože to je takhle snazší vymodelovat. Je to prostě hrubší grafika a jednoduší textury.
        • a to je právě průser, že jo. Proto ty hry už deset let vypadají v podstatě stejně a řeší se kraviny, jako nvidia hairworks a pořád vyšší rozlišení, ale většina grafiků rezignovala na roli náhody (tak jak ji nabízí třeba normální štětec..) a není jim blbý dělat právě třeba modely, který mají normálně viditelný kontury, nedejbože modrý, červený, podle toho na čí straně postavička stojí. protože je to prostě dobře vidět. potom se to celý nacpe do nějakýho sterilně vygenerovanýho světa a tadá na steam..
        • Pak se to dobarvuje nasvícením, aby to vypadalo líp.
    • Hoj, souhlasím. Pro mě je tohle vlastně docela zásadní věc ve spoustě současných her. Gameplay dostatečně nevyvažuje to, jak debilně to vypadá. Ale ruku na srdce, kdyby mi zase bylo 12, asi bych to viděl jinak, nevím. V poslední době mě po grafické stránce fakt nejvíc lákají hry, kde nic navíc nesvítí a nebliká, a vlastně mám i oblíbenou herní paletu barev a když ji někde na screenshotech zachytím, hned mě to upoutá - mám rád takový utlumený zemitý barvy, který se prostě normálně vyskytujou v přírodě. vím, že to tu skloňuju stopadesátkrát za rok ale..Gothic.
  • No kdyby se Pavel stejnym okem podival po letech i na mainstream vtomto zanru, mozna by zjistil ze tam najde vice inovaci nez v celem shroud of the avatar. A dokonce by v MMO potkal i dalsi hrace :)

    Ale chapu ze nostalgie je mocna sila a oblibene znacce se tezko vzdoruje.

    Diky za ukazku.
    • Pro představu, jaký hry konkrétně jsou mainstream v tomto žánru?
  • TheRKD
    Nevíte, proč nesehnali víc peněz na vývoj? Vždyť nostalgie k Ultimě musí táhnout jak buldozer.
  • Pavel zase sám, to s ním nikdo kromě Oleje nechce před kameru? :'(
  • Velke diky Pavlovi za predvedeni Shroud of the Avatar a ukazani, jak v nem co funguje (a nefunguje). Ackoliv jsem sam pro sebe tenhle projekt uz pred drahnou dobou odpiskal jako neperspektivni, musim uznat, ze rada ukazanych veci je na nem zajimavych. Jestli (a pokud) na nem autori jeste zapracuji, jednotlive veci dotahnou a dopiluji a hra mezitim nezemre na nezajem, tak mozna bude nakonec i preci jen stat za pozornost. :)
    • zaty
      Ta hra zemřela na nezájem ještě dřív, než byla gold.
      Bohužel to není poprvé, kdy nějaké MMO se zajímavými nápady a mechanismy zemřelo na nezájem.
      • Zda se tak a je to mozna i skoda, ale zatim alespon stale funguje. Ta hra se zda hlubsi a rozsahlejsi, nez jsem puvodne myslel, ale ty nedodelky, nedotazene veci a na dnesni dobu pomerne zastaraly vzhled, animace, UI a spousta dalsi veci ji proste skodi.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit