Přejít na výpis diskuzí

GDC 2017: For Honor je zhmotněním 15 let trvajícího snu

3.3.2017 19:19
Martin Bach 56 příspěvků

„Co vám budu povídat, bylo to snad nejhorších pět minut mého života,“ říká hlubokým hlasem a se zřetelnou nadsázkou jeden z nejsympatičtějších a nejvýraznějších vývojářů, které jsme letos měli možnost na GDC 2017 vidět. Jason VandenBerghe vypráví o chvíli, kdy na E3 2013 zahájil Microsoft svou tiskovou...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947
    Vlhkej sen o mikrotransakcích a středověkým balastu a pletenci, okay mate *1*

    Nefunkční hlavní složka ejj, škoda mluvit... to vše za plnou cenu (přepálenou hehe)
    • To co tu píšeš naznačuje, že si tu hru nehrál, a nebo že tě prostě nebavila :-) I to se stane.. Každopádně pro lidi, kteří se zamilují do soubojového systému je ta hra úplně supr a "worth every penny" Mluvím z vlastní zkušenosti. A co se týká mikrotransakcí.. Upřímně nevíš o čem mluvíš.. V té hře nemusíš vůbec nic takového řešit.. ta možnost tam je, ale je to zbytečné.. Herní měny má člověk víc než potřebuje a to ikdyž nehraje víc než hodinu denně. Jelikož aby člověk mohl herní měnu utratit, musí nejdřív levelit postavu a tu nejde levelit jinak než hraním, a hraním vyděláváte peníze :-) A aspoň má člověk proč hrát, aby si vydělal na nějakou ptákovinu, co hru stejně neovlivňuje.. w/e
      • klasicka novackovska iluze, pockej na end game, co budes delat, kdyz uz nebudes mit kam levelovat a vsichni okolo si zaplati lepsi gear? jenom brecet
        • Jack1947
          Bacha zachvíly se budou ohánět, DLC *16*
        • Morraw
          Další takový co neví, jak to ve For Honor funguje.
      • Jack1947
        Vždyt jo P2P nebo grind nic jiného to není *3* ale nevadí hlavně že baví ( zatím)
  • 15let a pak to podelaji.. P2P připojenim, endgame combatem ala mortal kombat, tekken ci street fighter, kde jedna chyba a je po zabavnem gameplayi, protoze vas protivnik uz nepusti ke slovu.. a tim, ze hru dostatecne nepropagovali jako bojovku..
    • Morraw
      "kde jedna chyba a je po zabavnem gameplayi, protoze vas protivnik uz nepusti ke slovu" - dobrá blbost.
    • A nacpánim pay2win mechanik a mikrotransakci do hry za plnou cenu, jinýmy slovy, mohla to být fakt pecka, kdyby to nedělal Ubisoft
  • Rejsek
    Ubisoft se holt rozhodl jít jinou cestou, než ostatní studia. Je někde mezi tvorbou plnohodnotných seriózních titulů a f2p mobilními hrami s ingame shopem. Prostě tvoří generátory na prachy. Což by bylo fér, pokud by ty hry při relasu nestály jako ostatní AAA tituly. Nicméně není třeba ho nějak démonizovat, protože nabídku určuje poptávka, že ano?! ;-)
    • ŠPATNĚ!
      Nevím, jestli jste úmyslně zatrolil a nebo jste se jenom spletl, ale ono je to přesně naopak:
      Nabídka určuje poptávku!!

      Jinými slovy, když nikdo nebude dělat nějaký konkrétní "dobrý" styl her, tak si je ani nikdo nebude moci chtít koupit. Proto nabídka určuje poptávku.
      • jamar28
        Ty jo, to bych se dal na podnikání, kdyby to takhle fungovalo. Třeba bych začal malovat nějaké bezcenné mazanice a lidi by to kupovali jako šílení, protože já to nabízím, takže oni to přece musí chtít. *1*
      • Rejsek
        *15* *15* *15* Kámo......hlavně nezačni podnikat, nebo skončíš pod mostem ;)
        • ^ řekl člověk, co nezná ani základy z ekonomie.
          • Rejsek
            Je mi tě líto, tak se ti to pokusím vysvětlit. Pokud se chystáš někde otevřít krám, tak si zjistíš, jaká je v daném místě poptávka po tom co chceš prodávat (případně konkurence, která by už tu poptávku uspokojila a tudíž snížila tvé šance na zisk). U her je to trochu jiné ale z principu stejné. Ubisoft u her s ingame shopem a DLC asi zjistil, že tenhle model funguje a tak dělá tyhle hry, protože jsou rentabilní. Proč myslíš, že se třeba z CoD stala franšíza a vychází defacto každý rok? Protože to lidi kupovali a kupují bez ohledu na to co si myslí diskutéři tady na games ;)
            Tvá hloupá logika "Jinými slovy, když nikdo nebude dělat nějaký konkrétní "dobrý" styl her, tak si je ani nikdo nebude moci chtít koupit. Proto nabídka určuje poptávku." by vycházela z nějakého podivného paralelního světa, kde by byli tvůrci jasnovidci a dělali hry, které by se líbily úplně všem, což je neskutečná blbost.

            /edit: zjednodušeně řečeno Ubisoft zjistil, že se tituly s tímto obchodním modelem vyplácí (je po nich poptávka) a proto jsou teď v jeho nabídce. Až to lidi začne štvát a přestanou to kupovat (sníží se poptávka) Ubisoft začne dělat něco jiného (po čem poptávka je) aby si udržel zisky (tzn bude nabízet to, o co je zájem). Tyhle multiplayer coop hry typu Division, For Honor a GRW mají přidáváním obsahu jen udržet lidi u hry a dodatečný obsah (skiny atd) má nutit lidi utrácet. A lidi to poslušně dělají.

            Stačí ti to takhle? *3*
    • Nemeli bychom nenavidet Ubi, ale lidi, co to zapricinili, konzumenty.
      • Rejsek
        Nevím, proč někdo vůbec zmiňuje slovo "nenávist" *4* Asi se mezi hráči rozmáhá nějaký falešný pocit "práva na kvalitní hry", ale nic takového není. Věci se vyrábí špatné i dobré a na tobě je jestli si je koupíš nebo ne. A pokud si člověk předobjedná něco u firmy s pověstí Ubisoftu a pak brečí, že to stojí za prd, tak může nadávat akorát tak sám sobě. Nevím, jak ostatní, ale já z žádné koupené hry nikdy nebyl zklamaný, protože než jsem si ji pořídil, zjistil jsem si, co jsem potřeboval vědět a tudíž jsem věděl co kupuju *3* V ničem jiném to není.
        • Nenavist proto, ze by mohly vznikat s takovymi rozpocty vynikajici hry. Rekni, kdy naposledy vysla opravdu skvela, komplexni hra s presahem, ktera by se mohla honosit tremi acky?
          A mas pravdu, neni, taky jsem nikdy nebyl, ale situace v hernim prumyslu muze byt daleko lepsi, kdyby se hracsky plebs zacal zajimat. Koneckoncu, travi hranim cas.
          • Rejsek
            "Mohly vznikat" je relativní pojem. Můžeš mít peněz kolik chceš, ale pokud nebude nějaký neotřelý a revoluční tvůrčí nápad, dostaneš za ty prachy pořád jen tuctovou hru. Nemusí být špatná, ale taky nebude bůhví co.
          • "kdy naposledy vysla opravdu skvela, komplexni hra s presahem, ktera by se mohla honosit tremi acky?"

            Pokud to berete doslova, tak taková hra nevyšla nikdy, protože se vývojáři nikdy nezavděčí všem.

            A pokud si myslíte, že "kdysi se dělali lepší hry", tak jste na omylu, to vás jenom klame vaše pamět...
            Klidně si o tom může přečíst studie od psychologů, časem pamět vytěsňuje nepříjemné vzpomínky a zůstávají jenom ty hezké (od toho člověk má pocit, že kdysi vznikali jenom dobré hry).
            • To s vytesnovanim vzpominek je dost mozne, ale nevysvetluje proc se porad vic bavim u tech starych klasik nez u dnesnich her.
      • Problém je v tom, že většina hráčů těchhle her jsou teenageři (stejně jako CoD, atd.)
        Teenagerům těžko vysvětlíš, co to je "dobrá hra" a že by neměli prosit rodiče, ať jim koupí tuhle "hezky vypadající bojovku".

        Jediným lékem na podobné chování je čas a dostatek zkušeností, což se zrovna moc často nespojuje se slovem "teenager".

        Nejhorším je, že všichni z nás si prošli tím obdobím a byli jsme schopni hrát tak špatné hry, že už si ani nedokážeme vzpomenout na jejich jména.
        • Ale prd, spousta lidí se ve hrách prostě nevyzná a s věkem to nemá co dělat. Znam člověka, kterej se v padesáti rozhod pořídit si herní zařízení, tak šel do obchodu, drapnul PS4, koupil k tomu 5 nejprodávanějších her a je naprosto spokojenej. Nás, co hry sledujem a berem je jako regulérní hobby je mezi hráčema dost zanedbatelný procento.
          • Neříkal jsem, že se nenajdou vyjímky... ale jak jsem řekl VĚTŠINA aktivních hráčů jsou teenageři. Přece jenom na to mají více času než dospělý a pracující člověk.
          • No co, si budeme povídat, někteří recenzenti s tendencí dávat všem AAA hrám nezaslouženě vysoká hodnocení (nebudu raději jmenovat) tomu moc nepomáhají, je to smutné
  • 15let snu kdery nahodne byl oznamen prave kdy na sebe stahovalo pozornost kingdom come se svim stredovekym zasazenim

    yeah right
    • nejdriv si zjisti co a kdy tento pan udelal.. pak se omluv..
  • archie777
    Videl jsem to o vikendu u bratra. Opravdu zabavne 5 minut koukat na matchmaking obrazovku, pak minutu sledovat loadovaci videa a hrdinske postoje postav, 5 minut hrat a kolecko zacit znova.. behem cca 60 minut byl navic 2x odpojen a nekolikrat zacinal hru proti botum a prakticky nikdy nebyl spojen s hraci v blizke lokalite/podobnem skillu. Na tohle bych musel mit svatou trpelivost a chut travit cas u tabulek s dramatickym hudebnim podkresem... Bohuzel, davno nemam. Samotne souboje zabavne jsou, jinak je to ale neskutecnej voser.
    • Pravděpodobně tvůj bratr buď vůbec nemůže hostovat hru (neveřejná IP) a nebo si na routeru nenastavil otevření portů, aby mohl hostovat.
      Kvůli tomu se lidi v jeho lokalitě nemůžou připojit k němu a jeho klient se naopak musí snažit připojit k nějakému jinému hráči (proto to tak dlouho trvá).

      For Honor totiž nemá vlastní servery a ani žádný Matchmaking. Uživatelé se jenom (náhodně) připojují k sobě navzájem. Proto taky nikdy neuvidíme zápasy s lidmi "podobného skillu".
    • 8/10
  • https://www.youtube.com/watch?v=iNadZquxo9Y&t=15m30s

    Už jsem slyšel ohledně soubojáku For Honor celkem dost spekulací - bere si inspiraci z Mortal Kombat, bere si inspiraci ze Souls her, má nový způsob ovládání ...

    Ubisoft (potažmo pan VandenBerghe) přitom podle mého názoru nemusel vůbec chodit opisovat od konkurence nebo vymýšlet totálně nový koncept ovládání. Základ je podle mého názoru převzatý ze hry Prince of Persia 3D, kterou Ubisoft momentálně vlastní v rámci práv na značku Prince of Persia.

    https://www.youtube.com/watch?v=iNadZquxo9Y&t=15m30s

    Pochopitelně to není 1:1 kopie, přeci jenom hra PoP3D je z roku 1999 a ovládání je poněkud prokenné. Nicméně inspirace je podle mne zřejmá - důraz na 1v1 duely se zámkem na oponenta, 3 směry útoku, 3 směry obrany, nutnost krýt příslušný směr ve správnou chvíli, úkroky, náznaky, dorážecí fatality.
    For Honor tento systém samozřejmě rozšiřuje o mnoho přemnoho dalších možností jako různá síla úderu, rozhození obrany, speciální schoposti postav, parry atd.
  • MalyZeli
    Jako s tema serverama to pokakali, ovsem keci o balanci postav? Kdyz to clovek umi, dokaze vyhrat s kymkoliv proti komukoliv. Po dohrani story na realistic sem se naucil dobre predvidat pohyby atd, protoze na tuto obtiznost nemate zadny UI pro souboje, a od te doby sem v duelu neprohral jedinej match, a stridam postavy vsechny. Ale proklinam je za tu jejich ******** logiku... dedicated servery sou moc drahy, dem radsi udelat ghost recon trailer a zaplatit hollywoodskyho rezisera... parta pitomcu, neskutecny.
    • Jsem rad ze tu mame nejlepsiho hrace For Honor na svete:)
      • Ono je fakt možné, že neprohrál žádný zápas. For Honor totiž nemá žádný Matchmaking a ani vlastní servery, takže se hráči připojují k sobě navzájem.
        Ten systém je tak stupidní, že je dost možné, že se neustále připojuje k stejným lidem (ti, co mají k němu nejlepší ping) a pokud ti hráči jsou lamy, tak se není čemu divit, že je drtí.
    • Kupuješ hotový produkt. Ne "strasti" vývoje. Takže je pochopitelné, že lidé vidí to, co jim vývojář servíruje.
    • Krescz
      na nějaké strasti ti každý s*re....nejvíce zklamaný z toho musí být právě ten vývojář když vidí co se z té hry stalo, asi měl úplně jiné představy
    • je mi jedno, kdo co dela, mikrotransakce ve hre za plnou cenu je prasarna

      matchmaking v onlinenovce naprostej zaklad
    • Myslim ze neumis rozlisit mezi hernim vyvojarem, ktery ma vizi a Ubisoftem, ktery dal projektu zelenou. Ten prvni skutecne zaziva strasti protoze je tezke najit producenta. Ubisoft jen dal zelenou relativne malo riskantnimu projektu pricemz ho nalezite sprasil, jak uz jsme zvykli.
  • Je to jedna z nej multiplayer her.
    • Tak ty máš dost.
  • Tak to je smutne ze napady a inovace se u producentu setkavaji s odmitanim. Proto to taky na hernim trhu tak vypada: sama recyklace. Pritom to s cim prisel For Honor mi az tak riskantni z hlediska marketingu neprijde _ "pouze" promakany soubojovy system _ a stejne o tom producenti nechteli slyset.
    Ted si predstavte ze by nekdo prisel s nejakym opravdu novym napadem. To by na neho asi rovnou zavolali ochranku.
    • Hlavně by to nepobrali hráči. Místo obvyklých 50h sledování youtubera by ho museli sledovat aspoň 100h, aby hráli jak profesionálové a nic ve hře by je nepřekvapilo. To je přece dneska základ vědět o hře všechno ještě než vyjde. Překvapení a samostatné objevování hry jsou jen pro fosily a amatéry.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit